IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Is de mens wel gelijk/gelijkwaardig? Vorige pagina | Volgende pagina
Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 22:47 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
Denk je? Als jij met een hond paart, kan die hond ook een 'puppy' baren. Zijn honden en mensen hetzelfde en zijn de verschillen tussen die 2 te verwaarlozen?


Ik wil weleens weten waar je die wijsheid vandaan haalt?
Onmogelijk! 2 Organismen die niet van dezelfde soort zijn (dus kat/hond, hond/mens enz) kun je niet met elkaar kruisen. (eventuele genetische manipulatie daargelaten)


Overigens denk ik dat geen 2 mensen gelijk zijn, maar dat we allemaal gelijkwaardig zijn, maar dat terzijde.

(edit: spelfout)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-08-2004 22:47]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 22:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:47 schreef Chantalie het volgende:


Overigens denk ik dat geen 2 mensen gelijk zijn, maar dat we allemaal gelijkwaardig zijn, maar dat terzijde.



maar hoor je mensen niet te beoordelen op hun daden?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 22:50 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:49 schreef ElitE het volgende:
maar hoor je mensen niet te beoordelen op hun daden?


Heb je mij horen zeggen van niet dan?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 22:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:50 schreef Chantalie het volgende:
Heb je mij horen zeggen van niet dan?


jij vertelt dat je ze gelijkwaardig ziet


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 22:53 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 11 augustus 2004 22:49 schreef ElitE het volgende:
maar hoor je mensen niet te beoordelen op hun daden?

Nee want sommige mensen zijn niet zelf verantwoordelijk voor hun daden of zijn zo verrot van binnen dat voorkomen beter is dan genezen.Maar nogmaals dit zijn geen kant en klare situaties... Dit moet je altijd ter plekke improviseren.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 22:54 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2004 19:05 schreef HgarrothwulfF het volgende:
bespottelijk topic, iedereen weet toch dat de ene mens minder waard is dan de ander, alleen al in de ogen van anderen/elkaar verschillen ze

denk je dat het toeval is dat negers in afrika wonen en daar allemaal dood gaan aan aids? natuurlijke selectering, darwinisme, survival of the fittest, bij dezen heeft de natuur die bevolkingsgroep gekozen

dat maakt ''hun'' minder waard dan ''ons''

voor de blanke man heeft de natuur een condoom laten evolueren uit schors van een bepaalde boom




Omdat iemand op een andere plek op deze wereld geboren is en een ander kleurtje heeft dan jij is die persoon per definitie minder waard dan jij? Niet te geloven!

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-08-2004 23:21]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 22:55 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:51 schreef ElitE het volgende:
jij vertelt dat je ze gelijkwaardig ziet


Ok, ik snap je.

Laat ik het dan zo zeggen: bij gelijke daden (en gelijke meetellende factoren ed) zijn mensen voor mij gelijkwaardig.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 22:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:53 schreef Audiophile het volgende:
Nee want sommige mensen zijn niet zelf verantwoordelijk voor hun daden of zijn zo verrot van binnen dat voorkomen beter is dan genezen.Maar nogmaals dit zijn geen kant en klare situaties... Dit moet je altijd ter plekke improviseren.

als mensen niet verantwoorlijk zijn voor hun daden moet je ze dan als volwaardig mensen beschouwen.. een geestelik gehandicapte kan je niet voor alles verantwoordelijk houden maar die zie ik duidelijk ook niet als gelijkwaardig.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 22:57 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

Met gelijkwaardig bedoel ik overigens dat ik vind dat ieder mensenleven evenveel waard is.

(jaja, net zoals dieren, voordat we die krijgen, maar daar gaat het nu niet over)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-08-2004 22:59 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ja dat bedoel ik ook niet... Gloeiende. Lees de laatste zin maar. Sommige mensen nemen het leven te serieus en denken te hard erover na. Het leven is ingewikkeld, denk er niet over na doe het gewoon!Ook met je gelijkheidskwestie...



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 22:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:57 schreef Chantalie het volgende:
Met gelijkwaardig bedoel ik overigens dat ik vind dat ieder mensenleven evenveel waard is.

(jaja, net zoals dieren, voordat we die krijgen, maar daar gaat het nu niet over)

de een betekend meer voor de mensheid als ander... (crimineel tegenover een boer bijvoorbeeld)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-08-2004 22:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 11-08-2004 22:59 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Nee.


Subtiel kamerolifantje


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 23:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 22:59 schreef Audiophile het volgende:
ja dat bedoel ik ook niet... Gloeiende. Lees de laatste zin maar. Sommige mensen nemen het leven te serieus en denken te hard erover na. Het leven is ingewikkeld, denk er niet over na doe het gewoon!Ook met je gelijkheidskwestie...

je christelijke visie komt boven water.. pluk alles uit een boekie dan hoef je zelf niet te denken....


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:01 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:59 schreef ElitE het volgende:
de een betekend meer voor de mensheid als ander... (crimineel tegenover een boer bijvoorbeeld)


Dan zit je weer met andere daden.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 23:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 23:01 schreef Chantalie het volgende:
Dan zit je weer met andere daden.
Je kan dan mensen moeilijk gelijkwaardig zien omdat we allemaal andere daden hebben in ons leven...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-08-2004 23:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:47 schreef Chantalie het volgende:
Ik wil weleens weten waar je die wijsheid vandaan haalt?
Onmogelijk! 2 Organismen die niet van dezelfde soort zijn (dus kat/hond, hond/mens enz) kun je niet met elkaar kruisen. (eventuele genetische manipulatie daargelaten)



Organismen die nauw aan elkaar gerelateerd zijn waarbij ze op zijn minst uit dezelfde GENUS komen, kan je weldegelijk met elkaar kruisen. Hun nageslacht zal echter onvruchtbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan de befaamde muilezels.

Alleen organismen die van precies dezelfde SPECIES zijn kan je succesvol kruisen inclusief voortplantingsmogelijkheden.

Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat een hond een mens niet zwanger kan maken en omgekeerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2004 23:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 22:57 schreef Chantalie het volgende:
Met gelijkwaardig bedoel ik overigens dat ik vind dat ieder mensenleven evenveel waard is.

(jaja, net zoals dieren, voordat we die krijgen, maar daar gaat het nu niet over)


Ieder mensen (en dieren)leven is bij gebiirte evenveel waard. Door het leven krijgt de persoon meer of minder waarde door zijn/haar acties.

Criminelen zijn in mijn ogen minderwaardig, mensen die haat zaaien zijn minderwaardig.

Dieren kunnen niet crimineel zijn of haatzaaiend, vandaar dat zij nooit meer of minder waarde krijgen, ze zijn veel zuiverder dan de mens ...


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:05 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:02 schreef ElitE het volgende:
Je kan dan mensen moeilijk gelijkwaardig zien omdat we allemaal andere daden hebben in ons leven...


Da's waar. Wat ik bedoelde is dat ik 2 mensenlevens in beginsel (dus denk aan een Aziatisch en een Mexicaans babytje) als gelijkwaardig beschouw.



So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 23:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 23:04 schreef Jenje het volgende:
Ieder mensen (en dieren)leven is bij gebiirte evenveel waard. Door het leven krijgt de persoon meer of minder waarde door zijn/haar acties.

Criminelen zijn in mijn ogen minderwaardig, mensen die haat zaaien zijn minderwaardig.

Dieren kunnen niet crimineel zijn of haatzaaiend, vandaar dat zij nooit meer of minder waarde krijgen, ze zijn veel zuiverder dan de mens ...

volledig mee eens

dieren zijn vrijwel heel hun leven bezig met overleven en heeft dus niet echt kwaad in de zin maar overlevingsdrift wat niet aftekeuren is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:07 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:02 schreef Chelman het volgende:
Organismen die nauw aan elkaar gerelateerd zijn waarbij ze op zijn minst uit dezelfde GENUS komen, kan je weldegelijk met elkaar kruisen. Hun nageslacht zal echter onvruchtbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan de befaamde muilezels.

Alleen organismen die van precies dezelfde SPECIES zijn kan je succesvol kruisen inclusief voortplantingsmogelijkheden.

Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat een hond een mens niet zwanger kan maken en omgekeerd.


Dat weet ik, en daar heb je gelijk in. Maar ik dacht altijd dat in de biologie een kruising pas succesvol (weet ff het juiste woord niet meer) wordt beschouwd als het zelf ook weer nakomelingen kan produceren? (zoals je zelf ook al zei, muilezels bijv. zijn onvruchtbaar)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 23:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

om even terug te komen op de theorie dat de mens bij geboorte gelijkwaardig is:

een kind wordt opgevoed en die opvoeding bepaalt een groot deel van daden die hij later doet, dan zou de opvoeding een mens minder of meer waard maken?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:18 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:14 schreef ElitE het volgende:
om even terug te komen op de theorie dat de mens bij geboorte gelijkwaardig is:

een kind wordt opgevoed en die opvoeding bepaalt een groot deel van daden die hij later doet, dan zou de opvoeding een mens minder of meer waard maken?


Misschien, maar volgens mij spelen er dan nog veel meer factoren een rol.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-08-2004 23:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 augustus 2004 23:18 schreef Chantalie het volgende:
Misschien, maar volgens mij spelen er dan nog veel meer factoren een rol.
|
omgeving, genetica telt niet mee omdat het vanaf de geboorte gelijk is


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 11-08-2004 23:22 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2004 23:20 schreef ElitE het volgende:
|
omgeving, genetica telt niet mee omdat het vanaf de geboorte gelijk is


Niet mee eens. Je genetica is (misschien, dit is namelijk ook flink subjectief) gelijkwaardig, niet gelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 11-08-2004 23:23]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 19-08-2004 23:21 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 2:02]


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen