IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Stemplicht? Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-03-2007 22:22 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

toch maar eens een topic over starten...

vinden jullie dat er in NL een stemplicht moet komen?

ik ben wel voorstander eigenlijk want mensen denken soms veel te makkelijk over hun eigen toekomst. "het gaat wel goed" of "teveel gedoe", komt er vaak op neer dat men wel tevreden is. waarom stemt men dat niet op de huidige partijen, is het zo'n grote stap? je kan overal in de buurt stemmen tegenwoordig, zo'n moeite is het niet...

ik denk dat één van de gevolgen van de stemplicht wel zal zijn dat de 'extremere' linkse en rechtse partijen zoals sp/groenlinks en pvv/sgp relatief kleiner zullen worden gezien veel stemmers die nu de moeite niet nemen maar dan wel moeten naar mijn idee toch wel redelijk in het midden zullen zitten. dus een ander beeld dan nu maar wel een veel realitischer beeld van wat 'het volk' wil. vooral dat argument is voor mij belangrijk:

meer accuraat beeld van 'het volk', niet iedere niet-stemmer heeft geen mening.

meningen? en dan vooral over waarom wel of niet...


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-03-2007 22:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Tegen, al ben ik wel weer voor een verhoging van de drempel voor het kiesrecht.

Mensen die zich niet interesseren in politiek en er niets over te zeggen willen hebben, maken zelf die keuze. Als je die mensen toch dwingt te stemmen, zullen ze niet stemmen uit weloverwogen overwegingen, maar uit noodzaak. Niet bevorderlijk voor de democratie dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 07-03-2007 22:38]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-03-2007 22:37 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Inhoudelijke criteria voordat je mag stemmen, net zoals criteria om kinderen te mogen kweken..


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2007 22:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Misantroop verwoord mijn mening perfect.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2007 22:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:41 schreef Gemene Lepel het volgende:
Misantroop verwoordt mijn mening perfect.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Esther
Usericon van Esther
Posted 07-03-2007 22:41 by Esther Wijzig reactieProfiel van EstherQuote dit bericht

niet dat ik zelf mag stemmen, maar oke.
als je stemplicht gaat invoeren, is het dan niet zo dat er een heleboel mensen zijn die "roekeloos maar ergens op gaan stemmen"?
er mogen best meer mensen gaan stemmen omdat dit beeld ook niet echt realistisch te noemen is, maar om het verplicht te maken vind ik nou ook weer zoiets
mensen die nu niet stemmen mogen alleen niet zeuren als er iets aan te merken valt. ze hebben dan immers hun stem niet uitgebracht, dus vind ik niet dat ze mogen meeklagen.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 07-03-2007 22:42 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:37 schreef Mutilator het volgende:
Inhoudelijke criteria voordat je mag stemmen, net zoals criteria om kinderen te mogen kweken..
ja, maar mau... geef jij zo makkelijk je stemrecht op dan?



neej serieus: verplichten heeft zijn voor en nadelen. lekker hoge opkomst, maar of het nou echt ergens over gaat of nut heeft...


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-03-2007 22:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:36 schreef Misanthrope het volgende:
Tegen, al ben ik wel weer voor een verhoging van de drempel voor het kiesrecht.

Mensen die zich niet interesseren in politiek en er niets over te zeggen willen hebben, maken zelf die keuze. Als je die mensen toch dwingt te stemmen, zullen ze niet stemmen uit weloverwogen overwegingen, maar uit noodzaak. Niet bevorderlijk voor de democratie dus.




Mijn mening: Dwingen nee, maar verhogen van de drempel? Welke drempel wou je verhogen? Naar leeftijd? Eerst een test afleggen? IQ-test?

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 07-03-2007 22:52]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2007 22:53 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Nee, of je wel op de goede partij gaat stemmen .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-03-2007 22:55 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:53 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee, of je wel op de goede partij gaat stemmen .




Dat doet misanthroopje sowieso niet . Maar wees duidelijker, Lepel, wát bedoel je precies?



Ik snap dat Misanthroopje zegt dat verplichting niet het resultaat zal geven wat gewenst is. Maar hij heeft het ook over een drempel verhogen. Wélke drempel?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2007 22:57 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Misschien wil hij:

a) alleen mensen met een bepaald bezit laten stemmen
b) mensen met een bepaald denkvermogen (maar hoe hij dat
gaat testen?)


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-03-2007 22:57 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:57 schreef Gemene Lepel het volgende:
Misschien wil hij:

a) alleen mensen met een bepaald bezit laten stemmen
b) mensen met een bepaald denkvermogen (maar hoe hij dat
gaat testen?)


Ik vraag niet wat hij misschien wilt, maar wat hij er precíes mee bedoelt.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-03-2007 23:03 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Oh.

Misantroop wil eerst een test afnemen of je wel op de 'goede' partij stemt. Dat bedoelde ik :p.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-03-2007 23:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:42 schreef Julia het volgende:
ja, maar mau... geef jij zo makkelijk je stemrecht op dan?




LOL

Wilde precies hetzelfde posten.

edit: TEGEN.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-03-2007 23:04]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


~~**Boemba**~~
Usericon van ~~**Boemba**~~
Posted 07-03-2007 23:05 by ~~**Boemba**~~ Wijzig reactieProfiel van ~~**Boemba**~~Quote dit bericht

democratie loopt op haar laatste benen
een stemplicht zou dat rottingsproces versnellen

daarom zou ik er zeker een voorstander van zijn

iedere keer wanneer ze meer mensen willen betrekken bij de politiek wordt het toch rotzooi

kijk naar het vrouwenkiesrecht, vlak nadat dat werd ingevoerd kregen we twee wereldoorlogen



Doomy
Usericon van Doomy
Posted 07-03-2007 23:12 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Tja lekker boeiend


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 07-03-2007 23:14 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:05 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:

kijk naar het vrouwenkiesrecht, vlak nadat dat werd ingevoerd kregen we twee wereldoorlogen


Ja, en het causale verband is....?

Kijk eens, een trolletje... :')

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 07-03-2007 23:15]


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 07-03-2007 23:15 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:14 schreef nuclearwarfare het volgende:
Ja, en het causale verband is....?

Kijk eens, een trolletje... :')
Goh? Kijk eens? Nog één?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 07-03-2007 23:16 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:04 schreef Chelman het volgende:
LOL

Wilde precies hetzelfde posten.




er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 07-03-2007 23:20 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik vind het altijd zo donker zonder stemplicht....



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-03-2007 23:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 maart 2007 23:16 schreef Julia het volgende:



Ben je het dan politiek inhoudelijk eens met Chelman aka vvd stemmer?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-03-2007 23:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:23 schreef Mutilator het volgende:
Ben je het dan politiek inhoudelijk eens met Chelman aka vvd stemmer?

Vervelend he, door twee mensen afgetroefd worden


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-03-2007 23:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

hap

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-03-2007 23:33]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dodo
Usericon van Dodo
Posted 07-03-2007 23:33 by Dodo Wijzig reactieProfiel van DodoQuote dit bericht

het stemmen opzich is niet veel werk, maar het opzoeken wat je nou het beste vind passen bij jou mening kost gewoon best veel tijd en moeite. daarom doen veel mensen het niet


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 07-03-2007 23:33 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Waarom niet? Misschien heeft ie een hekel aan je? Boeiuh...

Maaruhm stemplicht....ja gaarne..........


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 07-03-2007 23:34 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:32 schreef Mutilator het volgende:
hap


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen