|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
wiejjjj :D:D:D nee idd niet nee |
|
Wat un geëamel... Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
jesus zit best un veskil in ast ut vergeliekst met halingers(stadsfries) Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Veluws is 'n algemeen eaksepteerd dialekt umdat de meeste minsen et wel begrypen kun. http://www.ned.univie.ac.at/publicaties/taalgeschiedenis/nl/dialkarte.htm Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
ah die verschilln'de toal'n hier, doar must oe gewoon schiet an hbb'n en niet ans! Drants is t moiste dialekt wat ie sprek'n kanst |
|
Drents is een verzamelnaam voor de dialecten die worden gesproken in Drenthe. * het Noordenvelds * het Veenkoloniaals * het Zuidoost Zand Drents * het Zuidoost Veen Drents * het Midden Drents * het Zuid-west Noord Drents * het Zuid-west Zuid Drents In een onderzoek van de Rijksuniversiteit Groningen wordt gesteld dat het Drents dialect wel eens zou kunnen verdwijnen aangezien de huidige sprekers vooral ouderen en laagopgeleiden zijn. Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke |
|
Nou vraag ik me wat af; in het Engels heb ik altijd geleerd dat je 'a' gebruikt voor zelfstandige naamwoorden met een medeklinker en 'an' voor ZNW die beginnen met een klinker. Dus: a duck a car an apple enz... Maar nou lees ik steeds vaker dubieuze gevallen die steeds met een H beginnen. Zo net weer: 'an historian'. Misschien begint het internet m'n grammatica te bederven want ik weet het nu ff niet meer. |
|
Volgens mij was het zo onmdat je in goed engels de H bijna niet uitspreekt er in die gevallen niet "a" maar "an" voorkomt te staan. |
|
Dat klopt Jenje, dat klopt! Bloodied by the thorns beside the leaves |
|
Gelukkig ... |
|
Gaat niet in alle gevallen op. Het woord 'house' bijvoorbeeld, krijgt wel een 'a'. Alleen in de gevallen waarin de H silent is, wordt de 'a' een 'an'. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
Jaaaaa dat zocht ik de zogenaamde "silent" H Ik wist dat er iets nog miste |
|
Wat Jenje zei. Alleen is historian een dubieus geval die je volgens mij op beide manieren kan spellen: http://www.bbc.co.uk/history/lj/how_to_do_historylj/roles_03.shtml?site=history_howtodolj_unpicking Over het er zijn nog een paar andere woorden die met medeklinkers (ander dan h) beginnen waar normaliter 'an' voorgezet wordt. Ik kan er nu even niet opkomen. edit: en worden die met de klinker U beginnen krijgen doorgaans 'a' in plaats van 'an'. A user bijvoorbeeld. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 25-08-2005 16:41] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Grappig dat dit mij nooit op de middelbare school is verteld (en ik ben geslaagd met een 9,4). Dat van 'USER' lijkt me veel duidelijker om de 1 of andere reden. Wrsch. omdat het duidelijk met een /J/ klank begint. <edit> /JOO-zuhr/ [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 25-08-2005 16:54] |
|
En ook daar zijn weer uitzonderingen, afhankelijk van de uitspraak. Als de 'u'hard uitgesproken wordt, wordt deze voorafgegaan door de 'a'. Echter, in een geval als 'unbeatable', waarin de 'u' zacht is, komt er 'an' voor. Vuistregel: De uitspraak bepaalt de aan- of afwezigheid van de 'n' in het lidwoord. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
an hour ---> daar begint het ook met een /AAAh/ JOO-ser gonna g3t r4p3d! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Het heeft volgens mij ook te maken met de "hardheid" van de klank van de eerste letter van het woord ... User klinkt hard en daar kan geen verwarring ontstaan met "a user", het was volgens mij ook geen absolute regel. Taal is sowieso gevoelsmatig |
|
quote: Klopt. quote: Correctie: sommige talen zijn dat. In de poolse grammatica en spelling bijvoorbeeld, bestaat geen tussenweg. Het is of goed of fout. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
NUFF SAID, FUCX Y'ALL! Suck my piss |
|
quote: Geweldige tekst, dit. |
|
hey naaitnurs, kom eens eem onlain, doe! ofzo.... ik suck @ gronings Bruce Banner |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |