IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Top 10 van 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-11-2004 17:05 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 november 2004 17:01 schreef kwelgeest het volgende:
Deathspel Omega, Thunderbolt etc.

Zie edit

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-11-2004 17:06 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 17:05 schreef BurZum het volgende:
Zie edit
Luister eens die laatste Thunderbolt.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-11-2004 17:09 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 26 november 2004 17:06 schreef kwelgeest het volgende:
Luister eens die laatste Thunderbolt.

Zal ik doen.

Ik vergeet trouwens nog wel meer. Enslaved - Isa en Axis of Advance - Obey.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 26-11-2004 17:09]

Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 26-11-2004 17:13 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 16:50 schreef CoenV het volgende:
Mijn superieure lijst:

Saxon - Lionheart
Exodus - Tempo Of The Damned
Doro - Classic Diamonds
Chainsaw - Smell The Saw
Tankard - Beast Of Bourbon

They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!

astathica
No dolby on snake detectors
Usericon van astathica
Posted 27-11-2004 1:34 by astathica Wijzig reactieProfiel van astathicaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/astathica

quote:
Op 26 november 2004 16:27 schreef Curunír het volgende:

Hé, die wil ik al een tijdje...hoe is ie?

vet! maar wel erg op "phantom" lijkend.

valfar: verklaar nader, ik ben erg geïntereseerd.

www.myspace.com/astathica - tsjonge jonge jonge jonge jonge... wat een leuk filmpje!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-11-2004 14:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Moeilijk moeilijk moeilijk.
Er zijn wel aardig wat goede platen uitgekomen dit jaar maar echt 'schokkend' zijn er niet veel. Als ik kijk naar mijn potentiële top-10 lijstje van dit jaar word ik eigenlijk toch een beetje droevig.

Mijn lijstje is, denk ik:

Absurd - Raubritter
Auf der Maur - Auf der Maur
Bilskirnir - Ahnenerbe
Deathspell Omega - Si Monumentum Requires Circumsoice
Finntroll - Trollhammaren
Leviathan - Tentacles of Whorror
Lunar Aurora - Elixer of Sorrow
Marduk - Plague Angel
Stone, The - Zakon Velesa
Thunderbolt - Inhuman Ritual Massmurder

Absurd is gewoon een geniale band en dit is toch wel het beste wat ze tot nu toe geproduceerd hebben. Het 'technisch' spel en opnamen kwaliteit zijn vergelijkbaar met Totenlieder maar de nummers hebben wat meer de pakkendheid vd demo's

Auf der Maur is geen metal en in draai deze plaat niet echt vaak maar hij verbaasde me toch enigszins toen ik'm voor het eerst hoorde en dat kan ik van veel (black) metal releases niet zeggen dit jaar. Daarom heeft dit album een plaatsje in mijn top 10 verdiend.

Bilskirnir is een beetje hetzelfde verhaal als Absurd. Ik kan alle vorige releases van deze band ook goed waarderen maar deze is gewoon het beste. De kwaliteit vd muziek en het geluid is er iets opvooruit gegaan en er zijn heel subtiel op sommige stukjes wat meer sfeer elementen doorheen verweven.

Si Monumentum Requires Circumsoice is een heerlijk religieus stuk black metal. De muziek zit goed inelkaar en over het concept is duidelijk nagedacht. Geniaal!

Wat 'beukte' Trollhammaren toch lekker vrolijk mijn boksen uit toen ik deze schijf voor het eerst aanzette. Het oude werk van deze band vind ik toch een beetje niet speciaal; Wat schelle black metal met folk melodietjes, daar zijn er wel meer van. Dit echter is een vol 'volwassen' pakkend humpa rock/(black?)metal. Jammer dat de latere full-length dit jaar het succes van deze EP, voor mij, niet kon overtreffen.

Toen Tentacles of Whorror uitkwam stond ik toch een sceptisch tegenover Leviathan. De vergelijking met Xasthur deed de band bij mij geen goed (niet dat Xasthur per definitie bagger maakt maar na ‘The Funeral of Being’ heb ik toch geen positief beeld meer van deze band).
Tentacles of Whorror is echter een, voor black metal, goed geproduceerde plaat. Geen chronische stofzuiger ruis/blizzard over de muziek heen als bij Xasthur en vrij originele goed uitgedachte black metal.

Lunar Aurora is zo’n band die alleen maar beter wordt. Weltenganger is een mooie sferische soms ietwat melodieuze plaat en Ars Moriendi een melancholische met aardig geluid, Elixer of Sorrow heeft van beide iets. Een beetje de sfeer en melodie van Weltenganger en de speelstijl en productie van Ars Moriendi. Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe CD.

Met Plague Angel is Marduk er in vergelijking tot de vorige twee albums behoorlijk opvooruit gegaan. Ik hoor wel vrijdezelfde songstructuur en speelwijze als op ‘La Grande Dance Macabre’ en ‘World Funeral’ maar er is ook behoorlijk wat Panzer Division te horen; Ook hoor ik lichtelijk wat invloeden van Watain en in de zanglijnen van Funeral Mist/Mortuus.
Toch mist deze plaat de impact van ‘Panzer…’, ‘Heaven…’ en/of ‘Opus…’. Het is en blijft Marduk en eigenlijk heb ik dat al wel een beetje gehoord. Dit was ook mijn laatste keuze voor mijn top 10. Er zijn nog wel andere goede black metal releases geweest dit jaarmaar die overtroffen hun voorganger niet, dat doet Plague Angel wel.

The Stone is een black metal band uit Tsjechië. De mannen maken lekkere vrij melodieuze muziek. Verwacht geen CoF achtige meuk het is gewoon ‘underground’ black zonder keyboards maar deze heren weten gewoon hoe ze moeten spelen. Verder heb ik hier weinig over te zeggen. De CD heeft wel enigszins een Slavische sound en is zeker het proberen waard.

Thunderbolt – Inhuman Ritual Massmurder; Ja, dat is toch wel de release van dit jaar die mij het meest verbaasde. Live was Thunderbolt een niet al te boeiend mid-tempo bandje maar Jezus wat beukt deze CD. Ik hoor/zie vaak de vergelijking met Emperor vallen maar ik duw ‘m toch liever in het Watain hoekje. Snelle vette beukende afwisselende goed geproduceerde black metal!

Nog een gave release uit eigen land die misschien wel op de elfde plek staat is Lugubre – Anti Human Black Metal. Pure black zonder compromien.
De W&D/Garmenhord split CD had in deze lijst gestaan als de W&D helft niet zo onboeiend geweest was. ‘Onder de Banier van het Gewei’ is een gaaf schijfje maar dit deed mij toch echt niets; Garmenhord daarentegen maakt geniale pakkende folk/pagan rock/metal die ik misschien nog wel beter vind dat Finntroll

Verder zij er nog best veel goede en aardige albums uitgekomen dit jaar maar die overtroffen hun voorganger niet en daarom vind ik ze geen plaats verdienen in mijn top-10. Een paar van deze CD’s zijn o.a. Behexen – Blessed by Satan, Cruachan – Pagan, DNS – Nocturnal March en Veles – The Black Ravens flew Again.
De tegenvalles voor mij dit jaar waren: Beide releases van Nachtmystium, Frost, Dunkelgrafen, Cirith Gorgor, Astarte en eigenlijk ook Anaal Nathrakh en Lugubrum.
Ook God Dethroned en Enslaved kunnen mij, voor zover ik ze gehoord heb, niet boeien.

Hhhmmmzzz.. Volgens mij verveelde ik me.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

DeadBitchFuck
Usericon van DeadBitchFuck
Posted 27-11-2004 16:00 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2004 17:00 schreef BurZum het volgende:

...

Marduk - Plague Angel.

...

Juist een zeer goed jaar wat BM betreft.

Ligt eraan wat je onder black metal verstaat.

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-11-2004 17:17 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 16:00 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Ligt eraan wat je onder black metal verstaat.

Opgepast! Alweer pseudo-Über-trueë newbies gesignaleerd!!!

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 27-11-2004 17:22 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

In willekeurige volgorde:

Marduk - Plague Angel
Megadeth - The System has Failed
Iced Earth - The Glorious Burden
Saxon - Lionheart
Bloodbath - Nightmares MAde Flesh
Annihilator - All for You
Sear Bliss - Glory and Perdition
Europe - Start from the Dark
Orphaned Land - Mabool
Pride of Lions - The Destiny Stone

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-11-2004 19:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Goratory - Rice On Suede
Exodus - Tempo Of The Damned
Necrophagist - Epitaph
Suffocation - Souls To Deny
Bloodbath - Nightmares Made Flesh

Verder kan ik zo ff niks verzinnen, update zal wel volgen nog.

"This one is older than shit, heavier than time!"

DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 11:11 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2004 17:22 schreef Count Usher het volgende:

Marduk - Plague Angel

...

Ligt eraan wat je onder volgorde verstaat.

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-11-2004 12:39 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 11:11 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Ligt eraan wat je onder volgorde verstaat.

First one that leaps to my mind. Nou goed, posertje?

DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 12:45 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 12:39 schreef Count Usher het volgende:
Nou goed, posertje?

Dat weet ik niet, het is jouw lijstje.

dantesinferno
Usericon van dantesinferno
Posted 28-11-2004 12:56 by dantesinferno Wijzig reactieProfiel van dantesinfernoQuote dit bericht

1 BLOODBATH!!!!!!!!!!!!!!!

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-11-2004 12:58 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 12:45 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Dat weet ik niet, het is jouw lijstje.

Is de inhoud te gevarieerd? Is het ontrue om tegelijkertijd de nieuwe Marduk én de nieuwe Europe goed te vinden? (of is Europe van ver voor jouw tijd?)

Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 28-11-2004 12:59 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Een zooi albums die ik de moeite waard vond:

1) Ayreon - The Human Equation
2) Threshold - Subsurface
3) Marillion - Marbles
4) Pain of Salvation - Be
5) Therion - Lemuria & Sirius B
6) Saxon - Lionheart
7) Jorn - Out To Every Nation
8) Amon Amarth - Fate Of Norns
9) Sacred Steel - Iron Blessings
10)Sonata Arctica - Reckoning Night

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_buildeR op 28-11-2004 15:29]

Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free

DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 13:27 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 12:58 schreef Count Usher het volgende:
Is de inhoud te gevarieerd?

Welke inhoud? De cd's van je lijstje zijn geheel inhoudsloos.

quote:
Is het ontrue om tegelijkertijd de nieuwe Marduk én de nieuwe Europe goed te vinden?

Ik vind persoonlijk Europe meer black metal dan de nieuwe Marduk.

quote:
(of is Europe van ver voor jouw tijd?)

Hehe, snotneus.

[/quote]

Count Usher
Usericon van Count Usher
Posted 28-11-2004 14:13 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 13:27 schreef DeadBitchFuck het volgende:
Welke inhoud? De cd's van je lijstje zijn geheel inhoudsloos.

Ik vind persoonlijk Europe meer black metal dan de nieuwe Marduk.

Hehe, snotneus.

Iemand die zijn leeftijd angstvallig verbergt, heeft me dunkt weinig overredenskracht bij het gebruik van de term "snotneus".

De cd's in mijn lijstje worden blijkbaar ook door vele anderen gesmaakt alhier. Is dit dan wel jouw soort forum?

DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 15:36 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 14:13 schreef Count Usher het volgende:
De cd's in mijn lijstje worden blijkbaar ook door vele anderen gesmaakt alhier. Is dit dan wel jouw soort forum?

Ahaa, je verbergt je achter de mening van de massa. Tja, dat kan.

Mijn forum... ach, ik hou eigenlijk helemaal niet van metalmuziek. Maar ik vind jullie wel vermakelijk. Ik heb een saaie dag op mijn werk, dan schrijf ik een of andere loze opmerking en er is altijd wel een of andere domme sukkel die erop in gaat -in dit geval jij- en dan heb ik weer even wat te doen.

Ik verdrijf de tijd... over anderhalf uur ben ik afgewerkt. Metal kan me mijn reet niet roesten...

[Dit bericht is gewijzigd door DeadBitchFuck op 28-11-2004 15:51]

Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 28-11-2004 16:48 by Shadow_buildeR Wijzig reactieProfiel van Shadow_buildeRQuote dit bericht

Waarom zit je dan op dit forum ?

Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free

DeadBitchFuck
Posted 28-11-2004 17:39 by DeadBitchFuck Wijzig reactieProfiel van DeadBitchFuckQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2004 15:36 schreef DeadBitchFuck het volgende:

Maar ik vind jullie wel vermakelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door DeadBitchFuck op 28-11-2004 17:40]

valfar
Usericon van valfar
Posted 28-11-2004 18:54 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 27 november 2004 1:34 schreef astathica het volgende:
valfar: verklaar nader, ik ben erg geïntereseerd.

Dit jaar zijn er een hoop gave bm releases uit Amerika gekomen. Bv. Xasthur en Leviathan. Als je van zieke bm houdt zou ik dat zeker eens checken!

Violent God
Usericon van Violent God
Posted 28-11-2004 19:05 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

Nasum - Shift
Suffocation - Souls To Deny
Arkhon Infaustus - Perdition Insanabilis
Capharnaum - Fractured
Cannibal Corpse - The Wretched Spawn
Bloodbath - Nightmares Made Flesh
Necrophagist - Epitaph
Anaal Nathrakh - Domine Non Es Dignus
Vader - The Beast
Dillinger Escape Plan - Miss Machine

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 30-11-2004 10:41 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Nog wat aan de top 52 geprutst, toegevoegd en een 'uitleg' bijgevoegd. Dit is nu mijn top 10:

1. Pain Of Salvation - BE
Zowel muzikaal als inhoudelijk een groots avontuur wat heel veel emoties bij me heeft los gemaakt.
Dit mag in het rijtje The Wall, Into The Electric Castle, en The Perfect Element worden opgenomen.

2. Ayreon - The Human Equation
Niet zo goed als Into The Electric Castle, maar toch enorm goed. Een 100 minuten durende rockopera met een cast
waar je U tegen zegt. Zeer indrukwekkend!

3. Pain Of Salvation - 12:5
Akoestisch livealbum van hetzelfde muzikale niveau als de rest van PoS, en net zo emotioneel. Top!

4. Into Eternity - Buried In Oblivion
Al het goede van death, thrash en progressivemetal worden gemixt tot een waar explosief. Technisch, afwisselend
bruut, emotioneel en catchy.

5. Blackfield - Blackfield
'Stille wateren hebben diepe gronden'. Dat zegt alles over deze (iets te korte) popplaat. Van begin tot eind
Zéér emotionele, supersfeervolle nummers. Kunst

6. Bloodbath - Nightmares Made Flesh
Nooit gedacht dat er een 'standaard' deathmetal plaat in mijn top10 zou komen, maar Dan Swano flikt het weer.
Alle deathmetal clichés zijn terug te vinden op deze schijf, van Morbid Angel, Bolt Thrower, Cannibal Corpse,
Deicide, Dismember, Entombed en Edge Of Sanity. Beste DM schijf van de afgelopen paar jaar.

7. Riverside - Out of myself
Met dank aan Frank. Uitstekende mix van Anathema, katatonia, Pink Floyd, Opeth en Porcupine Tree. KWaliteitsplaat
die een hele mooie boodschap heeft.

8. Swallow The Sun - The Morning Never Came
Prachtig debuutalbum van een death/doommetal band, welke naast Katatonia's Brave Murder day komt te staan.
Alle trage, rauwe nummers voelen toch zeer behagelijk aan. Kippenvel van begin tot eind. Super.

9. The Wounded - Atlantic
Zeer simpele doch prachtige gothicrock van eigen bodem met een zanger die me diep raakt.

10. Evergrey - The Inner Circle
Mooie duistere progressive metalplaat over de negatieve gevolgen van religies en kindermisbruik.
Bovendien is IMO de outro "When the walls go down' een van de beste nummer van 2004.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-11-2004 11:27 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

hahaha, bloodbath beste dm schijf? Ik betwijfel het ten sterkste. Het overtreft niet de nieuwe Suffocation om maar te zwijgen over Epitaph van Necrophagist.

"This one is older than shit, heavier than time!"

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com