|
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Ja man! Wat moet je nou nog? Ik ben een Vlaming, in Polen. Geboren te Brasschaat, wonende te Konstancin-Jeziorna, Warschau. Oh ja, naar school gaande op the American School of Warsaw, 10th grade vanaf volgend jaar. Trek desnoods na ofzo. Anders nog? [Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 12-08-2004 15:54] "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:BSO of TSO, dát zijn mijn terreinen nooit geweest, en ik weet dus niet hoe ze het daar doen met Frans. Ikke best snappie doen. quote:Waar zeg ik dat Amerika de kolonisator was? Zegt over hen dat ze een pak machtswellustiger, en destijds ook sterker waren. Was het ook niet zo dat ze allianties hebben ingeschakeld om het Nederlandse deel over te nemen? Kan me trouwens niet herinneren dat België ooit een poging tot het koloniseren van Amerika gedaan heeft.. quote:Niet het Nederlands, wel de Nederlandse kolonisten. En dan bedoel ik niet in heel Amerika, maar ze hadden wel een lapje grond daar gekoloniseerd, alvorens de Britten (of waren het nou de Fransen...) dat "overnamen". "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Ah, ikke in de warri dan. Maar je mag me op m'n woord geloven. Vakantiejobs zijn best interessant. quote: Nergens expliciet, maar je moet toegeven dat de redenatie achter achter "Grond, grondstoffen, transport-mogelijkheden, en arbeiders. Dat waren de dingen die je meestal verkreeg bij een kolonie, en dat alles hebben wij in heel wat mindere mate dan bv Amerika." vreemd is. quote: België niet, want van België was in die tijd nog geen sprake. quote: Nee, toen je dit zei: "Maar Nederlands de oorspronkelijke taal zijnde, vind ik het nogal vergezocht om als Franstalige dat links te laten liggen. Frans als officiële landtaal uitroepen had van mij ook niet gehoeven, maar kon moeilijk anders met die Franse hangmat die de helft of meer van België moet voorstellen." [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote:Mag ik pas volgend jaar officieel mee beginnen, sorry quote:Waarom vreemd? Daarmee wees ik gewoon aan dat Amerika (als de Verenigde Staten van Amerika) nu meer potentieel heeft dan bv België of Nederland, omwille van bovengenoemde zaken. Was enkel een verwijzing naar een oorzaak van de wereldmacht van de VS. quote:De verenigde Nederlanden dan, maar van Wallonië toen helemaal nog geen sprake. Vlaanderen bestond iig al wel, enkel niet onafhankelijk van Nederland. quote:Welja, omdat Vlaanderen lange tijd bij Nederland gehoord heeft, ten tijde dat Wallonië nog deel van Frankrijk was, onder de Spaanse overheersing. 'Wij' hadden ons toen vrijgevochten, terwijl zij zich pas bij ons voegden toen Vlaanderen onafhankelijkheid gewonnen had van Nederland. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Hoe oud ben jij eigenlijk? quote: Omdat je aan het uitleggen was wat er te halen valt bij kolonies, waardoor de kolonisatoren rijk kunnen worden, en het leek of je Amerika aanhaalde als voorbeeld, terwijl Amerika de kolonie was en niet de kolonisator die de vruchten van een ander z'n bezit/arbeid kon plukken. De "VS als wereldmacht"-idee had betrekking op taal. quote: LOL. Wallonië "bestond" toen ook al hoor. quote: Vlaanderen heeft zowat tot elk land van Europa behoord. Je kan niet zomaar eeuwen geschiedenis wegredeneren. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote:Vind het erg amusant als mensen naar m'n leeftijd gissen, dus doe 'ns een gokje? En anders even nadenken over de wettelijke minimum leeftijd voor 'n vakantiejob in België, die ik volgend jaar bereik. quote:Getting complicated. Toen Amerika gekoloniseerd werd, kreeg het de meeste technologie in Europa destijds voorhanden, plus nog wat extra's gecreëerd door de gunstige omstandigheden daar. Toen Amerika z'n onafhankelijkheid won, dán pas ging het de richting van een wereldmacht uit, en werd het Engels bijgevolg grote wereldtaal. quote:Tjah, als je m'n leeftijd geraden hebt zal wel wat duidelijker worden waarom precies ik die eeuwen "wegredeneer". Heb gewoon nog niet alles op school gezien, en krijg het ook niet meer uitvoerig te zien (Amerikaanse school). En bij de kennis die ik autodidactisch heb verworven, meen ik mij niet te herinneren dat Vlaanderen tot zoveel landen heeft behoord. Heersers tot daar toe, maar "deel van"...? Tenzij je het over imperia hebt. En Wallonië bestond ja, maar ook enkel als deel van Frankrijk, niet onafhankelijk. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: In Polen toch? 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
quote:Jij snapt het écht niet hè? Fijn dat je eindelijk overtuigd bent van het feit dat ik in Polen woon, maar ik gaf haar gewoon een hint naar mijn leeftijd, door het wettelijk minimum vereist voor een vakantiejob aan te halen. In België, omdat ik niet weet wat de normen in Polen zijn, nog minder kans datLies dat weet, en het zou bijgevolg dus geen hint meer zijn. Heb je 'm? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
quote:Ik mag hopen dat jij op dit forum nooit openbaar gaat verkondigen een Vlaming te zijn... "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Vijftien dan maar? quote: Ik denk dat we naast elkaar aan het praten zijn hier... quote: "Landen" zijn sowieso vrij recente begrippen, maar we hebben onder Habsburgs, Spaans, Frans, etc. juk gezeten, en daar doelde ik dus op. quote: En dat geldt ook voor Vlaanderen. Bij mijn weten is Vlaanderen (en daarmee doel ik niet op het graafschap, maar het huidige Vlaanderen) ook nooit onafhankelijk geweest. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote:Check. quote:Idd quote:Oh. Okay, in dat geval heb je gelijk. quote:Waarvoor hebben ze dan gestreden, niet al te lang na de Franse Revolutie, en in Nederland? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: 't Is niet omdat je ergens voor strijd dat je het ook krijgt he... Kijk maar 'ns rond je heen. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
quote:Ok, heb je een punt. Wij zijn omsingeld! "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Omsingeld? Door Walen zeker? [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Ach kijk...we zijn allemaal mensen...de Franstaligen wassen zich gewoon iets minder en eten viezere dingen. Kunnen we niet allemaal in vrede leven in onafhankelijke landen ? |
|
quote:Neen? @Lies: Door enge Nederlanders "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Dat is.... CORRECT !! Wij kunnen idd niet in vrede leven met die bende paté-eters !! En wat heeft u gewonnen... Een reis naar de prachtige Belgische ardennen...waar u zal verblijven in een rustiek boerderijtje waar u kan genieten van de plaatselijke cultuur en een direct contact met de locale bevolking. |
|
quote:No thanks, ik leef hier al in 'n gebied met veel bomen, rustieke boerderijen, en veel plaatselijke cultuur. Geen nood aan de Ardennen! "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Het was sarcastisch bedoeld: vakantie naar ardennen aanbieden in een anti-walen topic...terwijl de ardennen in walonie liggen... en dus vol walen zit...get it?... |
|
quote:Oh... Het was dus níet de bedoeling dat ik daarop met een geveinsde onwetendheid op reageerde, want dan zou je in de war geraken, denken dat ik het niet doorhad? Sorry dan "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Idd...excuses aanvaard... |
|
quote: "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Dat zijn dan ook lieve mensen. |
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |