IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Quorthon van Bathory overleden Vorige pagina | Volgende pagina
1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 17-06-2004 23:53 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

np: Bathory- Octagon

metalpunk

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 17-06-2004 23:54 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Btw wel zo ongeveer de slechtste plaat, die de man gemaakt heeft, imo.

Oud Vuil.

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 18-06-2004 12:42 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Van de 'viking' tot de black via de punk, de man was geniaal. Voor al mijn stemmingen heeft hij iets gemaakt!

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 16-07-2004 12:00 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

np: for all those who died

only the good die young, all the evil seem not to live forever either

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 16-07-2004 13:42 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

np: Hammerheart (het album, niet het nummer)

Ik was altijd in de veronderstelling dat het een ongeschreven regel was dat legendes niet stierven.....

R.I.P. Quorthon (of R.I.V. zo jullie willen)

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

JelmerB
Usericon van JelmerB
Posted 16-07-2004 13:53 by JelmerB Wijzig reactieProfiel van JelmerBQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2004 1:39 schreef Mikeee het volgende:
Yeps. Hij en Chuck gaan mooie muziek maken nu....ergens.

Zeker weten!

André Hazes leeft!!

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-07-2004 13:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Yep. Samen met Elvis

invictis
Usericon van invictis
Posted 31-03-2005 18:16 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

ook maar even hier;

Death and resurrection of a northern son
A strong halo of mystery has surrounded Bathory from the very beginning, and now, with those news concerning the death of band´s mastermind Quorthon, that uncertainty is likely to be felt again. Many strange things surround the whole stuff. First of all, the news on the death of Quorthon appeared in a single web (www.blabbermouth.net) and the rest of places where the event could be read used that as a source. You can see everywhere the same stuff, Quorthon died at 39, at his apartment in Stockholm, etc. What if that web simply reverbed a rumour? Where´s the official confirmation? Well, one must take a look at Bathory official website (www.bathory.se). At the moment of writing these lines, it features “Hammerheart” song lyrics and puts a simple “In memory of Ace/Quorthon”. So what? What really happened? Where is the information about what took place exactly? They say he was Börje Forsberg´s son. Well, Quorthon always said in interviews that his name wasn´t Tomas Forsberg, nor he was Black Mark Production owner´s son. Other names as Pugh Rogefeldt are also false. But if all this was true, it seems we find that Börje Forsberg seems to be only 12 years older than Quorthon. An age too premature to be father, certainly... Black Mark Production website is also silent about all the topic. All in all: I don´t believe a word, call me incredulous or whatever you want, but I can´t trust a rumour and even less coming from a Roadrunner Records associated website. But this is not a reason to not write an article based on Bathory. Such a band deserves thousands of lines and I´m going to make my humble contribution. And, after all, the music is the same, no matter if Quorthon is alive or dead. All hail Bathory!

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 31-03-2005 22:04 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Er valt wat voor te zeggen natuurlijk. Misschien is alleen de 'artiest' c.q. legende bewust om zeep geholpen om dit hoofdstuk af te sluiten. Maar loopt het brein erachter gewoon doodleuk nog rond. Het zou een mooie stunt zijn.

HIj had wel vaker momenten dat hij de heisa niet zag zitten, de kritieken op zijn afwijkende jaren 90 albums. De mediahype en cultstatus en daar inherent aan verbonden strakke regels en verwachtingen. Heeft hier iemand ook alle tekst op bathory.se doorgelezen? Het was de moeite en je proefde er zo vaak zijn onvrede uit over vooral verwachtingen en mediabemoeienis en vertekening

Hij gaf de metalscene nog een laatste pure Bathory release (zo een waar de fans al jaren om smeekten) in de vorm van beide Nordlands en daarna was het schluss.

Ja, het zou een mooie stunt zijn.
Over enkele jaren erachter komen dat 'die ene gitarist' van die nieuwe zweedse folkband vroeger Quorthon bleek te 'zijn geweest'

theorie... gissen ... verdenken ...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 22:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Verkooptruc

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 31-03-2005 22:59]

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 31-03-2005 23:14 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 22:59 schreef Jenje het volgende: Verkooptruc

Niet nodig, me dunkt

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-03-2005 23:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

OOOOHHHHH ONZE EIGEN X-FILES-AFLEVERING!!!!! Nou, vet hoor. Huhuhuuuu, trust no-one.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-03-2005 23:18 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

It's a conspiricaaaaahh!

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-03-2005 23:19 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik heb enkele jaren geleden al eens ge-opperd dat ik er niet gek van op zou kijken als Börje Forsberg aka boss van black mark dezelfde persoon is als quorthon...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 01-04-2005 14:34 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2005 23:19 schreef Aaaarco het volgende:
ik heb enkele jaren geleden al eens ge-opperd dat ik er niet gek van op zou kijken als Börje Forsberg aka boss van black mark dezelfde persoon is als quorthon...

En voor deze snode hypothese krijg jij vandaag de "Pienterste jongetje van de klas"-prijs.

Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 01-04-2005 16:40 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Quorthon was vroeger beter bekend als Elvis. Volgend jaar is zijn come-back gepland als popartiest met een nieuwe naam.

We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-04-2005 16:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik ben Quorthon! En mijn vriendin ook!

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 01-04-2005 16:53 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

quote:
Op 1 april 2005 16:51 schreef Mark het volgende:
Ik ben Quorthon! En mijn vriendin ook!

En je moeder?

Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-04-2005 16:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nee, mijn moeder is Cronos.

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-04-2005 18:44 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik denk niet dat mark een moeder heeft.. dit lijkt me een typisch geval van 'geboren uit twee vaders'

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 01-04-2005 18:54 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 31 maart 2005 23:18 schreef Jenje het volgende:
It's a conspiricaaaaahh!
Benieuwd of op eBay nou ook al het spul van Bathory weer in prijs gaat stijgen

1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 01-04-2005 18:59 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

quote:
Op 1 april 2005 18:44 schreef Aaaarco het volgende:
ik denk niet dat mark een moeder heeft.. dit lijkt me een typisch geval van 'geboren uit twee vaders'

t zal ook weer es niet zo zijn, hehehehe
altijd klootzak boven klootzak!

Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 01-04-2005 19:06 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

Inferno
HEUUUJ
Usericon van Inferno
Posted 01-04-2005 19:07 by Inferno Wijzig reactieProfiel van InfernoQuote dit bericht

Doet me denken aan die strandjutter die Drop maakt van die stomme venco reclame...

Het zal je moeder maar wezen...

invictis
Usericon van invictis
Posted 20-06-2005 2:19 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

voor de liefhebbers van Bathory;

Quorthon had schijnbaar nog aan een project meegewerkt;

Jennie Tebler-Silverwing

http://www.zwaremetalen.com/recensie/4470.html

ik heb er wat van kunnen luisteren via een mp3 op de site van black mark.
En ik moet zeggen dat het me heel erg veel deed om alsnog Quorthon's gitaarwerk te horen maar dan met een zangeres.
Ook is de cover song to hall up high heel erg mooi uitgevoerd.
Memories en veel kippevel...
Ik ben echt reuze benieuwd naar heel de cd, heeft iemand hem al helemaal gehoord?

Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com