|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: jaaaaaa maar waarom tbs waarom niet gewoon stokjes van een appel rechtbuigen ofzo http://www.kingsofchaos.com/recruit.php?uniqid=999x8edi Join the war !!!! |
|
quote: Het tijdelijk ontnemen van vrijheid is een strafmaatregel die we ook in Nederland hanteren. Dat heet gevangenisstraf en dat doen we echt al eeuwen. In Nederland geloven we echter dat iedereen na het uitzitten van zijn straf een tweede kans verdient. En zo zullen deze intellectueel gehandicapte voetballiefhebbers na verloop van tijd ook wel weer mogen reizen. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Het is voor mij een gevoelig punt, omdat ik zelf bij mij naasten aanrandingen heb mee gemaakt, en ook een verkrachting. Ik zal misschien nu wel aan raskalen maar ik word hier zo pissig van Het gaat omdat meisje niet om die kakkerlak Als ik het hier toch voor het zeggen had! Dan gingen al deze gasten naar een werkkamp, 18 uur werken per dag, slapen op een harde plank op en aan elkaar, droog brood. Mochten ze niet meer in staat zijn te werken door verhongering en ziekte, dan kunnen ze per direct aan het gas. Godverdomme, ik kan me hier zo kwaad over maken Immortal Pride |
|
quote: maar wat vind jij nu van die ene joego, Goran dacht ik, die onlangs dat meisje in de fik heeft gestoken omdat hij vooral gefascineerd is door de dood. na hoelang krijgt die jongen een tweede kans volgens de regels? ik zou zelf hopen dat dat pas over heel erg lang is. hij mag overigens blij zijn dat hij in Nederland zijn fascinatie voor de dood heeft geuit want in die oostblok landen weten ze wel raad met zulke zieke lui (in vredestijd dan he, in oorlogstijd trouwens ook maar dan worden ze kapitein ofzo) |
|
quote: Die gozer krijgt acht jaar plus tbs. Dus niet alleen krijgt hij de tijd om een flink stuk ouder en wijzer te worden (hoeveel ben jij veranderd tussen je 18e en je 26e? ik een heleboel), maar hij krijgt ook behandeling. En zoals we al eerder in dit topic hebben gezien, krijgt een tbs'er alleen de mogelijkheid om zich vrijer te bewegen als een heel team van professionals het gevoel heeft dat hij daadwerkelijk veranderd is. Zolang deze gast zijn ziekelijke fascinatie voor de dood blijft houden, blijft hij ook netjes binnen. Edit: tieptyfus. [Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 27-05-2004 14:51] “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: ik ben zeker wel veranderd maar zulke morbide fascinaties heb ik gelukkig nooit gehad en de vergelijking met een doorsnee persoon is daarmee lastig lijkt me. maar goed, ik ben wel benieuwd hoe ze een jongen nu behandeld wordt. het lijkt uiterst ingewikkelde materie en een volldige beschrijving valt natuurlijk niet te geven maar kun je enig inzicht hierin geven? zijn er bijv. ook "truukjes" om fakende personen te ontmaskeren? |
|
quote: Hier zou je eigenlijk Immortella naar moeten vragen, zij werkt op een forensisch psychiatrische kliniek. Ik ben in het psychiatrisch ziekenhuis waar geregeld tbs'ers behandeld worden, maar in een open setting, dus de zwaarste gevallen komen nooit op mijn werkvloertje terecht. En verder kun je hier ongetwijfeld nuttige informatie vinden. Met betrekking tot het faken: Probeer in een gesloten setting, met 24-uurs observatie, maar eens twee jaar lang de schijn op te houden dat je niet ziek bent. Dat houd je niet vol. Echt niet. Die mensen ontmaskeren uiteindelijk zichzelf wel. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
@ Immortella + Aaargh Zijn sommige van die (opgesloten) patienten van mening dat al die anderen (dus de niet-patienten) juist ziek zijn? Of hebben ze zelf ook wel in de gaten dat er met hun zelf iets niet klopt? |
|
Het komt inderdaad voor dat patiënten geen ziekte-inzicht hebben zoals we dat dan in verpleegtaal noemen. Ik zou daar leuke en schrijnende voorbeelden van kunnen geven, maar ik heb een date met de lokale zonnebank. Ander keertje misschien. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig naar je standpunt, Chelman. Gaan we die nog te zien krijgen of ben je je inspiratie aangaande dit onderwerp inmiddels kwijtgeraakt? “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |