|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Zal het niet dat we, met uitzondering van de noord-limburgse grindcore (Blijkbaar vindt het buitenland dat nog wel machtig interessant), gewoon niet zo heel goed zijn in dat metal gebeuren? "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Ik zie zat bands voorbij komen die echt heel goed zijn. En die dan alsnog niet ver komen, ondanks prima opnames enzovoorts. Ik schrijf het toe aan een mentaliteitsprobleem / niet gestoord genoeg zijn om alles aan de kant te zetten voor de band. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Nee. Het is gewoon veel Nederlanders hun smaak niet. Gedeeltelijk inderdaad omdat ze die smaak niet kunnen kweken omdat ze er niet aan blootgesteld worden op de radio, maar als je ziet waar men de hele dag (dag in, dag uit) naar luistert en wat er op die TROS-pleinfeesten afkomt, zie je wat de gemiddelde 'muziekliefhebber' in dit land is. Een actieve boycot geloof ik niet in. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Overschot aan toekomstperspectief... herken het wel (min het 'goede band' gebeuren dan ) bij mezelf. Gezin, baan. Aardig goeie beweegredenen om niet meer elk weekend te willen spelen voor peanuts in alle uithoeken van het land. Ik denk dat als je in een land leeft waar de kansen zowieso wat minder zijn, je eerder geneigd bent om dat soort sprongen te wagen. Veel slechter eindig je toch niet als het misloopt. [edit]Ralph kwam er even tussen[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 17-10-2011 11:56] "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote:Muti tilt het aluhoedje dragen naar een nieuw niveau. Epic. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Juustem. En in sommige landen, Noorwegen bvb., wordt het muzikantzijn vrij uitvoerig gesubsidieerd. Dat helpt ook. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Dat laatste is waar, maar als je kijkt naar Polen heb je ook veel van dat soort TROS muziek: Disco Polo, elke Pool zegt dat hij het niets vind maar er luisteren echt veel naar. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Inderdaad. Zo ongeveer elk land ter wereld heeft denk ik een dominante treurige muziekscene Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Mee eens. Mooi vind ik trouwens dat datzelfde TROS-volk zich altijd zo kostelijk amuseert om hetzelfde type kutmuziek uit Duitstalige landen, maar dat is een andere discussie http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Een boycot?? Waarom denk je dat? het wordt gewoon genegeerd (en dat is niet helemaal hetzelfde als een boycot). En een Golden earing scoort toch best in het buitenland??? (of bedoel je dat metalbands internationaal scoren?) |
|
ik hou wel van de voorrondes mensen die denken dat ze kunnen zingen signature |
|
En mensen die hun uiterlijk en voorkomen niet mee hebben, maar toch geniaal goed kunnen zingen zoals Susan Boyle 5 Euro's? Op je muil!! |
|
quote: Dat is vergane glorie, internationaal zeker. Nederlandse trance DJ's doen het goed, Within Temptation, Epica maar dan houdt het echt wel op. Als je het hebt over de mainstream tenminste. Textures is internationaal verreweg de grootste Nederlandse HC/metal band, maar dat haalt het nog lang niet bij bands als Opeth, Dimmu Borgir, Behemoth of Children of Bodom (SE, No, PL en FI). Als je het aantal Facebook likes als graadmeter neemt zijn deze bands zeker 25 tot 50x groter dan Textures. |
|
quote: OMFG is dit tegenwoordig de graadmeter voor succes? Wat voel ik me opeens vreselijk oud Zenial |
|
Nee, dat is niet 'de graadmeter' maar een zogenaamde proxy schaal. Volgens mij ben je oud en nerd genoeg om dat te snappen. |
|
quote: Ik denk inderdaad dat de commerciele opties enorm meespelen. En laten we eerlijk zijn: Dat wij als metalgastjes vaak in goed gevulde uitgaansgelegenheden staan te genieten verandert niets aan het feit dat procentueel gezien in nederland de afzetmarkt voor dit soort muziek vrij klein is. Het gros van de mensen wil gewoon duidelijk verstaanbare texten met een hoog meezing gehalte en eenvoudig in het gehoor liggende muziek. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Het nadeel van een talentenjacht is dat het zo'n troep geeft. Het voordeel is dat het wel erg tof is om te doen en je zelf weinig concurrentie meer hebt ik raad het iedereen zo nu en dan aan. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik bedoel de gedrukte media en tv/radio. Een duidelijk voorbeeld van een boycot vond ik de uitzending van Woodstock 99: elke band werd helemaal uitgezonden, maar pre-headliner Megadeth werd niet eens genoemd: dat is meer dan negeren ,dat is informatie weglaten. Een voorbeeld daarvoor was Dynamo open air 1995: trok al jaren meer bezoekers dan Pinkpop, maar kwam in dat jaar pas in het nieuws omdat de media niet om het nieuws van de grootste file ooit heen kon. Tegenwoordig sijpelen wat gerelateerde bijzaken her en der door in bepaalde programma's en hier en daar een stukje in de Spits maar dat blijft toch B-media, daar veranderden de paar uit schuldgevoel overkomende, maar vooral overdreven lovende metalrecensies in Oor niets aan. Het argument van commercie klinkt in theorie logisch, maar komt in de praktijk zeer vreemd over: het jonge publiek waar de platenmaatschappijen op mikken met hun lekkere danswijven clips, koopt niets maar download de boel voor de Ipod. Het publiek dat de CD's en LP's koopt is veel ouder en heeft meer geld te besteden, dus commercieel gezien is het veel logischer dat de markt zich op een dergelijke groep concentreert. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:Hij heeft gelijk hoor. Muti waar baseer je al die dingen op? Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote: De oude lullen die ik ken zijn zo blij als een kind als ze leren hoe ze moeten downloaden. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Nou wete ik vanuit ZM dat Megadeth vaak idiote eisen stelt, dus kan maar zo dat ze niet gefilmd wilde worden. Daarnaast vertik je het om het vanuit de ogen van ed tv zender te bekijken: die willen kijkers, kijkers zorgen namelijk voor reclame inkomsten. Megadeth jaagt kijkers weg. Metal jaagt kijkers weg. |
|
quote: Dus Megadeth kwam in 1999 niet op TV. Ga er ook nog even om huilen man! Jézus, spoor jij eigenlijk wel? Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Ik heb dat Megadeth-optreden ergens op VHS bij mijn ouders. Recht van de Nederlandse TV. Muti, ga hulp zoeken! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
pff, hoi ik leef nog in '95 jullie weten niets. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |