IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wanneer verspeelt een persoon zijn/haar rechten? Vorige pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 26-05-2004 18:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 15:41 schreef Chelman het volgende:
...fout. Bepaalde rechten kan je verspelen. Ik meen bijvoorbeeld dat in veel landen (Nederland ook?) mensen die gedetineerd zijn voor een misdrijf bijvoorbeeld niet mogen stemmen. Ook worden ex-convicts vaak uitgesloten (terecht) van bepaalde beroepen en publieke functies.

Een mooi voorbeeld van je vrijheid om te gaan en te staan waar je wilt te verspelen:

LONDEN De Britse regering heeft ruim
2000 hooligans verboden het EK-voetbal
in Portugal bij te wonen.Londen wil
daarmee een herhaling voorkomen van de
rellen bij het EK 2000 in Nederland en
België waarbij Britten betrokken waren.

Aan 2188 hooligans is een reisverbod
opgelegd.Dat aantal kan nog uitgebreid
worden met 500,als de rechters daar
aanleiding toe zien.De Portugese en de
Britse politie werken in het kader van
het EK samen.Fans met een gewelddadig
verleden komen Portugal niet in.

Verwacht wordt dat niettemin 50.000
Britten naar het EK gaan.Voor EK 2000
kregen 100 hooligans een reisverbod.

Dus waarom zouden individuele personen die zware delicten begaan geen beperking van vrijheid en rechten krijgen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-05-2004 18:10 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2004 9:52 schreef Borgia het volgende:
Omdat dat het hele TBS-systeem er in principe op gericht is om een persoon die zijn behandeling erop heeft zitten weer terug naar de maatschappij te krijgen..je kan niet zomaar vanuit de gevangenis vanuit de ene op de andere dag terug in de maatschappij plaatsen..dan weet je pas echt zeker dat zo'n persoon geestelijk helemaal doorslaat..


jaaaaaa maar waarom tbs waarom niet gewoon stokjes van een appel rechtbuigen ofzo



Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-05-2004 12:07 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 26 mei 2004 18:10 schreef Misanthrope het volgende:
Dus waarom zouden individuele personen die zware delicten begaan geen beperking van vrijheid en rechten krijgen?


Het tijdelijk ontnemen van vrijheid is een strafmaatregel die we ook in Nederland hanteren. Dat heet gevangenisstraf en dat doen we echt al eeuwen.

In Nederland geloven we echter dat iedereen na het uitzitten van zijn straf een tweede kans verdient. En zo zullen deze intellectueel gehandicapte voetballiefhebbers na verloop van tijd ook wel weer mogen reizen.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 27-05-2004 12:56 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Het is voor mij een gevoelig punt, omdat ik zelf bij mij naasten aanrandingen heb mee gemaakt, en ook een verkrachting.

Ik zal misschien nu wel aan raskalen maar ik word hier zo pissig van Het gaat omdat meisje niet om die kakkerlak

Als ik het hier toch voor het zeggen had! Dan gingen al deze gasten naar een werkkamp, 18 uur werken per dag, slapen op een harde plank op en aan elkaar, droog brood.

Mochten ze niet meer in staat zijn te werken door verhongering en ziekte, dan kunnen ze per direct aan het gas.

Godverdomme, ik kan me hier zo kwaad over maken



Immortal Pride


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2004 14:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 12:07 schreef Aaargh het volgende:
Het tijdelijk ontnemen van vrijheid is een strafmaatregel die we ook in Nederland hanteren. Dat heet gevangenisstraf en dat doen we echt al eeuwen.

In Nederland geloven we echter dat iedereen na het uitzitten van zijn straf een tweede kans verdient. En zo zullen deze intellectueel gehandicapte voetballiefhebbers na verloop van tijd ook wel weer mogen reizen.


maar wat vind jij nu van die ene joego, Goran dacht ik, die onlangs dat meisje in de fik heeft gestoken omdat hij vooral gefascineerd is door de dood. na hoelang krijgt die jongen een tweede kans volgens de regels? ik zou zelf hopen dat dat pas over heel erg lang is. hij mag overigens blij zijn dat hij in Nederland zijn fascinatie voor de dood heeft geuit want in die oostblok landen weten ze wel raad met zulke zieke lui (in vredestijd dan he, in oorlogstijd trouwens ook maar dan worden ze kapitein ofzo)


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-05-2004 14:51 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 27 mei 2004 14:16 schreef attila_de_hun het volgende:
maar wat vind jij nu van die ene joego, Goran dacht ik, die onlangs dat meisje in de fik heeft gestoken omdat hij vooral gefascineerd is door de dood. na hoelang krijgt die jongen een tweede kans volgens de regels?


Die gozer krijgt acht jaar plus tbs. Dus niet alleen krijgt hij de tijd om een flink stuk ouder en wijzer te worden (hoeveel ben jij veranderd tussen je 18e en je 26e? ik een heleboel), maar hij krijgt ook behandeling. En zoals we al eerder in dit topic hebben gezien, krijgt een tbs'er alleen de mogelijkheid om zich vrijer te bewegen als een heel team van professionals het gevoel heeft dat hij daadwerkelijk veranderd is. Zolang deze gast zijn ziekelijke fascinatie voor de dood blijft houden, blijft hij ook netjes binnen.

Edit: tieptyfus.


[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh op 27-05-2004 14:51]


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-05-2004 15:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2004 14:51 schreef Aaargh het volgende:
Die gozer krijgt acht jaar plus tbs. Dus niet alleen krijgt hij de tijd om een flink stuk ouder en wijzer te worden (hoeveel ben jij veranderd tussen je 18e en je 26e? ik een heleboel), maar hij krijgt ook behandeling. En zoals we al eerder in dit topic hebben gezien, krijgt een tbs'er alleen de mogelijkheid om zich vrijer te bewegen als een heel team van professionals het gevoel heeft dat hij daadwerkelijk veranderd is. Zolang deze gast zijn ziekelijke fascinatie voor de dood blijft houden, blijft hij ook netjes binnen.

Edit: tieptyfus.



ik ben zeker wel veranderd maar zulke morbide fascinaties heb ik gelukkig nooit gehad en de vergelijking met een doorsnee persoon is daarmee lastig lijkt me.

maar goed, ik ben wel benieuwd hoe ze een jongen nu behandeld wordt. het lijkt uiterst ingewikkelde materie en een volldige beschrijving valt natuurlijk niet te geven maar kun je enig inzicht hierin geven? zijn er bijv. ook "truukjes" om fakende personen te ontmaskeren?


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-05-2004 15:19 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 27 mei 2004 15:04 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben wel benieuwd hoe ze een jongen nu behandeld wordt. het lijkt uiterst ingewikkelde materie en een volldige beschrijving valt natuurlijk niet te geven maar kun je enig inzicht hierin geven? zijn er bijv. ook "truukjes" om fakende personen te ontmaskeren?


Hier zou je eigenlijk Immortella naar moeten vragen, zij werkt op een forensisch psychiatrische kliniek. Ik ben in het psychiatrisch ziekenhuis waar geregeld tbs'ers behandeld worden, maar in een open setting, dus de zwaarste gevallen komen nooit op mijn werkvloertje terecht. En verder kun je hier ongetwijfeld nuttige informatie vinden.

Met betrekking tot het faken: Probeer in een gesloten setting, met 24-uurs observatie, maar eens twee jaar lang de schijn op te houden dat je niet ziek bent. Dat houd je niet vol. Echt niet. Die mensen ontmaskeren uiteindelijk zichzelf wel.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-05-2004 15:32 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

@ Immortella + Aaargh
Zijn sommige van die (opgesloten) patienten van mening dat al die anderen (dus de niet-patienten) juist ziek zijn?
Of hebben ze zelf ook wel in de gaten dat er met hun zelf iets niet klopt?


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 27-05-2004 15:58 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

Het komt inderdaad voor dat patiënten geen ziekte-inzicht hebben zoals we dat dan in verpleegtaal noemen. Ik zou daar leuke en schrijnende voorbeelden van kunnen geven, maar ik heb een date met de lokale zonnebank. Ander keertje misschien.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 29-05-2004 12:04 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 26 mei 2004 15:57 schreef Chelman het volgende:
Ik zal vanavond uitgebreider op de issue in kwestie ingaan.


Ik ben nog steeds erg nieuwsgierig naar je standpunt, Chelman. Gaan we die nog te zien krijgen of ben je je inspiratie aangaande dit onderwerp inmiddels kwijtgeraakt?


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen