|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
Na vier succesvolle jaren met in 2006 het legendarische Bauhaus, de revelatie Welle:Erdball en een euforisch Tivoli tijdens VNV Nation, viert Summer Darkness in 2007 zijn eerste lustrum. De vijfde verjaardag vraagt om een speciaal programma met meer toppers dan ooit tevoren. Summer Darkness maakte tijdens de eerste Summer Darkness Winter Edition (vrijdag 9 februari 2007) de eerste klinkende namen bekend voor de jubileumeditie, waaronder: Front 242, Modcom, Ordo Rosarius Equilibrio, Heimataerde en Rotersand. Het voor iedereen gratis toegankelijk openingsconcert in de Domkerk zal dit jaar verzorgd worden door het neoklassieke Chamber. Electropopgrootheid Covenant krijgt gezelschap van het eclectische In Strict Confidence en voor de liefhebbers van pure darkwave is The Frozen Autumn vastgelegd. Fans van het hardere gitaarwerk komen aan hun trekken bij Epica en de industrial gothrockers Dope Stars Inc. SUMMER DARKNESS 9-10-11-12 augustus 2007 Utrecht – The Netherlands Tivoli, Tivoli de Helling, EKKO, ACU, Domkerk [CONFIRMED LINE-UP] FRONT 242 MY DYING BRIDE – MODCOM - COVENANT CHAMBER – ORDO ROSARIUS EQUILIBRIO – ROME EPICA – DOPE STARS INC. IN STRICT CONFIDENCE – HEIMATAERDE THE FROZEN AUTUMN – ROTERSAND DISKONNEKTED – IMPLANT Het laatste nieuws vind je op http://www.summerdarkness.nl en http://www.myspace.com/summerdarkness. Verder zijn THE CRUXSHADOWS en GOTHIKA net bevestigd! "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
FRONT 242 COVENANT HEIMATAERDE Die wil ik nog wel een zien.. Ff wat mensen vragen of ze meegaan. Het is de lichtinval ;') |
|
Ik ga wel. Iig Rome kijken. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Ja leuk man, zelfde data als Party-San. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Tsja, dat soort dingen hou je toch, helaas. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
En CLIENT is toegevoegd aan de line up. "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
Lang geleden. |
|
Slechtheid de kat. Jij hier? Nu ja, als trve kvlt grim and frostbitten blak metal warrior moet je wel hier rondhangen, me dunkt. "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
Vandaag toegevoegd aan de line up: ZOMBIE GIRL [ Canada - Industrial Electro Rock - http://www.zombie-girl.com - http://www.myspace.com/zombiegirlonline ] Voor het eerst live te zien in europa - zij spelen een xclusieve nederlandse show tijdens SUMMER DARKNESS ! Hart, ziel en stem van Zombie Girl wordt gevormd door de Canadese ontwerper en kunstenaar Renee Cooper-Komor. Haar mystieke uitstraling greep het oog van Sebastian R. Komor (Icon of Coil) en rukte hem weg uit zijn geboorteland Noorwegen, naar Coopers kerkhof waar hij razendsnel muteerde tot het zombieheerschap achter de muziek en de meeste teksten van Zombie Girl. Komor is geen onbekende speler in het underground wereldje. Zo werkte hij als songschrijver en sounddesigner voor Icon of Coil, Brudershaft en Monofader. Ook heeft hij geproduceerd voor XP8 en Apoptygma Berzerk en remixen geleverd aan VNV Nation, De/Vision en Nine Inch Nails. Kortom: Komor weet van wanten. En hoe dat weet je wanneer Zombie Girl over je heen walst met over-the-top pompende en groovende electrodansvloerhits, met aan kop de sexy en verleidelijke stem van Cooper. Met een vleugje humor, old school horrorfilmthematiek en een duchtige rock-n-roll houding is Zombie Girl een weergaloze ervaring van het geluid van de onderwereld. Live gaat de groep nog eens stap verder en wel zo dat hun concerten je nog lang zullen heugen! Na een paar enorme clubhits en een EP is het binnenkort tijd voor het eerste volledige album 'Blood, Brains & Rock 'n Roll'. Het Alfa Matrix platenlabel moest zelfs op zoek naar een nieuwe perserij omdat maar liefst vier persers de plaat niet wilden fabriceren wegens zogenaamd te shockerend beeldmateriaal. Je bent gewaarschuwdŠ Donkere gothic industrial rock en futuristische cyberdance komen in Zombie Girl samen om een unieke, bloederige mix te vormen genaamd Zombie Body Music. Voor je het weet, bijt Cooper ook in jouw nek en ben je verlorenŠ http://www.summerdarkness.nl [Dit bericht is gewijzigd door kratarknathrak op 26-03-2007 14:23] "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
Is al bekend of er losse kaarten voor alleen het My Dying Bride optreden te krijgen zijn? Die andere meuk hoef ik allemaal niet te zien Zenial |
|
quote:Vast wel. Was afgelopen jaar bij Moonspell ook het geval. Afwezig overigens. Vakantie in Zuid-Duitsland geniet toch net even wat meer de voorkeur |
|
quote:Volgens mij zijn er dagkaarten. Slechts voor MDB lijkt mij niet. Maar wie weet. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Weet ik, ik was vorig jaar ook present bij Moonspell En in duitsland lopen toch net zoveel gottiks rond Zenial |
|
Vorig jaar in ieder geval ook een kaartje alleen voor Bauhaus gekocht. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Twee jaar geleden was de verhouding metal tegenover gothic tenminste redelijk fifty-fifty. Zo veel electro-meuk als vorig jaar trek ik niet (heb ik gemerkt...). Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Geef my maar Party San. The Bride is wel leuk maar die electro meuk hoeft van mij niet zo nodig. Ieder z'n eigen... Bla |
|
quote:Tsja wat wil je in het Zwarte Woud... |
|
He Krat, ook hier? Super lineup. Ik ga aanwezig zijn dit jaar Verrassend triviaal |
|
quote:+1! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Gezellig Jorgje. Voor zover ik weet zullen er aparte kaarten te krijgen zijn voor de metal-matinee, dus mensen die de electromeuk niet zo zien zitten kunnen gewoon naar het MDB optreden toe. Hoewel ik zelf mischien MDB ga kijken, hoeft juist de metal op SD van mij niet. Niet dat ik tegen metal ben. Integendeel zelfs. Maar dingen als Behemoth, Belphegor en Sunn o))) willen ze op SD weer niet neerzetten. Gelukkig hou ik wel van electromeuk, dus ik kom wel aan mijn trekken. :D "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
Is er al enig idee hoeveel het geheel gaat kosten of hoeveel vrij-, zater- en zondag gaat kosten? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Ik krijg de info over de prijzen en voorverkoop met een weekje of wat. Het zal niet zoveel verschillen van vorig jaar. Als ik die info heb, zal ik dat gewoon hier plaatsen. "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
|
quote:En je bent zeker niet de enige. Het electro-publiek wat afgelopen jaar na Moonspell Tivoli betrad voor Welle Erdball haalde haar neus op voor het aanwezige metalvolk. Het blijft toch een behoorlijk gesloten wereldje heb ik de indruk.. |
|
quote: Ik vond twee jaar geleden de afwisseling gewoon perfect. Genoeg metal om het in ieder geval naar mijn zin te hebben en de nodige gothic/electro/EBM/whatever tussendoor om ook enigszins mijn horizon te verbreden. Want begrijp me niet verkeerd, ik vind dat daar hele toffe dingen bij zitten, maar vorig jaar snakte ik gewoon naar de eerste act waarbij een elektrische gitaar betrokken zou zijn... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Mjah, nu ben ik zelf wel een behoorlijk Cybergoth qua muzieksmaak, maar metal ga ik niet uit de weg, en veel cybers trouwens ook niet. Maar op de een of andere manier zijn de smaakverschillen niet compatible. Ik ben zelf gek op death en black metal met VEEL blastbeats. Als dat op SD zou staan, zou ik zeker gaan kijken. Voor iets als Moonspell haal ik inderdaad de neus op. Therion twee jaar terug vond ik ook een verschikking. Geef mij maar Dark funeral. "Wie zeurt over originaliteit en meer van dat soort onzin blijft maar lekker thuis naar zijn overgeproduceerde Opeth-plaatjes luisteren." Martijn ter Haar, Kindamuzik |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Concerten | Volgende pagina |