IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Power violence (het genre) Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-10-2006 6:52 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

mensen er bekend mee? ik kan me der echt gruwelijk in opgaan, heerlijk rauwe shit. maar hoe is het te omschrijven? opgefokte crust/hardcore grind ofzo?

en voor mij de belangrijkste vraag: welke bands zijn aanraders hierin gezien ik me nog veel te weinig erin verdiept heb... ik ken inmiddels slechts blood i bleed en my minds mine (maar weet niet eens echt zeker of dit puur powerviolence is)...

pig destroyer is meer grind toch?

Je moeder.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 12-10-2006 8:09 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

beetje halfslachtige term, 'powerviolence'. Het wordt vaak omschreven als een uitvloeisel van grind en crust met een lager metalgehalte. goeie tip: Drop Dead

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-10-2006 8:09 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

dank!

ik ga alles wat genoemd wordt maar eens opschrijven, kan morgennacht tijdens werk mooi mn slsk mn HD vol pompen

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 12-10-2006 8:10]

Je moeder.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 12-10-2006 8:21 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

verder vaak genoemde bands: Fuck on the Beach, Spazz, Charles Bronson, Infest, Man Is the Bastard, Neanderthal, No Comment.

Chris Dodge van Spazz had vroeger een erg geinig bandje genaamd Stikky, maar da's eigenlijk geen powerviolence (voornamelijk door de zang). Op de 'Blleeeeaaauuurrrrgghhh' ( ) verzamel EP's van het slap-a-ham label staan behoorlijk wat van bovengenoemde bands

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-10-2006 8:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik geloof dat Tammi hier al eens een tipok over aangemaakt had ... wat redelij met bands gevuld was ..

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 12-10-2006 8:28 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Extra tip: aangezien de powerviolencebands zelf vaak aangeven terug te grijpen naar de voorlopers van grindcore, zal het Amerikaanse 'Siege' (demo 1984!) je ook wel kunnen bekoren denk ik (culter dan cult).
Verder vond ik de Nederlandse band Cockroach tussen crust en powerviolence in balanceren, maar wel erg lekker

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-10-2006 9:29 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wat een trieste naam voor een zogenaamd genre. Alof er bovendien niet al genoeg namen waren voor ieder kutstrominkje binnen een bepaalde muzieksoort.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 12-10-2006 9:58 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

Snap je punt Heiden. Maar het is een gegeven. Daar veranderen jij noch ik iets aan.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-10-2006 10:15 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het valt me wel op dat die extreem ver doorgevoerde hokjesmentaliteit vooral voorkomt bij de muziekstromingen aan de linkerkant van het politieke spectrum, er zijn onderhand tientallen namen bedacht voor iedere nauwelijks van elkaar te onderscheiden variatie op grindcore en crustpunk. Typisch dat dat vooral voorkomt in het soort scenes waar men zichzelf altijd uitbundig op de borst staat te kloppen over hoe openminded men wel niet is. Trieste veggiefags.

Maar verder heb je wel gelijk, Stalinorgel.

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 12-10-2006 11:24 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

yes! check eens de volgende bands:

Dropdead
Hellnation
-Y-
Charles Bronson
Infest
BSE
Crossed Out
Spazz
Insult
Cockroah
Fuck on the Beach
Asshole Parade
Avulsion

en nog veel meer hardcore/grind oftewel powerviolence

ruig topic!

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 12-10-2006 11:49 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Vetteh bands tammi

O.a. Hellnation!!!

ff draain'

Kende de genre term wel, maar ik roep gewoon grindcore, want ik ben niet zo precies.
Fuck on the beach noemt zichzelf toch ook wel fastcore?

tip Combat Wounded Veteran

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 12-10-2006 11:57]

Suck my piss

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 12-10-2006 12:05 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

fastcore is volgens mij t zelfde. ik ben ook niet zo goed in alle labels haha.

ben wel benieuwd naar het nieuwe nummer van dropdead!! hoop dat ze ooit weer naar nl komen voor een show!!

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-10-2006 18:25 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

insult idd. godverdomme wat een heers band.

Fuck the world and fuck you

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-10-2006 19:00 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

is my minds mine niet gewoon grind? was een geniaal ensemble iig! .

verder niet zo bekend met power violence, heb hier fucked up mess van Hellnation op de pc en nog wat losse shit van o.a spazz en skitsystem.
erg gaaf

[Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 12-10-2006 19:01]

No meat is sweater

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-10-2006 19:03 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 10:15 schreef Heiden het volgende:
Het valt me wel op dat die extreem ver doorgevoerde hokjesmentaliteit vooral voorkomt bij de muziekstromingen aan de linkerkant van het politieke spectrum, er zijn onderhand tientallen namen bedacht voor iedere nauwelijks van elkaar te onderscheiden variatie op grindcore en crustpunk. Typisch dat dat vooral voorkomt in het soort scenes waar men zichzelf altijd uitbundig op de borst staat te kloppen over hoe openminded men wel niet is. Trieste veggiefags.

Godsamme, gast. jij kan echt niks anders dan janken en zeuren he.

triest figuur

No meat is sweater

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-10-2006 19:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hehehehe ik ruik sarcasme

Je moeder.

zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 12-10-2006 19:06 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Het enige wat ik ruik is de geur van een ongewassen kankercrustie die aan het blowen is in zijn kraakpand.

Nog zo stoere internet warrior.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 12-10-2006 19:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 19:03 schreef Infaustus het volgende:

triest figuur
flikker anders gewoon op, eikel.

[Dit bericht is gewijzigd door mental op 12-10-2006 19:07]

Fuck the world and fuck you

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-10-2006 19:08 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 19:03 schreef Infaustus het volgende:

triest figuur

Ja.

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-10-2006 19:08 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 12 oktober 2006 10:15 schreef Heiden het volgende:

Impliceer je nou dat "de mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum" allemaal krampachtig namen voor subgenres zitten te bedenken, en dat hieruit volgt dat ze allemaal hypocriet zijn?

11.45: restate my assumptions

zakkenvuller
Posted 12-10-2006 19:09 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 19:08 schreef Styhn het volgende:
Impliceer je nou dat "de mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum" allemaal krampachtig namen voor subgenres zitten te bedenken, en dat hieruit volgt dat ze allemaal hypocriet zijn?

Wellicht enkel dat denken niet hun sterkste punt is.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-10-2006 19:10 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

@Schtein;
Als je nou gewoon las in plaats van domme vragen te stellen dan weet je ook wat ik impliceer.
Het staat er toch zwart op wit, of in dit geval wit op zwart?

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 12-10-2006 19:10]

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-10-2006 19:13 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 12 oktober 2006 19:09 schreef zakkenvuller het volgende:
Wellicht enkel dat denken niet hun sterkste punt is.

Ik snap het punt van zijn post gewoon niet. Bovendien zou ik wel eens willen weten wat dat dan over metal in het algemeen zegt, waar termen als "Göthenburg-death-thrash-blackmetal" niet zeldzaam zijn.

Ik vroeg me af hoe hij ineens aan die associatie komt.

Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-10-2006 19:15 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 12 oktober 2006 19:10 schreef Heiden het volgende:
@Schtein;
Als je nou gewoon las in plaats van domme vragen te stellen dan weet je ook wat ik impliceer.
Het staat er toch zwart op wit, of in dit geval wit op zwart?

Ik vroeg me af hoe je de hypocrisie van mensen met linkse ideëen kunt afleiden van het bestaan van een groep bands dat onder de noemer "powerviolence" wordt geschaard.

El Kapotte
Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well.
Usericon van El Kapotte
Posted 12-10-2006 19:19 by El Kapotte Wijzig reactieProfiel van El KapotteQuote dit berichthttp://www.myspace.com/lotteschnotte

Willen jullie wel even ophouden met deze ongein?

Dit is een uiterst serieus forum , van vooral hoge kwaliteit qua zinnige inhoud.

No time for the old in-out in-out, love. I've just come to read the meter.

zakkenvuller
Posted 12-10-2006 19:20 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 19:13 schreef Styhn het volgende:
Ik snap het punt van zijn post gewoon niet. Bovendien zou ik wel eens willen weten wat dat dan over metal in het algemeen zegt, waar termen als "Göthenburg-death-thrash-blackmetal" niet zeldzaam zijn.

Ik vroeg me af hoe hij ineens aan die associatie komt.

Ik snap je wel, en ben het zelfs met je eens. Ik denk dat er qua hokjesvorming geen overzicht is, en het qua politieke stromingen gezien (zover dat in links/rechtindelingen ingedeeld kan worden) teveel verschilt om logisch ingedeelt te worden.
Ik ben een voorstander van genrespecifieke benamingen, maar niet van losgeslagen op niks gebaseerde mierenneukerij als dergelijke genrekreaties.
Deze post duurde even omdat ik mijn Bay Area Thrashplaat moest verwisselen voor een Belgium 80's speedmetalplaat.
Daarnaast heb ik ook een fuckhekel aan grindcore en dergelijke infantiele aanverwante stromingen.

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com