IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Theater - Toneel Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2004 0:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Vroeger ging ik vrij regelmatig naar de theater. Dit is de laatste jaren helaas een beetje verslonsd i.v.m. werk etc. Sinds een paar maandjes ben ik echter weer vastberaden om de draad weer op te pakken.


Zelf ben ik voornamelijk liefhebber van klassieke toneelstukken en min of meer traditionele opvoeringen. Zeer avantgardistische en abstracte theater boeit me wat minder.

Anyway. Zijn hier ook nog wat toneelliefhebbers?

Ik heb in ieder geval alvast kaartjes geregeld voor G.B.Shaw's 'Pygmalion' die binnenkort (20 dec - 9 jan) in de Rotterdamse Schouwburg opgevoerd wordt door de RO Theater. Dit is een geweldig stuk die aan velen bekend is door de musical adaptatie My Fair Lady.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 06-12-2004 0:09 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

Tijdje opleiding theather techniek gevolgd. in die tijd zat ik zeker wekelijks in het theater the genieten, Maar laatste tijd kom ik er eigenlijk weinig.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 06-12-2004 0:17 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Ik ben enorme fan van een bepaald type improvisatie-toneel!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Orion
Usericon van Orion
Posted 06-12-2004 0:19 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ben totaal niet een toneel liefhebber ik werk dan wel in een theater(techniek).
maar er zijn maar weinig stukken die me kunnen boeien


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-12-2004 9:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2004 0:17 schreef helmet het volgende:
Ik ben enorme fan van een bepaald type improvisatie-toneel!


Hahaha.

Dat telt niet.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nix
Usericon van Nix
Posted 06-12-2004 15:07 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Laatst naar de premiere van Arthur Integraal geweest.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2004 19:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nou nou ...



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-12-2004 19:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Is het hele leven niet een groot theater?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-12-2004 19:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wel als je geen leven hebt


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 07-12-2004 0:14 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

Dan heb ik dus geen leven , als ik naar theater ga, ga ik meestal naar ballet voorstellingen klassiek of modern maakt me niet uit .


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-12-2004 13:54 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2004 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
Is het hele leven niet een groot theater?

Bijna juist:

As You Like It II,vii:
quote:
All the world's a stage,
And all the men and women merely players:
They have their exits and their entrances;
And one man in his time plays many parts,
His acts being seven ages. At first the infant,
Mewling and puking in the nurse's arms.
And then the whining school-boy, with his satchel
And shining morning face, creeping like snail
Unwillingly to school. And then the lover,
Sighing like furnace, with a woeful ballad
Made to his mistress' eyebrow. Then a soldier,
Full of strange oaths and bearded like the pard,
Jealous in honour, sudden and quick in quarrel,
Seeking the bubble reputation
Even in the cannon's mouth. And then the justice,
In fair round belly with good capon lined,
With eyes severe and beard of formal cut,
Full of wise saws and modern instances;
And so he plays his part. The sixth age shifts
Into the lean and slipper'd pantaloon,
With spectacles on nose and pouch on side,
His youthful hose, well saved, a world too wide
For his shrunk shank; and his big manly voice,
Turning again toward childish treble, pipes
And whistles in his sound. Last scene of all,
That ends this strange eventful history,
Is second childishness and mere oblivion,
Sans teeth, sans eyes, sans taste, sans everything.



Touché, pussycat!


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 07-12-2004 14:40 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

ik heb twee jaar een relatie gehad met iemand die aan de toneelschool studeert, heb daarom ook vrij veel uitvoeringen gezien, vooral op die school zelf. Ik moet zeggen dat ik best wat mooie dingen heb gezien (ben ff titels kwijt)


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dark_Goddess
Usericon van Dark_Goddess
Posted 10-12-2004 8:48 by Dark_Goddess Wijzig reactieProfiel van Dark_GoddessQuote dit bericht

ik bezoek zelf best vaak theaterstukken, musicals, voordrachten enzo. Ik vind het altijd heel leuk. Zelf heb ik ook in een paar musicals gespeeld, momenteel maar in 1tje (van school), en binnenkort heb ik waarschijnlijk auditie voor een andere.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 13-12-2004 14:39 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

ik heb laatst bij het nationaal ballet gewerkt, is niet echt helemaal mijn ding maar ja



Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 13-12-2004 15:25 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

quote:
Op 13 december 2004 14:39 schreef blastmaster het volgende:
ik heb laatst bij het nationaal ballet gewerkt, is niet echt helemaal mijn ding maar ja
O ja?? Ik zag je al helemaal in zo'n balletpakje op t podium rondhuppelen

[Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 13-12-2004 15:26]



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 13-12-2004 16:00 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Ben zelf wel een groot fan van cabaret (valt ook onder theater toch? ).

Mensen als Hans Teeuwen, Bert Visscher, Arie en Silvester en zelfs onze eigen Herman Finkers vind ik super!
Verder ben ik niet heel erg bekend met toneel, zou wel eens een keer een goed stuk willen zien dat een oud verhaal/mythe in een modern jasje vertelt.


..."Hate can only create more hate"...


Ivo
Usericon van Ivo
Posted 22-02-2005 16:32 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

gister voor het eerst sinds lange tijd weer n's in een theater geweest bij een standup comedy voorstelling van Raoul Heertje & Steef Cuijpers..

2e vond ik een stuk beter dan de eerste, maar heb mezelf goed vermaakt!


Nix
Usericon van Nix
Posted 22-02-2005 16:44 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Laatst Hair en Jorgen Raymann.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-02-2005 17:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik wil al tijden de "klassieke" wereld induiken maar ik kom er maar niet aan toe

Componisten, opera's, operettes, klassiek theater etc etc...

Is er hier iemand enigszins vertrouwd in deze wereld die me met wat tips op weg kan helpen?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-02-2005 17:14 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

heb je niet van timelife zo'n verzamelcd collectie van een aantal grote componisten?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-02-2005 17:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dat is toch zo'n populair klassieke "dijenkletser" verzameling?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-02-2005 17:33 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

dat weet ik niet, ik ben niet zo in de true, underground en KVLT klassieke muziek. Maar volgens mij waren dat niet alleen de componisten die iedereen kent. Ik zal eens een collega vragen die speelt schuiftoeter in een symfonieorkest..



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2005 18:04 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Qua theater heb ik gehoord dat de nieuwe voorstelling van de Paardenkathedraal erg goed is. En blijkbaar heeft mijnheer Tanghe voor de eerste keer de voorstelling niet eindeloos veel langer gemaakt dan ie was, alleen kan ik me niet herinneren welk stuk het ook alweer is.

Qua componisten.. keuze zat..

Berlioz, Chopin, Mahler, Paganini, Mozart, Bach, Beethoven, Grieg, Mendelsohn, Korsakov, Rachmaninov.. ga zo nog maar even door..

Zo'n Timelife CD heeft inderdaad van alle bekende namen wel wat erop staan, geen hele slechte plek om te beginnen als je er niet zo thuis in bent.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-03-2005 14:10 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Van die klassieke colega(die trouwens net een truie metalhead is op het klassieke genre)
Heb ik in ieder geval de namen van componisten Dmitri Schostakovich en Edward Elgar gekregen... Ik wat m4a bestanden gekregen, als ik ze heb geconverteerd naar mp3 wil ik ze wel een keertje te downloaden zetten...



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-03-2005 14:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik speelde vroegah in musicals mee

Maarre theater, lang niet geweest! Ik ga nog wel elke maand een keer naar het vrije val theater, maar dat valt meer onder open podium. Improvisatie theater vind ik erg gaaf en cabaret is wel geinig, verdere theater vormen eigenlijk niet.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 08-03-2005 14:43 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Toneel heerscht. Ik doe het zelf vrij aktief, maar niet in groepsverband, werkelijk al jaren.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen