IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Hirsi Ali Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-05-2006 14:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:13 schreef Y Draig Goch het volgende:
Nooit zo drastisch als het verschil tussen PVDA en VVD. Meningen kunnen idd veranderen, maar bij zo'n omschakeling kan ik (haast) niet geloven dat het puur om eigen mening ging.


Ik stemde eerst Sp maar door alle sterke argument hier vanuit de liberale hoek is stem ik nu naturlijk ook VVD.
.
.
.
.
.
.
.
.
maar niet heus natuurlijk


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:16 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:13 schreef Y Draig Goch het volgende:
Nooit zo drastisch als het verschil tussen PVDA en VVD. Meningen kunnen idd veranderen, maar bij zo'n omschakeling kan ik (haast) niet geloven dat het puur om eigen mening ging.
Naast dat de PvdA en de VVD helemaal niet zoveel van elkaar verschillen (gevolg van het poldermodel en vervagen van idealen), is het natuurlijk ook zo dat als je als allochtoontje in Nederland komt en je politiek wilt profileren, je nog niet alles van de politiek in zo'n land weet. Niet vreemd dus dat ze in eerste instantie misschien een verkeerde keuze heeft gemaakt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:14 schreef Aaaarco het volgende:
kijk zo iemand heeft er duidelijk nooit voor t land gezeten dus die functie moet zeker effe naar iemand anders toe.

Maar dan zeggen dat als zij eruitgetikt wordt nederland nog moslimvriendelijker wordt gaat nergens over.

Moet nederland moslimonvriendelijk zijn?, op zich hoef je van moslimsukkels niet meer last te hebben dan van christensukkels, andere geloofssukkels of atheistensukkels.

Moslims zijn niet Nederlandvriendelijk, daarvoor zijn de cultuurverschillen te groot. Waarom zouden wij een cultuur die tegen ons democratisch bestel is moeten knuffelen?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-05-2006 14:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:18 schreef Misanthrope het volgende:
Moslims zijn niet Nederlandvriendelijk, daarvoor zijn de cultuurverschillen te groot. Waarom zouden wij een cultuur die tegen ons democratisch bestel is moeten knuffelen?


"moslim" is niet "cultuur/mentaliteit" in principe. het probleem tussen allochtonen /autochtonen zit'm dan ook niet echt in de religie maar in andere moeilijk te benoemen dingen (ik dur niet hardop te zeggen dat het mentaliteit is bijv). religie wordt wel vaak misbruikt (zie hoofddoeken).


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 14:21 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 14:18 schreef Misanthrope het volgende:
Moslims zijn niet Nederlandvriendelijk, daarvoor zijn de cultuurverschillen te groot. Waarom zouden wij een cultuur die tegen ons democratisch bestel is moeten knuffelen?


Ik heb net zoveel met een moslim als met een gabber of een kakker. Andere subcultuur, that's all. Knuffelen vraagt niemand, zeuren net zo min.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:20 schreef attila_de_hun het volgende:
"moslim" is niet "cultuur/mentaliteit" in principe. het probleem tussen allochtonen /autochtonen zit'm dan ook niet echt in de religie maar in andere moeilijk te benoemen dingen (ik dur niet hardop te zeggen dat het mentaliteit is bijv). religie wordt wel vaak misbruikt (zie hoofddoeken).
De Islam is een cultuurverschijnsel. Bij dat cultuurverschijnsel zit een mentaliteit, die mentaliteit en die cultuur komen niet overeen met onze mentaliteit en onze cultuur (of wat er van beiden over is), dus kunnen we niet goed met elkaar overweg in 1 maatschappij.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-05-2006 14:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:21 schreef Pauline het volgende:
Ik heb net zoveel met een moslim als met een gabber of een kakker. Andere subcultuur, that's all. Knuffelen vraagt niemand, zeuren net zo min.


Zo "sub" vind ik die cultuur nou ook weer niet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-05-2006 14:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:23 schreef Misanthrope het volgende:
De Islam is een cultuurverschijnsel. Bij dat cultuurverschijnsel zit een mentaliteit, die mentaliteit en die cultuur komen niet overeen met onze mentaliteit en onze cultuur (of wat er van beiden over is), dus kunnen we niet goed met elkaar overweg in 1 maatschappij.


de eerste zin ben ik niet met je eens. een religie is in principe neutraal, de invulling hiervan wordt grotendeels bepaald door je gemoedstoestand/mentaliteit/cultuur. Ik durf er om te wedden dat als de Taliban christen waren geweest (evenals de rest van Afghanistan) ze even fanatiek en moordlustig waren geweest.
(en ook dit is ene groffe generalisatie vanzelfsprekend want er zullen vast zachtaardioge, begripvolle moslims in afghanistan rondlopen)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:28 schreef attila_de_hun het volgende:
de eerste zin ben ik niet met je eens. een religie is in principe neutraal, de invulling hiervan wordt grotendeels bepaald door je gemoedstoestand/mentaliteit/cultuur. Ik durf er om te wedden dat als de Taliban christen waren geweest (evenals de rest van Afghanistan) ze even fanatiek en moordlustig waren geweest.
(en ook dit is ene groffe generalisatie vanzelfsprekend want er zullen vast zachtaardioge, begripvolle moslims in afghanistan rondlopen)
Hmmm... dit is misschien wel iets voor in de topic over de Islam, of het een cultuurverschijnsel is of niet, dus misschien daar even verder gaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:32 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:21 schreef Pauline het volgende:
Ik heb net zoveel met een moslim als met een gabber of een kakker. Andere subcultuur, that's all. Knuffelen vraagt niemand, zeuren net zo min.
Dit is natuurlijk vrij loos eh... Leuk dat jij er niet zoveel mee hebt, maar het gaat erom hoe zij tegenover ons staan. Helaas is dat niet zo onverschillig als dat jij tegenover hun staat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 14:37 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 14:32 schreef Misanthrope het volgende:
Dit is natuurlijk vrij loos eh... Leuk dat jij er niet zoveel mee hebt, maar het gaat erom hoe zij tegenover ons staan. Helaas is dat niet zo onverschillig als dat jij tegenover hun staat.


Het gaat net zo goed om hoe de Nederlander tegenover de Moslim staat als andersom. Als je altijd als stront wordt behandeld en continue in de gaten wordt gehouden, is dat niet bepaald bevordelijk voor integratie. Dan ga je je vanzelf richten op 'je eigen gemeenschap' waarbinnen je wel wordt geaccepteerd.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:37 schreef Pauline het volgende:
Het gaat net zo goed om hoe de Nederlander tegenover de Moslim staat als andersom. Als je altijd als stront wordt behandeld en continue in de gaten wordt gehouden, is dat niet bepaald bevordelijk voor integratie. Dan ga je je vanzelf richten op 'je eigen gemeenschap' waarbinnen je wel wordt geaccepteerd.
En als wij ze hun gang laten gaan, gaan ze hun cultuur en de daarbij behorende normen en waarden uitoefenen in Nederland. Dat willen wij ook niet. Wat we dus ook doen, het gaat toch fout.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 14:42 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 14:39 schreef Misanthrope het volgende:
En als wij ze hun gang laten gaan, gaan ze hun cultuur en de daarbij behorende normen en waarden uitoefenen in Nederland. Dat willen wij ook niet. Wat we dus ook doen, het gaat toch fout.


Het gaat fout wanneer je (politieke) acties onderneemt op basis van angst, dat klopt.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:45 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:42 schreef Pauline het volgende:
Het gaat fout wanneer je (politieke) acties onderneemt op basis van angst, dat klopt.
Geef dan eens de oplossing, wanneer gaat het niet fout?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 14:50 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 14:45 schreef Misanthrope het volgende:
Geef dan eens de oplossing, wanneer gaat het niet fout?


Wanneer je zoekt naar overeenkomsten in plaats van verschillen. wanneer je kaders aangeeft voor alle mensen en niet voor een bepaalde groep.

Het Christendom leeft steeds minder, de invloed van de Paus is mondjesmaat, verzuiling is nauwelijks meer voor te stellen. Er is simpelweg niet zoveel aandacht meer voor. Waarom zou dat anders gaan bij de Islam?


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 14:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:50 schreef Pauline het volgende:
Wanneer je zoekt naar overeenkomsten in plaats van verschillen. wanneer je kaders aangeeft voor alle mensen en niet voor een bepaalde groep.

Het Christendom leeft steeds minder, de invloed van de Paus is mondjesmaat, verzuiling is nauwelijks meer voor te stellen. Er is simpelweg niet zoveel aandacht meer voor. Waarom zou dat anders gaan bij de Islam?
Omdat de Islam anders gestructureerd is dan bv. het Christendom. Net zoals het Boeddhisme anders is dan het Christendom, is ook de Islam anders dan het Christendom en is het verloop van de Islam niet te meten aan het verloop van het Christendom.

Maar stel je nu ook dat wij ons via die overeenkomsten moeten schikken naar hun?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-05-2006 14:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:39 schreef Misanthrope het volgende:
En als wij ze hun gang laten gaan, gaan ze hun cultuur en de daarbij behorende normen en waarden uitoefenen in Nederland. Dat willen wij ook niet. Wat we dus ook doen, het gaat toch fout.


ben jij zo'n kortzichtige aap? als jij naar zimbabwe, pakistan of turkije zou verhuizen zou je ook sinterklaas blijven vieren, kankeren op t weer... en op alles en smiddags om 3 uur een bakkie thee of koffie met een jan hagel eten... simpelweg omdat je dat gewend bent

kijk als je nu even uitsplitst dat je die exxxtreme ideeen niet wil oke, daar is iedereen het wel mee eens, maar zo hop zeggen dan 'hunnie' hun hele cultuur thuis moeten laten kan natuurlijk niet


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 14:59 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 14:54 schreef Misanthrope het volgende:
Omdat de Islam anders gestructureerd is dan bv. het Christendom. Net zoals het Boeddhisme anders is dan het Christendom, is ook de Islam anders dan het Christendom en is het verloop van de Islam niet te meten aan het verloop van het Christendom.

Maar stel je nu ook dat wij ons via die overeenkomsten moeten schikken naar hun?


Hoe zie jij dat voor je? Ben je bang dat van ons verwacht wordt dat we drie maal per dag op visite gaan bij de moskee?

Overigens is het Christendom meer met de Islam te vergelijken dan met het Boeddhisme. In de Bijbel staan veel dezelfde dingen als in de Koran, alleen neemt niemand dat (gelukkig) meer zo letterlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Pauline op 15-05-2006 15:00]


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 15:00 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:56 schreef Aaaarco het volgende:
ben jij zo'n kortzichtige aap? als jij naar zimbabwe, pakistan of turkije zou verhuizen zou je ook sinterklaas blijven vieren, kankeren op t weer... en op alles en smiddags om 3 uur een bakkie thee of koffie met een jan hagel eten... simpelweg omdat je dat gewend bent

kijk als je nu even uitsplitst dat je die exxxtreme ideeen niet wil oke, daar is iedereen het wel mee eens, maar zo hop zeggen dan 'hunnie' hun hele cultuur thuis moeten laten kan natuurlijk niet
Zucht... Dat is dus ook het gevaarlijke. En waarom zouden zijn sommige ideeen wel moeten laten varen en andere niet? Wie bepaald welke ideeen gebaseerd op cultuur wel goed zijn en welke niet, ofwel in de ogen van wie zijn de ideeen extreem? Is het echt democratisch om te stellen dat ze bepaalde ideen vanuit een cultuur moeten laten varen en andere niet? En waarom denk je dat ze als ze die extreme ideeen zullen laten varen als ze de rest van hun cultuur wel mogen behouden?

Cultuur is een kostbaar goed en moet ook behouden worden. De dwangmatige samengang van culturen resulteert echter in botsingen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 15-05-2006 15:03]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-05-2006 15:03 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:59 schreef Pauline het volgende:
Hoe zie jij dat voor je? Ben je bang dat van ons verwacht wordt dat we drie maal per dag op visite gaan bij de moskee?
Ik kan geen toekomst voorspellen, maar ik wil dat wel graag voorkomen.

quote:
Overigens is het Christendom meer met de Islam te vergelijken dan met het Boeddhisme. In de Bijbel staan veel dezelfde dingen als in de Koran, alleen neemt niemand dat (gelukkig) meer zo letterlijk.
Dat is dus het verschil tussen de Qu'ran en de bijbel. Waar de bijbel een verzameling is van verschillende verhalen door verschillende mensen geschreven en dus op verschillende manier geinterpreteerd kan worden, is de Qu'ran letterlijk geciteerd door Mohammed en voor de moslim dus de absolute waarheid. Ondanks dat het Christendom en de Islam oppervlakkig gezien op elkaar lijken, verschillen ze toch erg veel van elkaar (het Christendom kent bv. meerdere goden, de Islam niet).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-05-2006 15:11 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

oke geen kortzichtige aap, nu de rest nog


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


herrie
Usericon van herrie
Posted 15-05-2006 15:14 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

ontopic: als blijkt dat H. Ali gelogen heeft: linea recta enkele reis land van herkomst. kan dat mens daar weer lekker gaan zeiken.


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 15-05-2006 15:17 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 12:18 schreef Chelman het volgende:
Hier ben ik het in principe mee eens, al is het verschil dat Pormes van serieuze criminele activiteiten verdacht werd en Filomena van banden met een moorddadig regime. Dat zijn wel zaken van een heel andere orde.


Dat is inderdaad waar, het gaat er ook om dat ze terug treedt tot het onderzoek afgelopen is.
Overigens vind ik het vreemd dat geclaimd wordt dat de VVD op de hoogte was van de situatie van Hirsi Ali. Waarom duurde het dan zo lang voor het naar buiten gekomen is? Welke rol speelt de VVD in dit verhaal?


don't fuck the system, change it


chaoss
UNITY!
Usericon van chaoss
Posted 15-05-2006 15:20 by chaoss Wijzig reactieProfiel van chaossQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 14:13 schreef Y Draig Goch het volgende:
Nooit zo drastisch als het verschil tussen PVDA en VVD. Meningen kunnen idd veranderen, maar bij zo'n omschakeling kan ik (haast) niet geloven dat het puur om eigen mening ging.


Ze was overgestapt omdat ze meende dat de VVD wel naar haar luisterde en bij de PvdA meen ik me te herinneren. In dat geval ging het niet direct om haar mening, maar of er geluisterd werd naar haar mening.


don't fuck the system, change it


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 15-05-2006 15:21 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2006 15:03 schreef Misanthrope het volgende:
(het Christendom kent bv. meerdere goden, de Islam niet).

Genesis en Exodus zijn geen goden...


mvg wk10


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen