IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : De Basisverzekering Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 12:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:21 schreef M. het volgende:
Ik heb sowieso mijn vraagtekens bij het privatiseren van primaire levensbehoeften, maar goed....


Euh....


...dit is geen privatisering.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2005 12:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Sja, zonnesteek he?





Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-06-2005 12:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:21 schreef M. het volgende:
Er blijven geloof ik maar zeven aanbieders over van ziektekostenverzekeringen (zie ook de fusiegolf in de ziektekostenverzekeringswereld -- overal worden portefeuilles gekocht, ook mijn werkgever voert geen ziektekostenverzekeringen meer) dus ik weet het nog zo niet met die marktwerking. Ik hoop maar niet dat het net zo gaat als met de energiemarkt.


ik ben gewoon zeer ongerust over een eventuele monopoly van een of ander bedrijf. dan zijn we de pineut. en opstarten van consurerende bedrijven??? dat zou zeer moeilijk gemaakt kunnen worden want een groot bedrijf gooit zijn prijzen dan net zolang onder die prijzen van de nieuwe concurent totdat ze weg zijn. en met boeken, cd's etc is dat allemaal nog te tolereren maar met dingen zoals ziektekostenverzekeringen etc. is het toch een andere zaak.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:46 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben gewoon zeer ongerust over een eventuele monopoly van een of ander bedrijf. dan zijn we de pineut. en opstarten van consurerende bedrijven??? dat zou zeer moeilijk gemaakt kunnen worden want een groot bedrijf gooit zijn prijzen dan net zolang onder die prijzen van de nieuwe concurent totdat ze weg zijn. en met boeken, cd's etc is dat allemaal nog te tolereren maar met dingen zoals ziektekostenverzekeringen etc. is het toch een andere zaak.


Schitterend allemaal.

Maar dit kan in de huidige stelsel toch ook?

Wat jij beschrijft heeft niks te maken met een basisverzeering.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-06-2005 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:50 schreef Chelman het volgende:
Schitterend allemaal.

Maar dit kan in de huidige stelsel toch ook?

Wat jij beschrijft heeft niks te maken met een basisverzeering.


Wat zit je nu te modereren? Ik reageerde gewoon op een post van M. Zal voortaan eerst effe schriftelijk indienen zodat men kan nagaan of ik wel on-topic ben.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-06-2005 13:02]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 13:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
zeg, wat zit je nu te modereren? ik reageerde gewoon op een post van M. zal eerst effe schriftelijk indiene voortaan of ik wel on-topic ben.



Modereren? WTF?

Jij gaf aan dat je ongerust bent over een monopoly als gevolg van de nieuwe regeling. Ik gaf aan dat dat in de nieuwe regeling niet wezenlijk verandert ten opzichte van de oude regeling. Ergo is het geen reden om voor of tegen de nieuwe regeling te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-06-2005 13:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 13:10 schreef Chelman het volgende:
Modereren? WTF?


okee foutje mijnerzijds, +
quote:

Jij gaf aan dat je ongerust bent over een monopoly als gevolg van de nieuwe regeling. Ik gaf aan dat dat in de nieuwe regeling niet wezenlijk verandert ten opzichte van de oude regeling. Ergo is het geen reden om voor of tegen de nieuwe regeling te zijn.



neen, lees eerst de post van M. eens door (die het leek te hebben over een dalend aantal van aanbieders van ziektekosten verzekeringen). daar haakte ik op in. volledig onzin volgens jou, en dat mag natuurlijk. ik ben het ook wel eens niet met jou eens. en nu je eigen niet druk meer maken, daar is het veel te warm voor.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-06-2005 13:22]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 23-06-2005 13:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:08 schreef Orion het volgende:
hoe krijgen ze het in de harses! zeker weer zo'n kut idee van die KUT VVD!

*betaal me al scheel en ik heb al bijna niks


mwahaha, lekker intelligente opmerking linkserakker. Iedereen zeiken als het is een keer minder bureaucratisch wordt en meer overzichtelijk. Je hebt wel geld om je lam te zuipen, maar niet om je gezondheid te regelen. Ofwel, geef niet een ander de schuld als je uitgavepatroon scheef is.
Ik vind het een fantastisch id, VVD heerscht


"This one is older than shit, heavier than time!"


Orion
Usericon van Orion
Posted 23-06-2005 13:25 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:15 schreef Snaack het volgende:
Ja man!






a) dat is je eigen schuld
b) lees het artikel eens door




Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-06-2005 13:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 13:24 schreef 0Tolerence het volgende:
VVD heerscht


nog wel


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 23-06-2005 14:05 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Zal wel ongeveer hetzelfde gaan betalen in het nieuwe stelsel zo te zien.
Voor mij zit er wel misschien een voordeel aan aangezien ik nu verplicht particulier verzekerd ben(ambtenaar) en daar niet echt een keuze vrijheid is qua aanvullende paketten.

Kan straks gaan kijken welke verzekering het beste bij me past en hoef me dan niet te verzekeren voor dingen als kraamhulp enzo die ik toch niet ga gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 23-06-2005 14:49]


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 23-06-2005 14:48 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Verwacht dat het voor mij wel een verbetering gaat zijn, t.o.v. mijn huidige particuliere ziektekostenverzekering.

Vraag me alleen af, wat die basisdekking gaat worden en wat er in een aanvullende pakket geleverd gaat worden, tegen welke prijs.
Heb op het ogenblik namelijk een zeer uitgebreide polis (je betaald wat, maar dan heb je ook wat).

Ik heb nog wel mijn reserveringen, v.w.b. het prijseffect naar aanleiding van de concurrentie tussen de zorgverleners onderling.
Dit werd ook gezegd bij de vrije keuze voor de energieleveranciers. Sindsdien betaal ik alleen maar meer, i.p.v. minder.


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 23-06-2005 15:05 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Als ze nou ook eens een oplossing bedenken voor een veel irritanter probleem... Ik probeer al meer dan een jaar een tandarts en huisarts te vinden die nog patiënten aan nemen, zonder succes..


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 23-06-2005 20:17 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

dit vind ik er zelf trouwens van:

Zeer slechte zaak dit. Allereerst is de premie van 1100 euro schrikbarend hoog en zijn de criteria voor de zorgtoeslag voor minderbedeelden voor de burger nog niet duidelijk. Ten tweede zullen veel mensen met lagere inkomens voor wie deze 1100 al teveel is toch voor een relatief lage prijs kiezen (dus alleen het basispakket) en daarbij kwalitatief minder goed verzekerd zijn dan mensen met hogere inkomens, wat m.i. nooit de bedoeling mag zijn. Ten derde zijn fiscale maatregelen voor studenten irrelevant, aangezien zij vrijwel geen belasting betalen en ze dus flink duurder uit zullen zijn, omdat ook de speciale studentenverzekeringen vervallen. Ten vierde vind ik het een kwalijke zaak dat de AWBZ niet meer uit de Algemene Middelen betaald wordt, maar door de zorgverzekeraars, die daarmee nog meer macht krijgen en iedere toename van de macht van zorgverzekaars heeft vooralsnog geleid tot fikse prijsstijgingen. Ten vijfde vind ik het stimuleren van de marktwerking in zulke sectoren niet gewenst: er is al vaak genoeg gebleken dat de burger daarvan uiteindelijk de dupe wordt en de zogenaamde concurrentie garant staat voor kwaliteitsverlies (zie ook de energiebedrijven en de spoorwegen) i.v.m. kostenbesparingen.

Het tweede punt is nu ook al zo, maar de kans wordt niet aangegrepen om er wat aan te veranderen, zodat mensen eerder gratis hun kiezen laten trekken (wat veel duurder is) dan dat ze naar de tandarts gaan, om het even wat ongenuanceerd te stellen. Korte termijnbeleid dus.

De middeninkomens krijgen waarschijnlijk nog de zwaarste klap, aangezien die niet voor kortingen in aanmerking komen en tegenwoordig al vrij moeilijk rond kunnen komen.

[Dit bericht is gewijzigd door lykle_wolfheart op 23-06-2005 20:19]


no text supplied


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 20:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 20:17 schreef lykle_wolfheart het volgende:

De middeninkomens krijgen waarschijnlijk nog de zwaarste klap, aangezien die niet voor kortingen in aanmerking komen en tegenwoordig al vrij moeilijk rond kunnen komen.

De middeninkomens zijn nu al particulier verzekerd a +/- 1000 (basispakket) per jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 23-06-2005 20:24]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-06-2005 20:31 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Dat is toch heel duur!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 20:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 20:31 schreef Leviathanica het volgende:
Dat is toch heel duur!


't is hoe je 't bekijkt.

Nederlanders zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Ik vind 1000 euro niet veel voor een zorgverzekering. Zeker niet wanneer je in ogenschouw neemt dat diezelfde middeninkomens geen probleem hebben om voor 1000 euro op vakantie te gaan of (veel meer dan) 1000 per jaar aan uitgaan en bier uitgeven.... Daar is op de een of andere manier altijd wel geld voor te vinden. Eigen verantwoordelijkheid nemen blijkt lastiger....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-06-2005 20:35 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik ga uberhaupt al niet op vakantie enzo (te duur) en 1000 pleuro (per persoon neem ik aan) echt heel veel geld.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 23-06-2005 20:35 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Tja, daar kan je 2 dagen voor 't in ziekenhuis liggen.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-06-2005 20:38 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Jaja, maar over het algemeen ben ik, en ook Verval, wel gezond, en 2000 pleuro is voor ons te veel. Klote.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 20:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 20:17 schreef lykle_wolfheart het volgende:
dit vind ik er zelf trouwens van:

Zeer slechte zaak dit. Allereerst is de premie van 1100 euro schrikbarend hoog en zijn de criteria voor de zorgtoeslag voor minderbedeelden voor de burger nog niet duidelijk.



Vergeet niet dat de kosten van een ziekenfondspremi nu niet alleen uit de nominale premie bestaan maar ook uit een heffing van 8,2% dat deels door jezelf en deels door de werkgever betaald wordt. Dit wordt verdeeld als volgt:

1.45% betaal je uit je salaris
6.75% wordt door de werkgever betaald

Bij een inkomen van 30.000 betaal je dus:

12x30 nominale premie = 360 (zelf)
30.000x 1.5% = 435 (zelf)
30.000x 6.75% = 2025 (werkgever)

Jan Modaal betaalt dus nu al bijna 800 euro uit eigen zak en daarnaast moet ook nog de werkgever enorm gaan lappen.

Het is duidelijk dat die premie vervalt en dat je in ieder geval die 435 in eigen zak mag houden. Daarbovenop komen nog de compenserende fiscale maatregelen voor de echte luie paupers.

Het stukje werkgevers premie wordt ook waarschijnlijk (deels) afgebouwd. Terecht uiteraard. Nu wordt de werkgever ten onrechte verantwoordelijk gesteld voor het dragen van de lasten voor jouw zorgverzekering waar hij noch part noch deel aan heeft. Die kosten verlaging voor de werkgever zal een duidelijk voelbaar effect op de loonontwikkeling en werkgelegenheid hebben. M.a.w. het wordt makkelijker voor een werkgever om mensen in dienst te nemen. Dit is goed voor iedereen.



quote:

Ten tweede zullen veel mensen met lagere inkomens voor wie deze 1100 al teveel is toch voor een relatief lage prijs kiezen (dus alleen het basispakket) en daarbij kwalitatief minder goed verzekerd zijn dan mensen met hogere inkomens, wat m.i. nooit de bedoeling mag zijn.



Het basispakket is een verruiming t.o.v. het basispakket wat die lagere inkomens nu hebben. De hogere inkomens kunnen zich ook nu extra bijverzekeren of naar een prive kliniek gaan. Hier verandert niks aan.
quote:

Ten derde zijn fiscale maatregelen voor studenten irrelevant, aangezien zij vrijwel geen belasting betalen en ze dus flink duurder uit zullen zijn, omdat ook de speciale studentenverzekeringen vervallen.



Hier weet ik niet voldoende van.

Ik zie echter niet in waarom studenten een beschermd groepje zouden moeten zijn wat verzekeringen betreft. Op een uitzondering na: verzekeringsbedrijven die graag studenten aan zich willen binden en bewust goedkopere studentenpakketten aanbieden. Dit lijkt mij een prima zaak..en zo werkt het nu eigenlijk ook.
quote:

Ten vierde vind ik het een kwalijke zaak dat de AWBZ niet meer uit de Algemene Middelen betaald wordt, maar door de zorgverzekeraars, die daarmee nog meer macht krijgen en iedere toename van de macht van zorgverzekaars heeft vooralsnog geleid tot fikse prijsstijgingen.



Voorbeelden a.u.b.? De meeste prijsstijgingen worden NIET door de verzekeraars zelf veroorzaakt maar door de zorgaanbieders wiens kosten stijgen. Ik denk dat M. je beter kan vertellen hoe klein de marges in de zorgverzekeringen zijn ten opzichte van de premies.

AWBZ uit de algemene middelen is een goede zaak. Minder bureaucratie = kosten besparing bij de overheid. Goede zaak dus.

quote:

Ten vijfde vind ik het stimuleren van de marktwerking in zulke sectoren niet gewenst: er is al vaak genoeg gebleken dat de burger daarvan uiteindelijk de dupe wordt en de zogenaamde concurrentie garant staat voor kwaliteitsverlies (zie ook de energiebedrijven en de spoorwegen) i.v.m. kostenbesparingen.


Deze maatregel is in eerste instantie niet direct bedoeld om de marktwerking te stimuleren al heeft het indirect wel dat effect aangezien de verzekeraars nu op een transparantveld zullen opereren waar iedereen in ieder geval dezelfde product aanbiedt.

Overigens vind ik de privatisering van de energiemakrt allerminst mislukt. Ze opereren nu veel beter dan voorheen, ja ze hadden een tijdje een puinhoop in hun administratie...maar diezelfde puinhoop heerste ook voorheen. En de energieprijsstijgingen worden bijna uitsluitend door de belastingen en milieuheffingen veroorzaakt. Ik weet niet of je zelfstandig woont of niet....zo ja neem eens een kijkje op je jaarrekening en bereken de percentage van je nota dat je aan de Eneco betaalt en de percentage die je aan de staat betaalt. Je zal versteld staan.

De NS heeft volgens mij last van een imagoprobleem aangezien ze volgens allerlei kwantitatieve maatstaven toch beter presteren..ze rijden iig vaker op tijd dan voorheen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2005 20:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 20:38 schreef Leviathanica het volgende:
Jaja, maar over het algemeen ben ik, en ook Verval, wel gezond, en 2000 pleuro is voor ons te veel. Klote.


Dat ben je nu. Over 30 jaar wellicht niet meer. Met een verzekering smeer je als het ware je zorgkosten over vele jaren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-06-2005 21:00 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Ja, dat snap ik wel, maar het is nu teveel geld.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 23-06-2005 21:08 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik ben toch bang, ondanks de duidelijke argumenten van Chelman, dat dit beleid uiteindelijk ten koste zal gaan van de kwaliteit en steeds duurder gaat worden. Maar we zullen het moeten afwachten...


no text supplied


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-06-2005 21:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 12:16 schreef Chelman het volgende:
In principe is dit een goede regeling. Waarom zou je meer moeten gaan betalen voor zorg alleen omdat je meer verdient? Je gebruikt namelijk niet meer zorg (goede kans dat je zelfs minder gebruikt).

Wat veel mensen schijnen te vergeten dat de nominale premie die ze nu betalen niet het enige is wat ze aan de ziekenfonds kwijt zijn. Jij en je werkgever betalen namelijk ook een stuk premie. Je nominale premie gaat nu omhoog maar je krijgt een gedeelte terug via lagere premies (de: aanvullende fiscale maatregelen) en de zorgtoeslag. Al met al zijn de ziekenfondspatienten niet duurder of goedkoper uit. Wel wordt er meer verantwoordelijkheid van ze geeist aangezien het geld niet meer onzichtbaar via de premies weggelsuisd wordt.

Aangezien de kosten van de uitvoering waarschijnlijk zullen dalen is dit een goede zaak.

En iemand had het over rijk worden voor een aanvullende verzekering... Waarom? Dit pakket is hetzelfde als het huidig pakket PLUS kortlopende psychische zorg. Dat is dus een ruimer pakket...

Deze wet maakt een einde aan een stukje rechtsongelijkheid waardoor het vaak voor mensen die op de grens particulier/ziekenfonds lagen niet aantrekkelijk was om een kleine salarisverhoging te krijgen. Wellicht ten overvloede...de grens part/zkfnds was al heel laag. Het lag ergens rond de E30.000,- per jaar. Dat is nou niet bepaald een topsalaris.

Als ze nu nog een nominale belastingtarief zouden invoeren..... Dromen, dromen.

En waarom zouden mensen die weinig geld hebben zorg krijgen die niet basis is? Mocht je als bijstandmoeder een speciaal kind hebben met een aandoening die niet binnen de basisverzekering valt, moet je je kind dan maar ter adoptie aan een rijk gezin geven dat zich wel kan bij verzekeren?


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen