IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Slecht geproduceerde cd's Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-07-2002 21:25 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 15:02 schreef Snaack het volgende:
Daar ben ik het mee eens, de produktie moet bij de muziek passen

Imho om een band zo overtuigend mogelijk over te laten komen..

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 07-07-2002 21:27 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

de productie van onze ceedee uit '95 is ronduit klote!!! Zo! en dat sucks. die gasten hebben alle power uit de gitaren gehaald, bij de eindmix ofzo. was er dus niet bij! gvd, daar baal ik nog steeds van.

Oud Vuil.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 07-07-2002 21:29 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

godverdomme, daar kan ik me ook zo fukking boos over maken

niet dat onze *live* opname zo geweldig was, maarja, daar is helemaal geen productie bij geweest

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 07-07-2002 21:33 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Hordanes Land van Enslaved is ook weer zo'n voorbeeld van een produktie die zo bij die muziek past. Ik zou me die CD niet voor kunnen stellen met zo'n moderne blackmetal productie...

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-11-2002 17:58 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

quote:
Op 29 december 2001 10:57 schreef Valorian666 het volgende:
hhehe.. Ja.. uiteraard is het mijn mening.. iedereen zijn eigen smaak.. maar wat ik net allemaal opnoemde heeft eigenlijk totaal geen brakke productie (op mayhem na) als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Darkthrone of Manes ofzo.. .. het is alleen ook weer niet zo afgepolijst als de albumversies..

Ik las op de Code666 site dat de nieuwe Manes totaal anders gaat klinken en dat de oude liefhebbers waarschijnlijk gaan afvallen. Dus we zijn benieuwd. Maar ik ben bang dat het niet veel goeds inhoud.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 02-11-2002 18:22 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 7 juli 2002 10:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Mmmmja ik snap het ook niet echt. Waarschijnlijk omdat het niet klinkt zoals Rhapsody of Tristania of andere overgeproduceerde meuk.

Rhapsody moet wel een goede productie hebben omdat hun heel veel elementen in hun muziek stoppen. Bij een slechte productie kun je die (vaak mooie details) never nooit meer terug vinden.

Ik vind zelf een vet geproduceerde Cd een must! Toen ik de laatste Dimmu Borgir voor het eerst in mijn Cd-speler had gedaan blies ik bij nummer 2 helemaal mijn kamer uit! Super vet geproduceerd! Mooi geluid!
Ik snap wel dat sommigen onder ons niet van dat soort 'over'geproduceerde cd's houden. Maar goed, ieder z'n pakkie an

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 02-11-2002 18:23 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

duidelijk:

Enfeeble- Dehthrone the Feeble (liveCD)

echt, NIET om aan te horen zo slecht

geript van een Hi8 bandje

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 02-11-2002 18:52 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

Die blikkedozen-drums op Caducity's "Weiliaon Wielder Quest" zijn ronduit kult Prima CD voor de rest !

Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 02-11-2002 19:26 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

jongens hou maar op. De prijs voor slechtste productie allertijden, de 'Vergulden Hema Transistor Radio van Blik' gaat toch echt naar Watain's live cd. Wat een ellende.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 19:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmm dat telt niet helemaal, da's live. Toch anders. In een studio kan je bijschaven e.d.

Ja, met live opnames ook wel, maar toch minder. Trouwens, wat dacht je van die liveregistratie van Judas Iscariot (op Under The Black Sun? weet het niet meer...).

Ik vind de produktie van Viking Crown eigenlijk schandalig, maar dat komt ook omdat de muziek te belachelijk voor woorden is.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 02-11-2002 19:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2002 19:26 schreef Shun Sacer het volgende:
jongens hou maar op. De prijs voor slechtste productie allertijden, de 'Vergulden Hema Transistor Radio van Blik' gaat toch echt naar Watain's live cd. Wat een ellende.

hahaha

"This one is older than shit, heavier than time!"

Tymon
exivious
Usericon van Tymon
Posted 02-11-2002 19:44 by Tymon Wijzig reactieProfiel van TymonQuote dit berichthttp://www.exivious.net

quote:
is net zoiets als met een moderne versterker een buizenversterker simuleren ipv een échte buizen te gebruiken.

Nou en? Als 't maar goed klinkt toch?

En om deze topic een positieve wending te geven, wat vinden jullie dan wel goed geproduceerde albums? Mijn favorieten:

Nevermore - DHIADW
Carcass - Heartwork
Death - Symbolic

Cheers,
Tymon

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-11-2002 19:47 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Bedoel je met 'goed geproduceerde albums' passend, of erg 'slick'? Ik ben meestal fan van produkties met iets eigens, dat er ergens een 'fout' inzit. Als het allemaal zo clean en perfect en transparant moet klinken vind ik dat meestal ietwat jammer.

Echter, de meest 'slicke' productie die ik ken terwijl ik het album toch nog (enigszins) kan waarderen vind ik 'The Division Bell' van Pink Floyd.

Het best geproduceerde black metal album (ik ben nu eenmaal fan daarvan ) dat ik ken (en dan echt tot in de puntjes, maar niet 'gladjes' of zo, echter een zeer gedetailleerd geluidsbeeld) is 'The Art of Dreaming' van Golden Dawn.

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 02-11-2002 20:21 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Live in Frostland van Emperor is ook een grote brij, maar da's natuurlijk ook een bootleg.

Maarja, ik maak die dingen zelf ook en ik ga toch echt geen cd uitbrengen met zo'n zuigend geluid.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Helena
Usericon van Helena
Posted 02-11-2002 21:02 by Helena Wijzig reactieProfiel van HelenaQuote dit bericht

Ik houd wel van die lekker geproduceerde cd's. Niet teveel van het goede, ik houd wel van een lekker rauwe sound

I practice reversed alchemy: I turn money into crap

Ronster
Speed kills... hell yeah!!
Usericon van Ronster
Posted 03-11-2002 15:45 by Ronster Wijzig reactieProfiel van RonsterQuote dit berichthttp://www.callenish-circle.com

Darkthrone - under a dark funeral moon...

door de kut produktie een supergrimmige sfeer, was dit een vette produktie geweest had ik het een kut cd gevonden...

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 03-11-2002 15:58 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 3 november 2002 15:45 schreef Ronster het volgende:
Darkthrone - under a dark funeral moon...

de funeral moon is niet dark, hoor.

Oud Vuil.

Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 03-11-2002 16:15 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2001 13:56 schreef Valorian666 het volgende:

Goede productie maakt inderdaad dat een cd wat toegankelijker wordt en makkelijker op te nemen is.. maar als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er met de Abyss studio's gebeurt is.. daar wordt je toch ook niet vrolijk van, dat elke grote scandinavische band daarheen gaat en met eenzelfde sound hun cd uitbrengen?? Maar nou dwaal ik een beetje af.. sound en productie is weer een wereld van verschil..

Mwah, sound en productie hebben denk ik wel wat met elkaar te maken. Soms denk ik wel eens dat de producer de sound behoorlijk beinvloed. Als je kijkt naar de tyfushoeveelheid CD's die geproduceerd worden door ene E. Rutan, dat lijkt ook veel op hetzelfde. Niet dat ik Rutan geen goede producer vind ofzo, maar het wordt wel een stuk sneller eenheidsworst.

Drink met matuh............., nooit alleen.

Ronster
Speed kills... hell yeah!!
Usericon van Ronster
Posted 04-11-2002 11:51 by Ronster Wijzig reactieProfiel van RonsterQuote dit berichthttp://www.callenish-circle.com

quote:
Op 3 november 2002 15:58 schreef webblaster wim het volgende:
de funeral moon is niet dark, hoor.

fuck zeg, daar is er ene vroeg opgestaan!

Gheraert Den Duyvel
Usericon van Gheraert Den Duyvel
Posted 04-11-2002 12:09 by Gheraert Den Duyvel Wijzig reactieProfiel van Gheraert Den DuyvelQuote dit berichthttp://www.throneofabsence.tk

quote:
Op 2 november 2002 18:52 schreef Ineluki het volgende:
Die blikkedozen-drums op Caducity's "Weiliaon Wielder Quest" zijn ronduit kult Prima CD voor de rest !

100% akkoord!

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 04-11-2002 12:48 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Is 'Ageless Venomous' van Krisiun al genoemd? Echt zonde van dat drum geluid?

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 05-11-2002 16:25 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

of de jesus spawn demo van Archgoat?

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 05-11-2002 19:18 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 7 juli 2002 21:17 schreef Zenial het volgende:
Heh ja soms past een brakke productie gewoon bij de muziek en soms niet. voorbeeldje waarbij ik het absoluut wel vind passen is "The Call of the Wood" van Opera IX
En Darkthrone's Panzerfaust ook natuurlijk.

Ik ben het er wel mee eens wat betreft "The Call Of The Wood", maar Pantserpuist vind ik echt jankerig slecht... Evenals die andere Goat blabla... Echt zielig gewoon!

RaNk
Usericon van RaNk
Posted 05-11-2002 19:41 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Ik kan heel goed tegen minder goede produkties, en soms past het inderdaad bij bepaalde cd's. Alleen vind ik het 'moeten hebben van een slechte produktie' wat je bij veel blackmetalbands tegenwoordig ziet een beetje onzinnig en vervelend worden. Het mag soms best wat meer definieerbaar klinken en dat hoeft helemaal niet ten koste te gaan van de duistere sfeer die een album of nummer uitdraagt. En ik bedoel hiermee echt niet (bijvoorbeeld) een 'Transilvanian Hunger' van Darkthrone want die produktie is nog superclean in vergelijking met wat sommige bands uit durven te brengen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-11-2002 19:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2002 19:41 schreef RaNk het volgende:
Ik kan heel goed tegen minder goede produkties, en soms past het inderdaad bij bepaalde cd's. Alleen vind ik het 'moeten hebben van een slechte produktie' wat je bij veel blackmetalbands tegenwoordig ziet een beetje onzinnig en vervelend worden. Het mag soms best wat meer definieerbaar klinken en dat hoeft helemaal niet ten koste te gaan van de duistere sfeer die een album of nummer uitdraagt. En ik bedoel hiermee echt niet (bijvoorbeeld) een 'Transilvanian Hunger' van Darkthrone want die produktie is nog superclean in vergelijking met wat sommige bands uit durven te brengen.

Valt wel mee toch? Zou je wat voorbeelden kunnen noemen? De meeste nieuwe BM die mij bereikt klinkt nog stukken beter dan TH.

Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com