|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
daar is muziek toch voor gemaakt, ik heb zo'n hekel aan mensen die vinden dat alles over moet gaan en een betekenis moet hebben. het is natuurlijk goed dat er muziek met betekenis is maar waarom mag je niet gewoon ontspanne van muziek genieten zonder na te denken of de tekst enzo wel jou mening bevatten |
|
ik luister zelf ook naar burzum terwijl ik geen flauw benul heb wat die gast loopt te blère om maar een voorbeeld te noemen, evenals alle andere muziek (met uitzondering van MDB) Je moeder. |
|
Wat een onzin dat een band geen goeie muziek kan maken omdat ze het zelf niet geschreven hebben zeg. Ik durf te wedden dat als je twee totaal onbekende bands zou nemen en je ze laat spelen dat je ook niet zou kunnen zeggen welke van de twee nep en welke echt was. Als het goed klinkt.. dan klinkt het goed... niet jouw smaak? prima, dat kan. Maar dan vind je het zowieso niet goed. Moet je dan echt nog een reden gaan zoeken in iets als "ze zijn nep!"? Durf dan wat sterker in je schoenen te staan en gewoon je mening te geven zonder je achter zulke dingen te verbergen. Van mij part kan Britney Spears een leuk metal nummer maken. Wat kan mij het aan mn reet roesten of het commerciele shit is of niet? Als het goed klinkt dan luister ik wel.. ook al is het Britney Spears. Idem ditto voor LP, DB, COF of welke band dan ook |
|
Volgens mij is het probleem meer, dat tegenwoordig het belangrijker is dat je er lekker uitziet, dan dat je een goede muziekant bent. ALs je daar de fout niet van kan inzien dan hebben wij errug verschillende meningen over de kunst van muziek maken. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:Wat mij betreft is de muziek het belangrijkste, er lekker uitzien is leuk meegenomen I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
quote: Besides, we hebben het hier niet over Milli Vanilli, maar over een groep mensen die zelf de muziek spelen. Dat ze daarbij geholpen worden kan mij geen ene reet schelen. Iedereen wordt wel in meer of mindere mate geholpen.. so what? Misschien zijn die flippen wel harstikke blij omdat ze eindelijk dankzij de hulp van een platenmaatschappij een groep hebben kunnen vormen met eenzelfde mening/richting. is dat zo verkeerd? [Dit bericht is gewijzigd door Marty op 03-01-2002 10:11] |
|
quote: Psah. Kunst wordt gemaakt met een bepaalde intentie en heeft een bepaald resultaat. Beide werken samen en zullen in meer of mindere mate de luisteraar bereiken. Kunst = eerst en vooral communicatie. Prefab bandjes als in de naam van dit topic waren dus nep, zijn dus nep en zullen ook altijd nep blijven. Ik ga mijn oren er niet eens mee vervuilen, de band is een regelrechte belediging aan het adres van muziek. Een grap, een klucht, een farce... --> OVENS!! |
|
quote: Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
ALLE top 40 muziek is tegenwooridg van die prefab shit. Amper een afspiegeling van wat er tegenwoordig aan muzikale kunst gemaakt wordt. De euro is daar belangrijker dan het plezier. |
|
Daarbij maak ik ook een duidelijk verschil tussen entertainment en kunst. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Ik noem het zelfs geen entertainment meer, het is gewoon makkelijk te maken en te vormen troep die uitgaat van de meest erge stereotypes en banaal gedrag. |
|
kwaliteit is slechts schijt in deze zieke tijd!!!! *edit* smilies weggehaald, overdrijven hoeft niet *edit* [Dit bericht is gemodereerd door Jenje op 05-01-2002 0:46] |
|
Hahahaha wat vet!!! Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples... |
|
quote: Bron: 'De zin van rap' (Geendagsvlieg; Osdorp Posse). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Mwoa, dat is me idd ook wel opgevallen ondertussen. ff reply op sommigen hun post: als iets commercieels is, hoeft het niet persé slecht te zijn! Dimmu en Cradle hebben er beiden hard voor moeten knokken om op de positie te komen waar ze nu staan! Daar heb ik alleen maar bewondering voor! Kortom: bands die er hard voor hebben geknokt, mogen van mij hartstikke 'commercieel' zijn! Ze hebben het verdiend! Bands die er nix voor (hoeven te)doen, en alleen maar hun lieve gezichtjes hoeven te laten zien, mogen van mij opzouten! Muziek maken is een VAK! |
|
Kunst is geen vak. Je kunt het niet leren op school. Je moet maar afwachten wat je ervoor betaald krijgt. Een vak begin je om half negen en eindig je om vijf uur; creativiteit echter is iets spontaans en ongrijpbaars. Elke band die muziek maken als 'vak' beschouwt is voor mij compleet oninteressant. |
|
sorry, maar dat ben ik niet met je eens! Je haalt nu VAK en BAAN door elkaar! Smeden is een vak, koken is een vak en muziek maken is ook zeker een vak! [Dit bericht is gewijzigd door Jester666 op 10-01-2002 18:48] |
|
Definieer 'vak' en 'baan'. |
|
en toen was jester naar mortician .... Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
HMMM. OK, ik geef hem drie dagen, daarna neem ik hem niet meer serieus |
|
Ik vind Linkin Park een van de betere nu-metal bands van het moment. En dat ze zo commercieel zijn... ach (ik had de cd al voordat ze ook maar 1 keer op de radio geweest waren). Zou ik anders nu ook mijn Metallica en Rammstein cd's weg moeten gooien of zo??? Wees blij dat er nog iets als Linkin Park op de radio komt... Alleen maar r&b lijkt me echt de hel op aarde. Wat men (lees: 14-jarige pubers) zich alleen wel zou moeten realiseren, is dat nu-metal niet ophoudt bij wat op de radio gedraaid wordt. Er zijn ook nog bands als Coal Chamber of de Nederlandse bands Green Lizard en Dreadlock Pussy. Trouwens, zijn er mensen die van de band Body Count gehoord hebben? Dat is eigenlijk de allereerste nu-metal band, een metalband rond de rapper Ice-T. (Zie overigens mijn profiel voor een overzicht van wat ik goede cd's vind.) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Heu.... je moet je radio zowiezo niet aanzetten |
|
quote: eh, wil je serieus antwoord...? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Doe ik thuis ook niet, maar op mijn werk staat-ie nou eenmaal aan. quote: Ik bedoelde te zeggen dat ik de cd's van bijvoorbeeld Rammstein al had, lang voordat ze zo commercieel werden, toen nog weinig mensen van ze gehoord hadden. Zijn er hier eigenlijk wel mensen die zo'n 5 jaar geleden al naar nu-metal luisterden??? [Dit bericht is gewijzigd door altx op 14-01-2002 18:07] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |