![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Wacken, niet Roadburn. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Eerste EP heet "In Battle There Is No Law" en ze hebben een keer een nummer van BT (en zoals al gezegd) van EoS gecovered, denk dat het is ![]() Nou ja, op de die eerste EP klinkt het bij vlagen ook wel wat meer als oude rechttoe rechtaan death. Later een beetje metalcore, maar eigenlijk vind ik dat ook overdreven. Het is de soort metalcore die zoveel van melodische death steelt dat het eigenlijk gewoon melodische death is, maar dan met 'moderne' productie (=geen dynamiek). Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. ![]() |
|
quote: De laatste tijd is deze band niet uit mijn cd-speler weg te slaan. Zo heavy en bruut in één bedje van emoties, overgoten met één sausje mosh. Ik vond de eerste twee vrij fringe, toen nog echt metalcore maar nie beter dan Caliban ofzo. Antigone was een mindere, maar om een antwoord op je vraag te geven: Invictus, Iconoclast, Deaf To Our Prayers en Veto zijn alle 4 moker. Ik ben deze band gaan herwaarderen en dat doe ik niet zomaar. En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: Uiteraard niet de classic van bovengenoemde maar ja. Veel hc-bands als Harm's Way en Xibalba claimen ook dat label. Twee fringe bands trouwens mijns inziens. Ik vind Bolt Thrower zelf trouwens redelijk boring, maja. En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: Klopt. De beukende groove-riffs van die bands vind ik ook terug in Bolt Thrower (en is een reden dat Bolt Thrower een van mijn favoriete death metalbands is). quote: Wat is één fringe band precies? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Dat ik dat maar matige bands vind. Bolt Thrower is ook nooit mijn ding geweest, kabbelt maar aan. Net lijk Benediction. En nu gaan we vegen ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
Die Bolt Thrower-connectie hoor ik op 'Asunder' toch echt wel. 'The 4th Crusade' past daar naadloos op. Als je niet weet dat het een cover is, zou je het zò voor een eigen nummer kunnen houden. https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ ![]() |
|
Mijns inziens is HSB uniek, doordat ze de beste elementen van hardcore, dm en melodie mixen en daar zeer goed mee weg komen, zonder in de cliché-tokkiemassa te verzuipen. Betere evolutie dan Caliban, die in de beginperiode als gelijken werden gezien. Voor Duitsers dus goed gedaan. En nu gaan we vegen ![]() |
|
Nieuwe track: ![]() |
|
quote: Mee eens, nog geen vergelijkbare band ontdekt. ![]() |
|
quote: Neaera? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. ![]() |
|
Heb ik wel eens geprobeerd, maar mis bij die jongens toch de finesse van HSB. ![]() |
|
Wanderer is weer een hele gave plaat geworden, de beste sinds Iconoclast. Weinig nieuws onder de zon, maar het is allemaal weer wat bruter. George "Corpsegrinder" Fisher brult mee op Prey to God, de band covert Agent Orange van Sodom met een solo van Frank Blackfire en als afsluiter de grootste verrassing: een cover van The Cry of Mankind van My Dying Bride met als gastzanger Aðalbjörn Tryggvason van Sólstafir! Allemaal uitstekend uitgevoerd. ![]() |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
Of Truth and Sacrifice is erg sterk! De eerste CD is oud en vertrouwd, maar de tweede CD is echt verrassend en best experimenteel voor Heaven Shall Burn-begrippen. Iedere track op de tweede plaat brengt iets anders met zich mee: melancholische doomy tracks, tracks waarop de Bolt Thrower-invloed nog wat meer naar voren komt en een hele goede Nuclear Assault-cover (Critical Mass). Toch is de vetste track toch wel de industrialmetalknaller La Résistance. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-03-2020 19:59] ![]() |
|
Ik vind deze HSB-tracks ronduit matig. Een generieke herhalingsoefening. En dat "La Résistance" heeft op zich wel iets, hoor, maar wordt dergelijke muziek niet bij de vleet door bands als Combichrist, Velvet Acid Christ en Tantrum gemaakt?Ik zit zowel niet in de death core als gothic industrial, dus wellicht dat ik mij vergis, een nuance niet hoor en dat dit toch net anders (agressiever?) klinkt, maar Combichrist schoot mij direct te binnen. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
![]() |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |