|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Maar wat heeft de dood van Euronymous b.v. met metal te maken? Omdat hij omgelegd is door iemand die metal speelde? Volgens mij was 't een moord uit jaloezie en/of geldelijk gewin. Wat wel vaker voorkomt. Trouwens, een (tour)bus is wel erg metal. |
|
quote: Maar waar kwam de jaloezie vandaan? Was dat niet omdat Euronymous zogenaamd meer evil was, en dat dat zogenaamd bij black metal hoorde? Vind ik voeldoende connectie. quote: Erg veel metal zelfs Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: +1 hahaha Against God and Government |
|
quote: Kan je iets meer info geven Jenje? Hoe heette die gast, doodsoorzaak etc.? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
THX allemaal voor de reacties. Hier de geupdate lijst: Dead (Per Yngve Ohlin) (Zweeds) Band ten tijde van overlijden: Mayhem. Datum overlijden: 8 april 1991. Bereikte leeftijd: 22. Doodsoorzaak: geweerschot tegen het hoofd. Reden: mij onbekend, maar tekenen wijzen in de richting van een verregaande obsessie met de dood. Euronymous (Øystein Aarseth) (Noors) Band ten tijde van overlijden: Mayhem. Datum overlijden: 10 augustus 1993. Bereikte leeftijd: 25. Doodsoorzaak: door messteken om het leven gebracht door C. Vikernes. Reden: onduidelijk, waarschijnlijk een geld- of ego-kwestie. Josef Ben Maddour (Algerijns) Band ten tijde van overlijden: geen. Datum overlijden: juli 1997. Bereikte leeftijd: mij onbekend. Doodsoorzaak: schot tegen het achterhoofd. Reden: de man was homosexueel en immigrant, maar of dat de echte reden is? Het blijft gissen... Jon Nödtveidt (Zweeds) Band ten tijde van overlijden: Dissection. Datum overlijden: 16 augustus 2006. Bereikte leeftijd: 31. Doodsoorzaak: geweerschot tegen het hoofd. Reden: uit overtuiging (Nödtveidt was lid van de MLO, de "Misanthropic Luciferian Order") zelfmoord gepleegd. Het slachtoffer van Faust (Bård G. Eithun) (verm. Noors) Band ten tijde van overlijden: mij onbekend. Datum overlijden: zomer 1992. Bereikte leeftijd: mij onbekend. Doodsoorzaak: messteken. Reden: mij onbekend. Ongelukkig toeval, waarschijnlijk was Faust nieuwsgierig naar "hoe het is om iemand te doden". Sandro Beyer (Duits) Band ten tijde van overlijden: mij onbekend. Datum overlijden: 29 april 1993. Bereikte leeftijd: 15. Doodsoorzaak: gewurgd met een snoer/touw. Reden: de hoofddader was (latere) neo-nazi Hendrik Möbus. De reden voor de moord is mij niet geheel duidelijk. Als reden is volgens mij aangevoerd dat Sandro de band en/of zijn germaanse ras niet serieus genoeg nam. Een korte google-zoektocht wijst in ieder geval in die richting, maar dat is natuurlijk geen harde informatie. Dimebag Darrell (Darrell Abbott) (Amerikaans) Band ten tijde van overlijden: Damageplan Datum overlijden: 8 december 2004 Bereikte leeftijd: 38 Doodsoorzaak: vijf pistoolschoten, tijdens een concert van Damageplan, waarvan twee direct in het hoofd Reden: onbekend. De dader was Nathan Gale, die op dezelfde avond door een politieagent is doodgeschoten. Naast Gale en Abbott zijn die avond ook iemand uit het publiek, iemand van de concertzaal en iemand van de beveiliging van Damageplan om het leven gekomen. Een quote van wikipedia: quote: Otto Wiklund (Zweden) Band ten tijde van overlijden: In Battle Datum overlijden: 13 augustus 2006 Bereikte leeftijd: 28 Doodsoorzaak: zelfmoord, hoe is mij onbekend. Reden: mij onbekend. Raymond Belknap (Amerika) Band ten tijde van overlijden: mij onbekend. Datum overlijden: 23 december 1985 Bereikte leeftijd: 18 Doodsoorzaak: geweerschot tegen het hoofd. Reden: waarschijnlijk "drug-induced madness". Het opvallende is alleen dat deze zelfmoord gebeurde na het herhaaldelijk luisteren naar het Judas Priest-album "Stained Class". Het is zelfs tot een rechtszaak gekomen (die overigens door Priest gewonnen is). James Vance (Amerika) Band ten tijde van overlijden: mij onbekend. Datum overlijden: precieze datum is mij onbekend, ca. 3 jaar na die 23e december van 1985. Bereikte leeftijd: 23 Doodsoorzaak: gevolgen van geweerschot tegen het hoofd (kaak, mond en neus waren reeds weg). Reden: zie boven Einar Frederikson (Noors) Band ten tijde van overlijden: Funeral. Datum overlijden: 10 januari 2003. Bereikte leeftijd: mij onbekend. Doodsoorzaak: opgehangen (zelfmoord). Reden: mij onbekend. Grim (Erik Brødreskift) (Noors) Band ten tijde van overlijden: Gorgoroth. Datum overlijden: 4 oktober 1999 Bereikte leeftijd: 29 Doodsoorzaak: zelfmoord door overdosis. Reden: mij onbekend. Steve MacDonald (Canadees) Band ten tijde van overlijden: Gorguts. Datum overlijden: oktober 2002 Bereikte leeftijd: 31. Doodsoorzaak: opgehangen (zelfmoord). Reden: naar het schijnt: depressie. Cernunnos (Dan Vandenplas) (Belgisch) Band ten tijde van overlijden: Enthroned. Datum overlijden: 1997. Bereikte leeftijd: mij onbekend. Doodsoorzaak: opgehangen (zelfmoord). Reden: mij onbekend. Richard Mills (Amerikaans) Band ten tijde van overlijden: Grand Belial's Key. Datum overlijden: 30 augustus 2006. Bereikte leeftijd: 30. Doodsoorzaak: mij onbekend. Reden: waarschijnlijk roofmoord. Als dat zo zou zijn is het een tragisch toeval en niet zo een sensatie-dood waar de media zo van gaat steigeren. Dood door ongelukken, ziektes etcetera: die laat ik weg. Het zouden er wel erg veel worden, bovendien was het niet mijn oorspronkelijke insteek voor dit topic om dat soort (tragische) zaken erin te plaatsen. Mocht je Quorthon, Chuck Schuldiner etc. toch ergens op een lijstje willen zien, voel je vrij om een topic te openen . Openstaande punten: de "satanic murders" door Amerikaanse jeugd, idem in Italië (was daar een tijdje terug niet een documentaire over?), de moord op een priester in Rusland en wellicht nog meer... Ik heb totaal niet de pretentie een volledige (of een volledig correcte) lijst te kunnen leveren. Mocht je foutjes of hiaten zien, laat het dan weten als je wil. De lijst komt tot stand met info van anderen en van externe bronnen als wikipedia, metal-nieuwssites en soms, als het niet anders kan, andere fora. Ik ben nog lang niet klaar dus. Samenvattend kan ik denk ik al wel zeggen dat het aantal "gangwar"-achtige taferelen in de metal erg meevalt . [Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-09-2006 1:58] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Dus als ik het goed begrijp alleen (zelf)moord-doden? Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:De Count was inderdaad erg jaloers op de status van Euronymous. Ze hadden een samenwerking, Euronymous had zijn eigen platenzaak, Euronymous was links, komunistisch, de Count ultra rechts om de tegenhanger te worden van Euronymous, de Count had last van grootheids waanzin, wan de bron is om iedereen in je naaste omgeving uit te roeien die je positie wankel maakt. |
|
quote: Nou ja alle inbreng is welkom, maar uiteindelijk wil ik een lijst overhouden met alle doden waarbij de media metal de schuld (zouden kunnen) geven . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:24 messteken Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
en die kerel die door de tsunami is omgekomen? bandnaam ontgaat me even. door het natuurgeweld dood, is dat metal? it must be quite a rush! If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever! |
|
quote: ahum... quote: Manier waarop is mij ook niet bekend net even gezocht, maar kan het ook niet vinden. quote: hier een artikeltje over de documentaire. Het was dus inderdaad Italie. |
|
quote: Miezko van Nasum.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: doodsoorzaak is volgens een aantal pagina's op internet een "medication overdose" |
|
Einar F. van Funeral was Noors (de band iig) en voor zover ik me herinner heeft ie zich netjes opgeknoopt. Verder: Impaled Nazarene. Fins dus) In 2003, guitarist Teemu Raimoranta died falling off a bridge on the frozen water below. Although officially stated to be caused by intoxication, Mika Luttinen speculated it was suicide. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: THX quote: Ja, die gast zat ook in Finntroll ja. Een korte zoektocht op het internet leverde geen uitsluitsel op omtrent de doodsoorzaak. Ik hou het dus maar gewoon op "een tragisch ongeluk". Dat Luttinen er anders over denkt is verder zijn zaak... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Mmmmja ik had zelf een paar keer gelezen dat hij (die James Vance dus) overleden is aan de "gevolgen" van het geweerschot tegen het hoofd. Het zou zomaar samen kunnen vallen. Bizar trouwens, ik heb ooit eens een interview met die gast gezien, na het "incident". Echt bizar om te zien, zo iemand met een gezicht dat voor de helft weggeblazen is. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-09-2006 2:01] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Hier zou je een verdomd aardige website van kunnen maken M. spelfout weggehaald... |
|
een bandlid van asphyx heeft toch ook zelfmoord gepleegd? |
|
quote:Horen daar dan ook die schoolmoorden in Duitsland en de VS bij, waar de media stelden dat de kiddo's waren overgegaan tot hun daad door het luisteren van Metal? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Mwah. Wat vind jij? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Nogal lastig te zeggen, de media concludeerden dat het door de metal kwam, maar of het echt zo was? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Ja idd. Ik neem het denk ik wel mee (samen met die Asphyx kerel wellicht) als ik weer een nieuwe update maak. @varanus: een website is misschien best een leuk idee. Alleen een beetje karig + ik kan er geen bouwen. Maar ik zal er eens over denken... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Dageth (Anthony Patrick Panter) (Amerikaans) Band ten tijde van overlijden: Blood Stained Dusk. Datum overlijden: 24 Januari 2005. Bereikte leeftijd: 24. Doodsoorzaak: Auto Ongeluk. Helaas, aardige vent, tenminste van de gesprekken die ik met hem gehad heb. Máár, de band heeft het verder super getroffen. De nieuwe zanger is namelijk Pest (ex-Gorgoroth) dus die zetten denk ik wel gebakken. Hey Bilal, waar is mijn 5 euro JONGAH?! |
|
quote:Vampire John heeft er een tijd eentje gehad.. |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |