|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Stichting Grun'N Metals Combined presenteert de Metal Battle voorronde 2007 voor Groningen en Flevoland. Op zaterdag 27 januari 2007 vindt in het Viadukt te Groningen de voorronde van de Metal Battle 2007 plaats. De Metal Battle is een jaarlijks terugkerende talentenjacht en inmiddels een begrip in metalland. De strijd gaat over drie rondes: de provinciale voorrondes, drie tweede rondes en de finale die elk jaar in Enschede wordt gehouden. In verband met het feit dat de provincie Flevoland dit jaar geen afzonderlijke voorronde houdt konden de bands uit die provincie zich inschrijven bij de voorronde van Groningen. Na een selectieronde door het bestuur van Stichting Grun'N Metals Combined, aangevuld met oud bestuurslid Aad van Straalen zijn de volgende vier bands geselecteerd om te mogen spelen: Gheestenland, rauwe black metal uit de stad Groningen in de traditie van de oude helden uit het begin en midden van de jaren '90. Noir, eveneens uit de stad Groningen. Deze net opgerichte band speelt een emotionele vorm van metal/hardrock die mede door de progressieve invloeden vaak doet denken aan de grootmeesters van Tool. Sanguinary, old-school death metal collectief uit Winschoten dat al een aantal jaren meedraait maar eindelijk klaar lijkt voor een doorbraak middels de nieuw te verschijnen CD Firestorm. Tribal Spirits uit Harderwijk speelt heavy thrash metal. Een combinatie van oudere (Slayer, Metallica) en nieuwere (Lamb of God) thrash metal die de nadruk legt op een ruige en melodische sound met snelle gitaarriffs, stevige drumpartijen en herkenbare vocalen. De speelvolgorde wordt volgens loting bepaald op de avond zelf. Alle bands mogen dertig minuten spelen en de winnaar wordt bepaald door een deskundige jury. Tijdens het juryberaad zal het publiek worden vermaakt door AliennatioN uit Hoogeveen, de bekende metalcore act was in 2006 runner-up tijdens de voorronde en staat altijd garant voor een enorm intense show waarbij niemand stil kan blijven staan. De Metal Battle Vooronde begint op zaterdag 27 januari om 20:30 uur en de entree bedraagt slechts vier euro. Voor meer informatie, zie www.metalscombined.nl en www.metalbattle.nl In het kort: Zaterdag 27 januari Het Viadukt, H.L. Wichersstraat 2, Groningen Metal Battle Voorronde '07 Groningen/Flevoland Met: Gheestenland, Noir, Sanguinary, Tribal Spirits en een gastoptreden van AliennatioN Zaal open: 20:30 uur Aanvang: 21:00 uur Entree: 4 euro [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 17-01-2007 15:15] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Afwezig !!! Zit dan bij Deicide in Sneek (en met mij vele anderen gok ik)... |
|
quote:Dat gaat wel door. Vorige keer in Lwd is het ook gewoon doorgegaan. |
|
Hoop het voor je! Maar idd de datum is niet al te tactisch gekozen ... |
|
Ach ja, je kunt niet overal rekening mee houden natuurlijk. Andere data zijn ook niet bepaald aantrekkelijk, er speelt altijd wel wat. Ik verwacht niet dat heel Groningen naar Sneek afreist voor een band die toch waarschijnlijk weer cancelled. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Aangezien ik op 27 januari niet in Sneek kan zijn verwacht ik dat Deicide dan wel speelt. |
|
Ja, ik kan ook niet. |
|
quote:Maak je geen zorgen. Groningers zijn gelukkig voor jou luie donders die niet willen reizen (enkelen uitgezonderd), dus zal wel goedkomen |
|
Bands hebben nog een weekje om zich aan te melden! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Herinnering: morgen sluit de inschrijving voor deze voorronde. Update: Flevolandse bands mogen zich bij GMC inschrijven. (zie 1e post) Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Line-up is bekend! Eerste post veranderd in de flyer! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Update: persbericht toegevoegd aan de eerste post. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: O RLY? Nu-uh! Overigens mag Noir van mij keihard winnen Bruce Banner |
|
quote:Ik heb liever dat er een METALband wint |
|
quote: Hey Regeer you've got mail! see you at occultfest! |
|
quote: Second runner-up Verder: *schop* Zaterdag al! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Enjoy ! Bruce Banner |
|
Denk dat ik er wel bij ben zoals het nu lijkt... En wat betreft mijn eerdere opmerking, moge de beste winnen, van welk genre dan ook! |
|
quote: Pffffffffffffff Frnkcollega? www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote:Ow... ik heb mijn favoriet wel, maar kan ook best objectief en onpartijdig kijken naar de kwaliteit, hoor |
|
Vanavond! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Hmja, ook maar eens heen dan. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote:+1, maar helaasch. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Uitslag: 1.) Gheestenland 2.) Noir 3.) Sanguinary 4.) Tribal Spirits Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: WTF |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Concerten | Volgende pagina |