|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Oew, dat wordt 4 december naar 013 dus |
|
vanavond weer, 013, hoop dat ze een goed geluid meekrijgen! |
|
Ik ook, ik ben erg benieuwd naar deze band! Bijna vanavond! No Time For Tomatoes |
|
ARGH Vergeten |
|
Kerul msn? |
|
04-12 o13; hhmm dit was dus een typish geval van jammer maar helaas. Optreden van Oceansize behoorlijk vakkundig om zeep geholpen door het geluid.... Dat van Porcupine Tree was bijna perfect....de ssssccchhh van de zang was irri, maar dat was het dan ook wel.. |
|
Zoo.. 2 nieuwe platen van deze heren gekocht. De "Music for Nurses"-EP, dikke heersch. Ligt in het verlengde van Effloresce, vanaf de 1e noot helemaal goed. Het nieuwe album, "Everyone into position" is voor mij duidelijk een "groeiplaat". Op de één of andere manier niet zo "catchy" als de 2 voorgaande werkjes, maar desalniettemin een goede plaat. |
|
quote: Ja, verdorie! Oceansize kan veel sterker overkomen live, dan ze afgelopen 4 december deden. Erg jammer van het geluid.. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
De nieuwe plaat "Frames" is weer bijzonder lekker. Ik vind hem persoonlijk zelfs sterker dan zijn voorgangers. Qua stijl is er niet zo heel veel veranderd, maar op de een of andere manier komt het allemaal net iets beter over. Absolute aanrader voor de postrock liefhebbers alhier. 13 november staan ze trouwens in de Melkweg! Ik hoor overigens ook wel wat van het helaas ter ziele gegane Aereogramme terug in Oceansize. Een schrale troost, maar beter dan niks. [Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 07-10-2007 17:40] |
|
Hoe is-ie in verhouding tot "Effloresce"? Goede band wel, maar die plaat duurt gewoon wat te lang (kabbelt voort). [Dit bericht is gewijzigd door M. op 07-10-2007 17:42] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Qua stijl verschilt het niet veel, maar de spanning wordt er m.i. een stuk beter ingehouden. Het is allemaal net iets fijner gearrangeerd en het is een iets minder lange zit (66 min. ipv 75). Ook vind ik de productie iets sterker en organischer, wat het voortkabbel-effect ook een beetje wegneemt. |
|
Oh binnenkort ff checken dan! Inter faeces et urinam nascimur |
|
Ik ben wederom benieuwd. Effloresce en Music for Nurses vond ik heerlijk, maar van Everyone into Position moet het kwartje nog steeds vallen.. |
|
quote: Hm, nou, ik heb vanavond even de boel gedownload om het te checken en volgens mijn winamp duurt het album dik 77 minuten. Dat is ook wel te merken. Echt, ik vind het helemaal geen verkeerde band maar nooit is er een moment dat ze je bij de keel pakken en de muziek insleuren. Het is meer een beetje relaxed kijken naar een zonsondergang, maar dan wel één die echt flink de tijd neemt. Moeilijke band dit, ik ben er nog niet uit of ik dit tof vind of niet. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Heb je dan een bonustrack of zo? |
|
moeilijke band of niet; 9 november - Doornroosje: Oceansize live |
|
Sinds gisteren de nieuwe plaat binnen, misschien wel de beste tot nu toe www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Kwartje begint te vallen, het nummer "Only Twin" is dik zeven minuten kippevel. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
De plaat heeft zeker zn momenten (Only Twin is idd een prachtnummer), toch haalt ie het net niet bij zn voorgangers. 21 okt spelen ze in Vera, ga ik uiteraard wel even bij zijn Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
quote: Ik vind vooral "An Old Friend of the Christies" eruit springen, maar ook "Trail of Life" en "Savant" zijn geweldig. |
|
quote: Lijkt me de moeite waard om te gaan bekijken. Één dag later, op 10 november in de Ekko te Utrecht (naast de deur voor mij)! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Tjonge, was dat me even vet zojuist in de Helling. Gave band, wederom HARD!!! Prachtige uitgesponnen herrie, volgende keer ga ik weer. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Volgende maand komt de Feed To Feed boxset uit. 4cd/3dvd Tracklist: Thursday 16th October 2008: 'Effloresce' (2003) 1 - I Am The Morning 2 - Catalyst 3 - One Day All This Could Be Yours 4 - Massive Bereavement 5 - Rinsed 6 - You Wish 7 - Remember Where You Are 8 - Amputee 9 - Unravel 10 - Women Who Love Men Who Love Drugs 11 - Saturday Morning Breakfast Show 12 - Long Forgotten Encores: Paper Champion / One Out of None Friday 17th October 2008: 'Everyone into Position' (2005) 1 - The Charm Offensive 2 - Heaven Alive 3 - A Homage to a Shame 4 - Meredith 5 - Music for a Nurse 6 - New Pin 7 - No Tomorrow 8 - Mine Host 9 - You Can't Keep a Bad Man Down 10 - Ornament/The Last Wrongs Encores: Drag the 'nal / Dead Dogs an' all sorts / As the smoke clears Saturday 18th October 2008: 'Frames '(2007) 1- Commemorative _ _ _ _ t-shirt 2 - Unfamiliar 3 - Trail of Fire 4 - Savant 5 - Only Twin 6 - An Old Friend of the Christy's 7 - Sleeping Dogs and Dead Lions 8 - The Frame Encores: Voorhees / I Haven't Been the Claw for Ages gelimiteerd tot 500 copies en ook nog een nieuwe ep binnenkort Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Ik zit nu de nieuwe ep Home and Minor te luisteren, wat een slappe hap zeg Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |