IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Stemplicht? Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-03-2007 12:31 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:26 schreef Misanthrope het volgende:
Dat zou aan de hand van verschillende criteria beoordeeld kunnen worden. Zo zou het bijvoorbeeld inderdaad aan de hand van intelligentie beoordeeld kunnen worden. Of aan de hand van deelname aan de maatschappij (een tokkie die het vertikt te werken z'n stemrecht afnemen) enz. Maar ook zou je kunnen zeggen dat iemand pas stemrecht krijgt als hij een bepaalde bijdrage aan de maatschappij heeft geleverd, zoals bv. een 'maatschappelijke dienstplicht', of een 'dienstplicht', wat dan geen plicht is, maar een keuze.

Als mensen echt iets moeten doen om stemrecht te verwerven, zullen ze er meer waarde aan hechten en zal democratie ook weer echt iets gaan betekenen. Ook worden op die manier de onverschilligen uit het systeem gefilterd.


En hoe zit het dan met de vrijheid van onverschilligheid?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 12:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:26 schreef Misanthrope het volgende:
.... Maar ook zou je kunnen zeggen dat iemand pas stemrecht krijgt als hij een bepaalde bijdrage aan de maatschappij heeft geleverd, zoals bv. een 'maatschappelijke dienstplicht', of een 'dienstplicht', wat dan geen plicht is, maar een keuze.

Als mensen echt iets moeten doen om stemrecht te verwerven, zullen ze er meer waarde aan hechten en zal democratie ook weer echt iets gaan betekenen. Ook worden op die manier de onverschilligen uit het systeem gefilterd.


ik zou zeggen, bekijk de film "starship troopers" eens (of beter, lees het boek)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2007 12:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:44 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zou zeggen, bekijk de film "starship troopers" eens (of beter, lees het boek)
Een goed boek! Het is inderdaad een mooie analogie met Misanthrope's voorstel. Het is inderdaad een goede aanbeveling van 'throopje's voorstel. De Federal Service zoals dat in het boek beschreven staat is dan ook expliciet bedoeld om een alternatief te beschrijven voor de slappe Westerse democratieƫn waar niks meer dan 'een leeftijd van 18 jaar en een lichaamstemperatuur van om en nabij 37 graden' voldoende is om over het land te beslissen.

Toch vind ik andere thema's in dat boek interessanter. Het is een van de betere anti-commie werkjes die ik ooit gelezen heb! De Arachnids zijn een soort Sovjets en Karl Marx wordt regelmatig als een 'pompous fraud' bestempeld.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2007 13:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:44 schreef attila_de_hun het volgende:
ik zou zeggen, bekijk de film "starship troopers" eens (of beter, lees het boek)
Ik kan me idd uit de film herinneren dat ze daar een verschil maken tussen citizens en civilians. Dat vind ik een mooi principe.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2007 13:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 12:31 schreef Heiden het volgende:
En hoe zit het dan met de vrijheid van onverschilligheid?
Je bent vrij om onverschillig te zijn, echter de consequentie van die keuze is dat je niet deelneemt aan de besluitsvorming van de staat.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-03-2007 14:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Dit is echt iets waarbij je in eerste instantie zonder na te denken denk:"Waarom ook niet; Best wat voor te zeggem".
Maar kan het bijna nog ondemocratischer dan het verplichten tot stemmen?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 14:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:05 schreef kwelgeest het volgende:
Dit is echt iets waarbij je in eerste instantie zonder na te denken denk:"Waarom ook niet; Best wat voor te zeggem".
Maar kan het bijna nog ondemocratischer dan het verplichten tot stemmen?


misschien verplicht niet mogen stemmen???


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-03-2007 14:11 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 13:21 schreef Misanthrope het volgende:
Je bent vrij om onverschillig te zijn, echter de consequentie van die keuze is dat je niet deelneemt aan de besluitsvorming van de staat.


Van het volk neemt niemand deel aan de besluitvorming van de staat. We nemen, meestal onder valse voorwendselen, deel aan de besluitvorming over degenen die daarna de besluitvorming gaan vormen die op dat punt alweer mijlenver van het volk verwijderd is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-03-2007 14:12 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:06 schreef attila_de_hun het volgende:
misschien verplicht niet mogen stemmen???
Voor genoeg gevallen genoeg voor te zeggen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-03-2007 14:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:11 schreef Heiden het volgende:
Van het volk neemt niemand deel aan de besluitvorming van de staat. We nemen, meestal onder valse voorwendselen, deel aan de besluitvorming over degenen die daarna de besluitvorming gaan vormen die op dat punt alweer mijlenver van het volk verwijderd is.


Zijn Wouter Bos, Jan Marijnissen, Marc Rutte, Balkie geen volk dan? Wat zijn het dan?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 14:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:12 schreef Chelman het volgende:
Zijn Wouter Bos, Jan Marijnissen, Marc Rutte, Balkie geen volk dan? Wat zijn het dan?
J... ah whatever


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 14:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:12 schreef kwelgeest het volgende:
Voor genoeg gevallen genoeg voor te zeggen.


dat weet ik niet maar het is in ieder geval "ondemocratisch" en dat was je vraag toch??


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-03-2007 14:16 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:14 schreef attila_de_hun het volgende:
dat weet ik niet maar het is in ieder geval "ondemocratisch" en dat was je vraag toch??
Nee. Ik stelde een retorische vraag. Wat jij bedoelt is geen democratie, of iig niet de democratie zoals wij'm nu hier kennen. En ik ging vanuit de huidige situatie. Mensen verplichten te stemmen is ondemocratisch.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 08-03-2007 14:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:12 schreef Chelman het volgende:
Zijn Wouter Bos, Jan Marijnissen, Marc Rutte, Balkie geen volk dan? Wat zijn het dan?


Volksvertegenwoordigers. Zogenaamd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-03-2007 14:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:16 schreef kwelgeest het volgende:
Nee. Ik stelde een retorische vraag. Wat jij bedoelt is geen democratie, of iig niet de democratie zoals wij'm nu hier kennen. En ik ging vanuit de huidige situatie. Mensen verplichten te stemmen is ondemocratisch.


ow.... is er geen "dit is een retorisch vraag-smiley"???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 08-03-2007 14:19 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:17 schreef attila_de_hun het volgende:
ow.... is er geen "dit is een retorisch vraag-smiley"???
Ik ging er van uit dat jij/jullie dat zelf wel inzagen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2007 14:30 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 14:11 schreef Heiden het volgende:
Van het volk neemt niemand deel aan de besluitvorming van de staat. We nemen, meestal onder valse voorwendselen, deel aan de besluitvorming over degenen die daarna de besluitvorming gaan vormen die op dat punt alweer mijlenver van het volk verwijderd is.
Jij bent vrij om jezelf op te werpen als volksvertegenwoordiger. Dat er maar weinig volk is dat het met jou eens is, is een ander verhaal.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 08-03-2007 16:00 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

Als je stemt ben je bijgelovig en aan het egotrippen

[Dit bericht is gewijzigd door waterfiets op 08-03-2007 16:01]


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2007 16:01 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Euh... wat is een stemp licht?



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 16:01 schreef blonde rockgod het volgende:
Euh... wat is een stemp licht?
Die hele slechte grap heeft Audio een pagina eerder al gemaakt ..


waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 08-03-2007 16:09 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 16:07 schreef Jenje het volgende:
Die hele slechte grap heeft Audio een pagina eerder al gemaakt ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2007 16:09 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2007 16:07 schreef Jenje het volgende:
Die hele slechte grap heeft Audio een pagina eerder al gemaakt ..


Hihi, Ik vind de grap van een hoger niveau dan veel posts in dit topic...

@ Audio:



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-03-2007 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 16:09 schreef blonde rockgod het volgende:
Hihi, Ik vind de grap van een hoger niveau dan veel posts in dit topic...

@ Audio:
Jij bent dan ook blondt


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-03-2007 16:11 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 maart 2007 16:09 schreef Jenje het volgende:
Jij bent dan ook blondt


Eigenlijk BlonT Jenje!

Maar serieus... wat een geneuzel... ach, dan moet ik maar niet kijken in zo'n topic... I know...



waterfiets
Reality is only a Rorschach ink-blot, you know.
Usericon van waterfiets
Posted 08-03-2007 16:14 by waterfiets Wijzig reactieProfiel van waterfietsQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 16:11 schreef blonde rockgod het volgende:
Eigenlijk BlonT Jenje!

Maar serieus... wat een geneuzel... ach, dan moet ik maar niet kijken in zo'n topic... I know...

Scheer je weg!


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen