|
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Je kan hem ook eerst verplicht rockzone op mtv laten kijken elke woensdag! Het is de lichtinval ;') |
|
quote: linea recta het huis uit! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
Hehehe mijn eventuele kids mogen alles luisteren, behalve palingpop en van die britney spears meuk Oh en R&B, als ik iets denigrerende muziek vind is dat het wel. Ach, ze worden dan toch dagelijks gebombardeerd met intens lage tonen, dus aan de doom gaan ze toch [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 11-01-2007 9:26] |
|
Als je gitaar wilt leren spelen moet je je op de gitaar richten, niet op metal an sich. De meeste metalgitaristen luisteren ook naar prog, klassiek en oude bluesrock, is mijn indruk. Je moet als gitarist vanuit de traditie die metal voortbracht op zoek gaan naar de metal voor de toekomst. Metallica, Slayer c.s. maken mooie muziek, maar om daar nu gitaar mee te leren spelen? Lijkt me een te smalle basis. Te beperkt, qua geluid, qua composities en qua techniek. Probeer eens Blues, Black Sabbath, Iron Maiden en AC/DC (of wat nieuwers zoals Nirvana), dan weet je tenminste wat de basis inhoudt. Oude Eric Clapton, dat is de basis voor Eddie Van Halen, dat is weer de basis voor luitjes als Paul Gilbert en Trey Azagthoth. Lees hun biografiën maar. Als je toch helemaal leip bent van Metallica, begin dan eens bij Diamondhead! Ik bedoel, al je kunstschilder wilt zijn en je voorbeeld is mondriaan, bedenk dan dat Mondriaan in zijn beginjaren "gewoon" schilderde en een enorme ontwikkeling doormaakte. Als je een held hebt, probeer daar dan naast te gaan staan en onderzoek wie zijn of haar invloeden waren, zo ontdek je de muziek in een breder perspectief. Nog beter is dat bij alle helden te doen, natuurlijk. En o ja, begin simpel. Slayer? Kan altijd nog, eerst maar eens Nirvana of zo. Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
quote:Wat is er in godsnaam nou weer denigrerend aan R&B? Denigrerend voor wie? Volgens mij bedoel je rap/hip-hop. |
|
Waarom zou je nu weer willen dat je kind metal gaat luisteren? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met het uitleggen hoe Satan je later gaat pakken. |
|
Veel goede suggesties. Probeer Iron Maiden inderdaad eens! Je kunt ook de power/epic kant op gaan zoeken, dat is allemaal betrekkelijk easy-listening. Denk aan bands als: Hammerfall Kamelot Lacuna Coil Nightwish Rhapsody Of een andere suggestie is: Disturbed Dat schijnt wel leuk te zijn om te spelen. Waneer komen er videos op youtube? kwaliteit > kwantiteit |
|
quote: Dan stuur je meteen ook zn sexualiteit de verkeerde kant op |
|
Judas Priest al aan het ventje laten horen? I am the 1%. |
|
Leer hem eerst accoustisch spelen voor hij zijn 1e electrische gitaar krijgt. Zou jammer zijn als het zo'n mannetje wordt wat wegdrijft op een enorme bak effecten. Daar hebben we in dit topic al genoeg voorbeelden van gezien. Waar blijven namen als Django Reinhardt en Paco de Lucia? Owja, en zoek een goede gitaarleraar voor die kleine. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
tnx allen! we zijn naarstig aan het downloaden en mijn ouwe metalcollectie aan het doorspitten (huh-huh iron maiden huh-huh)! de kleine *kuch* (kop groter dan ik--> yeah i know dasniezomoeluk) heeft sinds paar maanden gitaarles (electrisch). Met akoustisch is zijn tijdspanne zodanig dat hij er allang mee was gestopt. Nu hij metallica mag spelen als oefeningen gaat hij lekker grondig aan de slag en een goeie leraar heeft hij ook we hebben hem gelukkig niets hoeven opdringen: hij is vanzelf van 2unlimited en k3 overgestapt op metallica dus: tnx! er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P |
|
quote: lol, ja vet epic je weet. |
|
Tip van de dag: Black Sabbath. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
Mijn eerste nummer wat ik leerde bij gitaarles was A whole lotta rosie van AC/DC, das wel een lekker nummer, en niet te ingewikkeld. Verder is killing in the name of van RATM ook wel lekker om te spelen als beginner. |
|
quote:Volgens mij maakt de moeilijkheid niet eens zoveel uit. Ikzelf was dusdanig onder de indruk van het nummer Lack of Comprehension van Death toen ik dat voor het eerst luisterde op een Vuurwerk 50 bandje van mijn broer op twaalfjarige leeftijd, dat ik daarna menig maal naar de plaatselijke platenboer ben gegaan om het desbetreffende album te luisteren alvorens ik kapitaalkrachtig genoeg was het ding te kopen. Ik raad dus aan: Human - Death Primus - Frizzle Fry Cynic - Focus Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Pantera idd |
|
quote: dus metallica & slayer zit qua composities niet zo goed in elkaar als nirvana? |
|
quote: Hehehe, dat bedoeld hij niet....hij bedoelt dat je terug naar de basis moet gaan om breder georienteerd gitaar te spelen. Het is net als een piramidespel, brede basis, en naar boven steeds minder, maar wel moeilijker www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: +1!! |
|
Ik vind persoonlijk cynic niet echt geschikt voor beginners. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Als je begint moet je ook gelijk goed beginnen! |
|
quote: Ja joh hem meteen noise laten luisteren |
|
quote: *kuch* power/epic.... Metal indelen in hokjes is zowiezo al erg lastig aangezien iedereen zo weer zijn mening heeft over wat waarbij hoort (gewoon niet doen dus stiekem ) Pantera en ACDC zijn inderdaad ook goed om mee te beginnen kwaliteit > kwantiteit |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |