|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik was er dus niet voor 15.00 verre van!! Na 4 uur op het vliegveld gewacht te hebben kwam er eindelijk vervoer (Daarvoor ook veel dank naar Ivar die de organisatie liet weten dat hun chauffeur er nog niet was). De chauffeur die we hadden kon geen woord engels, reed niet harder dan 80 km p/u, nam alle omwegen, en had nog een tik ook. Uiteindelijk om 19.30 aangekomen en om 19.45 moest Gorerotted al spelen, dus hup eten naar binnen en podium op, wat een gedoe. Wat een kut festival werkelijk waar, hoe die mensen met bands omgaan in gewoon ongelooflijk. Bands als Waco Jesus en Lividity (Dude!) letterlijk in de kou laten staan (en slapen) en geen rekening houden met dat zij ook nog apparatuur hebben dat droog moet staan. Na Suffucation alles ontpluggen en dat tegen dissection zeggen dat suffocation het gedaan heeft. En vervolgens verlaten de geluidsmensen van FTC tijdens de set van dissection het podium waardoor de problemen die er zijn (PA verzopen, Mic kapot) niet opgelost worden. En zo zijn er nog wel 100 verhalen over dingen die niet goed waren. werkelijk waar. Pluspunten van het festival waren er gelukkig ook en dat waren de jongens van Rompeprop die echt super aardig waren en de jongens van suffo/catastrophic van wie ik een lift kreeg naar Berlijn. Verder niet zo veel shows gezien, wel die van Gorerotted natuurlijk (zeldzame 'nuchtere' show), die van Avulsed (gave gasten uit Spanje), Suffocation, HateSphere en wat van Lividity. edit: + Impaled Nazarene Voor de mensen die naar Wacken gaan: Dissection zal daar een geheel nieuwe live set ten gehore brengen. Zmérs die ik gezien heb: Ivar, Angel of Death (met haar Camera die mij denk ik niet herkende) en dat was het denk ik [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 08-05-2005 19:51] |
|
Het slechte weer mocht de pret niet drukken. Ik heb me erg vermaakt. En ik vond het erg leuk dat iedereen er een feestje van maakte met elkaar (publiek, pers, bands, organisatie). Ik heb wel staan rillen van de kou, maar eenmaal thuis ben ik ongelooflijk blij dat ik ben gegaan. Dit festival ga ik niet meer overslaan!!! De voorzieningen waren dan niet om over naar huis te schrijven, maar veel bands, in elk geval die ik gesproken heb, namen het voor lief. Uitgebreider commentaar in de fesival review binenkort... @Ghoullie: Ik heb je zien staan, ik deed een verkrampte poging om gedag te zeggen, maar was te veel bezig mijn heilige nieuwe foto-apparaat met regendruppels erop. Volgend jaar meer Nederlanders graag! "Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff" |
|
Tja ik heb voornamelijk het gemopper gehoord (bijv. ook drie drank bonnen per bandlid voor drie dagen) en ja wat was het koud!!! niet normaal. Maar ik ga nooit meer. |
|
Zoals de naam van de fesitval al deed vermoeden was het dus weinig profesioneel en gesmeerd georganiseerd? Hehe. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
nouja, het grappige is dat ze dit jaar commercieel gegaan zijn enzo, maar dat eigenlijk betekende: duurdere bands, en duurder bier (2 euro voor halve liter slap pis bier). Maar Vomitory heeft bijvoorbeeld 6 uur in de bus gezeten (van vliegveld naar festival)en kwam te laat voor hun eigen show omdat de bestuurder van het busje verdwaald was. |
|
quote:hebben ze wel nog gespeeld? |
|
Ja nog wel, maar dus een band later, they were not amused. De sfeer van bands onderling was heel goed verder, dus het omwisselen enzo daar werd niet zo moeilijk over gedaan. |
|
Ach, zo ben je er natuurlijk wel van overtuigd dat er ieder jaar weer nieuwe bands staan. Ze denken er namelijk niet eens over om daar nog een keer te gaan spelen Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Hier even een kleine review: Donderdag Carnal Forge De eerste band die ik op dit festival zag, en dat was gelijk de moeite waard, erg goeie band. ik ben blij dat ik het niet gemist heb. Centinex Lekker brute death metal met hier en daar wat thrash invloeden en erg catchy riffjes. leuk bandje. Obscenity Heel erg populair bij onze buren maar ik vind het allemaal wat simpel, desalniettemin vond ik het optreden van vanavond wel goed inelkaar zitten. Jungle Rot De tweede keer in amper een week! en weer werd ik omver geblazen, wat een band, wat een headbang gehalte... dit was voor mij ongetwijfeld het beste optreden van de dag. Catastrophic Net als jungle rot ook de tweede keer in een week, en ook dit was weer een lekkere show al vond ik het geluid in apeldoorn wel stukken beter. Vrijdag Cenotaph Voor het eerst in m'n leven dat ik een turkse band zie... en echt origineel was het allemaal niet, wel was het een goed optreden met een redelijk geluid. Debauchery Dat was lekker, mid-tempo death metal met hier en daar wat grindcore en een zeer vemakelijke show, toch was het hoogte punt van de set de SFU cover 'Was is comming'. Fearer Kende ik niet en ik ben ook niet van plan om het te gaan leren kennen, dit was death metal die al veel te veel gemaakt is. Pleurisy In het begin wat problemen met de gitaren en was het nog even zoeken naar het goede geluid, toen dat eenmaal gelukt was werd het een zeer goed optreden, de nieuwe bassist deed het goed en de 4(!) nieuwe nummers klonken weer leker bruut. Rompeprop Ik wist niet dat die gasten zo bekent waren in duitsland, het publiek ging behoorlijk los op krakers als 'Dis-located purple stoma', 'Pelikanenlul' en het snelle 'As she licks my only ball'. te gek optreden! Viu Drakh heb ik twee nummers van gezien, op cd vind ik best gaaf maar hier viel het erg tegen. jammer. Desecration Te gek! nou is de nieuwe cd al een kraker, dit optreden zal ik niet snel vergeten... wat een lekker geluid en wat een old school feeling. heerlijk. Gorerotted sheen een nieuwe drummer te hebben, en dat was te horen ook! ik snapte er geen zak van, die gast die ging bij elk nummer wel een keer de fout in... verder was het een optreden met een redelijk geluid, goeie set list en zoals gewoonlijk een goeie podium presentatie. Lividity Kende ik alleen van naam, maar daar gaat zeker verandering in komen, lekker snelle, brute death metal, erg goed. Vomitory Samen met Desecration de beste band van de dag. goed geluid, gave set list, alleen had de presentatie wel wat beter gemogen. Entombed ten eerste: ze misten een gitarist. Ten tweede: het geluid was niet optimaal. conclusie: ik heb entombed wel beter zien spelen. Zaterdag Perverse tipisch pools weer dit, bruut, strak en snel. wel leuk dus. Anata Godverdomme! dit is echt een te gekke band, lekker progresive death metal met steen goede riffjes een een wel erg strakker drummer. mega goed optreden dus. Disparaged Dit was werkelijk ongelofelijk, wat een geniale drummer zeg! zo ontiegelijk snel en strak, verder was de muziek opzich niet echt de moeite waard. maar door die drummer stond ik wel even met open mond. Yyrkoon Viel mij zwaar tegen, ik had er veel meer van verwacht, de drummer kon niet tippen aan onze Dirk verbeuren. en het geluid liet ook te wensen over. jammer. Desaster Vreemde eend in de bijt, maar wel een lekker thrash optreden. Hatesphere alweer een vreemde eend, maar dit was wel erg lekker. erg goed geluid en erg enthousiaste band leden, vooral die zanger deed goed zijn best. Avulsed heb ik in zijn geheel gemist wegens een goed gesprek met eerder genoemde drummer. Disfear en daar stond in een keer de oude zanger van at the gates op het podium, en ook de gitarist van Entombed, lekker bruut optreden, met een sterk geluid. Blood red throne lekker optreden al had ik er wel meer van verwacht, de set list zat goed inelkaar, het was alleen wat aan de korte kant want na 40min verdween de band al van het podium, zonde. Impaled Nazarene Niet helemaal mijn ding, ik heb er dan ook erg weinig van gezien. Suffocation Voor mij de beste band van het festival! hier ga ik niet eens op in. Foutloos! Strak! Geniaal! Snel! Goeie set list! bla bla bla! Dissection Na een soundcheck van ruim een uur werd er begonnen met het geniale 'Night's blood' en gelijk werd duidelijk dat het een goed optreden zou worden, en dat werd het dan ook alleen jammer dat er weinig publiek voor het podium stond. of zou dat met die storm te maken hebben gehad En dat was het einde van een regenachtig en koud weekend vol met death metal, droken en gezellige mensen, bandleden die in waren voor een praatje, veel merch, harde wind, het beste optreden van 2005 tot nu toe (suffocation)... Volgend jaar ben ik er weer bij! Beter een lul in de hand, dan een kut op de vlucht |
|
Gorerotted heeft geen nieuwe drummer hoor, maar ja als je vier uur op een vliegveld moet wachten op een ride en het enige wat er te doen is bier drinken is.... en daarna 3 uur in een busje zonder bier of wat dan ook, en dan meteen het podium op. Hij maakte er behoorlijk een potje van idd haha |
|
quote: thnx dude |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina |