|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: maar hoor je mensen niet te beoordelen op hun daden? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Heb je mij horen zeggen van niet dan? So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: jij vertelt dat je ze gelijkwaardig ziet ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nee want sommige mensen zijn niet zelf verantwoordelijk voor hun daden of zijn zo verrot van binnen dat voorkomen beter is dan genezen.Maar nogmaals dit zijn geen kant en klare situaties... Dit moet je altijd ter plekke improviseren. |
|
quote: Omdat iemand op een andere plek op deze wereld geboren is en een ander kleurtje heeft dan jij is die persoon per definitie minder waard dan jij? Niet te geloven! [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-08-2004 23:21] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: Ok, ik snap je. Laat ik het dan zo zeggen: bij gelijke daden (en gelijke meetellende factoren ed) zijn mensen voor mij gelijkwaardig. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: als mensen niet verantwoorlijk zijn voor hun daden moet je ze dan als volwaardig mensen beschouwen.. een geestelik gehandicapte kan je niet voor alles verantwoordelijk houden maar die zie ik duidelijk ook niet als gelijkwaardig. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Met gelijkwaardig bedoel ik overigens dat ik vind dat ieder mensenleven evenveel waard is. (jaja, net zoals dieren, voordat we die krijgen, maar daar gaat het nu niet over) So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
ja dat bedoel ik ook niet... Gloeiende. Lees de laatste zin maar. Sommige mensen nemen het leven te serieus en denken te hard erover na. Het leven is ingewikkeld, denk er niet over na doe het gewoon!Ook met je gelijkheidskwestie... |
|
quote: de een betekend meer voor de mensheid als ander... (crimineel tegenover een boer bijvoorbeeld) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-08-2004 22:59] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Nee. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: je christelijke visie komt boven water.. pluk alles uit een boekie dan hoef je zelf niet te denken.... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dan zit je weer met andere daden. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:Je kan dan mensen moeilijk gelijkwaardig zien omdat we allemaal andere daden hebben in ons leven... ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Organismen die nauw aan elkaar gerelateerd zijn waarbij ze op zijn minst uit dezelfde GENUS komen, kan je weldegelijk met elkaar kruisen. Hun nageslacht zal echter onvruchtbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan de befaamde muilezels. Alleen organismen die van precies dezelfde SPECIES zijn kan je succesvol kruisen inclusief voortplantingsmogelijkheden. Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat een hond een mens niet zwanger kan maken en omgekeerd. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ieder mensen (en dieren)leven is bij gebiirte evenveel waard. Door het leven krijgt de persoon meer of minder waarde door zijn/haar acties. Criminelen zijn in mijn ogen minderwaardig, mensen die haat zaaien zijn minderwaardig. Dieren kunnen niet crimineel zijn of haatzaaiend, vandaar dat zij nooit meer of minder waarde krijgen, ze zijn veel zuiverder dan de mens ... |
|
quote: Da's waar. Wat ik bedoelde is dat ik 2 mensenlevens in beginsel (dus denk aan een Aziatisch en een Mexicaans babytje) als gelijkwaardig beschouw. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote: volledig mee eens dieren zijn vrijwel heel hun leven bezig met overleven en heeft dus niet echt kwaad in de zin maar overlevingsdrift wat niet aftekeuren is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dat weet ik, en daar heb je gelijk in. Maar ik dacht altijd dat in de biologie een kruising pas succesvol (weet ff het juiste woord niet meer) wordt beschouwd als het zelf ook weer nakomelingen kan produceren? (zoals je zelf ook al zei, muilezels bijv. zijn onvruchtbaar) So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
om even terug te komen op de theorie dat de mens bij geboorte gelijkwaardig is: een kind wordt opgevoed en die opvoeding bepaalt een groot deel van daden die hij later doet, dan zou de opvoeding een mens minder of meer waard maken? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Misschien, maar volgens mij spelen er dan nog veel meer factoren een rol. So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
quote:| omgeving, genetica telt niet mee omdat het vanaf de geboorte gelijk is ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Niet mee eens. Je genetica is (misschien, dit is namelijk ook flink subjectief) gelijkwaardig, niet gelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-08-2004 23:23] So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos) |
|
* [Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 2:02] |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |