IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : Walen zijn mestkevers in mensengedaante..... Vorige pagina | Volgende pagina
Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 15:48 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:41 schreef Malekith het volgende:
Nooit mijn terrein geweest, tot nu toe. Zonder beledigend te willen klinken.

Ik denk jij ni snap ni. Algemeen Secundair Onderwijs, en dit in tegenstelling tot Beroeps of Technisch onderwijs.
quote:
Op 12 augustus 2004 15:41 schreef Malekith het volgende:
Nu wijk je af. We waren er niet zo goed in, deels daarom dat we nu ook geen wereldmachten zijn. Plus dat de Britten en de Fransen hetgeen dat we dan hadden, leuk hebben afgesnoept.
Grond, grondstoffen, transport-mogelijkheden, en arbeiders. Dat waren de dingen die je meestal verkreeg bij een kolonie, en dat alles hebben wij in heel wat mindere mate dan bv Amerika. Maar daarom dus juist dat ze in Amerika geen Nederlands spreken.

Wij zijn ooit wel degelijk een "wereldmacht" geweest. Dat de Britten en de Fransen erin geslaagd zijn hetgeen we hadden, af te snoepen zegt evenveel over ons als over hen. En Amerika was de kolonie, niet de kolonisator, dus je argument zit niet zo heel erg mooi in elkaar.

Kan je ook 'ns uitleggen hoe het Nederlands "er eerst was", want daar ben ik nog steeds niet uit.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:47 schreef Wolveken het volgende:
In Polen?
Ja man! Wat moet je nou nog?

Ik ben een Vlaming, in Polen.

Geboren te Brasschaat, wonende te Konstancin-Jeziorna, Warschau.

Oh ja, naar school gaande op the American School of Warsaw, 10th grade vanaf volgend jaar. Trek desnoods na ofzo.

Anders nog?

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 12-08-2004 15:54]


"Obras son amores y no buenas razones"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 15:53 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:48 schreef Lies het volgende:
Ik denk jij ni snap ni. Algemeen Secundair Onderwijs, en dit in tegenstelling tot Beroeps of Technisch onderwijs.
BSO of TSO, dát zijn mijn terreinen nooit geweest, en ik weet dus niet hoe ze het daar doen met Frans. Ikke best snappie doen.

quote:
Wij zijn ooit wel degelijk een "wereldmacht" geweest. Dat de Britten en de Fransen erin geslaagd zijn hetgeen we hadden, af te snoepen zegt evenveel over ons als over hen. En Amerika was de kolonie, niet de kolonisator, dus je argument zit niet zo heel erg mooi in elkaar.
Waar zeg ik dat Amerika de kolonisator was?

Zegt over hen dat ze een pak machtswellustiger, en destijds ook sterker waren. Was het ook niet zo dat ze allianties hebben ingeschakeld om het Nederlandse deel over te nemen? Kan me trouwens niet herinneren dat België ooit een poging tot het koloniseren van Amerika gedaan heeft..

quote:
Kan je ook 'ns uitleggen hoe het Nederlands "er eerst was", want daar ben ik nog steeds niet uit.
Niet het Nederlands, wel de Nederlandse kolonisten. En dan bedoel ik niet in heel Amerika, maar ze hadden wel een lapje grond daar gekoloniseerd, alvorens de Britten (of waren het nou de Fransen...) dat "overnamen".


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 16:00 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 15:53 schreef Malekith het volgende:
BSO of TSO, dát zijn mijn terreinen nooit geweest, en ik weet dus niet hoe ze het daar doen met Frans. Ikke best snappie doen.

Ah, ikke in de warri dan. Maar je mag me op m'n woord geloven. Vakantiejobs zijn best interessant.
quote:
Op 12 augustus 2004 15:53 schreef Malekith het volgende:
Waar zeg ik dat Amerika de kolonisator was?

Nergens expliciet, maar je moet toegeven dat de redenatie achter achter "Grond, grondstoffen, transport-mogelijkheden, en arbeiders. Dat waren de dingen die je meestal verkreeg bij een kolonie, en dat alles hebben wij in heel wat mindere mate dan bv Amerika." vreemd is.
quote:
Op 12 augustus 2004 15:53 schreef Malekith het volgende:
Zegt over hen dat ze een pak machtswellustiger, en destijds ook sterker waren. Was het ook niet zo dat ze allianties hebben ingeschakeld om het Nederlandse deel over te nemen? Kan me trouwens niet herinneren dat België ooit een poging tot het koloniseren van Amerika gedaan heeft.

België niet, want van België was in die tijd nog geen sprake.
quote:
Op 12 augustus 2004 15:53 schreef Malekith het volgende:
Niet het Nederlands, wel de Nederlandse kolonisten. En dan bedoel ik niet in heel Amerika, maar ze hadden wel een lapje grond daar gekoloniseerd, alvorens de Britten (of waren het nou de Fransen...) dat "overnamen".

Nee, toen je dit zei:

"Maar Nederlands de oorspronkelijke taal zijnde, vind ik het nogal vergezocht om als Franstalige dat links te laten liggen. Frans als officiële landtaal uitroepen had van mij ook niet gehoeven, maar kon moeilijk anders met die Franse hangmat die de helft of meer van België moet voorstellen."


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 16:09 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:00 schreef Lies het volgende:
Ah, ikke in de warri dan. Maar je mag me op m'n woord geloven. Vakantiejobs zijn best interessant.
Mag ik pas volgend jaar officieel mee beginnen, sorry

quote:
Nergens expliciet, maar je moet toegeven dat de redenatie achter achter "Grond, grondstoffen, transport-mogelijkheden, en arbeiders. Dat waren de dingen die je meestal verkreeg bij een kolonie, en dat alles hebben wij in heel wat mindere mate dan bv Amerika." vreemd is.
Waarom vreemd?

Daarmee wees ik gewoon aan dat Amerika (als de Verenigde Staten van Amerika) nu meer potentieel heeft dan bv België of Nederland, omwille van bovengenoemde zaken.
Was enkel een verwijzing naar een oorzaak van de wereldmacht van de VS.

quote:
België niet, want van België was in die tijd nog geen sprake.
De verenigde Nederlanden dan, maar van Wallonië toen helemaal nog geen sprake. Vlaanderen bestond iig al wel, enkel niet onafhankelijk van Nederland.

quote:
Nee, toen je dit zei:

"Maar Nederlands de oorspronkelijke taal zijnde, vind ik het nogal vergezocht om als Franstalige dat links te laten liggen. Frans als officiële landtaal uitroepen had van mij ook niet gehoeven, maar kon moeilijk anders met die Franse hangmat die de helft of meer van België moet voorstellen."
Welja, omdat Vlaanderen lange tijd bij Nederland gehoord heeft, ten tijde dat Wallonië nog deel van Frankrijk was, onder de Spaanse overheersing. 'Wij' hadden ons toen vrijgevochten, terwijl zij zich pas bij ons voegden toen Vlaanderen onafhankelijkheid gewonnen had van Nederland.


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 16:20 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:09 schreef Malekith het volgende:
Mag ik pas volgend jaar officieel mee beginnen, sorry

Hoe oud ben jij eigenlijk?
quote:
Op 12 augustus 2004 16:09 schreef Malekith het volgende:
Waarom vreemd?

Daarmee wees ik gewoon aan dat Amerika (als de Verenigde Staten van Amerika) nu meer potentieel heeft dan bv België of Nederland, omwille van bovengenoemde zaken.
Was enkel een verwijzing naar een oorzaak van de wereldmacht van de VS.

Omdat je aan het uitleggen was wat er te halen valt bij kolonies, waardoor de kolonisatoren rijk kunnen worden, en het leek of je Amerika aanhaalde als voorbeeld, terwijl Amerika de kolonie was en niet de kolonisator die de vruchten van een ander z'n bezit/arbeid kon plukken.

De "VS als wereldmacht"-idee had betrekking op taal.
quote:
Op 12 augustus 2004 16:09 schreef Malekith het volgende:
De verenigde Nederlanden dan, maar van Wallonië [was] toen helemaal nog geen sprake. Vlaanderen bestond iig al wel, enkel niet onafhankelijk van Nederland.

LOL. Wallonië "bestond" toen ook al hoor.
quote:
Op 12 augustus 2004 16:09 schreef Malekith het volgende:
Welja, omdat Vlaanderen lange tijd bij Nederland gehoord heeft, ten tijde dat Wallonië nog deel van Frankrijk was, onder de Spaanse overheersing. 'Wij' hadden ons toen vrijgevochten, terwijl zij zich pas bij ons voegden toen Vlaanderen onafhankelijkheid gewonnen had van Nederland.

Vlaanderen heeft zowat tot elk land van Europa behoord. Je kan niet zomaar eeuwen geschiedenis wegredeneren.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 16:52 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:20 schreef Lies het volgende:
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Vind het erg amusant als mensen naar m'n leeftijd gissen, dus doe 'ns een gokje?

En anders even nadenken over de wettelijke minimum leeftijd voor 'n vakantiejob in België, die ik volgend jaar bereik.

quote:
Omdat je aan het uitleggen was wat er te halen valt bij kolonies, waardoor de kolonisatoren rijk kunnen worden, en het leek of je Amerika aanhaalde als voorbeeld, terwijl Amerika de kolonie was en niet de kolonisator die de vruchten van een ander z'n bezit/arbeid kon plukken.

De "VS als wereldmacht"-idee had betrekking op taal.
Getting complicated.

Toen Amerika gekoloniseerd werd, kreeg het de meeste technologie in Europa destijds voorhanden, plus nog wat extra's gecreëerd door de gunstige omstandigheden daar. Toen Amerika z'n onafhankelijkheid won, dán pas ging het de richting van een wereldmacht uit, en werd het Engels bijgevolg grote wereldtaal.

quote:
LOL. Wallonië "bestond" toen ook al hoor.

Vlaanderen heeft zowat tot elk land van Europa behoord. Je kan niet zomaar eeuwen geschiedenis wegredeneren.
Tjah, als je m'n leeftijd geraden hebt zal wel wat duidelijker worden waarom precies ik die eeuwen "wegredeneer". Heb gewoon nog niet alles op school gezien, en krijg het ook niet meer uitvoerig te zien (Amerikaanse school).

En bij de kennis die ik autodidactisch heb verworven, meen ik mij niet te herinneren dat Vlaanderen tot zoveel landen heeft behoord. Heersers tot daar toe, maar "deel van"...? Tenzij je het over imperia hebt.

En Wallonië bestond ja, maar ook enkel als deel van Frankrijk, niet onafhankelijk.


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 16:53 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:52 schreef Malekith het volgende:
En anders even nadenken over de wettelijke minimum leeftijd voor 'n vakantiejob in België, die ik volgend jaar bereik.


In Polen toch?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 16:56 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:53 schreef Wolveken het volgende:
In Polen toch?
Jij snapt het écht niet hè?

Fijn dat je eindelijk overtuigd bent van het feit dat ik in Polen woon, maar ik gaf haar gewoon een hint naar mijn leeftijd, door het wettelijk minimum vereist voor een vakantiejob aan te halen.

In België, omdat ik niet weet wat de normen in Polen zijn, nog minder kans datLies dat weet, en het zou bijgevolg dus geen hint meer zijn.


Heb je 'm?


"Obras son amores y no buenas razones"


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 12-08-2004 16:59 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 17:00 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:59 schreef Wolveken het volgende:
Ahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ik mag hopen dat jij op dit forum nooit openbaar gaat verkondigen een Vlaming te zijn...


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 12-08-2004 17:19 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 16:52 schreef Malekith het volgende:
Vind het erg amusant als mensen naar m'n leeftijd gissen, dus doe 'ns een gokje?

En anders even nadenken over de wettelijke minimum leeftijd voor 'n vakantiejob in België, die ik volgend jaar bereik.

Vijftien dan maar?
quote:
Op 12 augustus 2004 16:52 schreef Malekith het volgende:
Getting complicated.

Toen Amerika gekoloniseerd werd, kreeg het de meeste technologie in Europa destijds voorhanden, plus nog wat extra's gecreëerd door de gunstige omstandigheden daar. Toen Amerika z'n onafhankelijkheid won, dán pas ging het de richting van een wereldmacht uit, en werd het Engels bijgevolg grote wereldtaal.

Ik denk dat we naast elkaar aan het praten zijn hier...
quote:
Op 12 augustus 2004 16:52 schreef Malekith het volgende:
En bij de kennis die ik autodidactisch heb verworven, meen ik mij niet te herinneren dat Vlaanderen tot zoveel landen heeft behoord. Heersers tot daar toe, maar "deel van"...? Tenzij je het over imperia hebt.

"Landen" zijn sowieso vrij recente begrippen, maar we hebben onder Habsburgs, Spaans, Frans, etc. juk gezeten, en daar doelde ik dus op.
quote:
Op 12 augustus 2004 16:52 schreef Malekith het volgende:
En Wallonië bestond ja, maar ook enkel als deel van Frankrijk, niet onafhankelijk.

En dat geldt ook voor Vlaanderen. Bij mijn weten is Vlaanderen (en daarmee doel ik niet op het graafschap, maar het huidige Vlaanderen) ook nooit onafhankelijk geweest.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 12-08-2004 17:45 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 17:19 schreef Lies het volgende:
Vijftien dan maar?
Check.

quote:
Ik denk dat we naast elkaar aan het praten zijn hier...
Idd

quote:
"Landen" zijn sowieso vrij recente begrippen, maar we hebben onder Habsburgs, Spaans, Frans, etc. juk gezeten, en daar doelde ik dus op.
Oh. Okay, in dat geval heb je gelijk.

quote:
En dat geldt ook voor Vlaanderen. Bij mijn weten is Vlaanderen (en daarmee doel ik niet op het graafschap, maar het huidige Vlaanderen) ook nooit onafhankelijk geweest.
Waarvoor hebben ze dan gestreden, niet al te lang na de Franse Revolutie, en in Nederland?


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 13-08-2004 15:06 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 17:45 schreef Malekith het volgende:
Waarvoor hebben ze dan gestreden, niet al te lang na de Franse Revolutie, en in Nederland?

't Is niet omdat je ergens voor strijd dat je het ook krijgt he... Kijk maar 'ns rond je heen.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-08-2004 15:22 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:06 schreef Lies het volgende:
't Is niet omdat je ergens voor strijd dat je het ook krijgt he... Kijk maar 'ns rond je heen.
Ok, heb je een punt.

Wij zijn omsingeld!


"Obras son amores y no buenas razones"


Lies
Usericon van Lies
Posted 13-08-2004 15:35 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Omsingeld? Door Walen zeker?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-08-2004 15:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ach kijk...we zijn allemaal mensen...de Franstaligen wassen zich gewoon iets minder en eten viezere dingen. Kunnen we niet allemaal in vrede leven in onafhankelijke landen ?


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-08-2004 15:54 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:48 schreef campske666 het volgende:
Ach kijk...we zijn allemaal mensen...de Franstaligen wassen zich gewoon iets minder en eten viezere dingen. Kunnen we niet allemaal in vrede leven in onafhankelijke landen ?
Neen?



@Lies: Door enge Nederlanders


"Obras son amores y no buenas razones"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-08-2004 15:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:54 schreef Malekith het volgende:
Neen?



Dat is.... CORRECT !! Wij kunnen idd niet in vrede leven met die bende paté-eters !!

En wat heeft u gewonnen... Een reis naar de prachtige Belgische ardennen...waar u zal verblijven in een rustiek boerderijtje waar u kan genieten van de plaatselijke cultuur en een direct contact met de locale bevolking.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-08-2004 15:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:55 schreef campske666 het volgende:
Dat is.... CORRECT !! Wij kunnen idd niet in vrede leven met die bende paté-eters !!

En wat heeft u gewonnen... Een reis naar de prachtige Belgische ardennen...waar u zal verblijven in een rustiek boerderijtje waar u kan genieten van de plaatselijke cultuur en een direct contact met de locale bevolking.
No thanks, ik leef hier al in 'n gebied met veel bomen, rustieke boerderijen, en veel plaatselijke cultuur. Geen nood aan de Ardennen!


"Obras son amores y no buenas razones"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-08-2004 15:59 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:57 schreef Malekith het volgende:
No thanks, ik leef hier al in 'n gebied met veel bomen, rustieke boerderijen, en veel plaatselijke cultuur. Geen nood aan de Ardennen!


Het was sarcastisch bedoeld: vakantie naar ardennen aanbieden in een anti-walen topic...terwijl de ardennen in walonie liggen... en dus vol walen zit...get it?...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-08-2004 16:01 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 15:59 schreef campske666 het volgende:
Het was sarcastisch bedoeld: vakantie naar ardennen aanbieden in een anti-walen topic...terwijl de ardennen in walonie liggen... en dus vol walen zit...get it?...
Oh...
Het was dus níet de bedoeling dat ik daarop met een geveinsde onwetendheid op reageerde, want dan zou je in de war geraken, denken dat ik het niet doorhad?

Sorry dan


"Obras son amores y no buenas razones"


campske666
Usericon van campske666
Posted 13-08-2004 16:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 16:01 schreef Malekith het volgende:
Oh...
Het was dus níet de bedoeling dat ik daarop met een geveinsde onwetendheid op reageerde, want dan zou je in de war geraken, denken dat ik het niet doorhad?

Sorry dan


Idd...excuses aanvaard...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 13-08-2004 16:03 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2004 16:02 schreef campske666 het volgende:
Idd...excuses aanvaard...


"Obras son amores y no buenas razones"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 10-05-2011 3:40 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2004 14:49 schreef Beli Mawr het volgende:
, het valt me trouwens op dat enkel de Belgische ZMers tegen een splitsing zijn.
Dat zijn dan ook lieve mensen.


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen