IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Verkopen van promo's [ethiek versus wet bij de verkoop van muziek] Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-02-2007 11:41 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ach als de reviewer ze zelf niet wil hebben? Kan best een leuk extratje zijn voor de 'echte fan' toch?

Je verkoopt het niet, je lekt zo ook niets.

Je schopt zo ook nog eens de markt onder de kont weg van de mensen die ze wel verkopen....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 11:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kijk, als dat met goedkeuren van label gaat is er imho niets mis mee ...


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-02-2007 11:43 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Altijd even vragen natuurlijk.
Maar ik gok zomaar dat de meeste, zeker de kleintjes, dat helemaal niet zo'n slecht plan zouden vinden.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-02-2007 12:51 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 februari 2007 10:47 schreef XXL het volgende:
Wellicht is dat de reden dat de labels het er op zetten?
Het zelfde idee dat er vroeger een stukje uit de hoes / het doosje werd geknipt.

Dat zijn cutouts, is weer iets anders dan promo's. Zover ik weet is er compleet niks tegen het verkoop van deze exemplaren
quote:
Op 7 februari 2007 10:53 schreef bonjovisucks het volgende:
Maar ik neem aan dat je bedoelt dat de artiest/maatschappij erdoor geraakt wordt, omdat een promokoper daardoor vervolgens de officiële plaat niet meer aanschaft? Zo ja, wordt die dan niet net zo geraakt door elke tweedehands verkochte CD?

Nee, een tweedehands cd is ooit als nieuw gekocht, daar heeft de band geld aan verdient. Een promo is gratis opgestuurd, dat is het grote verschil.

quote:
De verkoop van bootlegs zou je dan overigens ook moeten verbieden, zowel uit oogpunt van legaliteit als het doen van dingen die de platenindustrie niet leuk vindt.

Het gaat er ook bij bootlegs niet om dat ze een officieel album 'vervangen'. Live opnames zijn over het algemeen alleen een leuk extraatje voor fans van de band. Zeker als het van een concert is waar je zelf bij bent geweest...

quote:
Op 7 februari 2007 11:41 schreef Argus het volgende:
Ach als de reviewer ze zelf niet wil hebben? Kan best een leuk extratje zijn voor de 'echte fan' toch?

Je verkoopt het niet, je lekt zo ook niets.

Je schopt zo ook nog eens de markt onder de kont weg van de mensen die ze wel verkopen....

Maar als je ze weggeeft aan mensen die die cd graag willen hebben, voorkom je waarschijnlijk wel dat ze de officiele cd gaan kopen.


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 12:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cut outs zijn promo's Zenial, maar niet elke maatschappij laat aparte promo's drukken. Werd vroeger meer geruikt dan nu (ik krijg ze maar amper).


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-02-2007 13:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 februari 2007 12:58 schreef Jenje het volgende:
Cut outs zijn promo's Zenial, maar niet elke maatschappij laat aparte promo's drukken. Werd vroeger meer geruikt dan nu (ik krijg ze maar amper).

Nee schat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cut-out_%28recording_industry%29


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-02-2007 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, het wordt iig ook op promo's gebruikt ...


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-02-2007 18:42 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 11:08 schreef Jenje het volgende:
Bijkomend nadeel daarvan is dat andere e-zines daar wel de dupe van zijn, menig band of label wil niet met de minder professionele e-zines werken vanwege de doorverkoop en het lekken van promo's. Ander gevolg is irritante voice-overs waardoor een promo amper te beluisteren valt. Een e-zine die dus alles maar toestaat naait dus niet alleen de band en het label, maar ook alle concullega's.


Ik denk dat het lekken de voornaamste reden is, daar hebben labels en bands m.i. veel meer last van dan van het doorverkopen van promo's. Maar verkopen van promo's is ook moreel gezien fout, je krijgt die promo's gratis in bruikleen en probeert er dan zelf financieel beter te worden. Geef ze dan weg of zo, daar kan ik nog wel begrip voor hebben.


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 07-02-2007 18:49 by Arasazi Wijzig reactieProfiel van ArasaziQuote dit bericht

Denk dat je daar gewoon een duidelijke regel voor meot stellen en dat is gewoon niet verspreiden, want hoe ga je controleren of een promo verkocht of gegeven is?


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-02-2007 19:38 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 7 februari 2007 12:51 schreef Zenial het volgende:

Nee, een tweedehands cd is ooit als nieuw gekocht, daar heeft de band geld aan verdient.





Ja, dat bracht ik ook eens als argument tijdens een discussie, ergens in een ander topic. Toen zei iemand, dat als je dan een 2dehands cd koopt van iemand anders, dat je dan de band ook treft, want ipv zelf een nieuw exemplaar te kopen, koop je dus een 2dehands exemplaar waar de band niets aan heeft. En zo is er altijd wel wat.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 07-02-2007 19:39 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Kortom,gezeik dus weer, laat iedereen maar lekker doen wat ie zelf wil.


Fuck the world and fuck you


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-02-2007 22:28 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 19:38 schreef Wansmaak het volgende:
Ja, dat bracht ik ook eens als argument tijdens een discussie, ergens in een ander topic. Toen zei iemand, dat als je dan een 2dehands cd koopt van iemand anders, dat je dan de band ook treft, want ipv zelf een nieuw exemplaar te kopen, koop je dus een 2dehands exemplaar waar de band niets aan heeft. En zo is er altijd wel wat.


dan moet de band maar zorgen dat ze een cd maken interessant genoeg is om te bewaren/in je collectie te houden... Ik weet zeker dat er geen enkele band van mening is dat jij hun cd moet bewaren omdat je t ooit wel oke vond maar er nu geen kanker meer aan vindt... In dat geval doet iemand er goed aan het ding weg te doen en iemand anders er blij mee te maken, op deze manier leert de nieuwe eigenaar misschien een hoop voor hem nieuwe bands kennen...

die laatste zin kan oo van promos en mp3's gezegd worden natuurlijk...


ps kan iemand jenje in de fik steken?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-02-2007 22:37 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 22:28 schreef Aaaarco het volgende:Ik weet zeker dat er geen enkele band van mening is dat jij hun cd moet bewaren omdat je t ooit wel oke vond maar er nu geen kanker meer aan vindt...

Behalve Lars Ulrich misschien...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2007 22:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2007 20:29 schreef kwelgeest het volgende:
Maakt het uit? Als jullie het niet willen dan heeft het niet te gebeuren. Het is geen recht om ZMlid te zijn maar een privilege. Users die toch promo's aanbieden gewoon bannen; Lijkt mij simpel.


+1


In principe kan ZM besluiten dat Slayer en Korn CD's niet verkocht mogen worden via ZM en daar heb je je ook aan te houden.

Of het redelijk is, is een tweede. Janken over het verkopen van de promo's is gewoon een enorme berg homofiele-hippie-geleuter.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-02-2007 22:43]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-02-2007 22:41 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 12:51 schreef Zenial het volgende:
Maar als je ze weggeeft aan mensen die die cd graag willen hebben, voorkom je waarschijnlijk wel dat ze de officiele cd gaan kopen.


Bullshit. Alsof een promo tegenwoordig gelijkwaardig is aan de cd man.
Niemand wil naar de kwaliteit van een promo luisteren met extra gratis spam als je de cd ook al gratis kan downloaden.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-02-2007 22:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 19:38 schreef Wansmaak het volgende:
Ja, dat bracht ik ook eens als argument tijdens een discussie, ergens in een ander topic. Toen zei iemand, dat als je dan een 2dehands cd koopt van iemand anders, dat je dan de band ook treft, want ipv zelf een nieuw exemplaar te kopen, koop je dus een 2dehands exemplaar waar de band niets aan heeft. En zo is er altijd wel wat.


Ja. En ik tref de aandeelhouders van BMW als ik een tweedehands 5-serie koop. Zo ken ik er nog meer.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-02-2007 22:42 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2007 22:37 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Behalve Lars Ulrich misschien...




Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 07-02-2007 23:23 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 7 februari 2007 22:41 schreef Chelman het volgende:
Ja. En ik tref de aandeelhouders van BMW als ik een tweedehands 5-serie koop. Zo ken ik er nog meer.


Ik ben het er ook niet mee eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 07-02-2007 23:25]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-02-2007 23:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik heb liever dat ze mijn cd's(over een paar maandjes sturen we ze rond als promo's) doorverkopen dan dat ze ze weg laten rotten bij een of andere reviewer zonder smaak



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-02-2007 7:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok, maar jouw bandje gaat alles cd's weggeven toch?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-02-2007 8:39 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ik verwacht dat Kramy toch wel even zelf die CD gratis komt brengen ja


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-02-2007 14:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Buiten dat alles is een promo vaak eigendom van het label, niet van de reviewer.

Zeker als je voor de release promo verkoopt, kun je in de problemos komen als het label de promo's terugvraagt. Ik geloof dat je op zo'n moment, in de meeste gevallen, verplicht bent ze terug te geven. Als je de promo dan niet meer hebt, ben je de sjaak.

Ik vind het allemaal best logisch, en inderdaad; alleen homo's verkopen hun promo's.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 16-02-2007 14:38]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-02-2007 14:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Staat vaak wel op promo's, maar dat is geloof ik wetmatig gezien zo lek als een mandje. Maar als e-zine wil je niet hebben dat de relatie met een label van dien aard wordt.


WhiteMetalGay
Waarheen, waarvoor?
Usericon van WhiteMetalGay
Posted 16-02-2007 14:50 by WhiteMetalGay Wijzig reactieProfiel van WhiteMetalGayQuote dit berichthttp://www.thehun.com

quote:
Op 16 februari 2007 14:37 schreef WhiteRider het volgende:
.....kun je in de problemos komen als het label de promo's terugvraagt.

En wanneer doen ze dat? In bijna 20 jaar praatsels en schrijfsels heb ik nog geen enkel verzoek gehad om een exemplaar terug te sturen.
Zou wel een stoere actie zijn als men de dag na de officiële releasedatum het promoexemplaar terugvordert.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteMetalGay op 26-02-2007 8:49]


Hersenloze Mayonaise eten


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 01-03-2007 20:34 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Beetje late reactie, zag niet dat de topic nu hier staat.

Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, maar daar gaat het niet om. Het staat er niet voor niets op, dat is meer het punt, meer een 'stel dat' eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 01-03-2007 20:34]


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen