IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Power violence (het genre) Vorige pagina | Volgende pagina
Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-10-2006 23:51 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

hehehe

No meat is sweater

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 0:15 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2006 23:49 schreef collision-tammi het volgende:
zucht... dit kon een gaaf topic worden. gooi maar dicht.

Inderdaad...Ik heb toch zeker 3 mensen geteld die interesse in "powerviolence" schenen te tonen.
Misschien de volgende keer beter onder een andere genrenaam, nieuwe benamingen, nieuwe kansen.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 13-10-2006 0:27 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 12 oktober 2006 19:29 schreef karnivoor het volgende:
goed, verder nog volk met tips?

the pogues
magrudergrind
Iron lung
KRS-One
EPMD
raekwon

Suck my piss

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 0:38 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

AC/BC, Metellica, Sleyer, Iren Maden, Whytesneke, Axept, Megadead, Europ, Hellowien, Jotsam and Fletsam, Testemant, Creater, Voivot, Moterhëd, Motlee Kruw.

Argh
Usericon van Argh
Posted 13-10-2006 1:00 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

The Locust

http://www.myspace.com/thelocust

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-10-2006 1:03]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 1:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Vette bandfoto!
Die muziek klinkt trouwens net zo gestoord als de foto. Best grappig eigenlijk op het eerste gehoor. En dit is dus powerviolence?

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 13-10-2006 1:06]

Argh
Usericon van Argh
Posted 13-10-2006 1:08 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

haha, geen idee... maar geflipte grind is 't zeker

edit: na wat googlen word 't idd her en der powerviolence genoemd, goed 't zal wel... ik zet 'gewoon' maar weer ns een CD op van de gasten!

np: The Locust - Priest With The Sexually Transmitted Diseases, Get Out Of My Bed

heb ooit nog eens een topic over deze band aangemaakt

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-10-2006 1:18]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 1:20 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Behoorlijk geflipt, ja. Het doet me een beetje denken aan een véél ziekere uitvoering van Intense Degree.

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 13-10-2006 1:21]

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 13-10-2006 1:26 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

The Locust heerscht

Argh
Usericon van Argh
Posted 13-10-2006 1:32 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

godver hoelanger ik "Plague Soundscapes" heb opstaan hoe bruter het weer wordt, lang niet gehoord... HEADFUCKAAARGH!1

Haha bijna niet vol te houden, die laserbeam zooi breekt mn hersencellen af

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-10-2006 1:35]

Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 13-10-2006 2:02 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Gelukkig duurt ie maar 21 minuten Die zang vind ik trouwens een van de meest briljante dingen aan de band.

stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 13-10-2006 10:01 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2006 1:20 schreef Heiden het volgende:
Behoorlijk geflipt, ja. Het doet me een beetje denken aan een véél ziekere uitvoering van Intense Degree.

Intense Degree!
geen powerviolence, geen grindcore, maar onvervalste extreem linkse anarachopunk.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-10-2006 10:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2006 10:01 schreef stalinorgel het volgende:
Intense Degree!
geen powerviolence, geen grindcore, maar onvervalste extreem linkse anarachopunk.

quote:
Op 12 oktober 2006 9:58 schreef stalinorgel het volgende:
Snap je punt Heiden. Maar het is een gegeven. Daar veranderen jij noch ik iets aan.

stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 13-10-2006 10:48 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

Linkse teksten weerhouden mij er niet van een lekker stukje muziek te appreciëren.

en besides, ik doelde op Heidens klacht aangaande het overdadig gebruik van terminologie. De verdere discussie over links-rechts laat ik aan Heiden en zijn trawanten en tegenstanders over. 't zal me namelijk een worst.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 13-10-2006 18:19 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik heb ook geen moeite om een Discharge of Napalm Death in mijn CD-laatje te proppen. Ik viel alleen het geneuzel aan in verband met de genrenamen. Met politieke visies in muziek heb ik geen moeite, zolang het maar rockt en niet te erg van "Die! Nazi with your skrewdrivershirt!" is, dan voel ik me namelijk persoonlijk aangevallen.

En ja, Intense Degree was briljant spul.
War Inside my Head!

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 13-10-2006 18:35]

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 19-10-2006 17:06 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Vlt Shikari ook in dit genre? Ik ben der paar dagen geleden tegenop gelopen, klonk wel apart. Af en toe lijkt het wat blek achtig, dan weer grind en dan weer emo.

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 20-10-2006 4:00 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

volgens mij niet... maar tis evengoed te gek.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-10-2006 9:16 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik noem Shikari altijd gewoon hardcore. Geen hardcore als in SOIA of Slapshot of "noem-ze maar", maar ik ben niet zo thuis in de hardcore dus ben niet op de hoogte van de genreaanduidingen daarbinnen. Het oudere werk zit zo ongeveer tegen het blasten aan met de nodige melodie (emo?) en in het latere werk schemert de invloed van Neurosis door.

Maar meestal classificeer ik het gewoon als teringherrie. Als je het aan de bandleden vraagt, zijn ze het daar waarschijnlijk nog gewoon mee eens ook.

Jammer dat ze uit elkaar zijn. Ze waren een intense band.

Touché, pussycat!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-10-2006 9:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2006 18:19 schreef Heiden het volgende:
Ik heb ook geen moeite om een Discharge of Napalm Death in mijn CD-laatje te proppen. Ik viel alleen het geneuzel aan in verband met de genrenamen. Met politieke visies in muziek heb ik geen moeite, zolang het maar rockt en niet te erg van "Die! Nazi with your skrewdrivershirt!" is, dan voel ik me namelijk persoonlijk aangevallen.

En ja, Intense Degree was briljant spul.
War Inside my Head!
Hmm ND heeft wel een anthem in Nazi Punks nummer van Dead Kennedy's ..

Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 20-10-2006 13:45 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

dat is de uitzondering op de regel

No meat is sweater

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-10-2006 22:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

zou je collision ook als powerviolence kunnen benoemen?

vraagje voor tammy vooral

Je moeder.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 20-07-2010 17:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Schop, tijd voor nog een zinnige post in dit topic.

Ben zelf niet volledig bekend met het genre, maar Despise You is een regelrechte aanrader. Check de plaat 'Westside Horizons'. Hardcore in vijfde versnelling, heerlijk pissed off klinkende zang aangevuld met een iel vrouwenstemmetje die af en toe eens meeschreeuwt. Sterke band

Nog even toevoegen: van hetgene dat ik ken, heb ik liever powerviolence dan crust.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 20-07-2010 17:59 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Onzinnige term
Maar wel leuk though.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 20-07-2010 19:36 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Yacøbsæ en Apartment 213 zijn hier wel favo btw.

doktersatan
Thrashosaurus Rex
Usericon van doktersatan
Posted 21-07-2010 12:28 by doktersatan Wijzig reactieProfiel van doktersatanQuote dit berichthttp://primalorder.avorym.nl/

groot fan van dit genre..
goeie vrienden van mij AxSxHx, briljant fastcore power violence kutshit bandje

http://www.youtube.com/watch?v=Ten_1pAdBG0

http://www.myspace.com/axsxhxgrind

overigens door mij opgenomen EPtje

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com