|
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nog niks over gelezen in ieder geval. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
site tivoli: SUMMER DARKNESS presents MY DYING BRIDE Sinds 1990 staat My Dying Bride zijn mannetje in het doommetalgenre. Samen met Anathema en Paradise Lost is de band lange tijd lid van de Grote Drie van de duistere metal. Hoewel in het begin nog deathmetal in het bandgeluid te horen is, verschuift My Dying Bride de focus al snel naar romantische, sensuele en meer gothic richtingen. Keyboards, violen, experiment en innovatie tekenen My Dying Bride door de jaren heen. Met zijn typische atmosfeer, melancholie en donkere romantiek geldt My Dying Bride als één van de grondleggers van wat we nu kennen als gothic metal. Tussen 'As The Flower Withers' (1992) en 'A Line Of Deathless Kings' (2006) is My Dying Bride door veel dalen gegaan, maar steeds worstelde de Britse groep zich een weg naar nieuwe pieken. Met het nieuwe album staat My Dying Bride weer fier aan de top van zijn eigen kunnen en het hele doommetalgenre. Donkere emoties, bedrukte sferen, agressie én melodie, gothic én doom: de meesterlijke metal van My Dying Bride ten voeten uit. De Koningen van de Gothic Metal hebben hun troon weer opgeëist; onderwerping lijkt het beste devies. Koop nu je kaarten online: Entree dagkaarten zondag: 25,- Entree 3-dagenpassepartout: 67,50 Entree 4-dagenpassepartout (incl. Front 242) Kaarten voor alleen het concert van MyDyingBride edit: en als je dan WEL met computers om kan gaan dan kan je van de onderste zin een linkje maken naar Ticketmaster waar de betreffende kaartjes voor alleen MDB voor 17,50 te koop zijn (excl). maximaal 9 kaarten pp. succes zo 12 08 ZAAL OPEN 14:00 UUR AANVANG 14:30 UUR ENTREE €17,50 START VVK za 23 06 [Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 04-07-2007 16:04] |
|
Zondag maar eens een kijkje nemen |
|
quote: +1 Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: +2 |
|
Wat een heersch optreden van MDB zeg! |
|
quote: Niet! Heb er serieus over nagedacht om vanuit Duitsland met onze modderkleding en festivalstank naar Utrecht te rijden, om dit optreden te bekijken. Maar bedacht me dat het wel eens uitverkocht kon zijn, dus maar niet op gegokt. |
|
Hmm.. vanwege ernstig geldgebrek niet meer naar MDB geweest zondag, maar heb zaterdag wel gave martial en neofolk acts gezien. Verrassend triviaal |
|
quote: Chamber nog gezien? |
|
quote:Die speelden op vrijdag. Was niet onaardig overigens. De neo-folk act's van zaterdag waren gaaf, indd. Al speeldde HERR niet al te strak en waren en nog wat kleine mankementen aan hun optredem. MDB was sterk. Vooral 'The Cry of Mankind' en 'She's the Dark' waren overtuigend. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
MDB had ik wel willen zien maar om nou voor een band daarheen te gaan ging me een beetje ver |
|
Ik vond Ordo het hoogtepunt van de zaterdag. Damn, wat was dat gaaf zeg! Die Weisse Rose vond ik ook niet verkeerd. Verrassend triviaal |
|
quote:Ordo heb ik wegens planning en drukte moeten laten schieten. 'Die Weisse Rose' was best ok maar een tikje te minimalistisch om drie kwatier te boeien. Het algemene hoogte punt van het gehele weekend was voor mij, ondanks de haken en ogen, toch HERR. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
MDB was ondanks het slechte geluid zeker fijn te zien ja Ze speelden ongeveer dezelfde nummers als afgelopen keer in de Paradiso geloof ik. Maar toen was het geluid beter. Hier was het vooral op het begin een bassige gitaarbrij, wat later wel wat bijtrok maar het bleef niet bepaald optimaal. Leek alsof het geluid nog stond ingesteld op het belachelijke stuiterindustrial bandje wat ze ervoor hadden laten spelen Zenial |
|
quote:Waar stond u dan? Ik vond het geluid best aardig, misschien ben ik teveel ruis gewend en/of waren m'n oren verneukt door vier dagen 'industrial'. Ik vond het eerste nummer de drums wat hard. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ik denk zo'n drie meter links achter jou. Zenial |
|
quote:Dan zal 't aam de plek in de zaal niet gelegen hebben. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Ik vond het geheel sowieso veel te hard staan, waardoor het te veel een brij van geluid werd. edit: Voor mij was het hoogtepunt van de 4 dagen overigens The Crüxshadows, met eervolle vermeldingen voor A New Dawn (die twee zangeressen en de bassiste/gruntster deden het niet slecht) en Tamtrum (alleen mag die "gozer" zijn broek de volgende keer aan houden, want ik hoef niet te weten of die operatie al dan niet gelukt is...). [Dit bericht is gewijzigd door altx op 13-08-2007 16:51] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote: Ik stond helemaal vooraan en daar was het geluid anders prima hoor. |
|
quote:Ik heb echt weinig tot geen brij gehoord. Allen lijnen waren behoorlijk duidelijk. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Zenial heeft gelijk vwb het bassige geluid bij The Bride. Met name in het begin stond de bas te hard en de gitaar te zacht waarddoor het totaalgeluid een beetje leeg aanvoelde aangezien het dan vooral ritme + zang is en af en toe keyboards. Het trok inderdaad bij maar werd nooit optimaal. Echter was het niet een heel ernstig mankement ofzo. Over het algemeen was het geluid zeker wel goed en het optreden net een tikje minder als in Paradiso wat mij betreft. Aaron kondigde aan dat ze volgend jaar weer met een nieuwe plaat komen! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Oeh idd, het belangrijkste stukje info nog vergeten Zenial |
|
en er stonden wel 20 mensen foto's te maken.. ik wil foto's! hup hup Just because I don't care doesn't mean I don't understand. |
|
Weet dat gothmetal.net al wat foto's online heeft: http://gothgallery.gothmetal.net/index.php?cat=264 vond My Dying Bride trouwens super afsluiter van t weekend...VNV Nation was ook weer lekker en laten we t maar niet over Epica hebben "Every day is the beginning of a Recreation Day" |
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 |
Index / Concerten | Vorige pagina |