IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : 16 Horsepower / Woven Hand Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 22:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ik volg je uiteenzetting en kan er op grote lijnen wel wat mee. Maar je beantwoordde mijn vraag niet


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-04-2011 22:36 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

De overtuiging, grootsheid en algehele intensiteit van een Woven Hand concert, daar kan geen enkele black metal band aan tippen. Nog niet eens z'n veters strikken, mogen ze.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 22:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 22:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik volg je uiteenzetting en kan er op grote lijnen wel wat mee. Maar je beantwoordde mijn vraag niet
Oe sorry, liet me even gaan. Nee, Paauwe heeft geen rust aan het einde. Het is nog maar zeer de vraag bij hem of je wel oprecht genoeg bent om de genade van God te ervaren. Sterker nog, je hebt hier maar weinig over te zeggen, er is er maar één die 'de nieren proeft en de harten kent'.
Soms mis ik echt die geweldige Tale Kanaäns, wat dat betreft is het verdwijnen van het echte strenge geloof een gemis aan het worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 22:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 22:37 schreef bastianus het volgende:
Oe sorry, liet me even gaan. Nee, Paauwe heeft geen rust aan het einde. Het is nog maar zeer de vraag bij hem of je wel oprecht genoeg bent om de genade van God te ervaren. Sterker nog, je hebt hier maar weinig over te zeggen, er is er maar één die 'de nieren proeft en de harten kent'.

Ah, daar is DEE een stuk positiever in, dan. Iedereen is reeds geaccepteerd en vergeven door God.
quote:
Soms mis ik echt die geweldige Tale Kanaäns, wat dat betreft is het verdwijnen van het echte strenge geloof een gemis aan het worden.

Wasda?
quote:
Op 26 april 2011 22:36 schreef M. het volgende:
De overtuiging, grootsheid en algehele intensiteit van een Woven Hand concert, daar kan geen enkele black metal band aan tippen. Nog niet eens z'n veters strikken, mogen ze.

Is ook.

Alhoewel, als Funeral Mist het podium zou bestijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-04-2011 22:39]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 22:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 22:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wasda?

quote:
Tale Kanaäns Deze uitdrukking wordt gebruikt voor de aanduiding voor een taaleigen dat in behoudende orthodox-calvinistische kringen (tegenwoordig veelal bij de bevindelijk gereformeerden, vroeger ook bij de Gereformeerde Kerken in Nederland) wordt gebruikt. Het is sterk verwant met de taal van de Statenbijbel. Het draagt een enigszins verouderd karakter en is sterk gestempeld door oorspronkelijk Hebreeuwse uitdrukkingen.

Prachtige taal. Ik zit bij een SGP-er in de klas, die man spreekt het ook. Fantastisch volk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 22:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 22:41 schreef bastianus het volgende:
Prachtige taal. Ik zit bij een SGP-er in de klas, die man spreekt het ook. Fantastisch volk.

Ohhhhh, dat soort dingen zijn echt te gek, ja. Dan geloof je die shit ook meteen


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 17:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Afschuwelijke muziek AG, maar wat een mooie man zeg:



When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 17:40 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Moet wel Woven Hand nog tsjekken maar als t op 16 HP lijkt... meh. Maar een mooie docu dit over een mooi mens imho. Erg ontroerend, raakt me best om eoa reden.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-04-2011 17:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2011 17:36 schreef Fusion het volgende:
Afschuwelijke muziek AG, maar wat een mooie man zeg:

Homo. +1 overigens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 17:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2011 17:40 schreef Fusion het volgende:
Moet wel Woven Hand nog tsjekken maar als t op 16 HP lijkt... meh. Maar een mooie docu dit over een mooi mens imho. Erg ontroerend, raakt me best om eoa reden.

Blij dat dat zo is Ik vind het ook een prachtig mens.

Wat betreft de muziek, Wovenhand is wel anders dan 16HP. En de muziek is ook gaandeweg het oeuvre veranderd. Dus als je The Threshingfloor (2010) eens probeert weet je denk ik wel vrij snel of het echt nooit wat voor je gaat worden

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 27-04-2011 17:57]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 17:58 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Als de interviewer vraagt waarom hij verbaast is dat mensen uberhaupt naar zijn concerten komen:

"Well, you know, because I'm in that world of rock 'n roll and nightclubs. People go there to get away from people like me." :D


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 18:00 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

@AG: thanks ik ga s op onderzoek naar eea


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-04-2011 18:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2011 17:58 schreef Fusion het volgende:
Als de interviewer vraagt waarom hij verbaast is dat mensen uberhaupt naar zijn concerten komen:

"Well, you know, because I'm in that world of rock 'n roll and nightclubs. People go there to get away from people like me." :D



Het frappante is verder ook dat hij juist in Europa populair is, en dan ook juist in black metal/Roadburn-kringen. Geseculariseerd genoeg om juist naar iets spiritueels op zoek te gaan? En dat kan dan wel van iemand die zich ook afzet tegen de kerk, natuurlijk, zoals bastianus al aanhaalde.


I wish I was a butterfly


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-04-2011 18:08 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mooie docu, bedankt voor het posten. Straks de rest kijken.


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-04-2011 20:54 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2011 17:40 schreef Fusion het volgende:
Erg ontroerend, raakt me best om eoa reden.

Mij ook. Indrukwekkend.
Ik zie helaas nu pas dat hij morgen in een kerk in Deventer speelt, uitverkocht. Als iemand nog twee kaartjes heeft: heel erg graag.


You have time. You are doing fine.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-04-2011 22:16 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Nu 2 tracks van Woven Hand's The Threshingfloor geluisterd, en das al een heel stuk beter! Kijken of ik dat in de kerk kan slijten


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-04-2011 0:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Moet kunnen toch? Staan best wat neutrale/relatief blije nummers op


I wish I was a butterfly


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-04-2011 9:25 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik vind het te overdreven en ergens ook paradoxaal, dat 'pronken met nederigheid' en 'opblazen van sobrieteit'. Die bio filmpje ook, alsof hij in de 19e eeuw is opgegroeid.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-04-2011 9:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wel lekker calvinistisch anders..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-04-2011 10:42 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 april 2011 0:11 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Moet kunnen toch? Staan best wat neutrale/relatief blije nummers op
Nummers hoeven niet perse blij ofzo te zijn hoor Ik hou gewoon niet van 16 HP, ik vind de muziek gewoon echt afschuwelijk, maar dat heeft weinig met de donkerte te maken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 28-04-2011 10:44 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 28 april 2011 9:25 schreef rotor het volgende:
Ik vind het te overdreven en ergens ook paradoxaal, dat 'pronken met nederigheid' en 'opblazen van sobrieteit'. Die bio filmpje ook, alsof hij in de 19e eeuw is opgegroeid.
Ik heb alleen die VPRO docu gezien, maar ik vind van pronken en opblazen echt totaal geen sprake.


When your people matter, menstrual health matters


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-05-2011 14:28 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Fotootje van een van de beste optredens van RB11





metalmook
Usericon van metalmook
Posted 05-06-2011 11:47 by metalmook Wijzig reactieProfiel van metalmookQuote dit bericht

hier 2 filmpjes die ik gemaakt heb tijdens het optreden van Woven Hand afgelopen december in Roepaen Ottersum.





bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-09-2011 19:01 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Er is net een Sixteen Horsepower dubbelcd verschenen. De eerste cd is een best off, maar de tweede cd is interessanter, is gevuld met b-kantjes, demo's en radiosessies.

People’s choice / Best of
1) Black Soul Choir (1996, “Sackloth’n’Ashes”)
2) American Wheeze (1996, “Sackloth’n’Ashes”)
3) Splinters (2000, “Secret South”)
4) Haw (1995, EP “Sixteen Horsepower”)
5) For Heaven's Sake (1998, “Low Estate”)
6) Clogger (2000, “Secret South”)
7) Hutterite Mile (2002, “Folklore”)
8) Poor Mouth (2000, “Secret South”)
9) Cinder Alley (2000, “Secret South”)
10) Low Estate (1998, “Low Estate”)
11) I Seen What I Saw (1996, “Sackloth’n’Ashes”)
12) Strawfoot (2000, “Secret South”)

B-sides & Rarities
1) Phyllis Ruth (b-side from Heel on the Shovel CD-Si 1995, deleted)
2) Flowers In My Heart (b-side from Heel on the Shovel CD-Si 1995, deleted)
3) Dead Run (b-side from Heel On The Shovel CD-Si 1995, deleted)
4) American Wheeze (Radio session recording from1995, originally appeared on V/A - Radio Asylum Vol. 1, deleted,)
5) Black Soul Choir (Radio session recording, 1996, originally appeared on V/A - Beat Up Bosnia, deleted)
6) Bad Moon Rising (b-side from For Heaven’s Sake CD-Si 1997, deleted)
7) Worry (b-side from For Heaven’s Sake CD-Si 1997, deleted)
8) The Partisan (A-side of the French CD-Single “The Partisan” 1998, deleted)
9) Fire Spirit (b-side from The Partisan CD-Si 1998, deleted)
10) Cinder Alley (previously unreleased demo version from 1999)
11) Poor Mouth (previously unreleased demo version from 1999)
12) Clogger (Remix from Clogger CD-Si 2000, deleted)
13) De-railed (b-side from Splinters CD-Si 2001, deleted)


16 horsepower = 11 931.1979 watts, handig van google.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 08-09-2011 12:19 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Geen "Horse Head" op de best off? Hmm. Voor de rest redelijk voor de hand liggend. Ik hoop stiekem nog eens op een reünie, daar ik ze nooit live gezien heb. Woven Hand is live al indrukwekkend genoeg, maar ik zou toch ook graag 16 Horsepower live willen zien.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen