IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Balkenende bijna dood Vorige pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 14:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 14:14 schreef Spirit In Black het volgende:
een sociaal stelsel, dat stelselmatig wordt afgebroken
Dus dan hoeft ie over een tijdje minder af te dragen .. hij weer blij ..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2004 20:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 14:08 schreef Spirit In Black het volgende:
oh en btw, hier doelde op de automobilist die per ongeluk jouw van de sokken rijdt met 80 km/h (net groen gehaald) aangezien jij door oranje reed, wat jouw een roekeloze rijder maakt Dat kan toch niet? Roekeloosheid moet verboden worden!


Er bestaat nog zoiets als gezond verstand en kaderwetgeving.

Zelf roken, zuipen etc --> eigen schuld. Da's duidelijk.

Van je sokken gereden worden door iemand die te hard rijdt ---> ongeluk, kan je niks aan doen
Da's ook duidelijk

En daartussen zitten breed scala aan andere activiteiten die beoordeeld kunnen worden door de verzekeraar (collectief of particulier) in kwestie en indien die niet uitkomt door de rechter.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2004 20:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 14:01 schreef Spirit In Black het volgende:
zeg dat maar tegen je baas als je hem vertelt dat je voor een half a driekwart jaar bent uitgeschakeld.....


Dat je in dit geval door de verzekering geholpen wordt lijkt mij evident.

Wat mij ook evident lijkt is dat die baas niet jouw salaris hoeft door te betalen. Hij wordt hierdoor immers de dupe van jouw ongeluk en dat lijkt me niet wenselijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2004 20:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

vrijwilligerswerk = broodroof.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-11-2004 20:50]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 20:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 20:50 schreef Snaack het volgende:
vrijwilligerswerk = broodroof.
????

Vrijwilligers doen een flinke hoeveelheid werk .. zonder vrijwilligers zou jouw bandje helemaal nergens spelen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2004 9:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2004 22:30 schreef 0Tolerence het volgende:
Who gives a fuck, ik doe geen nederlands als studie. Daar heb ik wel de spellingscontrolle voor slimmerik. Misschien kan je me ff uitleggen hoe RPC werkt in een distributed system. Ja dat weet je vast wel
Point made, hoop ik


Naar mijn mening moet het communiceren aan een ding onderworpen zijn: breng ik mijn punt duidelijk over?

De inhoud komt dus op eerste plaats, de vorm op de tweede. Zoiets als een d/t-fout veranderd de inhoud niet en is dus in principe onschadelijk. Maar om dat leger van miere(n?)neukers geen munitie te geven is het gewoon beter om het wel goed te doen (ik doe het ook vaak fout) en voo officiële brieven, zoals solicitaties, rapporten etc. moet je het natuurlijk wel goed doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-11-2004 9:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Is Bakellende nu eigenlijk alweer aant werk, heb em alleen maar horen janken en gehoord dat hij een brief aan Bush heeft gestuurd ...

Ik vermoed dat hij Europa belangrijker vindt dan Nederland ..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2004 9:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:45 schreef Chelman het volgende:
Niet om het een en ander maar ik vind dat de aan jezelf te wijten problemen/ziektes (te dik, roken, alcoholisme, roekeloos rijgedrag etc. etc.) volledig BUITEN de collectieve zorg stelsel dienen te vallen en enkel via particuliere (ziekte)verzekeringen afgedekt dienen te worden.


Dat vind ik ook maar er zitten hier wel wat problemen aan vast:

- wat is roekeloos? Is twee keer per week naar de snackbar roekeloos? Is de hobby bergbeklimmen roekeloos? Is het fervent aanwezig zijn in een slampit roekeloos? Is het sex hebben met meer dan een persoon roekeloos?

- het komt er verder ook op te neer dat je dus je hele leven moet kunnen verantwoorden om eventueel verzekerd te kunnen worden en je privacy (deels) moet opofferen. Het lijkt me niet dat jij daar ook een voorstander van bent.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-11-2004 10:41 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 9:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Dat vind ik ook maar er zitten hier wel wat problemen aan vast:

- wat is roekeloos? Is twee keer per week naar de snackbar roekeloos? Is de hobby bergbeklimmen roekeloos? Is het fervent aanwezig zijn in een slampit roekeloos? Is het sex hebben met meer dan een persoon roekeloos?

- het komt er verder ook op te neer dat je dus je hele leven moet kunnen verantwoorden om eventueel verzekerd te kunnen worden en je privacy (deels) moet opofferen. Het lijkt me niet dat jij daar ook een voorstander van bent.

Ik ben van mening dat als jou iets overkomt door een 'actie' die aan je zelf te wijden is ( van een berg flikkeren, vetzucht, alcoholisme, neuken zonder condoom etc) en je daardoor niet meer mee kan draaien in het productie proces dat het je eigen probleem is en je niet het 'collectief' hoe dan ook daar min of meer voor op hoeft te laten draaien.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-11-2004 13:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

HIer ben ik het volstrekt mee eens.

De Nederlander heeft echter in plaats van vetzucht een soort regeltjeszucht. Je gaat nu namelijk geheid vragen krijgen: 'Hoe te handelen in die en die specifieke grensgevalen?'. Blijkbaar kan men geen gezond verstand meer gebruiken en de onduidelijke kwesties aan de rechter overlaten.

Ik heb liever minder regeltjes en meer casus wetgeving dat op en bepaalde mate van gezond verstand gebaseerd is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-11-2004 13:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gezond verstand is in Nederland ver te zoeken Chelman ...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-11-2004 17:29 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Het is maar wat je onder gezond verstand verstaat.


F*ck hippies


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 05-11-2004 19:34 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 10:41 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben van mening dat als jou iets overkomt door een 'actie' die aan je zelf te wijden is ( van een berg flikkeren, vetzucht, alcoholisme, neuken zonder condoom etc) en je daardoor niet meer mee kan draaien in het productie proces dat het je eigen probleem is en je niet het 'collectief' hoe dan ook daar min of meer voor op hoeft te laten draaien.


En in dit geval? Ik heb een bepaald tekort aan een stof in m'n bloed, waardoor ik een groter risico loop om trombose te ontwikkelen. Nou versterkt het slikken van de pil dat risico. Maar helaas heb ik zulke pijnlijke menstruaties (ik was de eerste dag/ twee dagen altijd doodziek) en had behoorlijk last van PMS, dat ik (uiteraard in heel veel overleg met de huisarts) besloten heb de pil te gaan slikken. (geloof me, alle pijnstillers heb ik zo'n beetje wel gehad, en als iemand ze weet te verzinnen, ben ik 't wel. De pil was zo'n beetje mijn laatste optie) Ik ben me bijzonder bewust van het extra risico waaraan ik mezelf bloot stel, is het dan alleen maar eigen schuld, dikke bult als ik een keer trombose krijg? Maar hoeveel keus heb ik dan? Iedere maand 1 a 2 dagen uit de running zijn lijkt mij trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de economie. Zwangerschap (vooral de kraamtijd) is een nog veel grotere risicofactor, wat zeg je tegen een vrouw die net een kind heeft gekregen en trombose ontwikkelt? Eigen schuld, dikke bult, dan had je maar geen kind moeten krijgen?

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 05-11-2004 19:36]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2004 20:04 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 19:34 schreef Chantalie het volgende:
En in dit geval? Ik heb een bepaald tekort aan een stof in m'n bloed, waardoor ik een groter risico loop om trombose te ontwikkelen. Nou versterkt het slikken van de pil dat risico. Maar helaas heb ik zulke pijnlijke menstruaties (ik was de eerste dag/ twee dagen altijd doodziek) en had behoorlijk last van PMS, dat ik (uiteraard in heel veel overleg met de huisarts) besloten heb de pil te gaan slikken. (geloof me, alle pijnstillers heb ik zo'n beetje wel gehad, en als iemand ze weet te verzinnen, ben ik 't wel. De pil was zo'n beetje mijn laatste optie) Ik ben me bijzonder bewust van het extra risico waaraan ik mezelf bloot stel, is het dan alleen maar eigen schuld, dikke bult als ik een keer trombose krijg? Maar hoeveel keus heb ik dan? Iedere maand 1 a 2 dagen uit de running zijn lijkt mij trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de economie. Zwangerschap (vooral de kraamtijd) is een nog veel grotere risicofactor, wat zeg je tegen een vrouw die net een kind heeft gekregen en trombose ontwikkelt? Eigen schuld, dikke bult, dan had je maar geen kind moeten krijgen?

Dat staat toch helemaal nergens? Jij loopt gewoon een groter risico, en dat betekent dus dat jij (ook naar je evt. kind toe) je verantwoordelijkheid zal moeten nemen en de risico's zal moeten afdekken door je bv. goed te verzekeren. Meer kan je toch niet doen, het leven is altijd een loterij.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-11-2004 20:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 19:34 schreef Chantalie het volgende:
En in dit geval? Ik heb een bepaald tekort aan een stof in m'n bloed, waardoor ik een groter risico loop om trombose te ontwikkelen. Nou versterkt het slikken van de pil dat risico. Maar helaas heb ik zulke pijnlijke menstruaties (ik was de eerste dag/ twee dagen altijd doodziek) en had behoorlijk last van PMS, dat ik (uiteraard in heel veel overleg met de huisarts) besloten heb de pil te gaan slikken. (geloof me, alle pijnstillers heb ik zo'n beetje wel gehad, en als iemand ze weet te verzinnen, ben ik 't wel. De pil was zo'n beetje mijn laatste optie) Ik ben me bijzonder bewust van het extra risico waaraan ik mezelf bloot stel, is het dan alleen maar eigen schuld, dikke bult als ik een keer trombose krijg? Maar hoeveel keus heb ik dan? Iedere maand 1 a 2 dagen uit de running zijn lijkt mij trouwens ook niet echt bevorderlijk voor de economie. Zwangerschap (vooral de kraamtijd) is een nog veel grotere risicofactor, wat zeg je tegen een vrouw die net een kind heeft gekregen en trombose ontwikkelt? Eigen schuld, dikke bult, dan had je maar geen kind moeten krijgen?
Is het dan wel mijn verantwoordelijkheid?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 06-11-2004 12:10 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2004 20:24 schreef Misanthrope het volgende:
Is het dan wel mijn verantwoordelijkheid?


Nee, maar dat is het ook niet als iemand een ziekte krijgt waar hij/zij helemaal niks aan kan doen. Wat mijn punt was was dat ik me afvroeg waar de grens dan moet worden getrokken, wanneer het krijgen van een ziekte iemands' schuld wel of niet is.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-11-2004 13:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Zoals Maarten zegt: Verzekeren kreng!
En dan nog slaat jou voorbeeld niet echt ergens op. Kom jij door een trombose 'lang ' buiten het productie proces te staan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-11-2004 14:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 12:10 schreef Chantalie het volgende:
Nee, maar dat is het ook niet als iemand een ziekte krijgt waar hij/zij helemaal niks aan kan doen. Wat mijn punt was was dat ik me afvroeg waar de grens dan moet worden getrokken, wanneer het krijgen van een ziekte iemands' schuld wel of niet is.
Waarom wil je dan wel dat ik er financieel verantwoordelijk voor ben?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 06-11-2004 15:24 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 13:36 schreef kwelgeest het volgende:
Zoals Maarten zegt: Verzekeren kreng!
En dan nog slaat jou voorbeeld niet echt ergens op. Kom jij door een trombose 'lang ' buiten het productie proces te staan?


Nee, maar wat denk je dat bijv. een dag ziekenhuisopname kost?
En trouwens, ik ben verzekerd. Ik neem aan dat je bijverzekeren bedoelt?

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 06-11-2004 15:25]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-11-2004 15:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 15:24 schreef Chantalie het volgende:
Nee, maar wat denk je dat bijv. een dag ziekenhuisopname kost?


V.E.R.Z.E.K.E.R.E.N.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 06-11-2004 15:25 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

dat ben ik toch ook!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-11-2004 15:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 15:25 schreef Chantalie het volgende:
dat ben ik toch ook!


Waar lullen we dan over? Dan is er toch geen probleem?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 06-11-2004 15:27 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 14:17 schreef Misanthrope het volgende:
Waarom wil je dan wel dat ik er financieel verantwoordelijk voor ben?


Omdat, als jou wat gebeurd, ik daar ook voor moet dokken! Maar goed, da's het hele punt dan ook, daar zit jij helemaal niet op te wachten.

Kijk, aan dit hele gedoe zit voor mij een nogal persoonlijk tintje, met jullie plannen zit de kans er dik in dat ik m'n broodwinning kwijtraak.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 06-11-2004 15:28 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 15:26 schreef Chelman het volgende:
Waar lullen we dan over? Dan is er toch geen probleem?


Maar het gaat er toch om of je je niet zou moeten bijverzekeren voor ziekten die de mens zelf veroorzaakt?


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen