|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Stelt geen fuck voor, Euronymous vond het communistische regime cool omdat het veel mensen doodmaakte. Er kwam verder weinig denkwerk bij kijken. |
|
quote: tsja, zo kun je het ook bekijken. hij had wel een beetje gelijk wat het aantal mense doodmaken betreft. |
|
Dacht dat de echte true BM'ers zich niet bezighielden met politiek Hoewel je Euronymous moeilijk untrue kunt noemen natuurlijk |
|
quote: Pff ... hij droeg vast geen kerstmanmuts tijdens concerten. DA'S pas true |
|
Hehe.. Euronymous was inderdaad Communist, maar ik geloof dat uiteindelijk al die lui weinig om politiek gaven dus dat heeft ook nooit heel veel problemen opgeleverd.. |
|
[off topic] Hey carnagath, na deze afspraak ben jij ook verplicht tot het dragen van een kerst muts. Heb ze gister nog in de diezepromenade zien liggen bij de euroshopper. *hint*[off topic] Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ben ik true dan? Nou ja, wil me niet als een "poser" gedragen .... Hoe duur zijn die dingen? Haal er vandaag gelijk eentje! |
|
[off topic] ben je weer beter? haal er voor mij ook ff 1 betaal je terug. ik denk dat ze 1 euro kosten ofzo [off topic]verder geouwehoer hier over bij de kerstmutsen topic. lijkt me.[off topic] ff over euronymous dan. Hij liep een beetje op de feiten vooruit. Euro nymous. Maar goed. ik weet niet of hij echt een communist was. Misschien alleen dat hij de mentaliteit van het communisme stoer vond. Helaas kan je het em niet meer vragen. staat hier niet iets over in lord of chaos? Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
[off-topic] Ben min of meer beter. Ben bij mijn ouders gebleven de laatste dagen. Ik ga vanmiddag ewl ff langs de euroshopper. Haal er voor jou ook wel 1. Waar zit de euroshopper eigenlijk? Weer on-topic: Stond inderdaad in Lords of chaos. |
|
ok de laatste keer off topic: in de winkelstraat vanaf de kerk kant aan de linker kant, vanaf de visions kant de rechterkant. straf me niet te hard moderator Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Die Euronymus is allang en breed dood en hij is een mens die door velen echt niet wordt gemist. Echt zo'n type waar je nix aan had. Verder raad ik het boek "Lords of Chaos" aan. Dat is een soort van naslagwerk over de satanic metal underground scene. Daar staan al die gruwelijkheden die Euronymous, Varg Vikernes e.d. hebben uitgevreten. Als je dat boek leest en er eens goed over nadenkt, kun je gewoon niet anders concluderen dat die figuren gewoon niet helemaal goed in hun kop waren. Omdat ze zo ontzettend graag anders dan de rest wilden zijn, gingen ze dingen doen die niet door de beugel konden (kunnen). Ik kan dat alleen maar zielig vinden. Helaas zijn door die zieligheid een hoop mensen slachtoffer geworden. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: Hier ben ik het geheel niet met u eens. Lords of Chaos is bullshit. Puur op sensatie belust. Veel dingen in LoC zijn maar gewoon klakkeloos overgenomen uit roddelbladen, zonder het waarheidsgehalte ervan te controleren. Zoals bijvoorbeeld die Fanthoft Kirke (excuseert u mij indien de spelling belabberd is, ik heb net een paar uur liggen slapen en ben net wakker). Lopen ze allemaal wel van die mooie theorietjes te verzinnen met hun zesde dag van de zesde maand en weet ik veel wat, maar dat ding is helemaal niet om 6 uur afgefikt. En zelfs de datum van Euronymous' dood staat er verkeerd in vermeld! Sorry hoor, maar dit soort onzin kan ik toch echt niet serieus nemen. Bovendien waren veel geïnterviewde mensen op dat moment vrij vijandelijk ten opzichte van Varg, waardoor ik de betrouwbaarheid van hun verhalen zoiezo al in twijfel zou trekken. Dit soort onzin zomaar klakkeloos geloven, dat vind ik pas triest... SCUM FUCK |
|
quote: Ze gaven inderdaad vrij weinig om politiek. Black metal heeft ook geen reet met die politieke bullshit te maken. Toch heb ik vernomen dat Euronymous en Hellhammer zoiezo niet erg goed met elkaar op konden schieten. SCUM FUCK |
|
quote: Het is waar dat een groot deel van het boek behoorlijk sensationalistisch is. Echter, Michael Moynihan (de schrijver) en Varg zitten op dezelfde golflengte, en een groot deel van het boek is dan ook aan Varg gewijd (vooral veel interviews ook). Dat deel van het boek is het ook zeker waard om te lezen. |
|
ik geloof dat Varg ook commentaar op LOC heeft gegeven..zal wel op burzum.com staan ook aardig om te lezen |
|
quote: Varg zelf was geloof ik niet erg te spreken over het boek, met name door de vele overduidelijke onwaarheden die erin staan. SCUM FUCK |
|
quote: Nee, dat is dus niet waar. Ik heb Varg's commentaar op het boek gelezen (ergens op burzum.com inderdaad) en hij vond het een erg goed boek, op enkele missers na. Die missers lagen echter vooral in wat feitjes, verder was hij er best wel over te spreken. Komt natuurlijk ook omdat hij in drie kwart van het boek z'n zegje kan doen... |
|
quote: Heil, Ik heb dit commentaar inderdaad ook gelezen. U hebt gelijk dat hij het in principe geen slecht boek vond. Toch is "enkele missers" in dit geval wel een understatement. Hij legt er toch duidelijk de nadruk op dat het boek wel erg sensatie gericht is en dat hij het erg jammer vind dat er vele onwaarheden in staan die een vertekend beeld van de situatie geven, daarmee ook toekomstige schrijvers over dit onderwerp die dit boek als bron gebruiken een vertekend uitgangspunt gevend. Ook brengt Varg duidelijk naar voren dat er op geen enkele wijze aandacht is besteed aan de betrouwbaarheid van de geïnterviewde figuren en het feit dat hij een aantal keren op hinderlijke wijze verkeerd gequote wordt. Al met al is het misschien inderdaad een goed boek, het feit in acht genomen dat de situatie van verschillende kanten bekeken wordt. Echter is de lezer wel zelf de taak gesteld de betrouwbaarheid van iedereen in het boek in twijfel te stellen en niet zomaar alles klakkeloos te geloven. Daarom ging ik hier ook in de eerste instantie op in. Ik las een post waarin een uiterst vertekend beeld van de situatie naar voren werd gebracht, dat inderdaad uit LoC gehaald zou kunnen worden indien men alles daarin zomaar als feit aan zou nemen. Ik denk dat dat ook was wat Varg bedoelde met zijn commentaar op het boek. SCUM FUCK |
|
Hm.. heb in een andere topic al eens mijn mening over LOC gegeven, maar hier nogmaals: Ik hoor veel kritiek van mensen op dit boek, dat het vol met leugens zou staan enzo.. Volgens mij is alles wat er in het boek staat nagetrokken, voor zover mogelijk, en ik weet wel zeker dat er leugens in staan, maar die zijn gemaakt door de geinterviewden, en daar kunnen de schrijvers van het boek denk ik vrij weinig aan doen.. Bovendien denk ik dat iedereen veel uitspraken in die interview zowiezo wel met korreltje zou neemt, ik bedoel, als Varg zegt dat hij bij Euronymous een dildo met stront vond in een la, dan neem ik dat niet meteen serieus.. Zowel Faust als Varg hebben overigens later toegegeven dat ze een aantal dingen verzonnen hebben/gelogen hebben in die tijd, omdat de wederzijdse haat toen nog erg groot was..., van Varg stond op burzum.com maar ik weet niet of het er nog is, van Faust heb het in wat interviews gelezen ergens |
|
Okay, gevonden: http://burzum.com/library/varg/lords2.html M'n herinnering aan Vargs mening was niet helemaal correct. Hij somt een hele hoop inconsistenties en dergelijke op. Maar toch, tegen het einde (na een waslijst aan verbeteringen): quote: Hij vond het dus geen slecht boek, maar qua feiten zijn er veel missers opgetreden. |
|
quote: Lords of Chaos lult heel erg veel bullshit... en Varg heeft euronymus dood gestoken omdat hij het onderandere niet eens was met de politieken idee van hem, Dus politiek intreseren ze zich wel in. |
|
quote: Mja... maar helaas pindakaas voor jou heb ik dit soort verhalen ook van de maker van de officiële website van Burzum vernomen. Of het al dan niet waar is, is dan te danken aan de betrouwbaarheid van de mensen die in het boek worden beschreven. Dus alles wat er is geschreven is door de mensen die het hebben meegemaakt/gedaan, verteld aan de schrijvers. Dus het is niet een kwestie van iets klakkeloos aannemen imho. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
quote: Tja... maar die Varg zelf heeft volgens mij een nogal probleem met zichzelf. Waarschijnlijk is ie zo schizofreen als de pest, aangezien hij tegenwoordig plotsklaps een hele brave man in het gevang schijnt te zijn die zich bezighoudt met diepgaande muziek (geen Burzum-shit iig). If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
maar goed, voor we ruzie gaan maken *grin*, ik hoef geen gelijk te hebben, ik heb enkel mijn mening omtrent dit soort figuren genoemd. Zowieso vind ik mensen die alleen maar proberen te shockeren omdat ze zo ontzettend graag anders dan anderen willen zijn, behoorlijk zielig. If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ik vind het leuk dat je je hiervoor interesseert, maar je blijft wel steken in vaagheden. Varg zit in de gevangenis. Dit heeft niets met braaf te maken, maar met het feit dat je gevangen zit. Na Hliðskjálf is hij gestopt met muziek maken. Varg is met zijn ideeën steeds meer de heidens/nationalistische kant opgegaan en kon zich niet verenigen met de 'Hail Satan'-types in zijn fanbase. Dit alles is te lezen in een brief die Rainer (maker van burzum.com) van Varg heeft gehad, ingescand heeft en naar de burzum mailing list heeft rondgestuurd. Dit is echter alweer meer dan een jaar geleden. Overigens zijn de laatste geschreven stukken van Varg zeer de moeite waard, al zijn ze wel 'far out'. Hij is zich steeds meer bezig gaan houden met theorieën die zowel de piramides, de ster Sirius en de Vikingen omvatten en ze zijn zeer interessant met een kosmische dimensie. Maar goed, hij heeft zijn persoonlijkheid losgemaakt van 'Burzum' omdat hij het gevoel had dat hij absoluut niet meer begrepen werd, en wellicht ook omdat Burzum zijn tijd gehad had. Varg is uit de publiciteit en wil dat graag zo houden; het enige wat van Burzum over is, staat in je platenkast en heeft in mijn geest in ieder geval een behoorlijke vlam ontstoken. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |