|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Ville Valo natuurlijk! |
|
je moeder Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
MUHAHAHAHAHAHA |
|
Conrad Lant en Kim Bendix Petersen |
|
quote: Mee eens! .. |
|
What happened to Engelbert Humperdick en Piet Veerman??? |
|
Mag ik een klinker kopen? |
|
quote: Dat is toch ook gewoon King Diamond? .. |
|
quote: Sorry, alleen medelinkers, Leontien heeft alle klinkers al omgedraaid. |
|
Die kerel van Silencer wilde ik nog graag even aan mijn rijtje toevoegen! Wat een zieke klanken krijgt die gozer uit zijn strot, geweldig! |
|
quote: Ja, ik snap ook niet waarom je op een metal-forum over metal zou willen praten... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Dat heeft-ie nodig om intelligent over te komen... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Beste black metal zang ? Voor mij is dat de zanger van Immortal. Maar aangezien ik alleen de laatste 3 CD's goed vind, en dat geen zuiver black metal meer is, telt dat waarschijnlijk niet. Verder heb ik het niet zo met "echte" black metal. |
|
De laatste 3 Immortal's geen zuivere black metal meer? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
that's right |
|
Sorry maar da's een domme opmerking. Omdat die cd's meer zouden verkopen en omdat ook 'niet-blackmetallers' vanwege deze albums ook naar black metal zijn gaan luisteren zou het geen black metal meer zijn? Slaat nergens op. Tuurlijk klinkt Immortal niet meer zoals op de oude albums maar het mag toch wel degelijk black metal genoemd worden. Is vrij duidelijk. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Het gaat mij niet om de verkoopcijfers, het gaat me om de klank. Als je "typische" black metal vergelijkt met de laatste 3 CD's van immortal merk je toch wel enkele verschillen op. Zo zijn de riffs bijvoorbeeld niet van die "schelle" tremolo toestanden, maar strakke "gemute" riffs. |
|
Er zijn wel meerdere varianten van black metal, vrij verschillend van elkaar en toch worden ze beiden black metal genoemd. Vergelijk een Emperor met Beherit bijvoorbeeld, 2 totaal verschillend klinkende bands en toch beiden echte black metal. Hetzelfde geld ook voor Immortal, ook al klinken de latere cd's anders, het is evengoed black metal. Geen twijfel mogelijk. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: OK, laten we zeggen dat ik akkoord ga, zou je Cradle of Filth en Dimmu Borgir dan ook Black metal noemen ? Zo nee, waar leg je de grens ? |
|
Ik noem beiden ook black metal. Hun geluid is vrij veel geevelueerd sinds hun eerste albums en beiden kunnen mij niet meer bekoren muzikaal gezien maar toch is het wel degelijk black metal. Of je nu die bands nog goed vind of niet, dat staat erbuiten maar muzikaal is het wel degelijk black metal. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Het probleem hier is natuurlijk wat je onder de term "black metal" definieert. Jouw definitie is veel losser dan de mijne. Maar als je zo een losse definitie hanteert, vallen de laatste 3 albums van Immortal idd onder black metal, en is hun zanger dus mijn favoriete black metal zanger. |
|
quote:Wat is black metal inderdaad? Omdat Cradle en Dimmu zo populair zijn maakt ze geen bm meer? Ik luister van de begin jaren negentig bm en mijn definite van die muziek is nog steeds hetzelfde. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Niet omdat ze zo populair zijn, maar omdat hun geluid zo toegankelijk is, en heel anders klinkt dan dat van bijvoorbeeld emperor. Het is deze toegankelijkheid die hen populair maakt, de redenering werkt dus omgekeerd. Het zijn ook deze toegankelijkere versies van black metal die ik wel kan waarderen, omdat hun guitaar-riffs mij beter liggen, en er een betere produktie is dan die "Noorse" schrille tremelo toestanden. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Ik voel me dan ook veel beter thuis in de heavy, thrash en death-metal toestanden. [Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 29-06-2005 9:20] |
|
quote: Hierbij is slechts een kanttekening te plaatsen: Het BM-gehalte van een Cradle of Filth of een Dimmu Borgir is minder hoog dan dat van een Emperor of Beherit, met andere woorden CoF en Dimmu Borgir hebben meer invloeden uit andere metalgenres dan Emperor of Beherit. CoF en Dimmu Borgir zijn bastaardjes, so to speak... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |