|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Op Lowlands heb ik kennisgemaakt met dit Engelse 5tal. Ik was dusdanig onder de indruk van deze heren dat ik direct hun debuutCD, Effloresce heb aangeschaft Deze heren spelen een frisse mix van bombastische symforock a lá Muse, emo en noise met een flinke dosis progrock en metal. De nummers zijn doorspekt met whacky ritmes, onverwachtse breaks, soundscapes etc. De 3 gitaren zorgen ervoor dat de sound erg breed is; Tapijten van noise, delay en effecten met daarop beukende, hoekige riffs. De speelduur van het album is krap 75 minuten en bevat 12 nummers. Uitgesponnen nummers dus, van 6-10 minuten per stuk. Toch wordt het niet saai, elk nummer bouwt op een spannende manier op naar een climax en blijft "fris" klinken. Heerlijke plaat om in je eentje met een koptelefoon te luisteren, je blijft er nieuwe dingen in ontdekken. Een prestatie van formaat voor een debuterende band! Website: Oceansize Sample van een nummer: (Real) Catalyst Gaat dat horen |
|
Pff waar zijn de blastbeats? Zenial |
|
Lijkt me interessant. Zal 't eens gaan beluisteren. |
|
inderdaad een erg goeie band! Fijne plaat ook...als je hier van houdt, check dan ook even hun iets meer rockende broertjes en vriendjes van Oceansize; Amplifier www.amplifiertheband.com |
|
WOW dit is gaaf!!! Heerlijk ook dat rauwe in het geluid. Origineel ook wel. Tikkie psychedelisch. Vette shit man! Thanx [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-09-2004 21:25] |
|
quote: Oeh deze? : http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1507236 :D |
|
quote: si! |
|
Ik word echt eng van de drummer.. De grooves die hij speelt *oefenen oefenen oefenen* PS: dit album staat hoog in mijn lijst "album van het jaar" |
|
*schop* Deze band heerscht |
|
Dat nr klinkt wel goed! Doet me idd soms denken aan Muse www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
er is een nieuwe ep; Music For Nurses ze zijn iets kwader geworden....qua zang en agressie ala Patton....Tool doet ook weer een ruime duit in het zakje. Verder blijft dit een zeer interessante band om te blijven volgen.... |
|
shoegazers die postrock spelen... Ik hou er wel van... We don't take it, we just fake it... |
|
LEKKERE PLAAHAAAATT!!! thanks for the tip m8!! Amplifier vond ik ook al zeer te pruimen! I Find That I Am Not There... |
|
Wow, die EP moet ik checken!! Thnx voor de info |
|
Dit klinkt lang niet slecht zeg. Ik heb geen idee waar mijn link met Isis in de eerste instantie vandaan kwam maar ik kan er toch wel een heel klein beetje van hun muziek in herkennen. Al is Oceansize een stuk dynamischer. Als je dit trouwens goed vindt dan kun je de nieuwe Extol vast ook waarderen. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Oeh, die EP wist ik nog niet van, ga ik vlug uitchecken. Ik heb deze band vorig jaar gezien op, ff denken, Pukkelpop dacht ik. Ik weet wel dat ik enorm onder de indruk was van de performance van deze gozers. De sfeer die ze neerzetten was prachtig en gewaardeerd door veel mensen, dat midden op de middag. |
|
*bump* Nieuw album komt bijna uit quote: En, nieuw nummer te beluisteren op MySpace |
|
wat een toeval, ben de nieuwe schijf nu aan het beluisteren.... |
|
ben nu Effloresce aan het beluisteren, erg fijne plaat... ...mare het stukje vanaf 3:30 in het nummes "Saturday Morning..." komt me wel heeeeel erg bekent voor. Pearl Jam anyone? |
|
Oceansize is support bij Porcupine Tree! ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
quote: Ja, best wel gaaf eigenlijk. Ik kan niet wachten tot over een paar weken! No Time For Tomatoes |
|
Ja, best gaaf. Moet ik nog wel eventjes wat beter bekend worden met hun nieuwe cd, maar dat gaat wel goedkomen. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
hm heb al wat meer goeds gehoord van deze band. Ik zal dit binnenkort eens aanhoren Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
aaaaaarggggh, Oceansize support bij Porcupine. dezelfde avond als Opeth/Burst......ik wist al niet wat te doen, maar nu wel... |
|
Ja, moeilijke keuze Maar Opeth heb ik laatst nog gezien, dus mijn keuze staat ook al vast. No Time For Tomatoes |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |