IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Ondernemen Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-05-2007 20:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Laat je pa dan even een zakelijke rekening openen of zo. Wellicht als stille vennoot (?).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 20:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Mja, jij kunt me vast wel vertellen wat überhaupt het verschil is tussen een zakelijke en privérekening. Heeft dat met rente te maken?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 03-05-2007 20:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Neen, met gierigheid. Joden.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 20:53 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 20:52 schreef Heiden het volgende:
Neen, met gierigheid. Joden.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-05-2007 20:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben verzekeraar, geen bankier .

De beste persoon die je dat verschil kan vertellen is denk ik de bank. Op dit forum zijn de mensen met een eigen bedrijf degenen die je dat het beste kunnen vertellen denk ik zo.

*edit* rente zal het niet zijn. Het gaat hier om rekening-courant faciliteiten e.d. vermoed ik, niet om een spaarrekening ofzo. Rente boeit niet, liquiditeit wel.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 03-05-2007 20:54]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 20:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Jep, maar we hebben geen krediet nodig, daarom snap ik het probleem van de ABN ook niet. Sterker nog; de bankier in kwestie zei nog "Er is voor ons inderdaad geen financieel risico, maar (...)".


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 03-05-2007 21:02 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 3 mei 2007 18:36 schreef Aaaarco het volgende:
hij maakt internetsites... enzo


Internet, dat wordt toch niets, dat weet toch iedereen.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 21:04 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 21:02 schreef Wansmaak het volgende:
Internet, dat wordt toch niets, dat weet toch iedereen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 03-05-2007 21:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

volgens mij is het verschil dat een prive rekening gratis is en een zakelijke bankrek niet...

ik heb iig verder weinig andere verschillen...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-05-2007 21:59 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

je kan er meer diensten op krijgen

alleen zal je die als 1 of 2 manszaak niet echt nodig hebben...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 03-05-2007 22:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2007 21:51 schreef Aaaarco het volgende:
volgens mij is het verschil dat een prive rekening gratis is en een zakelijke bankrek niet...

ik heb iig verder weinig andere verschillen...

Zakelijke rekening is bij de ABN in ieder geval gratis, het eerste jaar. Inclusief pinpassen, etc.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-05-2007 14:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Alleen doen banken nogal moeilijk over zakelijke rekeningen verschaffen aan minderjarige ondernemers, gaye shit.

Zo, om half 5 eindelijk inschrijven.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 31-05-2007 15:46 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Een zakelijke rekening is gewoon handig om het overzicht te houden: daar staat het bedrijfskapitaal, daar komen de inkomsten binnen, gaan de uitgaven vanaf en zet je geld opzij voor de fiscus.

Als je alles bij elkaar gooit op je privé rekening, weet je echt niet meer wat in je bedrijf zit en wat niet.
"Ah, die €20,- is mijn zakgeld, die €50,- heb ik gepind toen ik ging stappen, dat is zorgpremie, dat is salaris van mijn (bij)baan en dat is btw die ik moet betalen, maar dat komt nog wel... eerst die nieuwe cd's kopen."

Dus met een aparte rekening houd je het overzichtelijk en kun je in 1 oogopslag zien hoe je bedrijf er financieel voorstaat.

En je inkomen uit je bedrijf schrijf je gewoon over naar je privérekening.


PS.
Ik ben nog niet de meest ervaren ondernemer, want ik ben pas sinds februari voor mezelf begonnen als audiovisueel ontwerper.
Maar als er iemand een filmpje oid nodig heeft



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-05-2007 17:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

WE ZIJN INGESCHREVENNNNNNNNNNNNNN!

Eindelijk.


@WhiteTree, nee precies, maar gezien m'n leeftijd is het handig om gewoon een priv'erekening te openen. Zo houden we desondanks het overzicht.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 31-05-2007 17:38 by Nargaroth Wijzig reactieProfiel van NargarothQuote dit bericht

Ohjah, veel succes nog WhiteRider! En jij natuurlijk ook Thijs


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-05-2007 17:40 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Dank.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-05-2007 17:41 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en dan zou ik nog een extra rekening openen ivm geld opzij zetten voor de belasting...

dus
1.prive rekening , degene die je al had en blijft gebruiken voor bijv een cdtje hier, een patatje daar etc.
2.prive rekening mar dan gebruikt als bedrijfsrekening om al je inkomsten en uitgaves mee af te handelen
3 prive rekening, hier schrijf je bijv elk kwartaal de helft van je winst naartoe zodat je aan t eind van t jaar niet voor verrassingen komt te staan met meneer B. Lasting

tis maar een ideetje...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 31-05-2007 17:45 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

4 prive rekening in zwitserland, waar je natuurlijk alle echte inkomsten stiekem naar overschrijft en de belasting geen weet van heeft


Zenial


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-05-2007 17:45 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2007 17:41 schreef Aaaarco het volgende:
en dan zou ik nog een extra rekening openen ivm geld opzij zetten voor de belasting...

dus
1.prive rekening , degene die je al had en blijft gebruiken voor bijv een cdtje hier, een patatje daar etc.
2.prive rekening mar dan gebruikt als bedrijfsrekening om al je inkomsten en uitgaves mee af te handelen
3 prive rekening, hier schrijf je bijv elk kwartaal de helft van je winst naartoe zodat je aan t eind van t jaar niet voor verrassingen komt te staan met meneer B. Lasting

tis maar een ideetje...

Al uitgebreid over gesproken met m'n belastingadviseur/boekhouder. Hij raadt me aan het gewoon bij 'e'en rekening te houden, en gewoon 40% van alle inkomsten opzij te zetten, zo kom je ook nooit voor problemen te staan.
Buiten dat ga ik maandelijks naar hem toe om de administratie door te spreken, dus op zo'n manier is een faillissement ver te zoeken. Zeker als je je bedenkt dat we geen krediet of lening hebben en weinig tot geen onkosten maken.
Tenzij we het zelf godsgruwelijk hard (en met opzet) verneuken kan er niets gebeuren.
Bedankt voor de tip though!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-05-2007 17:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

maar gewoon 40% opzijzetten binnen 1 rekening is uiteindelijk redelijk lastig te overzien... misschien

zeker als je dingen aan gaat schaffen die je gaat afschrijven e.d.
(die gelden zoals je waarschijnlijk weet ook als opbrengsten... ) maag goed als t goed gaat zoals je t in je hoofd hebt is t perfect!



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 31-05-2007 17:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2007 17:51 schreef Aaaarco het volgende:
maar gewoon 40% opzijzetten binnen 1 rekening is uiteindelijk redelijk lastig te overzien... misschien

zeker als je dingen aan gaat schaffen die je gaat afschrijven e.d.
(die gelden zoals je waarschijnlijk weet ook als opbrengsten... ) maag goed als t goed gaat zoals je t in je hoofd hebt is t perfect!



Hm, ja, da's wel een punt om aan te kaarten bij meneer boekhouder, bedankt!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-06-2007 11:50 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

De Postbank f0r t3h f8zkcing w1nz0rz!

ABN AMRO: "Nee, een zakelijke rekening is niet mogelijk als je niet handelsbekwaam bent."
RABO: Zie boven.
Bizner: Zie boven.
Fortis: Zie boven.


De Postbank: "Tuurlijk, geen probleem, als je bent ingeschreven bij de KvK is het zo geregeld. Wat zijn de gegevens? (...) Morgen of overmorgen heb je het formulier thuisgestuurd gekregen!"

Heers.


spectre
Usericon van spectre
Posted 06-06-2007 12:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Bizner ook niet Terwijl ze zich toch als een ongewone bank profileren Florius ook gecheckt?

Postbank is echt knaken wat betreft hun pasjes en trage overboekingen etc.. maar wel stoer dat het nu eindelijk gelukt is Puk!

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 06-06-2007 12:59]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 06-06-2007 13:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2007 17:41 schreef Aaaarco het volgende:
3 prive rekening, hier schrijf je bijv elk kwartaal de helft van je winst naartoe zodat je aan t eind van t jaar niet voor verrassingen komt te staan met meneer B. Lasting

He WhiteRider. Je mag mijn bankrekening wel gebruiken hoor, geen enkel probleem.

Tering Jantje, afgelopen weekend een oude vriend bezocht. Hij had in een jaar tijd even een flinke business opgezet, 3 lui in dienst en opent binnenkort een 2e vestiging. Respect! (sowieso hoor, voor zelfstandig ondernemers).

Ik wil ook graag maar heb nog geen goede formule kunnen bedenken.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 06-06-2007 13:57 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 6 juni 2007 12:59 schreef spectre het volgende:
Bizner ook niet Terwijl ze zich toch als een ongewone bank profileren Florius ook gecheckt?

Postbank is echt knaken wat betreft hun pasjes en trage overboekingen etc.. maar wel stoer dat het nu eindelijk gelukt is Puk!

Florius? Echt nog nooit van gehoord! Ik zal eens gaan kijken.

En nee, Bizner ook niet, ook al profileert het zich inderdaad als ongewone, jonge, dynamische bank.

Nam jij eigenlijk nog contact met me op vandaag? Morgen en overmorgen ben ik er het grootste gedeelte van de dag niet namelijk.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen