IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig? Vorige pagina | Volgende pagina
HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 05-08-2004 15:54 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 5 augustus 2004 15:52 schreef attila_de_hun het volgende:
die vent heeft nooit bestaan. en besef dat het systeem dat jullie voorschrijven als reactie het communisme heeft opgeleverd.
iik zeg ook verhaal, als in mythe, sprookje e.d.

en ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2004 16:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 15:54 schreef HgarrothwulfF het volgende:
iik zeg ook verhaal, als in mythe, sprookje e.d.

en ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben

ja, klopt. ik heb je zin nog eens langzaam nagelezen. hier


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-08-2004 16:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 augustus 2004 15:54 schreef Jenje het volgende:
elite weet het verschil tussen gelijkheid en gelijkwaardigheid niet eens, so why bother to answer ....



hoe kan een moordenaar dezelfde waarde hebben als een ander? sommige mensen mogen in jouw ogen toch eerder doodvallen als anderen, waar is dan sprake van gelijkwaardigheid?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-08-2004 17:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 augustus 2004 13:06 schreef Misanthrope het volgende:
Overigens Elite: Je stelt dat mensen gelijkwaardig behandelen slecht is, hoe wil je het strafrecht dan regelen, en hoe wil je verkeersboetes opleggen?

nee ik bedoel dat je mensen moet beoordelen op daden, zo gebeurt dat nu ook, maak je veel verkeers fouten dan worden de straffen hoger.

gelijkwaardigheid is dat mensen dezelfde waarde hebben ten alletijden, dit is achterhaalt. Ik vind dat de mens gelijkwaardig(nul) is op zijn geboorte en de daden bepalen de waarde verder(positief of negatief)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-08-2004 18:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 17:00 schreef ElitE het volgende:
nee ik bedoel dat je mensen moet beoordelen op daden, zo gebeurt dat nu ook, maak je veel verkeers fouten dan worden de straffen hoger.

gelijkwaardigheid is dat mensen dezelfde waarde hebben ten alletijden, dit is achterhaalt. Ik vind dat de mens gelijkwaardig(nul) is op zijn geboorte en de daden bepalen de waarde verder(positief of negatief)


wacht effe he. dit is toch iets anders. jij stelt ook dat iedereen in principe gelijkwaardig is (of dat nu 0 of 1.000.000 is, dat doet er verder niet toe). Maar het is aan de persoon zelf of hij zijn waardigheid verspilt of er iets constructiefs meedoet. Dan kan ik al een heel eind met je mee. kinderverkrachters, dierenbeulen en religieuze fundamentalisten vind ik ook minderwaardig. en dat is hun eigen schuld. maar werkelozen die op straat staan en hard op zoek zijnnaar werk en helaas nog niet zijn aangenomen vind ik niet minderwaardig.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-08-2004 19:06 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

het idee iedereen is gelijk(waardig) is nooit toe te passen in de praktijk, je behandeld mensen altijd improviserend en persoonlijk, gebaseerd op je indruk(ken). Dit is een olifant maken van een mug die niet eens bij jou in de buurt zoemt. Neem het leven toch niet te serieus... Doe het leven gewoon!



Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 05-08-2004 21:27 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

De mens is totaal niet gelijkwaardig.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-08-2004 22:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee ik heersch jullie er fiks uit namelijk ..

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 05-08-2004 22:25]


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 05-08-2004 23:02 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 5 augustus 2004 21:27 schreef Pink Floyd het volgende:
De mens is totaal niet gelijkwaardig.


punt

ga je er nog een scriptie over houden of blijft het beknopt en meelopend met meerendeels van dit topic?


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 06-08-2004 10:01 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 23:02 schreef HgarrothwulfF het volgende:
punt

ga je er nog een scriptie over houden of blijft het beknopt en meelopend met meerendeels van dit topic?
Hm, was niet echt nuchter .

De mens is niet gelijkwaardig, omdat er toch altijd bevolkingsgroepen blijven die in technologie/iq/etc. flink achterlopen, dat zal altijd het deel van de bevolking blijven dat "gescheiden" blijft van de rest van de bevolking. Zie als voorbeeld Afrika.


Like Some Snow-white Marble Eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2004 10:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:01 schreef Pink Floyd het volgende:
Hm, was niet echt nuchter .

De mens is niet gelijkwaardig, omdat er toch altijd bevolkingsgroepen blijven die in technologie/iq/etc. flink achterlopen, dat zal altijd het deel van de bevolking blijven dat "gescheiden" blijft van de rest van de bevolking. Zie als voorbeeld Afrika.
Hebben ze daarom meer of minder rechten en plichten?


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 06-08-2004 10:25 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:24 schreef Jenje het volgende:
Hebben ze daarom meer of minder rechten en plichten?
Minder plichten. Ja. Rechten? Nee.

Ze hoeven toch geen belasting te betalen?


Like Some Snow-white Marble Eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2004 10:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

*de 'fout antwoord'bel gaat loeihard*


aaaahhh wat jammer!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-08-2004 10:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:01 schreef Pink Floyd het volgende:
Hm, was niet echt nuchter .

De mens is niet gelijkwaardig, omdat er toch altijd bevolkingsgroepen blijven die in technologie/iq/etc. flink achterlopen, dat zal altijd het deel van de bevolking blijven dat "gescheiden" blijft van de rest van de bevolking. Zie als voorbeeld Afrika.


rare vergelijking. alles is relatief. probeer jij eens te overleven in de kalahari woestijn. een bosjesman verslaat ons met gemak. meer techniek is altijd niet hoogwaardig (olierampen, tsjernobyl)


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 06-08-2004 10:59 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:30 schreef attila_de_hun het volgende:
rare vergelijking. alles is relatief. probeer jij eens te overleven in de kalahari woestijn. een bosjesman verslaat ons met gemak. meer techniek is altijd niet hoogwaardig (olierampen, tsjernobyl)
Dat betekend dus dat wij niet gelijk zijn aan hen.


Like Some Snow-white Marble Eyes


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 06-08-2004 11:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:01 schreef Pink Floyd het volgende:
Hm, was niet echt nuchter .

De mens is niet gelijkwaardig, omdat er toch altijd bevolkingsgroepen blijven die in technologie/iq/etc. flink achterlopen, dat zal altijd het deel van de bevolking blijven dat "gescheiden" blijft van de rest van de bevolking. Zie als voorbeeld Afrika.

dit klinkt weer een beetje als de typische arrogantie van een 'westerling'


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-08-2004 11:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 10:59 schreef Pink Floyd het volgende:
Dat betekend dus dat wij niet gelijk zijn aan hen.


nee, maar het zegt niks over gelijkwaardigheid verder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-08-2004 11:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

PF weet verschil tussen gelijk en gelijkwaardigheid ook al niet ...


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-08-2004 16:34 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2004 4:12 schreef ElitE het volgende:
Waarom wordt er zo hardnekkig beweert door velen dat de mens gelijk/gelijkwaardig is?

Gelijkheid is in feite een achterhaalt begrip aangezien we allemaal verschillen met genetisch, uiterlijk, cultuur, afkomst en godsdienst ed.
Waardoor we allemaal anders behandeld moeten worden.
Bovendien kan een een persoon die een bepaalde levensbeschouwing aanhangt niet iedereen als gelijke zien.(bijvoorbeeld gelovige en heiden)

Gelijkwaardigheid is net zo goed achterhaalt, aangezien we iemand beoordeoordelen op "daden". (crimineel behandelen we minderwaardig)

Gelijkheid en gelijkwaardigheid zijn imho erg slecht:
- Het individu is minder belangrijk omdat we allemaal hetzelfde worden.
- Door gelijkheid is een soort zwak omdat alles in 1 keer uitsterft bij tegenslag. (is in strijd met survival of the fittest)
- "The struggle for life" vedwijnt doordat er geen competitie is, waardoor we een passief soort krijgen(zie communisme)
- onmogelijk streven omdat het niet natuurlijk is

In een mierenkolonie zijn de mieren redelijk gelijk(verschillende lagen met gelijke wezens) maar dit kan alleen bij een zeer strenge dictatuur zonder mogelijkheid tot "klimmen".
Dit kan niet bij mensen omdat we naast lichamelijke ongelijkheid ook nog geestelijke ongelijkheid hebben.

Ik vind dat je mensen moet beoordelen op hun daden, maar enigzins vergevingsgezint moet zijn omdat mensen moeten leren van hun fouten en niet iedereen gelijk houden.

(mijn excuses voor onduidelijkheden het is een beetje laat)



Ahem.
Vergevingsgezind. Met een d...

Maar wie gaat er bepalen wie minder is en wie meer. Jij? Ik ( )? DE maatschappij?
DE meerderheid (kudde schapen die achter elkaar aanhobbelen). Of juist een elitaire minderheid die omwille van geld wat meer kunnen flikken dan een ander?

Of diegenen die gestudeerd hebben. Jezus, ik heb in mijn studietijd zat mensen gekend met een drs. graad die ik nog geen lolly zou toevertrouwen.

Zijn moordenaars niet gelijkwaardig? Vlg. mij schuilt in iedereen een moordenaar. Bij de één ligt alleen de drempel wat hoger...

Het zou best kunnen hoor, dat niet iedereen gelijkwaardig is aan elkaar. Maar ik ben benieuwd welke criteria je daaraan gaat hangen.



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 07-08-2004 13:28 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 6 augustus 2004 16:34 schreef Jezebel het volgende:
Ahem.
Vergevingsgezind. Met een d...

Maar wie gaat er bepalen wie minder is en wie meer. Jij? Ik ( )? DE maatschappij?
DE meerderheid (kudde schapen die achter elkaar aanhobbelen). Of juist een elitaire minderheid die omwille van geld wat meer kunnen flikken dan een ander?



waarde voor de maatschappij kan je zien aan het verleden van de persoon , wat voor maatschappelijke problemen heeft hij /zij opgelost .
als iemand "minder" wordt bevonden op grond van deze criteria ,wil dat niet gelijk zeggen dat deze "weggeselecteerd" dient te worden ,maar kan deze persoon zijn/haar maatschappelijke waarde verhogen bv door zich relevante kennis eigen te maken , en vervolgens maatschappelijke problemen op te lossen .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 07-08-2004 13:42]



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2004 13:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2004 11:23 schreef FireFox het volgende:
dit klinkt weer een beetje als de typische arrogantie van een 'westerling'
Hoezo? Het is feitelijk bewezen dat gemiddeld genomen Afrikanen een kleinere hersencapaciteit hebben dan westerlingen. Lichamelijk gezien zijn ze weer sterker.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 07-08-2004 13:34 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Bron?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 07-08-2004 13:39 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Discovery Channel!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2004 13:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:34 schreef BARABAS het volgende:
Bron?
'The Bell Curve', discovery, evolutietheorie enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 07-08-2004 13:43]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-08-2004 13:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 13:34 schreef BARABAS het volgende:
Bron?
Dat er nog steeds mensen zijn die in die onzin geloven dat er geen verschil zit tussen de menselijke rassen.
Het wordt zelfs niet geapricerd als Nederlandse studenten de kennis die zij vergaren in hun college over de rassenleer 'naar buiten brengen'.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen