IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Metal organisaties in Nederland! Vorige pagina | Volgende pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 08-05-2004 23:28 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:34 schreef Hub de Gallier het volgende:
metal organisaties is iets voor nichten.Wat een zonde van de tijd om je met zoiets als een metalorganisatie bezig te houden

Had ik ook al. Zo nu en dan iets op poten zetten ok, maar de woorden "metal" en "organisatie" combineren? brrrrr

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-05-2004 11:50 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Inderdaad ja, eens een leuk festivalletje in de buurt of iets dergelijks organiseren is altijd leuk.Maar om daarvoor bij een organisatie te zitten...
Zo'n organisaties geeft wel meteen het gebrek aan individualiteit aan van de "leden".Negen van de tien keer zijn het mensen die nergens anders geaccepteerd worden.Maar ja,als zulke "wannabees" er blij mee zijn mogen ze hun gang gaan.Kunnen ze stoer doen hehe

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Blizzard Strike
Usericon van Blizzard Strike
Posted 09-05-2004 12:39 by Blizzard Strike Wijzig reactieProfiel van Blizzard StrikeQuote dit bericht

... Aldus sprak de mongool die niet verder komt dan het kussen van de kontjes van Norsecore bands en het roepen van "Tjokkefol".

Hub de Gallier
Posted 09-05-2004 13:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hahahaha,wat ben jij grappig.Ik weet nu al wat voor iemand jij bent.....zou me niks verwonderen als je ook in zo'n metalorganisatie zit hehehe.Ach ja,als je zo denkt "metal" te zijn wie ben ik dan om er iets van te zeggen.Dertien in een dozijn mens

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 09-05-2004 13:28]

Grimnir
Wodans leger rijdt door de nacht.
Usericon van Grimnir
Posted 09-05-2004 14:11 by Grimnir Wijzig reactieProfiel van GrimnirQuote dit berichthttp://www.myspace.com/RowanRoodbaert

't is maar wat je onder organisatie verstaat...

irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 09-05-2004 14:40 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

hahaha
grimnir..
wat is er eigenlijk gebeurd met het uiterst trieste en gaye "Metal Kommando Arnheim" waar een half jaar geleden grote woordne over werden gesproken...

is het precies zo gegaan als ik destijds al voorspelde...?

Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.

maniacM
Usericon van maniacM
Posted 09-05-2004 20:43 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 14:34 schreef Hub de Gallier het volgende:
metal organisaties is iets voor nichten.Wat een zonde van de tijd om je met zoiets als een metalorganisatie bezig te houden

Hmmz, ik zit zelf niet bij een metalorganisatie, maar een metalorganisatie is niet perse zonde van je tijd... Het kan ook voordelen hebben, bijvoorbeeld korting op concerten. Maar aangezien dat dan vaak weer concerten is die ik niet bijwoon, heeft het voor mij geen enkel voordeel

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-05-2004 20:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

een verkapte studentenorganisatie dus, een dispuut...

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2004 20:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, met dassen van pleepapier. Erg... grappig....

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2004 21:46 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2004 17:13 schreef Chelman het volgende:
Er zijn maar drie soorten metalorganisaties die waardevol zijn nl. labels , zines en een aantal vrienden met wie je af en toe plaatjes kan draaien. Ik neem aan dat jij op 'organisaties' als de HMM etc. doelt die in georganiseerd verband bier drinken en poep roepen. Sinds dat op mijn oude studentenvereniging een dispuut 'de schijtvriendjes' genaamd ontstaan is, heb ik een enorme afkeer van georganiseerde metal-zijn gekregen. (ja, ja Bintmeister, sue me )

Maar om ontopic te blijven. Schijtvriendjes. Het is echter geen openbare club aangezien je eerst lid moet zijn van het rsg en daarna pas lid van de dispuut mag worden.
Voor zover ik weet zijn de 'schijtvriendjes' niet echt een 'metal' 'organisatie' Ja ze luisteren metal maar daar is het dan ook mee gezegd. Ik geloof dat ze meer aan zuipen en fantasy doen.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 09-05-2004 21:47]

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-05-2004 22:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 11:50 schreef Hub de Gallier het volgende:
Inderdaad ja, eens een leuk festivalletje in de buurt of iets dergelijks organiseren is altijd leuk.Maar om daarvoor bij een organisatie te zitten...

Waarom is dat niet goed dan? Hier in Groningen werkt 't uitstekend. Veel bandjes krijgen de kans om te spelen. Er is een cd uitgebracht met materiaal van een flink aantal bands uit de lokale metalscene. Door dit "werk" vanuit een organisatie te doen, voorkom je dat mensen die iets organiseren teveel focussen op wat zij zelf leuk vinden en krijg je een brede selectie uit het aanbod te zien en te horen. En dat op zeer regelmatige basis. Metalscombined-feestjes worden over het algemeen ook goed bezocht, dus ik zie het probleem met deze vorm van georaniseerde metal eigenlijk niet zo.
quote:
Zo'n organisaties geeft wel meteen het gebrek aan individualiteit aan van de "leden".Negen van de tien keer zijn het mensen die nergens anders geaccepteerd worden.Maar ja,als zulke "wannabees" er blij mee zijn mogen ze hun gang gaan.Kunnen ze stoer doen hehe

Misschien is het stom toeval , maar in Groningen bestaat de organisatie voor een groot deel uit "gerespecteerde" muzikanten en anderszins bekende vrijwilligers (ja, leest u even mee, meneer Balkenende?) uit de Groninger metalscene. En al waren het wel wannabees, wat zou het? Als het leuke concerten (en meer) oplevert, is het toch ok?

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 10-05-2004 21:13]

Touché, pussycat!

Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 09-05-2004 22:35 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

wie wil met mij de Boze Dikke Slayerschreeuw-Mannen beginnen

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 23:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 22:33 schreef Sporty Voleg het volgende:
Waarom is dat niet goed dan? Hier in Groningen werkt 't uitstekend. Veel bandjes krijgen de kans om te spelen. Er is een cd uitgebracht met materiaal van een flink aantal bands uit de lokale metalscene. Door dit "werk" vanuit een organisatie te doen, voorkom je dat mensen die iets organiseren teveel focussen op wat zij zelf leuk vinden en krijg je een brede selectie uit het aanbod te zien en te horen. En dat op zeer regelmatige basis. Metalscombined-feestjes worden over het algemeen ook goed bezocht, dus ik zie het probleem met deze vorm van georaniseerde metal eigenlijk niet zo.

Misschien is het stom toeval , maar in Groningen bestaat de organisatie voor een groot deel uit "gerespecteerde" muzikanten en anderszins bekende vrijwilligers (ja, leest u even mee, meneer Blakenende?) uit de Groninger metalscene. En al waren het wel wannabees, wat zou het? Als het leuke concerten (en meer) oplevert, is het toch ok?

EHBO is ooit begonnen als meer studentenvereniging, die ipv op Guus Meeuwis op Slayer stonden te brallen, maar de laatste jaren is daar veel veranderd en zijn ze echt een aanwinst voor de Nederlandse Metal, GMC ken ik niet zo lang, maar de achtergrond komt daar volgens meer vanuit de muzikanten, waardoor er op dat gebied veel gebeurd, wat natuurlijk verschrikkelijk goed werk is.

Tja de e-zines, die heerschen natuurlijk, ik denk dat die erg aansluiten bij de wensen van metalheads, een plek waar ze elke dag nieuws kunnen lezen ipv 1x per maand. Ik voorzie dan ook dat er steeds minder papieren magazines zullen overblijven.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2004 23:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 21:46 schreef kwelgeest het volgende:
Voor zover ik weet zijn de 'schijtvriendjes' niet echt een 'metal' 'organisatie' Ja ze luisteren metal maar daar is het dan ook mee gezegd. Ik geloof dat ze meer aan zuipen en fantasy doen.

Ik heb ze van dichtbij meegemaakt aangezien ze opgericht zijn toen ik lid was van het RSG. Ze zijn geen organisatie in de zin van een stichting maar ze organiseren wel 'metal gerelateerde' activiteiten en ze zuipen uiteraard ook....e0.70 voor een pils leent zich voor misbruik he?

Ondanks dat het vereniginsgenoten zijn en ik ze eigenlijk zou moeten steunen vormen zij voor mij JUIST datgene waar ik van 'schijt' wat metalheads betreft:

Toiletbezettingen op societeitsavonden
Veel zuipen en SCHIJT roepen
Jaarlijkse uitstapje naar de EO jongerendag om daar de mensen in de zeik te nemen.

Een beetje triest if you ask me.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 23:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oftewel, gewoon een stelletje ballen met een zwart shirt aan.

Geef daar aub de naam metalorganisatie niet aan ....

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2004 23:34 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:28 schreef Chelman het volgende:
Ik heb ze van dichtbij meegemaakt aangezien ze opgericht zijn toen ik lid was van het RSG. Ze zijn geen organisatie in de zin van een stichting maar ze organiseren wel 'metal gerelateerde' activiteiten en ze zuipen uiteraard ook....e0.70 voor een pils leent zich voor misbruik he?

Ondanks dat het vereniginsgenoten zijn en ik ze eigenlijk zou moeten steunen vormen zij voor mij JUIST datgene waar ik van 'schijt' wat metalheads betreft:

Toiletbezettingen op societeitsavonden
Veel zuipen en SCHIJT roepen
Jaarlijkse uitstapje naar de EO jongerendag om daar de mensen in de zeik te nemen.

Een beetje triest if you ask me.

Ik Ken er ook wat lui van maar ik zie het 'metal' nog steeds niet. Dat er bijna alleen maar metal geluisterd wordt, veel zwart gedragen wordt en en redelijk wat leden lang haar hebben maakt het voor mij nog geen metal organisatie.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2004 23:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:32 schreef Jenje het volgende:
Oftewel, gewoon een stelletje ballen met een zwart shirt aan.

Bint zal blij zijn met jouw omschrijving van hem

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 23:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:35 schreef Chelman het volgende:
Bint zal blij zijn met jouw omschrijving van hem
Daar heb ik (verwonderlijk) schijt aan, ik irriteer me meer dat het wel die mensen zijn die voor de niet-metalheads de standaard zetten. Heb er weinig aan om met dat soort lambakken vergeleken te worden.

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 10-05-2004 13:29 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 9 mei 2004 22:33 schreef Sporty Voleg het volgende:

<verhaal over GMC>

Tsja, hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. De GMC is volgens mij een uitstekend voorbeeld van hoe een organisatie erg veel bij kan dragen een de lokale metalscene door de metal te promoten en lokale bands te steunen. Het is dan niet een verenigings idee zoals die hier grof afgezeken worden (om vervolgens de metal organisaties en verenigingen over één kam te scheren), volgens mij kan je er als individu ook niet eens 'lid' van worden (hooguit vrijwilliger in de organisatie of lid als band), en dat is ook nergens voor nodig. Oftewel, metal organisaties kunnen wat mij betreft zeer veel doen voor de metal, en dan is het een beetje lullig om ze af te zeiken omdat een aantal vriendengroepjes die je niet mag zichzelf een collectieve naam toe hebben geschreven of iets dergelijks.

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Hub de Gallier
Posted 11-05-2004 8:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb meerdere keren de argumenten gehoord dat je met zo'n club/organisatie vaak concerten e.d op poten kan zetten en verzamelceedeetjes kan uitbrengen.
Ik op mijn beurt zeg dat je voor zulke dingen helemaal geen club/organisatie nodig hebt.Zo'n dingen kun je ook alleen bereiken (met doorzettingsvermogen,wilskracht en verstand van zaken).Een club/organisatie is dan echt geen toegevoegde waarde.
Ik zie zo'n argumenten als goedkoop excuus om zo'n organisatie een zinnig karakter te geven (alsof het lijkt dat er toch iets meer word gedaan dan alleen maar gezopen en Slayoooooooor word geroepen).
Ik vond de vergelijking met de studentenclubjes wel een goede vergelijking, alleen draagt iedereen in de metalclubjes zwarte shirtjes.Mooie verwoording inderdaad

DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 11-05-2004 13:13 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:28 schreef Chelman het volgende:
Ik heb ze van dichtbij meegemaakt aangezien ze opgericht zijn toen ik lid was van het RSG.

Chelman gestudeerd? Ik wist niet eens dat je kon lezen!

DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 11-05-2004 13:17 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

Bovendien zou ik hier als metalorganisatie ook de Antifa willen noemen. Niemand bemoeit zich zoveel met metal als de Antifa!!

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 11-05-2004 13:43 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 8:07 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik heb meerdere keren de argumenten gehoord dat je met zo'n club/organisatie vaak concerten e.d op poten kan zetten en verzamelceedeetjes kan uitbrengen.
Ik op mijn beurt zeg dat je voor zulke dingen helemaal geen club/organisatie nodig hebt.Zo'n dingen kun je ook alleen bereiken (met doorzettingsvermogen,wilskracht en verstand van zaken).

In een organisatie heb je ook doorzettingsvermogen,wilskracht en verstand van zaken nodig, alleen kan je de "werklast" spreiden. Zoals je waarschijnlijk uit ervaring wel weet, heeft het organiseren van activiteiten etc. nogal wat voeten in aarde. De meeste mensen die zich er hier voor inzetten, hebben gewoon een baan en vaak ook een relatie. Vele handen maken licht werk. Metalscombined is ook nog eens een stichting geworden om zo in aanmerking te komen voor bepaalde subsisies. Ook een voordeel. Bovendien maakt het feit dat je er niet persé een organisatie of club voor nodig hebt, het niet tot iets waar je dan maar negatief of neerbuigend over moet doen, toch?
quote:
Een club/organisatie is dan echt geen toegevoegde waarde.

Het idee is niet dat de organisatie een meerwaarde geeft aan hetgeen je ook in je eentje zou kunnen bereiken.
quote:
Ik zie zo'n argumenten als goedkoop excuus om zo'n organisatie een zinnig karakter te geven (alsof het lijkt dat er toch iets meer word gedaan dan alleen maar gezopen en Slayoooooooor word geroepen).

Niet om te zeiken, hoor, maar kom je wel eens bij vergaderingen of feestjes van dergelijke organisaties? Voor Groningen geldt in ieder geval dat het überhaupt niet te doen is om bier en brallen.
quote:
Ik vond de vergelijking met de studentenclubjes wel een goede vergelijking, alleen draagt iedereen in de metalclubjes zwarte shirtjes.Mooie verwoording inderdaad

Dan kan je elk metalconcert wel vergelijken met een gezellig avondje op de sociëteit. Mensen die naar een concert gaan dat "toevallig" door een metalclubje is georganiseerd, komen in de eerste plaats voor de bands, lijkt mij, niet voor het samen metal zijn.

Touché, pussycat!

Hub de Gallier
Posted 11-05-2004 17:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Vele handen maken licht werk,dat klopt.Maar als ik zelf iets regel of organiseer hier doe ik het liefste alles zelf,dan weet ik gewoon zeker dat het goed komt.Ik heb gewoon moeite om mensen iets toe te vertrouwen omdat ik al vaker heb meegemaakt dat zoiets dan fout ging.Vandaar dat ik alles zelf in handen wil houden....en moet zeggen dat het me tot nu toe goed afgaat.
Is wel begrijpelijk dat met meerdere gemotiveerde mensen samen alles makkelijker werken is.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-05-2004 17:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 13:13 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Chelman gestudeerd? Ik wist niet eens dat je kon lezen!

Je verwart me met jouw moeder denk ik.

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com