IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zwarte Fusie split | Proctor & Wolversveen Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 06-02-2005 15:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Proctor is een eenmansproject, hehe en Jiskefet heerscht

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Gruwel
Usericon van Gruwel
Posted 06-02-2005 19:08 by Gruwel Wijzig reactieProfiel van GruwelQuote dit bericht

Heersende mp3's!
Maar hoe zit dat moet je bij een bestelling(gewoon in nederland ja), nou 1,50 aan postzegeld erbij gooien of iets dergelijks?
Ik snap het namelijk niet helemaal op die krijs records site

spectre
Usericon van spectre
Posted 06-02-2005 21:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Krijs04001
Zwarte Fusie split Proctor & Wolversveen cd 5 euro incl. postage within Holland
Europe + 1,50

Duidelijk, woon je in Nederland dan is het 5 euro, en daarvoor brengt meneer postbode het bij je thuis woon je in europa dan moet je er 1,50 bijdoen... ik neem aan dat we niet daarbuiten verkopen dus over die prijs is nog niet echt nagedacht. 5 euro voor 48 minuten kwaliteits muziek dus!

Stuur dus 5 euro naar het adres op de site en stuur je eigen adres mee, dan komt het voor de bakker.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 06-02-2005 23:28 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Spectre: Proctor is een eenmansproject,

Haha, dan nog klinkt het zoals Beherit altijd had willen, zijn maar nooit voor elkaar kreeg!

quote:
Spectre: hehe en Jiskefet heerscht

Dat is evident

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2005 0:44 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

snapt meneer gruwel het al? bestellen dat kreng

De botoxhobbit
Elk zaadje, een verschrikkelijk mooi resultaatje
Usericon van De botoxhobbit
Posted 08-02-2005 0:49 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

quote:
Op 8 februari 2005 0:44 schreef spectre het volgende:
snapt meneer gruwel het al? bestellen dat kreng

moet dat zo .......

SATAN WILL PUT A SPELL ON YOU!!!!! als je dat kreng niet besteld!

Pokkuh neetuh

De botoxhobbit
Posted 08-02-2005 1:01 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

Tenzij je enige affiniteit met meneer Lucifer hebt dan.

Pokkuh neetuh

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2005 1:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb een nieuwe aanvraag over de mail gehad dus vielleicht was dat meneer Gruwel

Gruwel
Usericon van Gruwel
Posted 08-02-2005 19:13 by Gruwel Wijzig reactieProfiel van GruwelQuote dit bericht

Ah jah, ik heb em al besteld,

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2005 21:08 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb vandaag de hoezen van de printboer ontvangen, dus nu kunnen ze eindelijk de deur uit!

Gruwel
Usericon van Gruwel
Posted 09-02-2005 16:31 by Gruwel Wijzig reactieProfiel van GruwelQuote dit bericht

Ah mooi, nou opsturen dat kreng

spectre
Usericon van spectre
Posted 15-02-2005 18:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

mensen die een bestelling hadden staan, Krijs Records heeft vandaag de cd's de deur uit gedaan, verwacht het thuis binnen 1 of 2 daagjes

De botoxhobbit
Posted 23-02-2005 9:57 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

Bog en Wolv pikken het niet langer, het is tijd voor een daad: 'Kürtzà bompiepen, kämfer báske!'

(Weer effe preumeuten(?)(?),).

Pokkuh neetuh

De botoxhobbit
Posted 23-02-2005 10:00 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

Voor alle Brabanders, hij is keiggggaaf

voor snachts bij het kampfvuur.

Pokkuh neetuh

Gruwel
Usericon van Gruwel
Posted 23-02-2005 17:43 by Gruwel Wijzig reactieProfiel van GruwelQuote dit bericht

Kurtza Bompiepen?

spectre
Usericon van spectre
Posted 23-02-2005 20:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

gruwel, was het wat...

Gruwel
Usericon van Gruwel
Posted 26-02-2005 13:28 by Gruwel Wijzig reactieProfiel van GruwelQuote dit bericht

Ja, vooral dat laatste nummer

spectre
Usericon van spectre
Posted 26-02-2005 13:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

zondag 3 april is er voorlopig eenmalig optreden van PROCTOR in Enschede. Support van Yawgmoth

spectre
Usericon van spectre
Posted 10-03-2005 11:37 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

weer een bevestiging dat Shadows of Disgust een goed metalzine is en dat de splijt een goed product is.

------------------------------------------------

PROCTOR / WOLVERSVEEN
[Zwarte Fusie]
Krijs Records

Rating : 90

Van het Nederlandse platenlabel Krijs Records krijg ik de split tussen de twee Nederlandse Industrial Black Metal bands Proctor en Wolversveen voor de kiezen die ten eerste al opvalt door zijn opvallende artwork en de cd zelf waarvan je eerst even moet kijken wat nou precies de speelzijde is. Geloof me, je begrijpt het als je het ziet. We beginnen met Proctor, het eenmansproject van Helvraet dat er geen doekjes om windt en na een korte intro met een stampende bak Industrial Black los gaat. Overwegend snel blaast Proctor als een stoomtrein door zeven gevarieerde nummers heen. Enige minpuntje dat ik bij Proctor kan ontdekken is dat ik het jammer vind dat de stem van Helvraet zo op de achtergrond ingemixed is. Misschien is het een keuze, maar het geheel boet hierdoor een beetje aan kracht in. Desondanks een hele boeiende eerste helft repeterende Black Metal.
Vanaf de achtste track is het de beurt aan Wolversveen, een tweetal waarvan Wolv verantwoordelijk is voor het gehele instrumentenpakket en Bog daarbij de vocalen voor zijn rekening neemt. Wolversveen knalt los met een bijna experimentele soort Industrial Black met ontzettend veel variatie en techniek. Elke track is een hele belevenis om mee te maken gezien de nummers doorspekt zijn van splijtend gitaarwerk, allerlei overwegend Nederlandstalige samples en veel maffe wendingen, terwijl de muziek als een eenheid overeind blijft staan. Daar overheen de Nederlandstalige teksten van Bog, die over een afschrikwekkend rauw en onheilspellend stemgeluid beschikt. Ook prachtig is de drumcomputer, die zo divers geprogrammeerd is dat het op sommige plaatsen bijna een echt drumstel lijkt te zijn. Zeker geen luistermuziek, maar wat goed! Ik kijk met plezier uit naar de volgende release van Wolversveen, 'Onder De Nevelkrust'. We sluiten af met 'Zwarte Fusie' dat door Proctor en Wolversveen samen is gemaakt en een mooie mix is tussen de sounds van beide bands. Een goeie afsluiter voor deze bijzondere split die het kopen zeker waard is

CRISH
6 string constructor
Usericon van CRISH
Posted 10-03-2005 11:54 by CRISH Wijzig reactieProfiel van CRISHQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

Hahahuu!! zeker goede recentie. Een groot compliment voor de 3 mensen die hier verantwoordelijk voor zijn.

Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 11-03-2005 11:55 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

mooie review

De botoxhobbit
Posted 14-03-2005 19:56 by De botoxhobbit Wijzig reactieProfiel van De botoxhobbitQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com www.wolversveen.uwkerk.nl

yeah, dikke 9

Pokkuh neetuh

spectre
Usericon van spectre
Posted 14-03-2005 21:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

hmm maar eens naar andere blaadjes opsturen want deze review heeft nog niet echt voor een enorme stormloop gezorgd vreemd genoeg

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-04-2005 11:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nieuwe recensie op www.metalrage.com

Score: 73/100

Once in a while I can listen to music that actually isn’t death metal or grindcore. I’m quite open for almost everything in music and that’s probably the reason that Arcane decided to send this one to me. I have in my hands a split album called “Zwarte Fusie” (Black Fusion) and the bands in question are Wolversveen and Proctor. Arcane did warn me that it wasn’t something I would have heard earlier and he was quite right. I’ve decided to write this review in 2 parts, one for Proctor and one for Wolversveen.

Proctor:
The first 7 songs on the album are from this band. I’ve really never even heard the name and I couldn’t find much information about this project. The band kicks in with Ende, a song that instantly made clear what this music is about. I find that I really like this kind of music to listen away when I’m going to sleep. The guitar work is quite messy, and it’s quite difficult to hear separate riffs. The drum sound is computerized and really adds nicely with the chaos the guitar leaves behind. Now the very best thing in this band was actually the vocals. I really laughed my ass out because most grindcore bands wouldn’t even think of using anything that comes close to this. The songs are all quite short and after a song or 4 I’ve really heard enough of it. I did really like it though, and it’s a bonus that the songs are so short, because if I had to listen this for more than 30 minutes, it would really drive me crazy. The funniest song by the way is “Mijn Broeders Hoeder” because of the really sick vocal intro there.

Proctor: 6,5

Wolversveen:
Now about Wolversveen, which consist of two members, who also play in Control Human Delete. They started out as a project during their rehearsals, and now they’ve created this split album with Proctor. I was quite astonished when I first heard it, compared with Proctor. I don’t really know how to put this difference, but see it as this: I would more like to smoke a joint when I’m listening to Wolversveen than Proctor. The vocals are far better than with proctor, because they use 2 vocalists now. Simply compare a song like De Synaps Splijter with the previous material of Proctor, and you’ll see that the total length of the songs from Proctor, quite well represent one or two tracks from Wolversveen. With Proctor I sometimes had the feeling it wasn’t complete or that it just was ravaging without a real purpose. Wolversveen on the contrary have set a real nice mixture of electronic black metal with low-pitched and high-pitched vocals. One of my favourite songs is Razernij, because of the funny intro. Another nice piece of work is the song Mijn Ziel Is Van Vlees. I heard this song for the first time, while being stoned. It’s quite slow, with very brutal pieces between the relaxing parts. I refer to a part in the song around 6 minutes, where I could actually hear what they were saying!

Wolversveen: 8,0

Track List:
1: Ende
2: Angstslaaf
3: De Zondebok
4: Mensenhaat
5: Mijn Broeders Hoeder
6: De Klank Van Onheil
7: Met Godenmoed En Vlammend Zwaard
8: De Synaps Splijter
9: Razernij
10: Het Derde Oog
11: Mijn Ziel Van Vlees
12: Hordes Van De Onderwereld
13: Zwarte Furie

Track 1-7: Proctor
Track 8-12: Wolversveen
Track 13: Proctor & Wolversveen

Line Up:

Proctor: Helvraet
Wolversveen: Vox – Bog, Instruments/Vox - Wolv

1337_misanthrope
Support Global Euthanasia
Usericon van 1337_misanthrope
Posted 08-04-2005 11:24 by 1337_misanthrope Wijzig reactieProfiel van 1337_misanthropeQuote dit berichthttp://www.ordodraconis.com

Dat Boktor nummer trekt echt mn hoofd eraf, doet me denken aan een opgevoerde Diabolicum!
met name complimenten voor gitaarsound en krakerige zang...

[Dit bericht is gewijzigd door 1337_misanthrope op 08-04-2005 11:27]

Het zijn allemaal klootzakken, en het verandert nooit!

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com