|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind echt bijna alle cd's slecht geproduceerd.. Alleen de laatste Satriani benadert de perfectie. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Ik heb ook een hoop super slechte dingen liggen hoor. Een demo van Inner Helvete wat echt super slecht klinkt, verder nog een demo van Retronomicon, en nog wel meer, maar dat weet ik effe niet uit mijn hoofd zo 1, 2, 3!! En Mislyd, waar is je mooie (Abbath) Icon gebleven? |
|
Ja, die was echt supergaaf zo kent iedereen je ook |
|
Slecht is relatief. Ik moet er niet aan denke om sommige cd's (Ildjarn, deathcrush van Mayhem) met een supermooie, (en vaak gladde) productie te horen. Ander voorbeeld: Ik kon allang terrorizer materiaal voordat de cd uitkwam. Ik vond de demo's veel beter omdat de sound veel rauwer was, iets wat werd veroorzaakt door een slechte productie. |
|
quote: En Meshuggah? |
|
quote: Eigenlijk gaat het meer het soort bands dat meent 'true underground' (excuses voor de woordkeuze hehe) te zijn en daarvoor een competitie lijkt te houden voor wie de meest brakke herrie kan produceren. Namen ontgaan me zo even (dan zou ik ze toch echt weer terug moeten zoeken want zoiets bewaar ik nooit), maar je weet vast wel wat ik bedoel. Bands die waarschijnlijk alleen via het internet opereren, en zomaar eens wat nummertjes op een site zetten (ook inhoudelijk meestal totaal van geen betekenis). Dat 'fenomeen' bedoel ik eigenlijk, met het 'hebben van een slecht geluid' als een doel op zich. |
|
Oh... maar ja, dat zijn geen CD's (hehe off topic ) maar die bands neem je natuurlijk ook niet serieus. Da's hetzelfde als krassen op een blaadje en dan je 'webgalerie' openen of zo. |
|
quote: Op wie was dit een reactie? Toch niet op mij neem ik aan? Want ik denk dat we Inner Helvete toch zeker wel serieus moeten nemen! |
|
Nee, nee ging over die Internet dinkies van Rank. |
|
quote: Dan is het goed! Er zijn inderdaad echt veel van die slechte internetbands... Ik weet ze niet meer te noemen omdat ik ze altijd wegklik. |
|
quote: Het wangedrocht is onderweg!. Veel "luisterplezier". |
|
quote: Hehehehe... LoL! Ik zie hem wel verschijnen!! |
|
quote: Inderdaad, het zijn geen CD's maar wel 'produkties'. Het grappige is dat ze zichzelf vaak dus wel heel serieus lijken te nemen (zal wel alleen om het imago gaan dan) daarom vond ik het wel topic-waardig. Nu ja, we zullen maar niet afdwalen. Het zal ook wel een beetje gewenning zijn. Je bent toch ergens ooit begonnen met meer gangbare muziek, en dan is de eerste keer Darkthrone wel ff wennen. Maar nu kijk ik er niet zo meer van op. |
|
Zo luister ik nu naar 'The Shining Swords of Hate' van Countess, behoorlijk marginale produktie. Gitaren zijn een 'fuzz' die je door mistbanken lijken te bereiken, met sloppy gespeelde leads, de drummer struikelt af en toe over z'n eigen basdrum (zoveel heeft-ie toch niet te doen ) en de zang klinkt alsof-ie 30 m. verderop is opgenomen terwijl hij met een prop watten in z'n bakkes staat. En toch is het tof, omdat het zo'n desolate verlorenheid en triestheid uitstraalt, en haat. Natuurlijk klinkt dat brak! Zo zou ik ook klinken aan het einde van de wereld. |
|
Ja zo vind ik die dingen van Heidenland die ik gehoord heb (heb ook alleen maar wat sampletjes ervan hoor, niet genoeg moeite gedaan verder), ook zo lekker lomp klinken. Vooral die basgitaar hehe, die's lekker smerig zeg. |
|
quote: gast, waar heb je het over? No meat is sweater |
|
quote: Battles in the north slechte productie |
|
quote: Beetje schel, maar wel lekker!! |
|
Hailstorm van Barathrum al gehoord? Dat is een 'niet zo scherpe productie' héhé, maar om ze doet t m wel, grimme sfeer, beklemmend gewoon. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Slechtse productie ooit gehoord? Chernobog (had niet voor niets een 1/10 op CoC)! Hakkuh |
|
chernobog heerst |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |