IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Onrust in La Zone - Rellen in de Parijse voorsteden. Vorige pagina | Volgende pagina
Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 08-11-2005 16:40 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

als de regering discriminatie wil tegengaan moet het ook stoppen met positieve discriminatie vind ik


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-11-2005 16:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Niets vinden, dat is zo. Al is positive discriminatie in Europa gelukkig niet zo('n), groot, probleem als in de VS.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-11-2005 18:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:12 schreef herrie het volgende:
dan moet je het maar gebruiken voorwaar het dient. of gewoon een simpele knokploeg regelen. de (oude) kraakgedachte is gewoonweg legitiem.

"Waar het voor dient", dat is nou precies wat de eigenaar zelf mag bepalen. De kraker in ieder geval niet.... Er is niets legitiems aan een kraakgedachte. Krakers zouden zonder pardon in het gevang gegooid moeten worden (nog zo'n geval van "wie wind zaait, zal storm oogsten").
quote:
ON TOPIC: gister nederland 3 gezien? helder betoog van de jongeren die duidelijk aangeven dat ze al jaren gediscrimineerd en als voetveeg en tuig behandeld worden... (dit werd beaamd door volwassen fransen van autochtone en allochtone herkomst) wie wind zaait zal storm oogsten.

Ja hoor, nog even en we kunnen elke tasjesdief een uitkering gaan geven omdat hij zich beroept op discriminatie. Lekker ben jij.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-11-2005 19:00]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 08-11-2005 18:56 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

het is volgens mij nog niet gebeurd hier maar in dit geval ben ik het volledig eens met M.


Fuck the world and fuck you


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-11-2005 19:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 16:30 schreef Chelman het volgende:
.... Het ECHTE probleem ligt hem in de self-fulfilling prophecies van 'ouderen' die de jongeren inpraten dat ze in een uitzichtloze situatie zitten en dat ze het zo slecht hebben en dat het geen zin heeft om zich ergens voor in te spannen. Ze leggen zich hierdoor erbij neer waardoor er een onderhuidse spanning zich opbouwt. ....


Stel dat dit waar zou zijn (wat ik eerlijk gezegd betwijfel; kort door de bocht). Dan zou ik kunnen zeggen: "en wat dan nog"??? Hoe zit het met de eigen verantwoordelijkheid van die jongeren?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-11-2005 19:59]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-11-2005 20:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2005 19:58 schreef attila_de_hun het volgende:
Stel dat dit waar zou zijn (wat ik eerlijk gezegd betwijfel; kort door de bocht). Dan zou ik kunnen zeggen: "en wat dan nog"??? Hoe zit het met de eigen verantwoordelijkheid van die jongeren?


Ze blijven evenwel verantwoordelijk. Maar dat staat niet op gespannen voet met wat ik zei. Het feit dat er omstandigheden zijn aan te wijzen WAAROM iets gebeurt wil niet zeggen dat het goed is dat het gebeurt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-11-2005 23:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

vlak bij mij in de buurt zijn ook auto's aan het ontploffen... Gent , Lokeren, Sint Niklaas, ... belgie is aan de beurt


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-11-2005 0:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Brandende voertuigen in Antwerpen, Gent en Brussel
Het nationaal crisiscentrum bevestigt diverse gevallen van brandende voertuigen dinsdagavond in de steden Antwerpen, Gent en Brussel. "Het gaat telkens om alleenstaande gevallen. Er vielen geen gewonden en er was geen sprake van samenscholingen. De daders konden nog niet worden aangetroffen", zegt woordvoerder Fernand Koekelberg.

Het crisiscentrum bevestigt de brandstichting in de Van Kerckhovenstraat in Antwerpen rond 19.30 uur. De Van Kerckhovenstraat bevindt zich in een probleemwijk aan de rand van de stad. Getuigen zagen er drie jongeren wegrennen. Zij worden momenteel opgespoord, zo meldt Dominique Reyniers van het Antwerpse parket.

Op de parking van supermarkt Lidl aan de Zeelandstraat in Antwerpen heeft dinsdag rond 22.30 uur een vrachtwagen vuur gevat. Het voertuig bolde vervolgens tegen een bus aan, waarna die eveneens in brand vloog. Het is nog onduidelijk of het om brandstichting gaat, maar een getuige zag wel drie personen weglopen. Er vielen geen gewonden. Het vuur is inmiddels geblust.

Ook Brussel en Gent
Ook was er een brandstichting van een bestelwagen op de Mariemontkaai in de Brusselse gemeente Sint-Jans-Molenbeek. Het vuur sloeg daar over naar een andere auto die eveneens beschadigd raakte. Verder werd een molotov-cocktail gegooid op een auto in centrum Brussel, maar het voertuig vatte geen vuur. Een gelijkaardig geval heeft zich voorgedaan in de Edmond Machtenslaan in Molenbeek, maar daar zou de wagen wel vuur gevat hebben. Aan het metrostation Clemenceau in Anderlecht heeft een bestelwagen vuur gevat, maar daar is het niet duidelijk of het om brandstichting gaat.

Er zijn ook twee meldingen van brandende voertuigen in de Gentse deelgemeente Sint-Amandsberg. In de Kriekerijstraat werd een voertuig opzettelijk in brand gestoken. Aan de nabijgelegen Hogeweg stond een jeep in brand naast een loods. Even werd gevreesd dat het vuur zou overslaan naar de loods, maar de brandweer heeft dat kunnen voorkomen.


Vanacht is het erger in Gent


signature


herrie
Usericon van herrie
Posted 09-11-2005 11:10 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht



Sterf en krijg aids...[/quote]

wat ben jij stoer zeg! echt wel very dedicated en 666% evil. kneusje


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 09-11-2005 12:00 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Ik had een behoorlijk lang stuk geschreven.Maar veel woorden heb ik hier eigenlijk niet voor nodig...


Never underestimate the power of stupide people in large groups...


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-11-2005 12:04 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Skull, sinds je gestopt bent met blowen, praat je ineens veel verstandiger ...

Ga weer eens blowen ...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-11-2005 12:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 november 2005 18:41 schreef M. het volgende:
"Waar het voor dient", dat is nou precies wat de eigenaar zelf mag bepalen. De kraker in ieder geval niet.... Er is niets legitiems aan een kraakgedachte. Krakers zouden zonder pardon in het gevang gegooid moeten worden (nog zo'n geval van "wie wind zaait, zal storm oogsten").


Afgezien dat ik het eens ben dat krakers de gevangenis in mogen om te wonen; vergeten we niet de wijze raad uit de Spiderman verhalen 'Met grote macht komt grote verantwoordelijkheid'? Geld=macht dus laat die panden bewoond worden in tijden van woningnood; ook hulde voor de anti-kraak beweging die het heeft opgeleverd!



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-11-2005 12:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-11-2005 13:11 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 november 2005 12:04 schreef Jenje het volgende:
Skull, sinds je gestopt bent met blowen, praat je ineens veel verstandiger ...

Ga weer eens blowen ...


ik wilde precies hetzelfde zeggen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 09-11-2005 16:51 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht



Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-11-2005 17:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

LOL@'Uw eigen'



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 09-11-2005 18:12 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2005 17:42 schreef Chelman het volgende:
LOL@'Uw eigen'



Da's toch gewoon ABN?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-11-2005 18:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 november 2005 18:12 schreef Mikeee het volgende:
Da's toch gewoon ABN?


Ik denk toch dat het 'zelf verstoppen' moet zijn en niet 'eigen verstoppen'. Maar ik kan het ook fout hebben....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-11-2005 18:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

"Uw eigen" is inderdaad op deze manier niet goed ik weet niet precies wat de naam van de beeldspraak c.q. taalfout is, maar ik zou denken dat het een verbastering is van "uw eigen persoon", in welk geval de (hier foutief toegepaste) stijlfiguur een metoniem is, als ik het goed heb (dat weet ik ook alleen maar omdat ik het moest opzoeken voor een scriptie). "Drinken we nog een glaasje?" is ook een metoniem; letterlijk een glaasje drinken kan niet, maar iedereen weet dat je "een glaasje wijn" (o.i.d.) bedoelt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-11-2005 9:25 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik denk dat "zelf" hier vervangen is door "eigen" en dat het met metonymie geen bal te maken heeft.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 10-11-2005 9:35 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Ek peis dat geweune vloamsch es.


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-11-2005 9:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 november 2005 9:25 schreef aerodis het volgende:
Ik denk dat "zelf" hier vervangen is door "eigen" en dat het met metonymie geen bal te maken heeft.


maar "uw zelf" loopt klinkt voor geen meter. Er had gewoon "jezelf" moeten staan.

maar goed, het zite er naar uit dat de intensiteit van de rellen , gelukkig, aan het uitdoven is.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 10-11-2005 9:37 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht


"U zelf" dan he, want "U eigen" klinkt natuurlijk niet. Dit duidt erop dat er wellicht enige vorm van taalkennis in het brein zit van de bettrefende taalgebruiker.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-11-2005 11:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik denk dat het gewoon ABR (Algemeen Beschaafd Rotterdams) is, zeker gezien de geniaal droge opmerking die volgt. "Je eige(n)" is een ieder geval een veel gehoord metoniem (nieuw woord geleerd ), "Pas jij maar op je eige(n)!". Het enige vreemde is dat de schrijver blijkbaar dacht dat de koningin het zou lezen, want anders zie ik een Rotterdammer niet zo snel "uw" zeggen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 10-11-2005 11:44 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

HET IS GEWOON VLAAMS



Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 10-11-2005 12:04 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

donderdag 10 november 2005 | Bron: belga
Weblog waarschuwt voor rellen
Externe links bij dit artikelInternation

BRUSSEL - Een weblog op het internet meldt dat er opgeroepen wordt om zaterdag in Brussel samen te komen ,,om alles kapot te slaan en in de fik te steken, zoals in Frankrijk''. Dat schrijft de Franstalige krant La Dernière Heure vandaag. De logger zegt zijn informatie uit betrouwbare bron vernomen te hebben.

Volgens het weblog zouden er mails rondgestuurd worden met de boodschap te verzamelen in Brussel: ,,Vandaar zouden ze hun vernielingstocht beginnen.''

Het parket van Brussel bevestigde in de krant al dat de zaak onderzocht wordt. ,,Wij zijn op de hoogte van de boodschappen die op de weblogs circuleren en nemen de bedreigingen heel ernstig. Daarom werd een onderzoek opgestart'', zei het parket.

Ook bij de politie is men alert, maar de woordvoerder van de zone Brussel-Hoofdstad-Elsene wilde geen commentaar geven.

bava


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen