IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Stemplicht? Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-03-2007 23:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:32 schreef Mutilator het volgende:
Waarom probeer jij op de persoon te spelen? Volgens mij ging het over stemplicht..

LOL

Volgens mij begon jij daarmee door die opmerking over Chelman, mutti

quote:
Op 7 maart 2007 23:32 schreef Mutilator het volgende:
hap

Psies

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-03-2007 23:34]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-03-2007 23:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Overigens ben ik tegen een stemplicht.

Ik ben wel voor een afname van de waarde van je stem als je niet stemt.

Dus 1 keer niet stemmen, volgende stem is 75% waard,
2 keer niet, 50%

etc.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-03-2007 23:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 7 maart 2007 23:34 schreef ZelThoR het volgende:
LOL

Volgens mij begon jij daarmee door die opmerking over Chelman, mutti


Omdat ik vermoed dat een SP en VVD stemmer het net ff roerend met elkaar eens waren, maar ik kan me vergissen natuurlijk..daarom de vraag.

quote:
Psies


Yeap


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-03-2007 23:39 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:05 schreef ~~**Boemba**~~ het volgende:
democratie loopt op haar laatste benen
een stemplicht zou dat rottingsproces versnellen

daarom zou ik er zeker een voorstander van zijn

iedere keer wanneer ze meer mensen willen betrekken bij de politiek wordt het toch rotzooi

kijk naar het vrouwenkiesrecht, vlak nadat dat werd ingevoerd kregen we twee wereldoorlogen




Het kiesrecht voor vrouwen in Nederland werd pas in 1917 (passief kiesrecht in 1917, actief kiesrecht in 1919) ingevoerd. Aangezien de Eerste Wereldoorlog toch echt al iets eerder begon dan dat (met bovendien enkele causale oorzaken die geen enkele moer te maken hebben met vrouwelijk kiesrecht), is je argumentatie niet alleen ongeldig, maar ook nog eens doorspekt van volledige en volslagen onzin.

Raar maar waar, ik vermoed dat we echter meer van dit soort geweldige argumenten kunnen verwachten jouwerzijds..

Edit: Mocht je je willen beroepen op het invoeren van het vrouwelijk kiesrecht wereldwijd (1893, als ik correct van informatie word voorzien alhier), dan zou ik gaarne een redenering zien die dit kiesrecht verbindt met twee wereldoorlogen.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 07-03-2007 23:41]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 6:37 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:23 schreef Mutilator het volgende:
Ben je het dan politiek inhoudelijk eens met Chelman aka vvd stemmer?
ik zie in die post niets dat wijst op een vvd-stem of iets dat ik daarnaar zou refereren in mijn reactie.

jij wel?


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 6:40 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:38 schreef Mutilator het volgende:
Omdat ik vermoed dat een SP en VVD stemmer het net ff roerend met elkaar eens waren, maar ik kan me vergissen natuurlijk..daarom de vraag.



even in het midden latend of ik de vvd of sp stemmer zou zijn; die 2 zijn het vaker met elkaar eens dan dat ze ervoor uit willen komen, maar goed


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 08-03-2007 7:46 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 maart 2007 23:36 schreef ZelThoR het volgende:
Overigens ben ik tegen een stemplicht.

Ik ben wel voor een afname van de waarde van je stem als je niet stemt.

Dus 1 keer niet stemmen, volgende stem is 75% waard,
2 keer niet, 50%

etc.

Ja lekker is dat, dus als je een of twee keer gemist hebt dan heeft het eigenlijk geen zin meer om daarna nog te gaan stemmen.

Stemplicht - onzin. Het is een recht, geen plicht


Zenial


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 8:18 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 7:46 schreef Zenial het volgende:


Stemplicht - onzin. Het is een recht, geen plicht


het is je recht DUS het is je plicht


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 8:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:18 schreef Julia het volgende:
het is je recht DUS het is je plicht

Het is ook je recht om geld aan mij te doneren ...

Zal ik rekeningnummer mailen?


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 8:26 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:24 schreef Jenje het volgende:
Het is ook je recht om geld aan mij te doneren ...

Zal ik rekeningnummer mailen?
staat dat in de grondwet?

geef me het artikelnummer met eventueel lid en sub en zodra ik dat geverifieerd heb legitimiteit krijg je € 0,01 van me!



er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-03-2007 8:26 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:50 schreef Nix het volgende:
Welke drempel wou je verhogen? Naar leeftijd? Eerst een test afleggen? IQ-test?

zo'n soort testje, maar dan met de Nederlandse provincies zou al schrikbarende resultaten opleveren. Waarom zou je een drollenvanger, die alleen z'n eigen klotedorp kent, stemrecht geven.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 8:27 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Staat er in de grondwet dat je het recht hebt om op ZM te posten?

Ik unban je wel als je de regeling plus lidnummers kunt noemen

Gaat hierom dat jij een recht aan een plicht gelijk stelt en dat is onzin.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 8:30 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:27 schreef Jenje het volgende:
Staat er in de grondwet dat je het recht hebt om op ZM te posten?

Ik unban je wel als je de regeling plus lidnummers kunt noemen

Gaat hierom dat jij een recht aan een plicht gelijk stelt en dat is onzin.
tuurlijk is dat onzin als je het letterlijk bekijkt, maar niet zo heel onlogisch als je kijkt naar je verantwoordelijkheid die je zelf (uit)draagt naar de samenleving.

hoe kan je zelf verwachten verzorgt te worden wanneer dat nodig is, als je dit slechts als éénrichtingsverkeer beschouwt?

maar dat is puur filosofisch i know
[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Julia op 08-03-2007 8:31]


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 8:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De niet stemmers betalen toch ook belasting? Daar wordt de verzorging der burgers van betaald, stemmen zal wat betreft belasting betalen waarschijnlijk nooit geen ruk uitmaken ...

Mensen hebben gelukkig veel vrijheden in dit land, stemmen is er één van. Misschien dat de politiek eens bij zichzelf te raden moet gaan waarom zo weinig mensen stemmen, aangezien dit imho ook betekend dat de "burger" zichzelf niet verbonden voelt met de bestuurders van dit land.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 08-03-2007 8:37 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:35 schreef Jenje het volgende:
Misschien dat de politiek eens bij zichzelf te raden moet gaan waarom zo weinig mensen stemmen, aangezien dit imho ook betekend dat de "burger" zichzelf niet verbonden voelt met de bestuurders van dit land.
hear, hear!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 9:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:35 schreef Jenje het volgende:
De niet stemmers betalen toch ook belasting? Daar wordt de verzorging der burgers van betaald, stemmen zal wat betreft belasting betalen waarschijnlijk nooit geen ruk uitmaken ...

Mensen hebben gelukkig veel vrijheden in dit land, stemmen is er één van. Misschien dat de politiek eens bij zichzelf te raden moet gaan waarom zo weinig mensen stemmen, aangezien dit imho ook betekend dat de "burger" zichzelf niet verbonden voelt met de bestuurders van dit land.


En hoe krijg je die "politiek" weg??? via stemmen. stem op iemand die beweert dit wel te doen.
maar goed, ik vind dat een burger iegelijk moreel wel "verplicht" is te stemmen maar dit moet natuurlijk niet wettelijk worden afgedwongen!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-03-2007 9:16]


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 08-03-2007 9:22 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Mensen moeten bewust stemmen, niet omdat het moet.
De grootste drempel is niet om naar het stemlokaal te gaan, maar om je je er in te verdiepen. Als mensen dat niet willen heeft het ook weinig zin ze dat te verplichten. Als mensen niet achter hun plicht staan voldoen ze die op de verkeerde manier. Zoiets als "je mag niet met drank op rijden, want misschien moet je wel blazen..."



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 9:12 schreef attila_de_hun het volgende:
En hoe krijg je die "politiek" weg??? via stemmen. stem op iemand die beweert dit wel te doen.
maar goed, ik vind dat een burger iegelijk moreel wel "verplicht" is te stemmen maar dit moet natuurlijk niet wettelijk worden afgedwongen!
Ik denk dat om dit te doorbreken de politiek eens meer moet kijken wat er echt onder de bevolking leeft, dat men eens wat meer autoriteit uit moet stralen en wat eerlijker en directer moet zijn. Dan voelen de burgers zich meer gehoord en dus betrokken bij de maatschappij en dan zullen ze de tocht naar het stemhokje maken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 9:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

wat echt "onder de bevolking leeft" veranderd iedere maand. en als politici hier telkens op in springen zouden ze als "windvaantjes" bestempeld kunnen worden Jenje!!!!!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-03-2007 9:36 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 8:26 schreef Jällö het volgende:
Waarom zou je een drollenvanger, die alleen z'n eigen klotedorp kent, stemrecht geven.

Dat hoeft niet, want dat recht heeft ie al.

Ik denk trouwens dat er de drollenvangers waar je het over hebt zich niet alleen zogenaamde klotedorpen bevinden.


Touché, pussycat!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 9:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een goed politicus weet de onderliggende reden te vinden, en die is niet zo wispelturig als een Bos in de herfst.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-03-2007 11:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 7:46 schreef Zenial het volgende:
Ja lekker is dat, dus als je een of twee keer gemist hebt dan heeft het eigenlijk geen zin meer om daarna nog te gaan stemmen.


Hehe, want ik deed een serieus voorstel


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-03-2007 12:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Irrelevant.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2007 12:14 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 23:39 schreef Illusione het volgende:
Het kiesrecht voor vrouwen in Nederland werd pas in 1917 (passief kiesrecht in 1917, actief kiesrecht in 1919) ingevoerd. Aangezien de Eerste Wereldoorlog toch echt al iets eerder begon dan dat (met bovendien enkele causale oorzaken die geen enkele moer te maken hebben met vrouwelijk kiesrecht), is je argumentatie niet alleen ongeldig, maar ook nog eens doorspekt van volledige en volslagen onzin.

Raar maar waar, ik vermoed dat we echter meer van dit soort geweldige argumenten kunnen verwachten jouwerzijds..

Edit: Mocht je je willen beroepen op het invoeren van het vrouwelijk kiesrecht wereldwijd (1893, als ik correct van informatie word voorzien alhier), dan zou ik gaarne een redenering zien die dit kiesrecht verbindt met twee wereldoorlogen.
Hitler had zo'n lekker kontje, zonder de vrouwtjes was hij nooit aan de macht gekomen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2007 12:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2007 22:50 schreef Nix het volgende:
Mijn mening: Dwingen nee, maar verhogen van de drempel? Welke drempel wou je verhogen? Naar leeftijd? Eerst een test afleggen? IQ-test?
Dat zou aan de hand van verschillende criteria beoordeeld kunnen worden. Zo zou het bijvoorbeeld inderdaad aan de hand van intelligentie beoordeeld kunnen worden. Of aan de hand van deelname aan de maatschappij (een tokkie die het vertikt te werken z'n stemrecht afnemen) enz. Maar ook zou je kunnen zeggen dat iemand pas stemrecht krijgt als hij een bepaalde bijdrage aan de maatschappij heeft geleverd, zoals bv. een 'maatschappelijke dienstplicht', of een 'dienstplicht', wat dan geen plicht is, maar een keuze.

Als mensen echt iets moeten doen om stemrecht te verwerven, zullen ze er meer waarde aan hechten en zal democratie ook weer echt iets gaan betekenen. Ook worden op die manier de onverschilligen uit het systeem gefilterd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen