IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De moeder aller cartoonoorlogen! Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Hier dan, Smoochy blij.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-02-2006 20:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

In het onzin topic?

Dat geeft wel ruimte voor enige offtopicheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 06-02-2006 20:24]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 20:18 schreef Nimbus het volgende:
Nee, dat zal wel niet nee, is ook niet interessant toch?
Ok.

Deze hele rellen komen echt niet voort uit die paar spotprenten die geplaatst zijn door die Deense krant. Immers, was dat wel zo, dan zouden die rellen er al langer zijn, aangezien er al eeuwen lang spotprenten over de profeet Mohammed gemaakt worden in Europa.

Dat betekent dat de rellen een andere achtergrond hebben, namelijk de al langer levende onderbuikgevoelens van haat jegens het Westen en de levenswijze van de westerlingen. Waar deze haat vandaan komt? het kan uit geloofsovertuiging komen, of omdat het Westen al lange tijd zichtbaar rijk is en het niet schuwt om ook in het Midden-Oosten met dat geld te strooien, terwijl de mensen daar (uiteindelijk vanwege hun geloof) zichzelf geen welvaart kunnen toe-eigenen. Persoonlijk denk ik dat beide redenen oorzaak zijn van de onderbuikgevoelens.

Van de andere kant leven er in Europa ook onderbuikgevoelens, getuige de hoeveelheid kranten en andere organisaties die nu op de barricades springen om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. Waarom? We zijn bang voor de politieke Islam.

Kortom, er is een groter conflict tussen de Europese cultuur (de Europese vorm van vrijheid van meningsuiting, de Amerikaanse vorm is anders) en de Islamitische cultuur en waar dit allemaal heen gaat leiden, dat valt nog te bezien.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 20:23 schreef Nimbus het volgende:
In het onzin topic?

Dat geeft wel ruimte voor enige offtopicheid.
Foutje... Moderators, kunnen jullie het even verplaatsen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-02-2006 20:39 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 20:30 schreef Misanthrope het volgende:
Ok.

Deze hele rellen komen echt niet voort uit die paar spotprenten die geplaatst zijn door die Deense krant. Immers, was dat wel zo, dan zouden die rellen er al langer zijn, aangezien er al eeuwen lang spotprenten over de profeet Mohammed gemaakt worden in Europa.

Dat betekent dat de rellen een andere achtergrond hebben, namelijk de al langer levende onderbuikgevoelens van haat jegens het Westen en de levenswijze van de westerlingen. Waar deze haat vandaan komt? het kan uit geloofsovertuiging komen, of omdat het Westen al lange tijd zichtbaar rijk is en het niet schuwt om ook in het Midden-Oosten met dat geld te strooien, terwijl de mensen daar (uiteindelijk vanwege hun geloof) zichzelf geen welvaart kunnen toe-eigenen. Persoonlijk denk ik dat beide redenen oorzaak zijn van de onderbuikgevoelens.

Van de andere kant leven er in Europa ook onderbuikgevoelens, getuige de hoeveelheid kranten en andere organisaties die nu op de barricades springen om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. Waarom? We zijn bang voor de politieke Islam.

Kortom, er is een groter conflict tussen de Europese cultuur (de Europese vorm van vrijheid van meningsuiting, de Amerikaanse vorm is anders) en de Islamitische cultuur en waar dit allemaal heen gaat leiden, dat valt nog te bezien.


Mijn post was ook sarcastisch bedoeld, ik doelde op het feit dat er niet overal aandacht aan wordt besteed.

En ik ben het wel met je eens dat er een conflict is tussen de Europese cultuur en de Islamitische.
En waar het allemaal heen moet valt nog te bezien, maard at is met zoveel in het leven


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-02-2006 20:39 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 februari 2006 20:30 schreef Misanthrope het volgende:
Ok.

Deze hele rellen komen echt niet voort uit die paar spotprenten die geplaatst zijn door die Deense krant. Immers, was dat wel zo, dan zouden die rellen er al langer zijn, aangezien er al eeuwen lang spotprenten over de profeet Mohammed gemaakt worden in Europa.

Dat betekent dat de rellen een andere achtergrond hebben, namelijk de al langer levende onderbuikgevoelens van haat jegens het Westen en de levenswijze van de westerlingen. Waar deze haat vandaan komt? het kan uit geloofsovertuiging komen, of omdat het Westen al lange tijd zichtbaar rijk is en het niet schuwt om ook in het Midden-Oosten met dat geld te strooien, terwijl de mensen daar (uiteindelijk vanwege hun geloof) zichzelf geen welvaart kunnen toe-eigenen. Persoonlijk denk ik dat beide redenen oorzaak zijn van de onderbuikgevoelens.

Van de andere kant leven er in Europa ook onderbuikgevoelens, getuige de hoeveelheid kranten en andere organisaties die nu op de barricades springen om de vrijheid van meningsuiting te verdedigen. Waarom? We zijn bang voor de politieke Islam.

Kortom, er is een groter conflict tussen de Europese cultuur (de Europese vorm van vrijheid van meningsuiting, de Amerikaanse vorm is anders) en de Islamitische cultuur en waar dit allemaal heen gaat leiden, dat valt nog te bezien.


Wat een onzin, die Deen had gewoon niet zo'n ondoordachte plaatjes moeten tekenen. Het is allemaal zijn schuld. Dus ik stel voor dat we hem in de Deense ambassade van Syrië vastbinden!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ochja, dan is het een inleidende post.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:41 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 20:39 schreef Kramy het volgende:
Wat een onzin, die Deen had gewoon niet zo'n ondoordachte plaatjes moeten tekenen. Het is allemaal zijn schuld. Dus ik stel voor dat we hem in de Deense ambassade van Syrië vastbinden!
Er is geen Deense ambassade meer in Syrie.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-02-2006 20:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 februari 2006 20:41 schreef Misanthrope het volgende:
Er is geen Deense ambassade meer in Syrie.


Goh.. Libië dan?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 06-02-2006 20:48 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 20:48 schreef Kramy het volgende:
Goh.. Libië dan?
Daar hebben ze toch alleen tenten?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 06-02-2006 20:52 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 6 februari 2006 20:48 schreef Misanthrope het volgende:
Daar hebben ze toch alleen tenten?


Als het maar brandt..

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 06-02-2006 20:53]



valfar
Usericon van valfar
Posted 06-02-2006 21:10 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Kan iemand eigenlijk het desbetreffende plaatje online zetten? Ik heb het namelijk niet gezien en ben nu te lui om te zoeken. Maar ik heb dat plaatje nog niet gezien. Of Wordt paul's huis dan straks nog in de fik gestoken ofzo?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-02-2006 21:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hier staan ze:

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74

Tering, het is echt wel gierend uit de hand gelopen met de reacties op die cartoons. Ik vind het allemaal zeer bedreigend.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-02-2006 21:17]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


valfar
Usericon van valfar
Posted 06-02-2006 21:21 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 6 februari 2006 21:17 schreef M. het volgende:
Hier staan ze:

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=381&Itemid=74

Tering, het is echt wel gierend uit de hand gelopen met de reacties op die cartoons. Ik vind het allemaal zeer bedreigend.


Wat een onzin. Ik vind het trouwens echt onzin, het grootste gedeelte van de islam zeikt joden (zelfs grote leiders op tv) af en maakt ze belachelijk, maar als er ook maar een tekeningetje van hun god verschijnt dan is het oorlog (letterlijk)



yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-02-2006 21:23 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Ik durf het risico te nemen.



Hoop dat ie het doet, anders ff eigenschappen kopieren en plakken in adresbalk.



yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-02-2006 21:24 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Niet dus. Nou ja, zoals gezegd ; Hij staat op de site van Wilders. En via google kun je ze ook heus wel vinden hoor.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-02-2006 21:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, het is ook onzin natuurlijk, maar dat maakt het niet minder erg. Ambassades vliegen in de fik, allemaal diplomatieke schade én economische omdat handelsbetrekkingen worden stopgezet. Nu alleen nog Iran, maar waar houdt het op? Hoeveel banen zou zoiets kosten?
En wanneer worden er weer bommen gelegd? Ik word er somber van.

Als er iets uit blijkt is het toch wel het verschil in conflicthantering "daar" en "hier". Onze conflicten zijn doortrokken van humor; bijtende columns, cartoons, elkaar afzeiken, de aandacht afleiden, etc. die manier van conflicten afhandelen, dat kennen ze volgens mij nauwelijks in "het oosten". Ik zie totaal geen relativeringsvermogen of zelfreflectie in ieder geval. Duidelijk een hemelsbreed cultuurverschil.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-02-2006 21:31 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Het loopt helemaal niet uit de klauw als we hier als Europeanen eens een vuist durven te maken en nu per direct alle hulp en gelden terugtrekken uit het islamitsiche deel van de wereld.

Als ze oorlog willen kan dat geregeld worden. Dit is Europa en 2006, daar hebben jullie niets te zoeken als jullie dat niet willen. Laat ons gewoon met rust. Zielig middeleeuws kutvolk.



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 06-02-2006 21:38 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Daar zijn we veel te humaan voor, hehe.


quote:
Op 6 februari 2006 20:30 schreef Misanthrope het volgende:

Dat betekent dat de rellen een andere achtergrond hebben, namelijk de al langer levende onderbuikgevoelens van haat jegens het Westen en de levenswijze van de westerlingen.


Dat denk ik ook, ja. Die paar prentjes zijn de welbekende druppel, lijkt me.


Brrr.



Bitterbal
Usericon van Bitterbal
Posted 06-02-2006 21:44 by Bitterbal Wijzig reactieProfiel van BitterbalQuote dit berichthttp://www.delachendepoffer.nl

Ik vind ze niet eens erg grappig


De oude man en de zee...


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-02-2006 21:49 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

De enige waar ik om kon lachen was deze :



Verder idd niet erg komisch.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-02-2006 21:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik denk ook niet dat grappig zijn het doel was.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2006 22:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 06-02-2006 22:25 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

Binnenkort maar weer eens mijn Roskilde-shirtjes uit de kast trekken !!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-02-2006 22:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-02-2006 22:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2006 21:31 schreef yowannuzz het volgende:
Het loopt helemaal niet uit de klauw als we hier als Europeanen eens een vuist durven te maken en nu per direct alle hulp en gelden terugtrekken uit het islamitsiche deel van de wereld.

Als ze oorlog willen kan dat geregeld worden. Dit is Europa en 2006, daar hebben jullie niets te zoeken als jullie dat niet willen. Laat ons gewoon met rust. Zielig middeleeuws kutvolk.




zo simpel is het natuurlijk niet; ik vermoed dat "wij" (europa) ook een flinke economische belangen in het midden-oosten hebben (en ik zeg "vermoed" want ik weet niet hoe groot die zijn, laat een econoom alhier dat maar bevestigen of ontkrachten).

en zoja, hoe zouden wij europeanen een vuist moeten maken??? door alleen maar te zeggen hoe erg wij het wel niet vinden? daar zullen ze wel wakker van liggen. dan maar fysiek geweld?? dat is natuurlijk ook weer te gek voor woorden.ik weet het niet

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 06-02-2006 22:38]


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen