IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : beste black metal zanger top 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 28-06-2005 22:49 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

Ville Valo natuurlijk!

spectre
Usericon van spectre
Posted 28-06-2005 22:53 by spectre Profiel van spectre

je moeder

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 28-06-2005 22:55 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

MUHAHAHAHAHAHA

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 28-06-2005 22:59 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Blijft vreemd dat dit topic nog open is, maar goed.

Top 5, tsja.

De beste blackmetal zang vind ik die van beherit, vooral op drawing down the moon, maar ook oath of black blood. Effecten? Nou en.

Daarna denk ik darkthrone's a blaze in the northern sky.

Maar eigenlijk ruled King Diamond iedereen de blackmetalpan uit. En dan vooral met don't break the oath.

Luister naar het nummer "the Oath", "cradle kinders". En gij zult een hartverzakking op jeugdige leeftijd ervaren.

CoenV
Usericon van CoenV
Posted 28-06-2005 23:00 by CoenV Profiel van CoenV

Conrad Lant en Kim Bendix Petersen

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 28-06-2005 23:01 by venom rules Profiel van venom ruleshttp://..

quote:
Op 28 juni 2005 22:59 schreef Oud Vuil het volgende:

Maar eigenlijk ruled King Diamond iedereen de blackmetalpan uit. En dan vooral met don't break the oath.

Luister naar het nummer "the Oath", "cradle kinders". En gij zult een hartverzakking op jeugdige leeftijd ervaren.

Mee eens!

..

Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 28-06-2005 23:02 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

What happened to Engelbert Humperdick en Piet Veerman???

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 28-06-2005 23:03 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Mag ik een klinker kopen?

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 28-06-2005 23:04 by venom rules Profiel van venom ruleshttp://..

quote:
Op 28 juni 2005 23:00 schreef CoenV het volgende:
Kim Bendix Petersen

Dat is toch ook gewoon King Diamond?

..

Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 28-06-2005 23:05 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

quote:
Op 28 juni 2005 23:03 schreef Oud Vuil het volgende:
Mag ik een klinker kopen?

Sorry, alleen medelinkers, Leontien heeft alle klinkers al omgedraaid.

Once Emperor
Usericon van Once  Emperor
Posted 28-06-2005 23:05 by Once Emperor Profiel van Once  Emperor

Die kerel van Silencer wilde ik nog graag even aan mijn rijtje toevoegen!
Wat een zieke klanken krijgt die gozer uit zijn strot, geweldig!

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 8:20 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 juni 2005 22:59 schreef Oud Vuil het volgende:
Blijft vreemd dat dit topic nog open is, maar goed.
(...)

Ja, ik snap ook niet waarom je op een metal-forum over metal zou willen praten...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

altx
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 8:21 by altx Profiel van altx

quote:
Op 28 juni 2005 23:04 schreef venom rules het volgende:
Dat is toch ook gewoon King Diamond?

Dat heeft-ie nodig om intelligent over te komen...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:39 by campske666 Profiel van campske666

Beste black metal zang ?

Voor mij is dat de zanger van Immortal. Maar aangezien ik alleen de laatste 3 CD's goed vind, en dat geen zuiver black metal meer is, telt dat waarschijnlijk niet.
Verder heb ik het niet zo met "echte" black metal.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 8:47 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

De laatste 3 Immortal's geen zuivere black metal meer?

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:49 by campske666 Profiel van campske666

that's right

Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 8:52 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Sorry maar da's een domme opmerking. Omdat die cd's meer zouden verkopen en omdat ook 'niet-blackmetallers' vanwege deze albums ook naar black metal zijn gaan luisteren zou het geen black metal meer zijn? Slaat nergens op. Tuurlijk klinkt Immortal niet meer zoals op de oude albums maar het mag toch wel degelijk black metal genoemd worden. Is vrij duidelijk.

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 8:56 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 juni 2005 8:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
Sorry maar da's een domme opmerking. Omdat die cd's meer zouden verkopen en omdat ook 'niet-blackmetallers' vanwege deze albums ook naar black metal zijn gaan luisteren zou het geen black metal meer zijn? Slaat nergens op. Tuurlijk klinkt Immortal niet meer zoals op de oude albums maar het mag toch wel degelijk black metal genoemd worden. Is vrij duidelijk.

Het gaat mij niet om de verkoopcijfers, het gaat me om de klank.
Als je "typische" black metal vergelijkt met de laatste 3 CD's van immortal merk je toch wel enkele verschillen op.
Zo zijn de riffs bijvoorbeeld niet van die "schelle" tremolo toestanden, maar strakke "gemute" riffs.

Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:03 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Er zijn wel meerdere varianten van black metal, vrij verschillend van elkaar en toch worden ze beiden black metal genoemd. Vergelijk een Emperor met Beherit bijvoorbeeld, 2 totaal verschillend klinkende bands en toch beiden echte black metal.
Hetzelfde geld ook voor Immortal, ook al klinken de latere cd's anders, het is evengoed black metal. Geen twijfel mogelijk.

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:06 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 juni 2005 9:03 schreef Hub de Gallier het volgende:
Er zijn wel meerdere varianten van black metal, vrij verschillend van elkaar en toch worden ze beiden black metal genoemd. Vergelijk een Emperor met Beherit bijvoorbeeld, 2 totaal verschillend klinkende bands en toch beiden echte black metal.
Hetzelfde geld ook voor Immortal, ook al klinken de latere cd's anders, het is evengoed black metal. Geen twijfel mogelijk.

OK, laten we zeggen dat ik akkoord ga, zou je Cradle of Filth en Dimmu Borgir dan ook Black metal noemen ? Zo nee, waar leg je de grens ?

Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:10 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik noem beiden ook black metal. Hun geluid is vrij veel geevelueerd sinds hun eerste albums en beiden kunnen mij niet meer bekoren muzikaal gezien maar toch is het wel degelijk black metal. Of je nu die bands nog goed vind of niet, dat staat erbuiten maar muzikaal is het wel degelijk black metal.

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:13 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 juni 2005 9:10 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik noem beiden ook black metal. Hun geluid is vrij veel geevelueerd sinds hun eerste albums en beiden kunnen mij niet meer bekoren muzikaal gezien maar toch is het wel degelijk black metal. Of je nu die bands nog goed vind of niet, dat staat erbuiten maar muzikaal is het wel degelijk black metal.

Het probleem hier is natuurlijk wat je onder de term "black metal" definieert. Jouw definitie is veel losser dan de mijne. Maar als je zo een losse definitie hanteert, vallen de laatste 3 albums van Immortal idd onder black metal, en is hun zanger dus mijn favoriete black metal zanger.

Hub de Gallier
Posted 29-06-2005 9:15 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 29 juni 2005 9:13 schreef campske666 het volgende:
Het probleem hier is natuurlijk wat je onder de term "black metal" definieert. Jouw definitie is veel losser dan de mijne. Maar als je zo een losse definitie hanteert, vallen de laatste 3 albums van Immortal idd onder black metal, en is hun zanger dus mijn favoriete black metal zanger.
Wat is black metal inderdaad? Omdat Cradle en Dimmu zo populair zijn maakt ze geen bm meer? Ik luister van de begin jaren negentig bm en mijn definite van die muziek is nog steeds hetzelfde.

campske666
Usericon van campske666
Posted 29-06-2005 9:20 by campske666 Profiel van campske666

quote:
Op 29 juni 2005 9:15 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat is black metal inderdaad? Omdat Cradle en Dimmu zo populair zijn maakt ze geen bm meer? Ik luister van de begin jaren negentig bm en mijn definite van die muziek is nog steeds hetzelfde.

Niet omdat ze zo populair zijn, maar omdat hun geluid zo toegankelijk is, en heel anders klinkt dan dat van bijvoorbeeld emperor. Het is deze toegankelijkheid die hen populair maakt, de redenering werkt dus omgekeerd.
Het zijn ook deze toegankelijkere versies van black metal die ik wel kan waarderen, omdat hun guitaar-riffs mij beter liggen, en er een betere produktie is dan die "Noorse" schrille tremelo toestanden.
Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik voel me dan ook veel beter thuis in de heavy, thrash en death-metal toestanden.

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 29-06-2005 9:20]

altx
Usericon van altx
Posted 29-06-2005 9:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 29 juni 2005 9:10 schreef Hub de Gallier het volgende:

Hierbij is slechts een kanttekening te plaatsen:
Het BM-gehalte van een Cradle of Filth of een Dimmu Borgir is minder hoog dan dat van een Emperor of Beherit, met andere woorden CoF en Dimmu Borgir hebben meer invloeden uit andere metalgenres dan Emperor of Beherit.

CoF en Dimmu Borgir zijn bastaardjes, so to speak...

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com