IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : The Ocean (GER) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-01-2008 14:28 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Grunt? Mmmm heb ik t dan wel over de band waar jullie t hier over hebben?


When your people matter, menstrual health matters


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 22-01-2008 15:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Yep. Niet dat dat de normale zangstijl is bij deze band, maar er komen wel degelijk een stuk of wat ferme grunts voorbij op Precambrian; maar niet dat het de Mortician kant op gaat ofzo hoor


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 22-01-2008 23:20 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik vind dit best wel oké. Absynthe gesponsorde kerels!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-02-2008 21:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Oud interview op het onvolprezen Chronicles of Chaos:

http://www.chroniclesofchaos.com/articles/chats/1-885_the_ocean.aspx

Verder komt er een toertje aan met precies één gig in Nederland, op DINSDAGAVOND 25 maart in het hinderlijk onbereikbare WEERT.

KUT .

Verder o, o, o wat een prachtalbum is 'Precambrian' toch. Alles klopt hier en die gitaarsound is werkelijk om je vingers bij af te likken. Ultiem ZWAAR maar goed gedefinieerd, wat voor een weldadige massage zorgt als je je stereo maar hard genoeg zet.
Ik ga ook oud werk van deze mannen aanschaffen.

Mooie website trouwens, http://www.oceancollective.com

Prachtband!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 12-03-2008 18:39 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Holy shit.
Dit is gaaf.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 12-03-2008 20:40 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Heeft iemand het vinyl was Codex4 heeft uitgebracht van The Ocean, mega mooi! check het op www.codex4.org


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 13-03-2008 21:45 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Volgende week eens bestellen
Ik had de cd een tijdje terug vanuit de US and A laten komen, helaas niet de mooie verpakking. Dan maar zo


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 13-03-2008 23:11 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heb de vinyl versie aankomende week binnen, samen met de vinyl versie van Kingdom Of Sorrow.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


DrDoom
Usericon van DrDoom
Posted 14-03-2008 0:32 by DrDoom Wijzig reactieProfiel van DrDoomQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 12 maart 2008 20:40 schreef DrDoom het volgende:
Heeft iemand het vinyl was Codex4 heeft uitgebracht van The Ocean, mega mooi! check het op www.codex4.org


schijnbaar in niet al te beste staat, wat een zin!
maar het vinyl ziet er echt supervet uit, erg gave hoes check het!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-03-2008 0:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Vandaag binnen gekregen, 3-lp elke plaat een andere kleur. Schitterend stukje werk...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-04-2008 22:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vorige week 'Aeolian' binnengekregen, ook al een moddervet stuk muziek. Tjonge, creatieve band. Het lijkt wel een beetje Mars Volta-achtige constructie, i.e. de creativiteit komt van twee of drie mensen en vervolgens komt er een hele stoet aan goede muzikanten de plaat volspelen. Metal2.0 maar vet heur!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-09-2008 22:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Wat een godsgloeiend modderfokkin' vette band is dit toch, godverdomme. God alle jezus tering holy crap.

25 november in de MELKWEG te A'DAM OH YESSSSS

I am SO there!

*edit* aiii jezus met Opeth (mwah) en CYNIC!!! AAAARRRGHH *jizz all over the place*

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 03-09-2008 22:22]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-09-2008 22:54 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2008 22:21 schreef M. het volgende:
Wat een godsgloeiend modderfokkin' vette band is dit toch, godverdomme. God alle jezus tering holy crap.

25 november in de MELKWEG te A'DAM OH YESSSSS

I am SO there!

*edit* aiii jezus met Opeth (mwah) en CYNIC!!! AAAARRRGHH *jizz all over the place*


dat je ze nou pas leert kennen...


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-03-2009 22:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

precambrian maar weer eens opgezet. Wat een sound en wat een mooi artwork toch ook.


Pausmobiel
Usericon van Pausmobiel
Posted 26-03-2009 23:43 by Pausmobiel Wijzig reactieProfiel van PausmobielQuote dit bericht

Zeker vette plaat, godsgloeiende jammer dat ik ziek was toen ze samen met Burst speelden in roosje.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 10-04-2010 19:04 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Heliocentric is naast behoorlijk indrukwekkend en gelekt, ook bron van discussies op ons zo geliefde internet.

Robin Staps (het brein achter de band) geeft daar een reactie op, op Last.FM :

quote:
Hi all,this is Robin from The Ocean. I have a general lack of interest in the discussions of local music police scenesters talking relentless shit about what they dig and what not and why,as if the world cared...but on tour and with a lot of time to kill,I got to read a few of these comments here last night..and I have to say, the whole discussion really amuses me.I have to thank y'all for that!
That said, I am not surprised that this album would turn off lots of people who are only into our heavy stuff. But if I look at the playlists of most of the people complaining here about how this is not a 'metal album', I wonder what made you guys like us in the first place... We were never a mere metal band and if you only listen to death metal, go listen to the last Behemoth album, it's a masterpiece, but don't complain that we don't sound like them please! And yes, 'Anthropocentric' will be heavier again, but to everyone expecting 'Anthropocentric' to be another 'Aeolian': don't buy the album! We are not looking for a formula to stick with for the next 5 albums, simply because it works... the 'Precambrian' formula, if there was such a thing, worked, yes. 'Heliocentric' works differently, it's a paradigm shift. If you don't like it, that's fine, but we will not do any album twice! There will be no second 'Precambrian', and no second 'Aeolian'. Ever.
With no delusions of grandeur and without comparing ourselves to any of these bands, I have most respect for bands who reinvented themselves at one point in their history, or even better, with every new album.Think of Radiohead, who had developed a successful formula and then at one point discarded it to try something completely new.Think of Breach's 'Kollapse' album, or Refused's "The Shape of Punk To Come".Not all fans will follow such radical departures and I understand that people who have only death metal bands in their playlists will let us go now. This dude here's got it straight: "The Ocean are making all the Big Important Men uncomfortable with their new album, it's not alienating enough for them, it's not abrasive enough for them, it's not "trve" enough for them, it's a little too close to the heart for them, now the Big Important Men who used to like The Ocean are angry, angry boys disappointed because the candy they bought (or maybe stole?) tasted different than it looked"
Funny then, to read people saying "it's a complete disappointment to me, just like '10.000 days' or 'Crack the Skye'... well, all I can say is, thanks for the flowers. Those albums surely were no disappointments to me! And please, cut that postrock shit! 'Post rock harmonies'! - now what kind of harmonies would that be, harmonies that were invented by bands that you people tag "post rock"? Guess what, each single one of those harmonies you have in mind existed centuries before anyone ever came up with the term "post rock", and whether you play these harmonies on a piano or on a distorted guitar is merely a question of instrumentation and musical style, the ideas are essentially the same.
We do appreciate all this discussion, criticism and praise, from people who are baffled, excited, disappointed. The discussion at metalsucks.net is a bit more substantial than this one here though... however, my personal favourite's from here: "This album is the musical equivalent of going to a bar and meeting a really hot girl, who laughs at all your jokes and pays for her own drinks, then going back to her apartment, into her bedroom, unbuttoning her dress, then slowly slipping off her panties and finding out SHE HAS A FUCKING PENIS!!!!!" Cheers dude, I'm gonna put this up on our myspace right now, this is fucking awesome, haha... Keep it coming everyone, if you feel let down, get over it and find new bands to listen to and if you do wanna support us, order a vinyl or CD box copy from our website.




De man is een held.
En dit is trouwens een link naar bovenstaande, het staat in de shoutbox.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 10-04-2010 19:18 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Altijd al een overschatte band gevonden. De nieuwste cd bewijst helemaal waarom.

LOL @ zanger.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 10-04-2010 19:41 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

De gitarist, tot deze plaat heeft The Ocean namelijk nooit een vaste zanger gehad.
Hopelijk ben je met het repertoire van de band beter bekend dan met de bezetting ervan, anders raakt je post helemaal kant noch wal.


JWurm
Usericon van JWurm
Posted 11-04-2010 11:53 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

ben een fan sinds Fluxion, Aeolian is geniaal, en Precambrian was ook zeer genietbaar, maar Heliocentric is een pretentieuze, neuzelige, saaie, inspiratieloze rukplaat geworden, met inderdaad een hoofdrol voor die drol van een zanger...waar hebben ze die opgeduikeld. Massive Fail. Sorry, maar The Ocean heeft voorlopig afgedaan voor mij, en van die huilerige comments van Robin Staps vind ik echt te sneu voor woorden...blijkbaar is ie zelf ook niet zo zeker van zijn zaak deze keer.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 12-04-2010 18:59 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Weet je wat, ik doe gek en citeer mijn post van metalfan (in het NP-topic aldaar) even.
Lui als ik ben.



quote:
The Ocean - Ptolemy was wrong
album: Heliocentric (2010)

Bij tijd en wijle wordt ik helemaal gestoord van de bekrompenheid die nog steeds heerst in een deel van de metalscene. Zodra een band ietwat afwijkt van het geluid van voorgaande platen, struikelen al die o-zo-true-zijnde metalheads over elkaar en elkaars meningen, en weten ze niet hoe hard ze moeten roepen dat het allemaal zo kut is wat band zus of zo geflikt heeft. "Hoogverraad!", wordt er geroepen.
De voorbeelden zijn legio, maar ik denk nu concreet aan bands als Cryptopsy en Mastodon.
Meest recente platen zijn beiden in mijn persoonlijke top 3 van dat jaar beland, maar zijn op het internet bron van vele discussie.
Hetzelfde lot lijkt dit nieuwe album van The Ocean te gaan treffen. Het zou saai, ongeinspireerd en fantasieloos zijn.
Dat is het niet. Het is een nieuwe plaat van The Ocean, en hij klinkt niet als Fogdiver,Fluxion, Aeolion of Precambrian, net zoals die platen onderling compleet verschillen.
The Ocean maakt nog steeds iets dat hangt tussen sludge, doom en progressieve metal. En doet dat nog steeds op een niveau waar 99% van alles wat zich beweegt onder het kopje "moderne metal" slechts natte dromen van kan hebben.
Toegegeven ; die zanger heeft een stemgeluid waar je even aan moet wennen, maar is zeker niet onoverkomelijk.
Lieve internetwarriors, als je niet houdt van veranderingen ga dan lekker naar AC/DC of Motörhead luisteren en bemoei je verder niet met een bruisende bak creativiteit als The Ocean. Die zullen jullie toch niet begrijpen. Net zoals de genialiteit van dit album aan dat soort mensen altijd voorbij zal blijven gaan.
Want dat is 'ie. Geniaal. Dikke vette punt.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-04-2010 19:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Doe niet zo raar joh. Goed is goed en slecht is slecht. Wat een kutzanger.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-04-2010 19:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2010 18:59 schreef yowannuzz het volgende:
Lieve internetwarriors, als je niet houdt van veranderingen ga dan lekker naar AC/DC of Motörhead luisteren en bemoei je verder niet met een bruisende bak creativiteit als The Ocean. Die zullen jullie toch niet begrijpen. Net zoals de genialiteit van dit album aan dat soort mensen altijd voorbij zal blijven gaan.
Want dat is 'ie. Geniaal. Dikke vette punt.





Sorry makker, maar dat slaat echt nergens meer op. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent (was ik ook ten tijde van Cryptopsy's laatste plaat), maar met dat toontje van "Kijk mij het wel aankunnen en jullie maar miezerige mieren zonder smaak zijn" maak je jezelf niet anders dan de gemiddelde internetwarrior.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 12-04-2010 19:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-04-2010 20:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2010 19:24 schreef M. het volgende:
Doe niet zo raar joh. Goed is goed en slecht is slecht. Wat een kutzanger.


Ben nu wel heel benieuwd. Ik ga ff luisteren.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 12-04-2010 20:50 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2010 19:56 schreef BenKnuckles het volgende:


Sorry makker, maar dat slaat echt nergens meer op. Ik begrijp dat je gefrustreerd bent (was ik ook ten tijde van Cryptopsy's laatste plaat), maar met dat toontje van "Kijk mij het wel aankunnen en jullie maar miezerige mieren zonder smaak zijn" maak je jezelf niet anders dan de gemiddelde internetwarrior.


Ik zeg niet dat je het geen kutplaat mag vinden.
Ik stoor me alleen aan het feit dat zodra een band eens wat anders probeert, het standaard gezeur lijkt op te leveren.
Als voorbeeld noem ik daarom 2 bands die steevast kwaliteit binnen hun genre leveren maar weinig tot geen variatie laten horen tussen platen onderling.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-04-2010 20:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Oh, daar heb je groot gelijk in, en daar ging mijn antwoord ook niet over Dat sloeg enkel op die laatste alinea van je speech.

Er wordt inderdaad met momenten ook hard gevallen over veranderingen in het geluid van een band, maar dat wordt door iedere liefhebber van een bepaalde plaat gedaan, in gelijk welk genre. Echt weg krijg je dat toch niet (ook al mag er best eens over gezaagd worden ).

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 12-04-2010 20:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen