IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Tijdreizen Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 02-09-2002 17:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 september 2002 16:49 schreef Wishmaster het volgende:
als er iemand in de toekomst al een tijdmachine had uitgevonden hadden wij of onze voorpappa's vast al wel vernomen...
Tijdreizen -=> onzin
Da's niet helemaal waar. Ze hebben met succes al deeltjes terug in de tijd gestuurd... min of meer. Aangezien er nogal wat quantum theorie bij kwam kijken snapte ik niet helemaal wat de bijzaken als het tijdreizen waren, maar het expiriment kwam er op neer dat ze een deeltje en snelheid hebben gegeven die hoger lag dan de snelheid van het licht. Het deeltje kwam dan ook eerder aan op de plaats van bestemming dan dat het verzonden was bij de bron. Wie zegt wat er in de toekomst allemaal mogelijk gaat zijn?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 02-09-2002 17:05 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

wat is dat nou voor gaars... stel, ik gooi m'n hondje met de snelheid van het ligt weg.... correctie: nog sneller..
eenmaal trug in de tijd,zeg ik: 'kijk daar is m'n hondje die ik over 10 seconden weg gooi......'

[Dit bericht is gewijzigd door Wishmaster op 02-09-2002 17:06]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-09-2002 17:09 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik bljif er gewoon bij...als tijdreizen ooit mogelijk zou worden dan zouden we allang iemand uit de toekomst tegen zijn gekomen. Dus het kan gewoonweg niet.



Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 02-09-2002 18:08 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

temporal prime directive...


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 02-09-2002 18:35 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht


Stel tijdreizen is mogelijk en ik ga terug naar het jaar 1900.

Als ik terug in de tijd ga, wordt ik dan ook niet steeds jonger en op een gegeven moment ben ik verdwenen.



Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 02-09-2002 18:56 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

nou van mij hoeft dat hele tijd reizen niet hoor


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 02-09-2002 19:11 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht

Het object verandert niet. Zijn omgeving verandert...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-09-2002 19:18 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik las laatst in een engelse krant dat de optie voor tijdreizen weer geheel open ligt.
De theorie E=MC2 van Einstein zou namelijk niet kloppen. Einstein was ervanuit gegaan dat licht zich altijd op constante snelheid verplaatst. Maar een andere wetenschapper heeft niet zo lang geleden ontdekt dat dit niet zo is. Hij hield al een tijdje een quasar in de gaten en berekende dat het eerste licht van die quaser zou moeten komen van VOOR dat het heelal was ontstaan, ALS licht zich op een constante snelheid zou verplaatsen. Onmogelijk dus. Hoe dit precies invloed heeft op tijdreizen weet ik niet exact maar het heeft de discussie iniedergeval weer opgewaaid. Er werd wel bijverteld dat je waarschijnlijk alleen terug kunt reizen in de tijd tot het moment dat de machine gebouwd is en niet verder. Anders hadden wij nu al tijdreizigers moeten aantreffen in onze tijd (of onze tijd is gewoon niet interessant genoeg voor de mensen in de toekomst).


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-09-2002 19:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat is cool, dat één zo'n waarneming een hele theorie op losse schroeven zet .

Maar eh, het argument 'als we konden tijdreizen hadden we allang reizigers uit de toekomst moeten zien' snap ik niet zo. Misschien beslist men in de toekomst wel dat men NOOIT maar dan ook NOOIT zich kenbaar mag maken als zijnde 'uit de toekomst' op een tripje in het verleden (idd zoals Muilkorfje al noemde de 'Temporal Prime Directive' uit een Star Trek: Voyager aflevering die daarin uitgewerkt wordt met een cool verhaaltje). Of misschien is het alleen maar mogelijk naar de toekomst te reizen omdat je dan inderdaad niet naar een moment vòòrdat de machine gebouwd is kunt ivm temporele tofuvelden, weet ik veel. Alles is speculatie.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-09-2002 19:37 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hmmm.. het zou mogelijk moeten zijn. Tijd is geen energie en dus bestaat het niet en daarom zou het theoretisch gezien zeer waarschijnlijk zijn dat elke tijd op hetzelfde moment plaatsvindt. Je zou dus alleen een manier moeten vinden om je naar het andere tijdvlak te verplaatsen, toch??


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-09-2002 19:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 19:18 schreef XnegativeX het volgende:
Ik las laatst in een engelse krant dat de optie voor tijdreizen weer geheel open ligt.
De theorie E=MC2 van Einstein zou namelijk niet kloppen. Einstein was ervanuit gegaan dat licht zich altijd op constante snelheid verplaatst. Maar een andere wetenschapper heeft niet zo lang geleden ontdekt dat dit niet zo is. Hij hield al een tijdje een quasar in de gaten en berekende dat het eerste licht van die quaser zou moeten komen van VOOR dat het heelal was ontstaan, ALS licht zich op een constante snelheid zou verplaatsen. Onmogelijk dus. Hoe dit precies invloed heeft op tijdreizen weet ik niet exact maar het heeft de discussie iniedergeval weer opgewaaid. Er werd wel bijverteld dat je waarschijnlijk alleen terug kunt reizen in de tijd tot het moment dat de machine gebouwd is en niet verder. Anders hadden wij nu al tijdreizigers moeten aantreffen in onze tijd (of onze tijd is gewoon niet interessant genoeg voor de mensen in de toekomst).


de geschiedenis herhaalt zich blijkbaar weer. eerst was het model van Newton "waar". toen werd dat vervangen door een beter model, namelijk die van Einstein. dit is blijkbaar weer aan vervanging toe omdat er gegevens wordengemeten die niet stroken met dit model. Ik ben benieuwd.

tijdreizen??? laten we dat aub nooit gaan doen. stel dat een neonazi terug gaat in de tijd om hitler effe wat tips te geven. je zou trouwens wel een mooie dierentuin kunnen maken. met dodo's etc (en nederlandse klapeksters).


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-09-2002 19:52 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 17:02 schreef helmet het volgende:
Da's niet helemaal waar. Ze hebben met succes al deeltjes terug in de tijd gestuurd... min of meer. Aangezien er nogal wat quantum theorie bij kwam kijken snapte ik niet helemaal wat de bijzaken als het tijdreizen waren, maar het expiriment kwam er op neer dat ze een deeltje en snelheid hebben gegeven die hoger lag dan de snelheid van het licht. Het deeltje kwam dan ook eerder aan op de plaats van bestemming dan dat het verzonden was bij de bron. Wie zegt wat er in de toekomst allemaal mogelijk gaat zijn?


Was dat een experiment of een theorie? Want voor zover ik weet zijn we er nog niet in geslaagd de snelheid van het licht te bereiken, laat staan overbruggen.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 02-09-2002 19:59 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 2 september 2002 19:51 schreef attila_de_hun het volgende:
de geschiedenis herhaalt zich blijkbaar weer. eerst was het model van Newton "waar". toen werd dat vervangen door een beter model, namelijk die van Einstein. dit is blijkbaar weer aan vervanging toe omdat er gegevens wordengemeten die niet stroken met dit model. Ik ben benieuwd.

tijdreizen??? laten we dat aub nooit gaan doen. stel dat een neonazi terug gaat in de tijd om hitler effe wat tips te geven. je zou trouwens wel een mooie dierentuin kunnen maken. met dodo's etc (en nederlandse klapeksters).

Muahahhaha, Jurassic Park!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 02-09-2002 20:30 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Sjah... ik denk dat zoiets voor de meeste mensen onbegrijpelijk is....


Ik, Wil Schuurman


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-09-2002 20:46 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Ik zie tijdreizen eerder als een mogelijkheid om sneller grote afstanden in de ruimte te overbruggen, meer niet.

Teruggaan naar een moment in ons verleden is volgens mij bijna onmogelijk.
Het concept van 'tijd' zie ik ook niet als een tijdslijn, of als 'duur', iets wat voortschrijdt..

En waarom krijg ik nooit gezegd wat ik eigenlijk wil uitleggen? (nee, niet antwoorden.. )


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 03-09-2002 0:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 03-09-2002 7:23]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2002 0:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 2 september 2002 20:46 schreef mislyd het volgende:
En waarom krijg ik nooit gezegd wat ik eigenlijk wil uitleggen? (nee, niet antwoorden.. )

Argh nu vraag je erom
Damn .. ik ben te aardig ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2002 9:14 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2001 22:48 schreef mörke het volgende:
Tijdreizen kan niet.
Jezelf in parralelle realiteiten verplaatsen misschien wel, maar dit houdt iets geheel anders in.

Waarom worden die dingen altijd door elkaar gehaald?
Idd. Als de observeerder daadwerkelijk z'n jongere zelf tegenkomt, verandert het verleden en dus de toekomst.

Een observeerder kan wel z'n jongere zelf bekijken. Je praat dan ook niet over een tijdmachine met wielen en hendels.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-09-2002 10:11 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 2 september 2002 19:52 schreef TNightmare het volgende:
Was dat een experiment of een theorie? Want voor zover ik weet zijn we er nog niet in geslaagd de snelheid van het licht te bereiken, laat staan overbruggen.
Experiment, en het is dus wel gelukt. Een zien of ik het Slashdot artikel nog terug kan vinden.

http://science.slashdot.org/article.pl?sid=00/05/30/1223244&mode=thread&tid=134

Okay, zo te zien is het een golf of een lichtdeeltje.. ik heb het nog niet (opnieuw) gelezen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2002 10:19 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat ik me vaker afvraag:

Als je zegt dat je op tijdstip A kunt tijdreizen, zal dit op [later] tijdstip B ook kunnen [logisch].
Maar waarom komen mensen uit tijdstip B nooit terug naar tijdstip A om experimenten uit te voeren, of gewoon de jongere generatie te leren tijdreizen.
Ja er onstaat dan een tijdsparadox, maar de mensheid zal eerder in de evolutie kunnen tijdreizen en zo de rest van de evolutie naar hun hand kunnen zetten.


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 03-09-2002 13:09 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Tegen de tijd dat tijdreizen in de hier besproken vorm eventueel mogenlijk is, is de mens dermate geevolueerd en ontwikkeld, dat het tegen die tijd ethisch niet meer verantwoord zou zijn om er gebruik van te maken.
Ethiek is zowieso het ondergeschoven kindje op dit moment...
Je zou overigens wel mentaal kunnen reizen door de tijd, omdat je dan geen last hebt van fysieke beperkingen die onze realiteit met zich meebrengt.
Hypnose is ook een "tijdreis", en dromen misschien ook wel, je gaat tenslotte mentaal naar een andere belevingswereld die zich niet bevindt in de "nu" realiteit.
waarom moet tijdreizen altijd fysiek gebeuren?, het is tenslotte alleeen je bewustzijn dat je ergens anders wilt hebben.


why would you listen to me?


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 07-09-2002 17:17 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Als je met dromen naar het verleden gaat.....hoe kan dat? Ik weet et niet, ik kan me (bijna) nooit iets herinneren van een droom.....


Do or do not. There is no try.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 07-09-2002 17:33 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2002 13:09 schreef antimetal het volgende:
Hypnose is ook een "tijdreis", en dromen misschien ook wel, je gaat tenslotte mentaal naar een andere belevingswereld die zich niet bevindt in de "nu" realiteit.
waarom moet tijdreizen altijd fysiek gebeuren?, het is tenslotte alleeen je bewustzijn dat je ergens anders wilt hebben.


Alleen, de "tijdreis" die je dan maakt gaat naar een verleden wat je zelf bij elkaar verzint en gebaseerd is op je huidige kennis. Het doel van tijdreizen is (o.a.) te kijken in hoeverre onze beelden van het verleden KLOPPEN.


hexxor
Usericon van hexxor
Posted 10-09-2002 21:48 by hexxor Wijzig reactieProfiel van hexxorQuote dit bericht

Als je 200 jaar terug vroeg of een reis naar de maan mogelijk was, dan zouden ze je uitlachen. Als er nu iemand naar je komt die zegt dat hij door de tijd kan reizen....

Ik denk dat het kan, dat alles mogelijk is en dat we onze visie niet moeten beperken tot de metingen van de wetenschap van deze tijd. Ik denk zelfs dat ik in mijn leven nog de eerste vliegmachines mee zal maken die met de snelheid van het licht zullen reizen, iets dat in de buurt komt van teleportatie.

Stel dat tijd en ruimte hetzelfde zijn en je weet al hoe je je door de ruimte kan verplaatsen, dan ben je al best dicht bij de oplossing. Maar verder heb ik geen enkel idee hoe de techniek voor tijdreizen eruit zal gaan zien.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 11-09-2002 0:23 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Als tijdreizen mogelijk zo zijn, dan zou ik schatrijk zijn . Maar ja ik heb geen McLaren en geen deeltjes versneller waar ik in pas. dus dat gaat niet lukken. Op de tijdreizigers




Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen