|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Oef, als mensen "vooruitgang" en "originaliteit" al zo hoog in het vaandel hebben staan dat ze liever Lady Gaga (een bij elkaar gejatte stinkhoer) in een nummer horen dan gewoon ijzersterk metal nummer dan is het wel erg treurig gesteld met de metal fans. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
je hebt gelijk, en liever had ik ook een "ijzersterk metal nummer" gehoord, maar helaas... |
|
In mijn eerdere post, mijn "speech", zeg ik ook dat de band zich nog steeds binnen hetzelfde geluid beweegt. Ik zeg dat deze band nog steeds als deze band klinkt. Iets totaal nieuws doen ze zeker niet. Toch staat het internet bol van mensen die roepen dat ze wel iets heel anders doen op deze plaat en daar dus vreselijk moeite mee blijken te hebben. Het feit dat het allemaal zo anders is weerleg ik in mijn eerdere post. Wel zijn er meer "softe" passages, is het bij vlagen meer rock dan metal en hebben ze uiteraard één vaste, nieuwe zanger (die niet de beste is die we ooit hoorden op een plaat van The Ocean, maar ook niet een mij-irriterend stemgeluid heeft). Een paar factoren die aangeven dat er toch zeker verschillen zijn met (de tweede plaat van) Precambrian. Een plaat die inderdaad veel beter is. Maar ik vind die dubbelaar dan ook moeiteloos behoren tot het beste dat de afgelopen 10 jaar is verschenen. Ik ben het niet met je eens als je zegt dat dit nieuwe album slechts een zwak aftreksel is van hetgeen ze deden op de voorganger. Dat wij daarover van mening verschillen is prima, dat zal ook niet veranderen. Of toch zeker niet binnen nu en een paar dagen. Geen probleem. Goed is immers niet altijd goed en slecht is niet altijd slecht. De wereld is niet zwart/wit (je leest mee, hè, M). Het zijn allemaal maar meningen en het is heerlijk daarover te leuteren. Anders konden we een forum als dit wel opdoeken. |
|
Jep, jij mag 'm mooi vinden van mij hoor *hippie-hug* Ik ben gewoon n beetje teleurgesteld, vond dit namelijk altijd een hele gave band. Misschien dat Anthropocentric mij weer overhaalt. |
|
Blij dat ik dat mag . En waar zou ZM toch zijn zonder biersmiley ..... |
|
Voor de belangstellenden: nieuwe nummers !! http://www.metalblade.com/theocean/ http://stereogum.com/541012/the-ocean-the-grand-inquisitor-ii-roots-locusts-stereogum-premiere/franchises/haunting-the-chapel/ |
|
klinkt oke |
|
Het nieuwe album 'Anthropocentric' is nu volledig te streamen |
|
Alleen jammer dat ie erg tegenvalt. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Noem mij maar maf, maar ik trek Anthropocentric echt veel beter dan de vorige. De heavier stukken zijn weer echt heavy, en er wordt meer gefreaked. Het is weer meer The Ocean zoals op Aeolian, lekker dus. Gelukkig maar, want ik vond de vorige echt jammer. |
|
Precambrian was godenalbum! Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Nieuwe is erg goed luisterbaar www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit |
|
Ik heb deze band net leren kennen, en ik vind de nieuwe toch erg lekker! Zeg ik iets heel raars als ik zeg dat dit een soort ruising is tussen sludge als Buried Inside/Rosetta en melodieuze metal(core?) als Soilwork/Killswitch Engage? Misschien zelfs een vleugje The Haunted. Ik ben niet heel erg thuis in de sludge en al helemaal niet in de metalcore, maar daar moet ik aan denken als ik dit hoor. |
|
Nieuw nummer, ik weet het niet hoor: |
|
Na Precambrian vind ik ze niet meer zo. |
|
mee eens, al klinkt dit beter dan Heliocentric & Anthropocentric. Die vielen een beetje tegen. |
|
Precambrian blijft hier ook favoriet, hoewel ik de 2 albums erna toch ook weet te waarderen. Toch zeker na een aantal luisterbeurten. Dit nummer klinkt niet slecht, maar ik verwacht toch meer van The Ocean dan "niet slecht". |
|
Ik geef ze weer het voordeel van de twijfel. Ik heb in ieder geval nog geen prog-geneuzel gehoord |
|
Ik vind het ook best een goede track, moet deze band eindelijk eens een kans geven. Te veel muziek. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Ik zal het dan maar zeggen: neen. |
|
Om de 1 of andere reden doet deze band me niet zo veel eerlijk gezegd. De heavy stukken zijn wel OK, maar de rustige passages weken bij mij niets los Horns up! |
|
The Ocean heeft nooit veel verkeerd kunnen doen bij mij. Prima band! |
|
Deze klinkt dan weer wel prima eigenlijk http://pitchfork.com/reviews/tracks/15176-hadopelagic-ii-let-them-believe/ |
|
Meer mensen die de 3-dvd box genaamd Collective Oblivion hebben gekocht? Ik heb hem gisteren binnen gekregen en qua verzorging zie je de Deutsche gründlichkeit weer heel goed, ziet er fantastisch uit! Ik ben begonnen met de documentaire over de geschiedenis van de band die maar liefst 130 minuten duurt! Ontzettend uitgebreid. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |