|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
de productie van onze ceedee uit '95 is ronduit klote!!! Zo! en dat sucks. die gasten hebben alle power uit de gitaren gehaald, bij de eindmix ofzo. was er dus niet bij! gvd, daar baal ik nog steeds van. Oud Vuil. |
|
godverdomme, daar kan ik me ook zo fukking boos over maken niet dat onze *live* opname zo geweldig was, maarja, daar is helemaal geen productie bij geweest |
|
Hordanes Land van Enslaved is ook weer zo'n voorbeeld van een produktie die zo bij die muziek past. Ik zou me die CD niet voor kunnen stellen met zo'n moderne blackmetal productie... |
|
quote: Ik las op de Code666 site dat de nieuwe Manes totaal anders gaat klinken en dat de oude liefhebbers waarschijnlijk gaan afvallen. Dus we zijn benieuwd. Maar ik ben bang dat het niet veel goeds inhoud. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Rhapsody moet wel een goede productie hebben omdat hun heel veel elementen in hun muziek stoppen. Bij een slechte productie kun je die (vaak mooie details) never nooit meer terug vinden. Ik vind zelf een vet geproduceerde Cd een must! Toen ik de laatste Dimmu Borgir voor het eerst in mijn Cd-speler had gedaan blies ik bij nummer 2 helemaal mijn kamer uit! Super vet geproduceerd! Mooi geluid! Ik snap wel dat sommigen onder ons niet van dat soort 'over'geproduceerde cd's houden. Maar goed, ieder z'n pakkie an |
|
duidelijk: Enfeeble- Dehthrone the Feeble (liveCD) echt, NIET om aan te horen zo slecht geript van een Hi8 bandje |
|
Die blikkedozen-drums op Caducity's "Weiliaon Wielder Quest" zijn ronduit kult Prima CD voor de rest ! |
|
jongens hou maar op. De prijs voor slechtste productie allertijden, de 'Vergulden Hema Transistor Radio van Blik' gaat toch echt naar Watain's live cd. Wat een ellende. |
|
Hmmm dat telt niet helemaal, da's live. Toch anders. In een studio kan je bijschaven e.d. Ja, met live opnames ook wel, maar toch minder. Trouwens, wat dacht je van die liveregistratie van Judas Iscariot (op Under The Black Sun? weet het niet meer...). Ik vind de produktie van Viking Crown eigenlijk schandalig, maar dat komt ook omdat de muziek te belachelijk voor woorden is. |
|
quote: hahaha "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Nou en? Als 't maar goed klinkt toch? En om deze topic een positieve wending te geven, wat vinden jullie dan wel goed geproduceerde albums? Mijn favorieten: Nevermore - DHIADW Carcass - Heartwork Death - Symbolic Cheers, Tymon |
|
Bedoel je met 'goed geproduceerde albums' passend, of erg 'slick'? Ik ben meestal fan van produkties met iets eigens, dat er ergens een 'fout' inzit. Als het allemaal zo clean en perfect en transparant moet klinken vind ik dat meestal ietwat jammer. Echter, de meest 'slicke' productie die ik ken terwijl ik het album toch nog (enigszins) kan waarderen vind ik 'The Division Bell' van Pink Floyd. Het best geproduceerde black metal album (ik ben nu eenmaal fan daarvan ) dat ik ken (en dan echt tot in de puntjes, maar niet 'gladjes' of zo, echter een zeer gedetailleerd geluidsbeeld) is 'The Art of Dreaming' van Golden Dawn. |
|
Live in Frostland van Emperor is ook een grote brij, maar da's natuurlijk ook een bootleg. Maarja, ik maak die dingen zelf ook en ik ga toch echt geen cd uitbrengen met zo'n zuigend geluid. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
Ik houd wel van die lekker geproduceerde cd's. Niet teveel van het goede, ik houd wel van een lekker rauwe sound I practice reversed alchemy: I turn money into crap |
|
Darkthrone - under a dark funeral moon... door de kut produktie een supergrimmige sfeer, was dit een vette produktie geweest had ik het een kut cd gevonden... |
|
quote:de funeral moon is niet dark, hoor. Oud Vuil. |
|
quote: Mwah, sound en productie hebben denk ik wel wat met elkaar te maken. Soms denk ik wel eens dat de producer de sound behoorlijk beinvloed. Als je kijkt naar de tyfushoeveelheid CD's die geproduceerd worden door ene E. Rutan, dat lijkt ook veel op hetzelfde. Niet dat ik Rutan geen goede producer vind ofzo, maar het wordt wel een stuk sneller eenheidsworst. Drink met matuh............., nooit alleen. |
|
quote: fuck zeg, daar is er ene vroeg opgestaan! |
|
quote: 100% akkoord! |
|
Is 'Ageless Venomous' van Krisiun al genoemd? Echt zonde van dat drum geluid? |
|
of de jesus spawn demo van Archgoat? |
|
quote: Ik ben het er wel mee eens wat betreft "The Call Of The Wood", maar Pantserpuist vind ik echt jankerig slecht... Evenals die andere Goat blabla... Echt zielig gewoon! |
|
Ik kan heel goed tegen minder goede produkties, en soms past het inderdaad bij bepaalde cd's. Alleen vind ik het 'moeten hebben van een slechte produktie' wat je bij veel blackmetalbands tegenwoordig ziet een beetje onzinnig en vervelend worden. Het mag soms best wat meer definieerbaar klinken en dat hoeft helemaal niet ten koste te gaan van de duistere sfeer die een album of nummer uitdraagt. En ik bedoel hiermee echt niet (bijvoorbeeld) een 'Transilvanian Hunger' van Darkthrone want die produktie is nog superclean in vergelijking met wat sommige bands uit durven te brengen. |
|
quote: Valt wel mee toch? Zou je wat voorbeelden kunnen noemen? De meeste nieuwe BM die mij bereikt klinkt nog stukken beter dan TH. |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |