IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Heaven Shall Burn Vorige pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-03-2013 16:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 23 maart 2013 18:32 schreef Onweerwolf het volgende:
Ah, maar het is dus niet zo dat ze opeens fatsoenlijke deathmetal zijn gaan maken?

Ik ken de band alleen van het jaarlijkse kiddycore behang dat ze altijd op Wacken verzorgen tijdens snackpauzes.
Naar Wacken gaan en dan zeuren over kiddycore.
:'')

Als iets het toppunt van infantiliteit is, is het Wacken wel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-03-2013 16:52 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2013 16:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Naar Wacken gaan en dan zeuren over kiddycore.
:'')

Als iets het toppunt van infantiliteit is, is het Wacken wel.


Wacken, niet Roadburn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-03-2013 17:08 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2013 18:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Op de Party.San site wordt dit vergeleken met Bolt Thrower & Edge of Sanity. Waarom? [/hebikietsgemistofzo?]

Eerste EP heet "In Battle There Is No Law" en ze hebben een keer een nummer van BT (en zoals al gezegd) van EoS gecovered, denk dat het is

Nou ja, op de die eerste EP klinkt het bij vlagen ook wel wat meer als oude rechttoe rechtaan death. Later een beetje metalcore, maar eigenlijk vind ik dat ook overdreven. Het is de soort metalcore die zoveel van melodische death steelt dat het eigenlijk gewoon melodische death is, maar dan met 'moderne' productie (=geen dynamiek).


Quis moderabat ipsos moderatores?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 04-08-2015 20:29 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2013 20:25 schreef Negatieveling het volgende:
Asunder en Whatever It May Take vind ik grotendeels prima te doen. Wat me bij die platen altijd weer opvalt is dat er een zekere melancholie in de muziek zit, of althans, dat hoor/voel ik er in. En dan ook nog eens op een soort onbeholpen manier tot uitng gebracht, ik kan er de vinger niet helemaal op leggen, maar het onderscheidt de band wat mij betreft van het gros van de bands in het genre.

Bij Antigone ben ik afgehaakt, want toen werd het me toch definitief te 'gestroomlijnd' allemaal, en ging het te veel klinken zoals al die andere bands.

Moet ik mijn oordeel bij latere platen herzien, en zo ja, welke moet ik dan hebben?


De laatste tijd is deze band niet uit mijn cd-speler weg te slaan.

Zo heavy en bruut in één bedje van emoties, overgoten met één sausje mosh.

Ik vond de eerste twee vrij fringe, toen nog echt metalcore maar nie beter dan Caliban ofzo.

Antigone was een mindere, maar om een antwoord op je vraag te geven: Invictus, Iconoclast, Deaf To Our Prayers en Veto zijn alle 4 moker.

Ik ben deze band gaan herwaarderen en dat doe ik niet zomaar.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 04-08-2015 20:31 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2013 18:27 schreef Onweerwolf het volgende:
Op de Party.San site wordt dit vergeleken met Bolt Thrower & Edge of Sanity. Waarom? [/hebikietsgemistofzo?]


Uiteraard niet de classic van bovengenoemde maar ja.

Veel hc-bands als Harm's Way en Xibalba claimen ook dat label. Twee fringe bands trouwens mijns inziens.

Ik vind Bolt Thrower zelf trouwens redelijk boring, maja.


En nu gaan we vegen


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-08-2015 10:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2015 20:31 schreef caron het volgende:
Veel hc-bands als Harm's Way en Xibalba claimen ook dat label.


Klopt. De beukende groove-riffs van die bands vind ik ook terug in Bolt Thrower (en is een reden dat Bolt Thrower een van mijn favoriete death metalbands is).

quote:
Twee fringe bands trouwens mijns inziens.



Wat is één fringe band precies?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 05-08-2015 13:35 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dat ik dat maar matige bands vind.

Bolt Thrower is ook nooit mijn ding geweest, kabbelt maar aan. Net lijk Benediction.


En nu gaan we vegen


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 05-08-2015 14:11 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2015 13:35 schreef caron het volgende:

Bolt Thrower is ook nooit mijn ding geweest, kabbelt maar aan. Net lijk Benediction.






Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-08-2015 14:46 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Die Bolt Thrower-connectie hoor ik op 'Asunder' toch echt wel. 'The 4th Crusade' past daar naadloos op. Als je niet weet dat het een cover is, zou je het zò voor een eigen nummer kunnen houden.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 06-08-2015 1:07 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Mijns inziens is HSB uniek, doordat ze de beste elementen van hardcore, dm en melodie mixen en daar zeer goed mee weg komen, zonder in de cliché-tokkiemassa te verzuipen.

Betere evolutie dan Caliban, die in de beginperiode als gelijken werden gezien.

Voor Duitsers dus goed gedaan.


En nu gaan we vegen


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-07-2016 19:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Nieuwe track:






Kaas met Gaten
Usericon van Kaas met Gaten
Posted 16-08-2016 15:39 by Kaas met Gaten Wijzig reactieProfiel van Kaas met GatenQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2015 1:07 schreef caron het volgende:
Mijns inziens is HSB uniek, doordat ze de beste elementen van hardcore, dm en melodie mixen en daar zeer goed mee weg komen, zonder in de cliché-tokkiemassa te verzuipen.

Betere evolutie dan Caliban, die in de beginperiode als gelijken werden gezien.

Voor Duitsers dus goed gedaan.


Mee eens, nog geen vergelijkbare band ontdekt.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 16-08-2016 16:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2016 15:39 schreef Kaas met Gaten het volgende:
Mee eens, nog geen vergelijkbare band ontdekt.


Neaera?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Kaas met Gaten
Usericon van Kaas met Gaten
Posted 16-08-2016 16:29 by Kaas met Gaten Wijzig reactieProfiel van Kaas met GatenQuote dit bericht

Heb ik wel eens geprobeerd, maar mis bij die jongens toch de finesse van HSB.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-09-2016 17:10 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/



Wanderer is weer een hele gave plaat geworden, de beste sinds Iconoclast. Weinig nieuws onder de zon, maar het is allemaal weer wat bruter. George "Corpsegrinder" Fisher brult mee op Prey to God, de band covert Agent Orange van Sodom met een solo van Frank Blackfire en als afsluiter de grootste verrassing: een cover van The Cry of Mankind van My Dying Bride met als gastzanger Aðalbjörn Tryggvason van Sólstafir! Allemaal uitstekend uitgevoerd.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-03-2020 20:26 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 31-03-2020 19:58 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Of Truth and Sacrifice is erg sterk! De eerste CD is oud en vertrouwd, maar de tweede CD is echt verrassend en best experimenteel voor Heaven Shall Burn-begrippen. Iedere track op de tweede plaat brengt iets anders met zich mee: melancholische doomy tracks, tracks waarop de Bolt Thrower-invloed nog wat meer naar voren komt en een hele goede Nuclear Assault-cover (Critical Mass). Toch is de vetste track toch wel de industrialmetalknaller La Résistance.







[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 31-03-2020 19:59]



KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2020 20:40 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ik vind deze HSB-tracks ronduit matig. Een generieke herhalingsoefening. En dat "La Résistance" heeft op zich wel iets, hoor, maar wordt dergelijke muziek niet bij de vleet door bands als Combichrist, Velvet Acid Christ en Tantrum gemaakt?Ik zit zowel niet in de death core als gothic industrial, dus wellicht dat ik mij vergis, een nuance niet hoor en dat dit toch net anders (agressiever?) klinkt, maar Combichrist schoot mij direct te binnen.



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-08-2023 1:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen