IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : MP3's vs. CD's Vorige pagina | Volgende pagina
Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 26-12-2001 15:03 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2001 12:00 schreef 0Tolerence het volgende:
Wederom loze uitspraken en verander je je standpunt, want dat is niet wat jij zei in je vorige post, kneus!
En buitendat, voorlopig ben ik degene die hier IT studeert en jij niet, dus het interesseert me geen flikker.


EDIT: MP3 wil zeggen dat de muziek gecomprimeerd wordt, in andere woorden er worden zekere frequenties gefilterd, die scheinbaar niet te horen zijn, lage hoge freq.
Dus hoezo geen kwaliteitsverlies. Geloof je het niet, ga je het maar opzoeken!
daag!



Je hebt gelijk dat ik geen IT studeer.. Ik ben namelijk al klaar .. (Met de IT-studie)

Goed kerel.. allereerst ff dit he, ik weet niet wat jij met mij hebt, maar het zal, ik weet niet waarom je je als een lul gedraagt, maar ik denk wel dat ik met jou een pilsje kan zuipen aan het schap, mijn excuus dat ik je een kneus noemde, ik werd een beetje pissedoff van die reacties de hele tijd van jou, en de reactie in het spiritualiteit forum(dat van 'ik heb namelijk wel vrienden'), het was meer als een serieus onderwerp bedoelt..

Maargoed.. buiten dat ->

Mp3 is inderdaad een compressie. Een compressie van een WAV, now -> als ik een WAV inpak met bv. zip, dan zit ik ongeveer op hetzelfde aantal KB's als een MP3, is het nou niet zo, dat een mp3 infeite gewoon een gecomprimeerde WAV is, dus zonder kwaliteitsverlies whatsoever,

die dingen eruit filteren heb je gelijk in, alleen dat was de oude mp3..

Vroeger met inbelverbindingen(jaja, vroeger) duurde dat gewoon te lang.. Nu met kabel en adsl, glasvezel.. men boeit het niet dat het 3mb groter is.. 80gb hd's enz enz.

Ohja.. ik moet overigens dit even opmerken : Een CD speelt op single speed. Jij bent IT'er, dus jij weet dat dat 150kb/s is..

Double speed = 300, quad = 600 enz enz.

Een MP3 (vroegere mp3 zegmaar), was meestal inderdaad gefiltert op 128kb/s, 44khz. Daar heb ik er genoeg van. Tegenwoordig, is een beetje mp3 "gefiltert" op 256kb/s 48khz. Da's dus hoger als een CD.

De filter theorie, gaat dus niet op.. omdat

1. De compressie een normale compressie is alla zip/rar, in je winamp/dosamp whatever zit een decompressor, daarom moet je ook een "bakbeest" van een pc hebben om mp3's te spelen. (Toen ik vroeger een mp3 afspeelde op mijn pentium 75, weet ik wel, ik kon verder weinig nog)

2. De kwaliteit is hoger, dus kwaliteitsverlies zit er gewoon niet in, tegenwoordig kopieert men digitaal, vroeger.. ja.. lp->casette.. cd->casette en zelfs nogmaals de eerste mp3's die gewoon via een audio kabeltje of intern via de audio kabel (analoog dus) werden gekopieerd. kwaliteitsverlies.. nu nietmeer..


Als je nou nog denkt van 'je hebt er geen verstand van'.. goed, dan heb ik daar vrede mee.. maar bedenk dan wel, waar het topic eigenlijk over ging.. en ALS er dan al kwaliteitsverlies is.. dan hoor je dat nooit, denk jij het wel te horen, dan nodig ik je van harte uit om eens langs te komen, dan speel ik een mp3, en een cd.. en dan mag jij mij vertellen wat de mp3 is en wat de CD.

Dat verlies (als dat er is(en dat is er niet)) is dan zo klein, dat ik dan liever een gratis mp3 heb, dan 50,= voor een uurtje muziek neerleg..




@XnegativeX -> Ik denk dat wanneer een CD zegmaar een 10,= kost, en een retebetere CD maximaal 25,= kost, ik wel een stapel CD's heb, maar nu zijn ze gewoon te duur.. voor 2 CD's kan ik een avondje stappen, en dan kan me dat boekje of het mooie plaatje op de CD eerlijk gezegt ook weinig schelen...

ps. Gaaj nog een keer naar de stam ?!


God hates us all ! God hates us all !


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-12-2001 15:04 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik download meestal mp3's om nieuwe bands te leren kennen enzo...

Maar cd's kopen doe ik ook vrij vaak, het is toch veel gaver om een mooi digi-pakje te hebben met plaatjes e.d. dan een paar losse mp3tjes ?


Ik, Wil Schuurman


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-12-2001 15:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Fijn IXL dat je dit keer geen onnozele reply geeft! Waardeer ik wel, hoewel de codecs veranderen dat weet ik, blijft het basis principe nog steeds gelijk. Zeker bij de lagere tonen kan je met een goeie stereo set het verschil waarschijnlijk wel horen. Buiten dat blijft het een feit dat er tonen gefiltered worden die je normaal toch niet hoort. Dus om het kort te zeggen zal je nooit exact cd kwaliteit krijgen, maar nagenoeg hetzelfde.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 27-12-2001 0:24 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Ik ben blij dat de toon hier wat veranderd is.

Zooooo, en nu samen een



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-12-2001 0:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

*zucht* stelletje NERDS!! Koop van undergroundbands, bij undergroundlabels, dan weet je dat het geld op de goede plek terecht komt... en neuk verder de grote labels in den AARS!!


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 27-12-2001 9:56 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2001 0:53 schreef Dwaallicht het volgende:
*zucht* stelletje NERDS!! Koop van undergroundbands, bij undergroundlabels, dan weet je dat het geld op de goede plek terecht komt... en neuk verder de grote labels in den AARS!!


precies... en dan heb je ook niet meer het recht om te zeiken over geld... je betaald hoogstens 25,- voor een cd en 10,- voor een tape...

maar daarnaast zijn mp3s wel handig om uit te vinden hoe een band klinkt...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-12-2001 11:12 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik heb bergen cd's en bijna geen mp3's ik denk dat het iets met luiheid te maken heeft , maar goed cd's over mn stereo klinken nog altijd vetter dan mp3 's over audigy + surround (ik weet ook niet waarom)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 27-12-2001 12:06 by SheRa (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van SheRaQuote dit bericht

Ik heb niet genoeg geld om alle cd's te kopen die ik wil hebben, en dan vind ik het fantastisch dat ik door de boel te downloaden toch die muziek kan luisteren. Bovendien is het natuurlijk de ideale manier om dingen te proberen en nieuwe bands te ontdekken...


Dead things grow from deep inside...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-12-2001 5:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat ik Ixl , 0Tolerance of wie er een antwoord op weet wil vragen is hoe het komt dat je op een 80 min/700MB cd het aantal megabytes en het aantal minuten niet overeen hoeft te komen.

Nero telt bijvoorbeeld in minuten (moet dus onder de 80 blijven) terwijl er veel meer dan 700 MB op gaat aan WAV files.

Hoe kan dat nou?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 5:47 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

Hmzzz....fuck ceedees. Ik HAAT die dingen. Zowel origineel als gefikt. Sommige dingen zijn alleen maar op ceedee te krijgen en wanneer ik die release echt wil hebben zal ik deze aanschaffen. Verder houdt ik het bij vinyl en tapes .


SCUM FUCK


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-12-2001 11:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 5:47 schreef Duxmortem het volgende:
Hmzzz....fuck ceedees. Ik HAAT die dingen. Zowel origineel als gefikt. Sommige dingen zijn alleen maar op ceedee te krijgen en wanneer ik die release echt wil hebben zal ik deze aanschaffen. Verder houdt ik het bij vinyl en tapes .


heeft dit puur nostalgische redenen of geluidsmatig (en natuurlijk de grotere hoezen waar veel mensen op kicken)?

ik prefereer cd's , veel handiger(op de songteksten na)


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 30-12-2001 13:51 by Duxmortem Wijzig reactieProfiel van DuxmortemQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 11:24 schreef attila_de_hun het volgende:
heeft dit puur nostalgische redenen of geluidsmatig (en natuurlijk de grotere hoezen waar veel mensen op kicken)?

ik prefereer cd's , veel handiger(op de songteksten na)


Ik heb een obsessie voor verotte demo- en rehearsel tapes. Hoe verotter het geluid hoe beter. Kweet niet wat dat is. Vinyl heeft zo'n heerlijk warm geluid en ut gaat zo heerlijk kraken na een tijdje.
Daarbij vind ik tapes en vinyl gewoon persoonlijker overkomen dan een ceedee. Zal wel aan mij liggen...


SCUM FUCK


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-12-2001 16:11 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

tja als je kut geluid prefereert dan moet je idd geen cds nemen. En dat zal alleen maar erger worden wanneer DVD eraan komt eheh :D


"This one is older than shit, heavier than time!"


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 30-12-2001 16:16 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Op 30 december 2001 5:33 schreef Mutilator het volgende:
Wat ik Ixl , 0Tolerance of wie er een antwoord op weet wil vragen is hoe het komt dat je op een 80 min/700MB cd het aantal megabytes en het aantal minuten niet overeen hoeft te komen.

Nero telt bijvoorbeeld in minuten (moet dus onder de 80 blijven) terwijl er veel meer dan 700 MB op gaat aan WAV files.

Hoe kan dat nou?


Worden die WAV files niet eerst gecomprimeerd dan ofzo?


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 30-12-2001 20:21 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

kheb vrijwel al mn cds zelf gebrand gewoon omdat ik het vertik om 40 piek voor een cd neer te leggen. en ik zou ammegod in dordrecht geen platenzaak weten die goedkoop is.
aan mp3's doe ik niet zo erg meer tijd terug had ik wel altijd iets van 700 mp3tjes maar tegenwoordig hoogstens 30 ofzo

en kwaliteit boeit me niet zo veel eigelijk


My madness, my sadness


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 13:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

aaaaaaaaaaaargh!

wat een domme trend,

cds minderwaardig bestempelen en MP3 als beter!

aaaargh
mp3s zuigen de etter uit je oma's steenpuisten! wat een flets geluid zeg


signature


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-05-2007 13:17 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 13 mei 2007 13:15 schreef Hypnos het volgende:
aaaargh
mp3s zuigen de etter uit je oma's steenpuisten! wat een flets geluid zeg


Weet niet wat voor mp3's jij hebt maar als je een goede ripper gebruikt dan klinkt het prima. Ik heb een groot deel van mijn cd collectie op mp3 gezet, vind ik makkelijker


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 13:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

bah, de beperkingen in hrz. zijn zo duidelijk, de samenpressingen maken het zo beperkt, alle subtiliteiten eruit, alle scherper kantjes eruit, alles banaal en flets


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 13:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

alleen 512bit klinkt behoorlijk, maar dan nog ben je alle power kwijt en moet je massaal veel kracht op je boxen bijsteken omdat het brongeluid via je versterker zo zwak is


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2007 13:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

FLAC


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-05-2007 13:26 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik heb daar dus echt geen last van, misschien dat mijn gehoor niet goed genoeg is of dat jij alleen maar High-end spul heb staan


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 13-05-2007 13:27 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 13 mei 2007 13:26 schreef Chelman het volgende:
FLAC


Ik gebruik LAME in combinatie met EAC, werkt prima.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2007 13:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 13:27 schreef Burzum het volgende:
Ik gebruik LAME in combinatie met EAC, werkt prima.


Ik gebruik ook EAC mar ik rip alles naar FLAC. Met FLAC en een cuesheet kan ik een ideale kopie van mijn CD maken mocht het ooit kapot gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-05-2007 13:38 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 13:28 schreef Chelman het volgende:
Ik gebruik ook EAC mar ik rip alles naar FLAC. Met FLAC en een cuesheet kan ik een ideale kopie van mijn CD maken mocht het ooit kapot gaan.

Komt daar nog enige vorm van compressie bij kijken?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-05-2007 13:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

FLAC is lossless dacht ik


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen