|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Net weer eens even de myspace gechecked, die cover van tiamat kende ik nog niet, supervet gedaan. Evil Dick |
|
HSB ligt inderdaad een beetje zwaar op de maag. |
|
Yup, best wel een extreme band, al zijn er veel hardere dingen te vinden. [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 10-05-2010 20:59] |
|
quote: Dat vind ik juist het sterke punt; waar talloze stijlgenoten me nooit hebben kunnen overtuigen, heb ik altijd een zwak gehad voor deze mannen. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Bij As I Lay Dying heb ik dat dan weer voor geen meter "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote:Is dit nou deathcore? |
|
Nope. Deathcore: |
|
Zit 'Deaf to our Prayers' te luisteren, onlangs voor een paar Euro uit een tweedehandsbak gehaald, en dat is wel een heel vet schijfje, zeg. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Antigone/Iconoclast ook geprobeerd wel eens? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Antigone heb ik volgens mij destijds gekocht toen het hun recentste schijf was. Vond het beduidend minder vet dan live. Ik heb Asunder ook liggen, die's, volgens mij, nog wat meer metal, en vind/vond ik gaver dan Antigone. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Antigone is één van de eerste metalalbums waar ik écht helemaal gek op was. Asunder heb ik nooit echt kunnen doordringen, net als Whatever It May Take trouwens. Nieuwere platen zijn wat meer -core en met wat discobeats/synths hier en daar. Dat wist je vast al. Ik zet Deaf To Our Prayers weer eens op, goed album inderdaad. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Live blijft toch lekkerder... Deze luister/kijk ik regelmatig op de mediaplayer: Bazzio Attacks!!! |
|
Op grote festivals doet Heaven Shall Burn het inderdaad fantastisch. De keren dat ik ze echter in een zaal zag, was het geluid zeer slecht. Met die knallende dubbele bassen en dan die riffs eroverheen geeft altijd een verblubberd geluid. Altijd jammer. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik heb ze juist behoorlijk hard zien heerschen in zalen; pak weg zo'n negen jaar geleden. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Wat is "The Greatest Gift of God" een intens sneu kudt nummer, zeg. :') If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Zonde, want WIMT is een van hun beste platen. Heel veel beter dan het werk van de laatste 10 jaar. Live is het best hard, maar na een kwartier ben ik het kotsbeu. |
|
Op de Party.San site wordt dit vergeleken met Bolt Thrower & Edge of Sanity. Waarom? [/hebikietsgemistofzo?] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik weet wel dat er bijna altijd wel één bandlid van HSB op het podium een Bolt Thrower shirt aan heeft. Daarnaast is een heel populair nummer van ze een cover van Edge Of Sanity: Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ah, maar het is dus niet zo dat ze opeens fatsoenlijke deathmetal zijn gaan maken? Ik ken de band alleen van het jaarlijkse kiddycore behang dat ze altijd op Wacken verzorgen tijdens snackpauzes. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ik denk juist het tegenovergestelde quote: Dat is goed mogelijk, ja. Heb je er nu eentje bij op Party San! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ze maakten vroeger wel fatsoenlijke deathmetal? En ja, beetje vage toevoeging voor PS wel. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ik zou juist zeggen dat ze van metalcore naar melodieuze death metalzijn geëvolueerd. |
|
Asunder en Whatever It May Take vind ik grotendeels prima te doen. Wat me bij die platen altijd weer opvalt is dat er een zekere melancholie in de muziek zit, of althans, dat hoor/voel ik er in. En dan ook nog eens op een soort onbeholpen manier tot uitng gebracht, ik kan er de vinger niet helemaal op leggen, maar het onderscheidt de band wat mij betreft van het gros van de bands in het genre. Bij Antigone ben ik afgehaakt, want toen werd het me toch definitief te 'gestroomlijnd' allemaal, en ging het te veel klinken zoals al die andere bands. Moet ik mijn oordeel bij latere platen herzien, en zo ja, welke moet ik dan hebben? https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
quote: Haha, dacht net hetzelfde, toen ik ze zag in een kraakpand in Amsterdam waren ze snoeihard . Met xMaroonx , Caliban, Deadlock en nog wat bands... zal 2003/4 geweest zijn, trok het heel goed toen. WIMT trok ik heel goed, daarna ben ik ze kwijtgeraakt. http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |