|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
Nieuw-Behemoth en Belphegor Tenminste, ik denk dat die er wel onder vallen. Waarschijnlijk ken je ze ook al, maar goed. |
|
quote: Dat lijkt mij meer death-metal, in een blackjasje.... Of je het dan echt onder post black kan scharen weet ik niet. an evil incarnation of DEATH! |
|
Misschien dat je Blacklodge wat vind. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
PTT black metal? Against God and Government |
|
Hahahahahah! Dat heet nu TNT black metal HAHAHHA! Je moet eens het Industrial Black Metal topic checken, daar staat ook zat grensoverschrijdend spul bij. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote:Die grap is al ouder dan de postzegel. Opbokken of goede bands posten. Rijtje: Aborym Diabolicum Mysticum (al is het een oude band, ze waren er al vlot bij) Satyricon (ten tijde van RE) Thorns Dimensional Psychosis Pareidolia Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Nou nou, je word wel fanatiek nu jullie naam word genoemt in de openingspost. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: waarom noem je nou allemaal van die industrial blek dingen... bij post black denk ik eerder aan de laatste satyricon, manes, virus en waar weltbrand nu mee bezig is... In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Ik moet eerder denken aan Amesoeurs Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
das wel een lekkere band zo te horen... mits ze die beetje standaard blek stukken eruitknippen daar vind ik niet veel aan In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Dan moet je Alcest eens uitproberen. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
quote: mwoa klinkt meer als een jong punkrockbandje (die vreselijk voorspelbare muzikaliteit) waarvan de zanger niet kan zingen en dus maar is gaan krijsen. (tikkie overdreven, ok) Alcest klinkt wel heel erg lekker en ontopic ja [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-04-2007 18:18] |
|
Amesoeurs = dezelfde gast als Alcest. Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Is Ulver dan ook postblack? Iets als Manes heeft toch veel te weinig raakvlakken met black? Of omdat ze vroeger black maakten? Dan mag Behemoth er wel weer bij? Of is het meer als je vanuit de black metal scene rare zooi gaat maken? TMK ofzo. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ja ik check net dat 2e alcest-nr, en de gelijkenis viel me duidelijk op, maar Alcest heeft toch wel heel veel meer sfeer itt die andere band van em. Ik kan gewoon niet tegen die voorspelbare 'happy' accoordschemaatjes. (intro vin'k wel weer mooi en sfeervol tho, van Amesoeurs, maar daarna.. dat baslijntje dr bij vooral.. :s) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 13-04-2007 18:23] |
|
quote: CHD al eens gezien in 2003 o.i.d. ten tijde van Error Spectre. Vandaar. maar hij heeft wel gelijk. Anyway.. MORE MORE!!! Inter faeces et urinam nascimur |
|
DHG (Dodheimsgard): http://www.myspace.com/dodheimsgard De nieuwe plaat heerscht. Check het nummer Vendetta Assassin maar eens. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 13-04-2007 18:32] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Het moet niet veel gekker worden. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
@DHG : dikke +1! Wat een ontdekking hehe, oftewel, thanks Speccie |
|
Naar mijn mening zit er wel ietwat een verschil tussen industrial e n poast-black. Industrial black is black metal met, veel, industrial invloeden, intermezzo's en/of sample's. Bands dus als Blacklodge, Mysticum, Weltbrand en Diabolicum. Bij post-black moet ik meer aan bands denken met een, hoorbare, black metal roots. Muziek met black metal grondslagen en/of invloeden. Maar dan zo nihil of ge-evolueerd dat de muziek geen black meer te noemen is. Idd Amesours en Alcest. En bands als Joyless en Lifelover. Natuurlijk is dit een persoonlijke beleving maar ik meld'm toch maar. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: weetikveel, maar als men met de term post black industriele black aan gaat wijzen snap ik er nix meer van. behemoth is gewoon death metal nu, en een band als in the woods... hoe heet dat dan? In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Dit klopt als een bus / Ben ik het mee eens. [Dit bericht is gewijzigd door Argh op 13-04-2007 18:54] Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010 |
|
Waar komt die hype vandaan om voor ieder bestaand genre 'post' te zetten? Waarom scheren jullie hier bands als Alcest, Lifelover, Virus, Manes, Satyrion, enz over 1 kam? Ze hebben geen fuck met elkaar te maken. Virus, nieuwe Manes en eigenlijk ook die nieuwe van Lifelover hebben niet eens iets met black metal te maken. Je hebt er echt niets aan om dus iets als een 'post black metal' genre te gaan verzinnen. Ik vind het ook allemaal erg pretentieus overkomen, net alsof Alcest beter is dan wat meer standaard black metal? Kom nou! Zo kan er voor iedere verkeerd uitgepoepte noot wel een nieuw genre verzonnen worden. Ik raad je aan om goede black metal te luisteren en niet naar de overwegend kutbands die hier worden gepost. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
en daar ben ik t dan weer mee eens beetje t wrnge smaakje wat ik kreeg toen obituary op een bepaald moment dacht te moeten verkondigen dat ze geen death metal maakten maar óbituary-metal' fukkk op met je 100.000 stijlen In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Dat een band ooit black metal heeft gemaakt maar nu niet meer maakt de band idd geen post-black. Behemoth is gewoon death metalPUNT Maar als door het evolueren van bands nieuwe genre's onstaan is er niets mee het beestje een naam te geven. Hoe wil Kramy bv Amesours of Alcest dan omschrijven. 'Gewone' black metal is het zeker niet. En misschien dat ik een post heb gemist maar ik zie nergs beweerd worden dat 'post-black metal' beter is dan hedendaagse 'orthodoxe black metal'; Zoals bv Beastcraft. Geniale band is dat. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |