|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
1. Boeddhisme (kan ik me in vinden) 2. Humanisme (hier ook in) 3. Jodendom. (ja daaag!) Subtiel kamerolifantje |
|
De derde slaat volgens mij vaak nergens op. Subtiel kamerolifantje |
|
Het is gewoon een test van niks... Beetje bepalen wat mijn religie is aan de hand van een paar vragen, kom op zeg! [Dit bericht is gewijzigd door Sauron op 07-03-2004 20:53] dood |
|
1. Boeddhisme 2. Jodendom 3. Humanisme niet verassend te noemen. |
|
En je zult zien Elfensteen wordt nu een boeddha monnik... dood |
|
quote:no way! Kaal scheren en bedelen om eten in een oranje gewaad! ben nie gek! |
|
He getver! Als je maar niet bij mij in t klooster komt elf! [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 07-03-2004 21:01] Subtiel kamerolifantje |
|
1 Protestants 2 Islam 3 Humanisme En dan te bedenken dat ik nog protestants opgevoed ben ook! Brrrrrrrrrr http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
Nou, dan hebben je ouders goed hun best gedaan. Subtiel kamerolifantje |
|
Mods? Topictitel verbeteren aub?? |
|
quote: Tuurlijk is het onmogelijk om met 21 meerkeuze vragen (met ook nog eens vreemde antwoorden) te bepalen wat iemand zijn of haar meest in de buurt liggende religie is, maar het is wel grappig... Toen de test destijds in de volkskrant stond moest je zelf uitrekenen waar je op uitkwam, was nog grappiger, kon je namelijk zien hoeveel islam punten of humanisten punten je per antwoord ontving.. |
|
Het lijkt me handiger hier een discussie te houden over hoe iemand tegen het leven aan staat dan wat lijstjes op te noemen! On topic dus. |
|
1. Humanisme 2. Katholicisme 3. Boedhisme |
|
quote: jezelf bij een stroming plaatsen , of zoeken waar je bijhoort etc ,heeft weinig met spiritualiteit te maken |
|
quote:Klopt, Islam |
|
Hm. “Het beste ervan maken” – een spreuk waarin ik met tegenzin geloof. Het besef van de zinsloosheid van het leven maakt het geloven toch vrij lastig. Waarom zou ik? Ik ben er nog niet uit. Enerzijds wil ik zoveel mogelijk weten (en lezen), anderzijds wordt het me steeds duidelijker dat ik niets weet. Wat ik met mijn toekomst wil doen is me ook nog geheel onduidelijk. Ik stond er eerst op sterrenkunde te doen – toen ik inzag dat dat toch niet was wat ik wilde ben ik overgestapt op een ander profiel waardoor ik nu het gemiste half jaar alleen moet inhalen. Ik heb dus geen doel in mijn leven – ik ben ook van mening dat niemand dat heeft. Misschien binnen ons bestaan, maar het bestaan zelf is in mijn ogen nutteloos. Als ik zo min mogelijk terugredeneer kan ik me daar uiteraard van losmaken. Van dag tot dag leven blijft dan eigenlijk over. Ik moet dan ook niet zonodig iets bereiken. Ik ga er ook vanuit dat ik niets bereik. Want dat is opzich ook een doel en nouja dat heb ik net al uitgelegd. |
|
1. Humanisme 2. Boeddhisme 3. islam |
|
quote: Same here! |
|
quote: Welkom bij de ZM-humanisten - Mutatis mutandis - |
|
quote: er zijn dingen die je diep van binnen voelt en die je misschien wil doen , dat zou een mooi levensdoel zijn . Ja kan iemand, bij wie je dat zou willen, ook blij maken door het geven van aandacht ,als je bv in een relatie zit , ook een doel denk ik , |
|
1. Boeddhisme 2. Humanisme 3. Islam A careful man tries to dodge the bullets while a happy man takes a walk. And maybe it's time to live... |
|
Ik kom op humanisme uit, maar zou mezeld geenzins als humanist willen bestempelen. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: This is one of the hardest lessons for humans to learn. We cannot admit that things might be neither good nor evil, neither cruel nor kind, but simply callous - indifferent to all suffering, lacking all purpose. -Richard Dawkins Maar goed, ik heb de test gedaan, en er waren toch wel vrij veel vragen waarin ik eigenlijk geen echt passend antwoord kon vinden, ik beschouw mezelf dan ook als een atheist, een resultaat dat volgens mij niet eens in de test voorkomt (maar misschien vervangen is door egoist, wat toch in mijn optiek heel wat anders is). Griff, wat jij zegt klinkt meer als nihilisme, ik kan er verder ook niet veel over zeggen maar ik wens je in ieder geval veel succes met het vinden van je eigen weg door het leven. Oh, en mocht het helpen, hier nog een Richard Dawkins quote (tsja, heb zojuist zijn quotes pagina doorgespit dus vandaar ) quote: Oh, en wat die test betreft: 1. humanisme 2. boeddhisme en protestantisme Die protestantisme vind ik wel interessant omdat mijn vader protestants is opgevoed, maar ik denk eigenlijk eerder dat het komt doordat ik "Het is beter te trouwen dan te branden." als antwoord op de laatste vraag koos. Dit omdat dat voor mij het meest correcte antwoord is. Ah, net even veranderd en het blijft Protestantisme, tsja, hebben mijn grootouders toch nog wat repercussies in mijn levensvisie gehad (volgens die test dan). For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
quote: Stomme gek je hebt mijn avatar gejat. Ben trouwens Humanist volgens die idiote test. Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |