IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : metal voor beginners/beginnertjes Vorige pagina | Volgende pagina
Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-01-2007 14:11 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

zie edit

er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P

Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 12-01-2007 14:15 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 12 januari 2007 13:47 schreef Smoochy het volgende:
Gelukkig zijn wij het intelligente publiek..

Ja, dan kunnen mijn bijdragen het gemiddelde niveau tenminste niet teveel omlaag halen.

Only sick music makes money today - Nietsche.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-01-2007 14:15 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Laat dat kind toch gewoon zelf kiezen wat hij wil luisteren, of val in ieder geval ons er niet mee lastig.. Er zijn al genoeg topics te vinden over waar men mee begonnen is te luisteren, dus als je het zo hard nodig vind je kind metalhead te laten worden dan zoek je daar maar.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2007 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 14:05 schreef Julia het volgende:
uitkiezen wat je leuk vindt kan, maar helpt niet echt bij verbreding van muzieksmaak. dan gaat het er meer om om kennis te maken met níeuwe muziek.
dus wat je nog niet kent, maar leuk kan gaan vinden

Daarom mep ik mijn buurmeisje driemaal daags, wie weet gaat ze het ooit leuk vinden ...

Lees, laat ze het lekker zelf ontdekken ...

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-01-2007 14:39 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zo valt pedofilie natuurlijk ook goed te praten

Edit: Ow shit, sorry MMayo! Pedosexualiteit natuurlijk..

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 12-01-2007 14:39]

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-01-2007 14:42 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

na 3 pagina's serieuze reacties ben je de eerste die klaagt over lastigvallen

je hóeft het topic niet te lezen of te reageren.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 12-01-2007 14:42 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 12 januari 2007 14:06 schreef Smoochy het volgende:
Wil hij dat of wil jij dat.

Dit lijkt me heel belangrijk. NIET VERGETEN!

Suck my piss

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-01-2007 14:49 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

oew lees ik hier tussen de regels opeens wat jeugd/puberfrustratie?

magoed, ik heb nergens gezegd dat hij het moet luisteren of dat hij het niet wil.
in contraire:

ik dacht in mijn pure naive onschuld, nadat mijn kleine (reeds zichzelfgevormde) metalhead me om meer metal anders dan metallica vroeg: "kom laat ik eens wat experts vragen of ze iets leuks weten voor dat jong".

ergo: niet alle ouders zijn manipulatieve freaks; sommigen zoeken wel eens wat uit als het kroost erom vraagt

Gnosis
With Furious Intent
Usericon van Gnosis
Posted 12-01-2007 14:57 by Gnosis Wijzig reactieProfiel van GnosisQuote dit berichthttp://www.erebus.nl

Volgens m'n pa stond ik met een paar maanden al te springen in de box op Slayer, maar ik ben zeker niet een richting in geduwt. Na een aantal donkere pre-puberale jaren vol smurfenhouse en happy hardcore, ben ik toch meer gaan luisteren naar Sepultura, beetje Slayer, later wat Rammstein, Clawfinger, Antrhrax... En toen een vrij lange tijd nu-metal. Dat werd toch wat te soft en ging ik meer luisteren naar black en death... Tegenwoordig kan het me niet extreem genoeg. Daarnaast speelde ik al vanaf mijn negende gitaar en ben met muziek gaan meespelen vanaf mijn Rammstein periode. En tegelijk met dat mijn smaak extremer werd, begon ik beter te spelen. Dat lijkt mij ook de meest geleidelijke manier om en je smaak en je spel te verbeteren. Ik sta er toch vaak van te kijken dan metalheads vanaf hun zeventiende voor het eerst spelen en direct ook het moeilijkste van moeilijkste proberen zonder basis what so ever. Een metal gitarist die nauwelijks van open akkoorden gehoord heeft kan ik dan ook moeilijk serieus nemen.

grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 12-01-2007 15:11 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Open akkoorden? wasda?

Ontopic: ik ben eigenlijk heel erg hak op de tak naar extreme metal gaan luisteren. Van de ene moment metallica en Sepultura (Arise ) Volgende dag ging ik naar Dying fetus en Cryptospy luisteren. Niet veel later ging ik over naar Mathcore, wat extreem is van zich eigen. Maar ik zie veel jonge metalheads van Prickin prak naar Slayer zo naar Vader gaan.

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 12-01-2007 15:13 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 12 januari 2007 14:49 schreef Julia het volgende:
oew lees ik hier tussen de regels opeens wat jeugd/puberfrustratie?

magoed, ik heb nergens gezegd dat hij het moet luisteren of dat hij het niet wil.
in contraire:

ik dacht in mijn pure naive onschuld, nadat mijn kleine (reeds zichzelfgevormde) metalhead me om meer metal anders dan metallica vroeg: "kom laat ik eens wat experts vragen of ze iets leuks weten voor dat jong".

ergo: niet alle ouders zijn manipulatieve freaks; sommigen zoeken wel eens wat uit als het kroost erom vraagt

Technisch gezien, vraag je hulp bij een bepaalde ontwikkeling, maar je bent zelf nog bezig je te ontwikkelen. Niets mis mee natuurlijk. Ik ken geen freaks. Wel experts van het verbeeldingsvermogen in de context zelve.

Suck my piss

Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 12-01-2007 15:34 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 15:13 schreef skullfuck het volgende:
Ik ken geen freaks. Wel experts van het verbeeldingsvermogen in de context zelve.

w-o-w....
die zin ga ik bewaren

toch geen copyright op hè?

Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 12-01-2007 16:32 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 12-01-2007 16:52 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 12 januari 2007 15:34 schreef Julia het volgende:
w-o-w....
die zin ga ik bewaren

toch geen copyright op hè?

GRATIS!

Suck my piss

Windir
Usericon van Windir
Posted 13-01-2007 13:22 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 13:58 schreef waterfiets het volgende:
Ik zou hem eerst maar wat theorie laten leren, anders wordt het straks nog een GuitarPro gitarist dat wil je je kind toch niet aan doen ?

Bwa met guitar-pro toch niets mis? Ik heb het in het beginnen moeten doen met allerlei foute tabs op tabcrawler, e-tabs, ... Maar inderdaad, wat theorie betreffende toonladders, ritmes, .. moet er gewoon bij zijn. En natuurlijk de aanleg hebben om zelf dingen te componeren na een tijdje; wat niet zo makkelijk is.

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-01-2007 13:33 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 januari 2007 13:22 schreef Windir het volgende:
Bwa met guitar-pro toch niets mis? Ik heb het in het beginnen moeten doen met allerlei foute tabs op tabcrawler, e-tabs, ... Maar inderdaad, wat theorie betreffende toonladders, ritmes, .. moet er gewoon bij zijn. En natuurlijk de aanleg hebben om zelf dingen te componeren na een tijdje; wat niet zo makkelijk is.

Mwoah, ik heb gitaar leren spelen in een tijd dat je alleen tabs had in dure boeken, dus ging je maar op gehoor dingen naspelen. Is in mijn ogen nog steeds de beste oefening.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-01-2007 2:37 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 12 januari 2007 10:31 schreef XXL het volgende:
Good point.

Ik zoek ff een beetje een middenweg tussen dergelijke stijlen en metal, FRNK.

Ik zeg Wolfgang Zenk.
dude dat was ik na mn post ook meteen gaan luisteren (7for4 dan), ook om die middenweg.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 15-01-2007 2:39]

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-01-2007 4:43 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hoe luidt dat oude nederlandse gezegde ook al weer?

Owja: Great minds think alike.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-01-2007 10:20 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2007 13:45 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Dude, het gaat niet over je eerste plaatje, maar over "hoe leer ik gitaar spelen". Waarom zou je niet simpel beginnen? Begin maar met "Op een grote paddestoel".
Ha! Die riff is al moeilijker dan menig deathmetalriff

Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-01-2007 10:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk dat oud Paradise Lost en Anathema werk ook wel aardig is om metal mee te leren kennen ... Oude MDB ...

Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 17-01-2007 22:46 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

De volgende zijn goed voor een muziekale ontwikkeling IMHO (niet allemaal metal):

* Klassiek (een collectie aanschaffen met van verschillende componisten, zelf heb ik Classical Greats, zitten best wel wat juweeltjes op)
* Jeff Buckley (Grace, geniaal album van een te vroeg gestorven artiest)
* Tool (Aenima, teksten gaan verder dan gemiddelde band, muziek is ook geniaal)
* Pearl Jam (Ten is een goed album om mee te starten, vrijwel alles is geniaal)
* Anathema (Judgement is een goed album om mee te starten, vrijwel alles is geniaal)
* My Dying Bride (The Angel And The Dark River / Turn Loose The Swans)
* Robert Cray (Strong Persuader / Don't Be Afraid Of The Dark)
* Eric Clapton (Starten met een Best Of CD, bijv. Clapton Chronicles)
* Infected Mushroom (Goa Trance, want niet alle house zuigt)
* Bob Marley (Starten met een Best Of CD)
* Bruce Springsteen (Starten met een Best Of CD, bijv. Greatest Hits)
* Enigma (MCMXC A.D., sta niet achter de teksten, maar muziek is wel gaaf, New Age genre)
* Opeth (Orchid / My Arms, Your Hearse zijn het beste IMHO)
* Jewel (This Way / Spirit / Pieces Of You)
* The Gathering (Mandylion / If_Then_Else / Nighttime Birds / How To Measure A Planet)
* Death (wordt leuk als je grunts en de hardere metal meer gaat waarderen, goede teksten afgezien van het Scream Bloody Gore album)

Lekker afwisselende stijlen

[Dit bericht is gewijzigd door Emperor op 17-01-2007 22:51]

Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-01-2007 22:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2007 22:46 schreef Emperor het volgende:
De volgende zijn goed voor een muziekale ontwikkeling IMHO (niet allemaal metal):

* Klassiek (een collectie aanschaffen met van verschillende componisten, zelf heb ik Classical Greats, zitten best wel wat juweeltjes op)
* Anathema (Judgement is een goed album om mee te starten, vrijwel alles is geniaal)
* Enigma (MCMXC A.D., sta niet achter de teksten, maar muziek is wel gaaf, New Age genre)
* The Gathering (Mandylion / If_Then_Else / Nighttime Birds / How To Measure A Planet)
* Death (wordt leuk als je grunts en de hardere metal meer gaat waarderen, goede teksten afgezien van het Scream Bloody Gore album)

Ga eens iets nuttigs doen man

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 17-01-2007 23:08 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Om mee te starten???? Pak dan Blackwater Park[/quote]

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-01-2007 23:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:

xwtfx

signature

WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-01-2007 23:28 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
(niet allemaal metal):

Dames en heren, we hebben het understatement van 2007!

Wat een kutlijst, trouwens.

Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com