|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Het hoeft maar een naam te hebben. Boeien! Het is gewoon vettte muziek. Suppository: www.suppository.nl Leng Tch'e: www.razorgrind.com |
|
quote: begon al in 1991 ofzo, is zeker nog flink underground dan. Voor mij is sludge bijna hetzelfde als stoner, maar dan zuigender...........maar goed, i'll stop whining |
|
quote: "10 years of abuse..." vond ik toch redelijk tegenvallen. Het gaat hier dus om de eerste demo, wat live opnames en een radio sessie. Het geluid is vrij slecht en dat zelfs voor Eyehategod begrippen. Ik zou deze dus overslaan en gelijk gaan zoeken naar "Dopesick" of "In the name of suffering". "Southern discomfort" is dan wel een leuke Eyehategod verzamelaar met moeilijk te verkrijgen materiaal (waaronder de "Ruptured heart theory" 7 inch en nummers van de split met 13). |
|
quote: ultra-slow-drone-feedback-doom... goed idee, een sludge topic! (vergeet Boris niet...) o dark grace of the death of god |
|
Boris is al vaker genoemd, maar ik denk bij Sludge toch echt meer aan Black Sabbath riffs, feedback, low-fi / garage productie, emmers met drugs en overstuurd gekrijs. Boris, Earth, 5ive en bijvoorbeeld Sunn0))) vind ik daar niet echt tussen passen. |
|
quote: genres en subgenres liggen inderdaad best genuanceerd, zeker in doom e.d. o dark grace of the death of god |
|
quote: Google vooral eens met 'sludge' en 'boris'. o dark grace of the death of god |
|
Denk dat het meer te maken heeft met een bepaalde perceptie / verwachting tegenover een genre. Zoals ik al zei denk ik bij sludge gelijk aan feedback, nihilisme (Eyehategod), "over the top angst ridden vocals" (Dystopia, Damad) en een losse jam structuur (Corrupted). Zoiets als Black sabbath gespeeld door crusty hardcore schorem met aanpassingsproblemen. Maar je hebt gelijk als je zegt dat de lijn tussen genres een vage genoemd kan worden. Waar is mijn koffie? |
|
koop gewoon alles van Acid bath(2 cd's maar) en je bent er. (tenzij Crowbar ook Sludge is want daar moet een zichzelf respecterende banger er ook minstens drie van in de kast hebben staan). |
|
Goed punt. Ben nog steeds benieuwd naar die Acid bath DVD. Ben hem uiteraard nog nergens tegengekomen, Rotten records heeft wat dat betreft een vrij 'rottige' distributie. Wil ook nog steeds wat van die Damaged CD's hebben die ze hadden uitgebracht. |
|
quote: mijn broer heeft voor mij een kopie gemaakt maar de hoeveelheid gegevens per eenheid is wel lager om het op een dvd te krijgen. als je genoegen neemt met een mindere kwaliteit kan ik hem wel opsturen. |
|
Volgens mij is die Acid Bath DVD wel te krijgen via Boudisq ofzo. 2 kennissen uit Amsterdam hadden hem laatst aangeschaft. één spreek ik vanavond, zal het eens navragen! |
|
quote: het is wel alleen maar "bootleg opnamen" (plus een officiele clip) dus verwacht geen gladde, flitsende opnamen. ik vind het echter keigaaf. (neta zoeist als cliff'm all zeg maar) |
|
quote: En anders kijk je hier: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1330614 KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Kut. Bij crusty schorem denk ik gelijk aan vieze stinkpunks. Zo wordt mijn liefde voor sludge gelijk kleiner.... Ik vind het eerder een lompe, logge, zware, sloppy uiting van emoties op een 'olifant in een glasfabriek' manier zeg maar. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: er was een topic onlangs op FOK over vieze stinkpunks die pal achter jou makker Bush stonden. dus niet generaliseren he? |
|
quote: Een blik op www.punx.nl gaf mij weer reden om te denken dat punx gewoon minderwaardig volk zijn. ...overigens is Bush helemaal niet mijn makker. John McCain was altijd mijn man. Ik ben alleen niet zo klakkeloos in het bekritiseren van elke scheet die hij laat. On topic: Crowbar heerscht! En ik raad Burning Witch aan (al is dat meer dooooom). KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Muziek van dikke mensen voor dikke mensen dus; niks voor mij... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote:Als je een keer op msn meld, zal ik je wat toffe sludge laten horen |
|
quote: Ga je windjes laten met je microfoon? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: deep throaten |
|
zaterdag krijg ik een copietje van de nieuwe sludge van marko.. ben erg benieuwd naar hoe het is geworden!!! i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
quote: marko, boris..... , is er ook een kees of een jan-peter? |
|
dan bedoel ik dus kennelijk een ander Sludge dan jullie. geeft niet... ik bedoel de zwitserse band i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |