IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : MP3's vs. CD's Vorige pagina | Volgende pagina
Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 13-05-2007 16:03 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

De gemiddelde oordop die je bij de speler zelf krijgt heeft dan ook een demping van nul komma nul. (Hoewel dit ook wel weer verschilt per merk en prijsklasse)
Ik heb zelf nu sinds november vorig jaar een 1GIG-Samsung; zeer fijn ding, doet nooit raar, en er zit een monsterlijk geluid in.
De doppen die erbij zaten klonken ook al zeer goed van zichzelf, maar de demping naar buiten toe was heel wat minder. Daarom heb ik er zelf duurdere Sony oordoppen bij genomen, met een in-ear gedeelte. Nog mooier geluid, maar ook het geluid dat nu naar buiten komt is heel wat minder.
Toch zul je altijd wel wat blijven horen. Daar hoef je het volume niet voor z'n hoogst te zetten toch (wat ik overigens ook nooit doe)

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 13-05-2007 16:04]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 13-05-2007 16:49 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zoals meerdere mensen hier, ik rip alleen van eigen cd's, voor op mijn Ipod. Voor de rest eens een bootlegje ofzo, maar verder niks.

Ik hoor ook té duidelijk verschil in MP3's. Dat gelul over "weghalen van frequenties die je toch niet hoort" gaat er bij mij ook niet in. Technisch voorbeeldje:
Een blokgolf is een sinus + een aantal harmonischen. (Zegmaar een sinus op andere frequenties.) De 1e harmonische ligt op de dubbele frequentie van de grondtoon van de betreffende sinus. Het menselijk gehoor van een volwassene gaat tot ongeveer 17 á 18 kHz, en tóch hoor je op ik noem een 13kHz gemakkelijk een verschil tussen een blokgolf en een sinus, terwijl je dus die 1e harmonische al niet eens zou moeten kunnen horen omdat die op 26kHz ligt, om maar niet te spreken van alle harmonischen die daar nog eens boven liggen... Leuk joh, een studie Audio Design

Er gaat dus altijd geluid verloren bij MP3's, en al vind ik dat ik de auto niet zo erg (heb toch niet zo'n mega-installatie), het stoort me wel..



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-05-2007 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

mij ook, de geluiden "vliegen" als het ware weg omdat er overgangen in geluid (bvb van snares) nuances niet in zijn opgenomen. Het is alsof je een foto zou nemen met 16 kleuren ipv 256 of meer


signature


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2007 17:20 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Dat verschil hoor je niet, het ligt tevens ook aan de gebruikte codec en bitrate natuurlijk. Als je ze naast elkaar zou afspelen dan denk ik dat je het niet hoort of het een CD is of een mp3.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-05-2007 17:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 17:20 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat verschil hoor je niet, het ligt tevens ook aan de gebruikte codec en bitrate natuurlijk. Als je ze naast elkaar zou afspelen dan denk ik dat je het niet hoort of het een CD is of een mp3.


Op goede (maar niet eens high-end) apparatuur kan je een MP3 van minder dan 320kbps makkelijk van een originele opname onderscheiden. Op een Yoko van €0,15 of in de auto hoor je dat inderdaad niet echt goed.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-05-2007 17:31 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2007 17:29 schreef Chelman het volgende:
Op goede (maar niet eens high-end) apparatuur kan je een MP3 van minder dan 320kbps makkelijk van een originele opname onderscheiden. Op een Yoko van €0,15 of in de auto hoor je dat inderdaad niet echt goed.


Ja vast wel als je perfect gehoor hebt. Maar dat terzijde, er zijn veel factoren die de kwaliteit van een mp3 bepalen. Dat is dus niet alleen de bitrate, maar ook de gebruikte codec zelf en natuurlijk de bron.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-05-2007 9:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Het is me opgevallen dat vooral metal een hele hoge bitrate nodig heeft. Die 128 of zelfs 192 kbps is echt onluisterbaar slecht. De gitaren verworden tot een soort blikkerige brei. Een folk-bandje als altan klinkt keurig met 128 kbps.

Mijn ervaring is dat de zogenaamde uberstandard (EAC + lame + VBR2) een niet van origineel te onderscheiden kwaliteit levert. 320 kbps is echt onzinnig hoog, dan kun je net zo goed de muziek in FLAC formaat omzetten.


Dear dirty delightful old drunken old days


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 14-05-2007 13:13 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 14 mei 2007 9:49 schreef Schaffelaer het volgende:
Het is me opgevallen dat vooral metal een hele hoge bitrate nodig heeft. Die 128 of zelfs 192 kbps is echt onluisterbaar slecht. De gitaren verworden tot een soort blikkerige brei. Een folk-bandje als altan klinkt keurig met 128 kbps.

Mijn ervaring is dat de zogenaamde uberstandard (EAC + lame + VBR2) een niet van origineel te onderscheiden kwaliteit levert. 320 kbps is echt onzinnig hoog, dan kun je net zo goed de muziek in FLAC formaat omzetten.

Dus 192 is onluisterbaar en 320 is onzinnig?

Jij hebt wat moeite met een genuanceerde mening niet?


Zenial


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 14-05-2007 16:18 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 13:13 schreef Zenial het volgende:
Dus 192 is onluisterbaar en 320 is onzinnig?

Jij hebt wat moeite met een genuanceerde mening niet?


En jij hebt moeite met heldere conclusies niet?


Dear dirty delightful old drunken old days


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-05-2007 16:25 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

Mp3 is idd op goede afluistering wel van 24/16 bit wav te onderscheiden maar ik vermaak me in de trein ook prima met een sennheiser px100 en een el cheapo mp3 speler ghehehe


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2007 16:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 16:25 schreef jbassist het volgende:
Mp3 is idd op goede afluistering wel van 24/16 bit wav te onderscheiden maar ik vermaak me in de trein ook prima met een sennheiser px100 en een el cheapo mp3 speler ghehehe
Als daar je mix goed op klinkt ben je goed bezig idd!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2007 17:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

al die moeite om een cd te omzeilen, lol


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2007 17:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ogg is sowieso beter


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2007 17:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

argh!

ik geef de voorkeur aan .cd

kent iemand dat nog?


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-05-2007 17:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

lal.. Ja ik ook


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 14-05-2007 17:13 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 14 mei 2007 17:12 schreef Hypnos het volgende:
argh!

ik geef de voorkeur aan .cd

kent iemand dat nog?


Volgens mij zijn er in dit topic genoeg lui die gewoon cd's kopen en alleen zoeken naar de beste manier om hun cd's ook op de HD op te kunnen slaan.

Dus zeik niet zo.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2007 17:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Tja en als ik dan voor mezelf spreek is een stuk hardlopen mét Anaal-Nathrakh gewoon fijner dan zonder. En hardlopen met een discman is dan weer vrij problematisch voor de muziekbeleving.

Nogal onzinnige discussie dit.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 14-05-2007 17:25 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 17:12 schreef Hypnos het volgende:
argh!

ik geef de voorkeur aan .cd

kent iemand dat nog?
ik niet, maar dat zal niemand verbazen, aangezien ik op dit forum de grootste pauper ben, hehe.


Fuck the world and fuck you


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-05-2007 17:34 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 17:23 schreef M. het volgende:
Tja en als ik dan voor mezelf spreek is een stuk hardlopen mét Anaal-Nathrakh gewoon fijner dan zonder. En hardlopen met een discman is dan weer vrij problematisch voor de muziekbeleving.

Nogal onzinnige discussie dit.


Dat zal ik ook eens proberen, ik heb het met AN nog niet aangedurft, lijkt me een goede stimulans
Ik zette meestal Lamb of God of Misery Index op, lekker tempo. Pro-Pain doet het ook goed trouwens.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2007 17:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 17:13 schreef Burzum het volgende:
Volgens mij zijn er in dit topic genoeg lui die gewoon cd's kopen en alleen zoeken naar de beste manier om hun cd's ook op de HD op te kunnen slaan.

Dus zeik niet zo.


Ik? ZEIKEN? dat heeft mij nooit iemand gezegd!!!

ja, het is praktisch, maar ik ga er geen geld voor geven.

ik zie me al mp3-dragers kopen...


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2007 17:59 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2007 17:34 schreef Nimbus het volgende:
Dat zal ik ook eens proberen, ik heb het met AN nog niet aangedurft, lijkt me een goede stimulans
Ik zette meestal Lamb of God of Misery Index op, lekker tempo. Pro-Pain doet het ook goed trouwens.

Ja het maakt wel behoorlijk wat uit vind ik zelf. Hardlopen gaat mij het beste af met aggressieve enigszins repetitieve muziek . Het moet dóórstampen. Ik ben ook een keer met Cryptopsy gaan hardlopen en dat werkte totaal niet. Veel te veel breaks enzo, ik kwam totaal niet in m'n eigen tempo terecht .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 14-05-2007 19:33 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 14 mei 2007 17:37 schreef Hypnos het volgende:
Ik? ZEIKEN? dat heeft mij nooit iemand gezegd!!!

ja, het is praktisch, maar ik ga er geen geld voor geven.

ik zie me al mp3-dragers kopen...

Vet, ik heb nog een medestander over in deze topic.



Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 14-05-2007 20:41 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 14 mei 2007 17:37 schreef Hypnos het volgende:


ja, het is praktisch, maar ik ga er geen geld voor geven.

ik zie me al mp3-dragers kopen...


Vraag er één voor sinterklaas! Blijf je toch bij je principe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Adelaar
Hoezo eigenwijs?
Usericon van Adelaar
Posted 14-05-2007 22:36 by Adelaar Wijzig reactieProfiel van AdelaarQuote dit bericht

Ik vind mp3's handig om een onbekende band te ontdekken, vind ik ze gaaf dat koop ik de cd.
Kwaliteit vind ik beter en ik steun graag artiesten die wat mij betreft vooral door mogen gaan.
Laatst heb ik op mn werk Rammstein geluisterd vanuit 128kbps en dat klinkt behoorlijk fucked up, terwijl we toch redelijke aparatuur hebben, ik bedoel maar.
Ik rip mp3's voor mn speler mar dan wel in 320 kbps, dan maar minder nummers.
Ik hoop overigens dat cd's of iets van diezelfde kwaliteit blijft bestaan want die opkomende muziekdvd's halen het qua geluidskwaliteit wat mij betreft niet bij n cd.

Ik stoor me overigens ook aan dat gezeur over mp3spelers die hoorbaar zijn, ondertussen moet ik al dat gekwaak van mensen aan de telefoon wél aanhoren, dan mn mp3speler maar wat harder hoor.



Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 15-05-2007 2:17 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

MP3's, omdat CD's niet in mijn MP3 speler passen.



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen