IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : David Bowie Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-01-2005 11:25 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik ben net (als in: op dit precieze moment) begonnen met het luisteren naar David Bowie. "Heroes" staat nu op, en binnenkort volgen "Low", "Hunky Dory", "Space Oddity", "Heathen" en "Ziggy Stardyst".

Aangezien die man nogal een back-catalogue heeft, ben ik benieuwd naar wat jullie zijn beste albums / nummers vinden. En wat jullie natuurlijk uberhaupt van deze androgyne artiest vinden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-01-2005 11:40 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Tot Let's Dance ken ik het meeste wel en kan ik het meeste wel waarderen, van daarna heb en ken ik alleen Earthling, waarvan ik vooral Little Wonder erg gaaf vind, de rest duurt een beetje te lang waardoor het saai wordt.

Verder heb ik zelf origineel Heroes, Space Oddity en The Rise and Fall of Ziggy Stardust op LP en nog een verzamel cd'tje.

Veel nummers vind ik erg gaaf maar ook veel wat minder.

Favoriete nrs:
Ziggy Stardust, Sufragette City, Rebel Rebel, John, I'm Only Dancing, Heroes, Ashes to Ashes en natuurlijk Space Oddity!
Ground Control To Mayor Toooom (die in het vervolg Ashes to Ashes een junk blijkt te zijn)

En petje af voor de manier waarop ie telkens weer totaal anders voor de dag weet te komen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-01-2005 11:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Erg gaaf om naar te luisteren. Van zijn oude werk tot zijn allernieuwste platen


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 27-01-2005 12:05 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik vind het oude werk super zoals Space Oddity, Ziggy stardust en The Man Who Sold The World. Die jaren 80 pop van hem vind ik maar crap (enkele nummer uitgezonderd zoals bv Let's Dance).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 27-01-2005 12:26 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 27 januari 2005 11:40 schreef Sater het volgende:
Tot Let's Dance ken ik het meeste wel en kan ik het meeste wel waarderen, van daarna heb en ken ik alleen Earthling, waarvan ik vooral Little Wonder erg gaaf vind, de rest duurt een beetje te lang waardoor het saai wordt.

Verder heb ik zelf origineel Heroes, Space Oddity en The Rise and Fall of Ziggy Stardust op LP en nog een verzamel cd'tje.

Veel nummers vind ik erg gaaf maar ook veel wat minder.

Favoriete nrs:
Ziggy Stardust, Sufragette City, Rebel Rebel, John, I'm Only Dancing, Heroes, Ashes to Ashes en natuurlijk Space Oddity!
Ground Control To Mayor Toooom (die in het vervolg Ashes to Ashes een junk blijkt te zijn)

En petje af voor de manier waarop ie telkens weer totaal anders voor de dag weet te komen.


precies!!!

Bowie heerst!!!



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-01-2005 16:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Wie was er nou niet verliefd op Bowie in zijn mooie majo in Labyrinth *zwijmel*


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-01-2005 17:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Bij deze gast heb ik een 2-ledig gevoel; aan de ene kant komt hij vrij artistiek en excentriek over en is Under pressure best een aardig nummer, maar hij is wel verantwoordelijk voor het glamrock en dus glammetal debacle


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sater
Usericon van Sater
Posted 27-01-2005 19:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

The Hunger is ook een gave film met een rol voor Bowie. Ook Bauhaus in de openingsscene is erg cool!


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 28-01-2005 14:10 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Die film is idd super
David Bowie als acteur en muzikant/zanger

Je moet zeker ook eens kijken naar 'The man who fell to earth'


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-01-2005 15:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2005 17:28 schreef Mutilator het volgende:
Bij deze gast heb ik een 2-ledig gevoel; aan de ene kant komt hij vrij artistiek en excentriek over en is Under pressure best een aardig nummer, maar hij is wel verantwoordelijk voor het glamrock en dus glammetal debacle

Dan heb je het over artistiek en excentriek en begin je vervolgens over Under Pressure? Dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-01-2005 15:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 januari 2005 15:27 schreef ghoulliette het volgende:
Dan heb je het over artistiek en excentriek en begin je vervolgens over Under Pressure? Dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik.


Nee hij heeft nog meer gedaan wat ik verder niet specificeer omdat ik het weinig aan vind, maar wel zie als vrij artistiek; hij veranderde van imago en kwam ongedwongen over in zijn stijlkeuzes.
Zo'n nummer vind ik wel aardig maar ook niet meer dan dat; dat is het meest positieve over hem dat ik eruit kon persen.

Maar als je vindt dat ik het niet helemaal begrepen heb; Feel free to unlighten me

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 28-01-2005 15:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 28-01-2005 16:41 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 27 januari 2005 17:28 schreef Mutilator het volgende:
Bij deze gast heb ik een 2-ledig gevoel; aan de ene kant komt hij vrij artistiek en excentriek over en is Under pressure best een aardig nummer, maar hij is wel verantwoordelijk voor het glamrock en dus glammetal debacle


David Bowie - Under Pressure???

bijna............



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-01-2005 17:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 januari 2005 16:41 schreef ratje het volgende:
David Bowie - Under Pressure???

bijna............


Ik denk ook eerder dat het door het Queen aandeel komt dat het nummer nog te behapstukken is.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 28-01-2005 17:48 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 28 januari 2005 17:35 schreef Mutilator het volgende:
Ik denk ook eerder dat het door het Queen aandeel komt dat het nummer nog te behapstukken is.





Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-01-2005 19:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 januari 2005 17:48 schreef ratje het volgende:



Hehehe anyway ik heb een teringhekel aan glamrock/glammetal en Ziggy Stardust is daar de grondlegger van en al heeft hij gepoogd het goed te maken middels Tin Machine; de schade is onherroepelijk onuitwisbaar


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-01-2005 20:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2005 15:36 schreef Mutilator het volgende:
Maar als je vindt dat ik het niet helemaal begrepen heb; Feel free to unlighten me
Okee, Bowie moet in de diepste steenkolenmijn op de wereld worden opgesloten om nooit meer los gelaten te worden.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 28-01-2005 21:33 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 28 januari 2005 20:02 schreef attila_de_hun het volgende:
Okee, Bowie moet in de diepste steenkolenmijn op de wereld worden opgesloten om nooit meer los gelaten te worden.


BOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Bowie heeeeeeeeeeeeeeeerst!!



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 28-01-2005 21:36 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Als ik ooit een zoontje heb, ga ik 'm Jareth noemen,als eerbetoon


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Sater
Usericon van Sater
Posted 29-01-2005 13:00 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Das beter dan hoe Bowie zijn zoontje noemde..


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 29-01-2005 13:25 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 28 januari 2005 21:36 schreef madeline usher het volgende:
Als ik ooit een zoontje heb, ga ik 'm Jareth noemen,als eerbetoon


Geweldige film hoor!!!!!



A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 29-01-2005 13:58 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Zowel de oude als de nieuwe en alles ertussen in (inclusief hardrock periode) David Bowie, doet mij uitroepen:

NEEN!


Welcome to the Atrocity Exhibition


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-01-2007 20:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Schop! Op zijn 60e verjaardag.

NP. Never Get Old van het album Reality

Heb inmiddels alle albums bij elkaar weten te sprokkelen en ik moet zeggen dat zijn jaren 70 werk overduidelijk het beste is wat ie gedaan heeft. Hoewel zeker de laatste paar albums nog genoeg goede nummers hebben, en weinig nummers echt slecht te noemen zijn.

Mijn favoriete LP is op die moment Hunky Dory, op de voet gevolgd door Diamond Dogs en Ziggy Stardust.

Liefhebbers van Bowie moeten ook zeker zijn samenwerkingen met Lou Reed en Iggy Pop eens beluisteren.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 08-01-2007 21:48 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Jullie hebben nog steeds geen smaak he?
Bowie is een van de beste liedjesschrijvers ooit: Ziggy Stardust en Station to Station!


~ By the fallen one I shall arise ~


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-01-2007 22:09 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Juist.

Enne Ome A. heb je Low wel eens beluisterd? Van grote invloed op Joy Division geweest.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2008 13:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2007 21:48 schreef Ishtar het volgende:
Jullie hebben nog steeds geen smaak he?
Bowie is een van de beste liedjesschrijvers ooit: Ziggy Stardust en Station to Station!


klopt,

wel een beetje erg ecclectisch, en daarom imo opportunistisch,

maar das niet verboden


signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 19-01-2008 16:51 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zijn oude werk heerscht!

Hunky Dory is mijn favoriet, maar ook Ziggy Stardust, Space Oddity, The Man Who Sold The World, Aladdin Sane en de coverplaat Pinups vind ik erg goed.

Zijn jaren 80 popplaten vind ik zwaar ruk, maar Tin Machine is dan wel weer OK.

edit: typen!

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 19-01-2008 16:51]


Bareuh...


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen