|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Volgende keer kun je beter programmeren dat de btw 1 of 2 dagen voor de deadline wordt overgemaakt. Dan kun je langer rente trekken van dat bedrag (en dat gebruiken voor je bankkosten). Ik neem aan dat je een bedrijfsrekening hebt met een daaraan gekoppelde 'spaarrekening'. (Bij grotere bedragen is het pas echt interessant natuurlijk). Deze week ook weer even een paar facturen versturen... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Nope, momenteel nog gewoon een oude girorekening die ik nieuw leven heb ingeblazen. Ach, vooralsnog volstaat het. Ik ben nog geen miljoenenbedrijf Maar vandaag wel weer een nieuwe applicatie opgeleverd. Een tooltje om webbased mailsignatures te standaardiseren voor een internationaal bedrijf met dik 1500 medewerkers Factuur is inmiddels de deur uit, er zal nog wel wat meerwerk bijkomen maar dat wordt uurtje-factuurtje. Ik ben al aan het kijken naar een nieuwe laptop edit: *checkt uitgeprinte factuur* Hmmz.. een nieuwe printer is ook geen overbodige luxe [Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 16-04-2009 17:37] |
|
staat die girorekening op je eigen naam of op naam van het bedrijf? misschien handig om daar wel even naar te kijken. het kán eventueel voor problemen op leveren namelijk Je moeder. |
|
quote:Eigen naam maar dat was geen punt volgens de Belastingdienst. Het is een probleem voor banken die mij zakelijke rekeningen willen aansmeren ja |
|
quote: Had jij geen uitkering, maar je mag dan wel bijklussen? |
|
quote:Als de boekhouding aan het eind van het jaar maar klopt |
|
quote: Ah okee ghehe. |
|
Dat was ook iets waar ik me volgens mijn reintegratiebegeleider vooral niet druk over moest maken. Hij juicht het enorm toe Het UWV werkt daarentegen enorm demotiverend |
|
Heb zojuist mijn nieuwe showreel online gezet. (Het werd wel eens tijd dat ik een nieuwe maakte). PS. Hoeveel ondernemers telt ZM nu eigenlijk? ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: als ik naar engeland verhuis, ben ik dan een undertaker? |
|
Misschien als je een zwarte hoge hoed hebt, goed kan graven en graag kisten sjouwt ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Over ondernemen gesproken: lees jij je Planet-mail nog weleens of moet ik hem ergens anders heen forwarden? |
|
Judge heb jij bij E-focus gezeten? Leuke plek om 'ervaring/contacten' op te doen. |
|
quote:Yep. Geweldig bedrijf is dat Helaas wegens persoonlijke omstandigheden daar moeten stoppen. Ik zou er heel graag terug gaan maar ik lig er echt al lang uit |
|
quote: arco aap arcowolf ... die planetmail is al jaren overleden |
|
quote:Zodra ik al mijn mail heb overgezet naar mijn nieuwe laptop zal ik hem wel even forwarden |
|
quote: beetje late reactie maar daar doel ik meer op ja, volgens mij staat het in het algemeen wel omschreven in de voorwaarden dat particuliere rekeningen (vrijwel) niet gebruikt mogen worden voor zakelijke doeleinden. maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen Je moeder. |
|
het is toch ook juist veel handiger om een aparte zakelijke rekening te hebben. |
|
dat ook, mooi apart houden Je moeder. |
|
en vooral ook jezelf serieus nemen een bedrijf zonder bedrijfsrekening komt op mij over als op jezelf gaan wonen en constant met je vuile vuil naar je ouders op en neer. |
|
Ik begrijp ook niet echt waarom je die shizzle via je persoonlijke rekening zou willen laten gaan. |
|
Inderdaad. En als het netjes gescheiden is, reken je jezelf ook niet ineens rijk om er vervolgens achter te komen dat je de btw en belasting die je nog moet betalen al uitgegeven hebt. (En dat schijnt te gebeuren) Trouwens, een zakelijke rekening hoeft niet duur te zijn. Met een gekoppelde spaarrekening voor je financiële buffer kun je die kosten makkelijk van de rente betalen. (Het 1e jaar misschien niet, maar het kost me maar een paar tientjes per jaar). Nog een voordeel is dat je accountant niet al je privé-afschriften hoeft af te stropen om je bonnen te checken. PS. Nog steeds niemand een commercial/bedrijfsfilm/propagandafilm/videoclip nodig? Check m'n nieuwe showreel! ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Wordt er nog flink ondernomen op ZM? Vandaag 11 filmpjes afgeleverd, een volgende opdracht bijna afgemonteerd (montage moet nog goedgekeurd worden) en de rest van de week bestaat uit draaidagen. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |